Σε συνέχεια του οδοιπορικού των πορτρέτων παλιών αγωνιζομένων, βρεθήκαμε προς τα τέλη καλοκαιριού στην πόλη των Σερρών. Η συγκεκριμένη πόλη έχει και αυτή την δική της ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μέσω των τοπικών αγωνιζομένων.
Βρεθήκαμε λοιπόν σε ένα κεντρικό δρόμο της πόλης, σε ένα κατάστημα αξεσουάρ αυτοκινήτων. Ιδιοκτήτης του ο Βασίλης Ξυλούδης, ένας τοπικός (καταγωγή από Σέρρες) αγωνιζόμενος με αγάπη για το αυτοκίνητο και την ταχύτητα…
Όλα ξεκίνησαν 46 χρόνια πριν, το μακρινό 1977, όταν στην ταβέρνα που διατηρούσε τότε ο πατέρας του, μετά τον τερματισμό κάθε διοργάνωσης, μαζευόταν οι αγωνιζόμενοι. Ξέρετε αυτό το «τραπέζωμα» είναι ό,τι καλύτερο. Έχει περάσει η πίεση και το άγχος του αγώνα και μπορεί κάποιος να ακούσει πολλά και ενδιαφέροντα.
Εκεί λοιπόν γνωρίστηκε με τον αείμνηστο Νίκο Μπαλίδη, που τον παρότρυνε να ξεκινήσει τους αγώνες σαν συνοδηγός του. Έτσι αρχίζει το αγωνιστικό ταξίδι του Βασίλη Ξυλούδη, το 1978 με το Ράλλυ των 400 λεπτών, συνοδηγός του Νίκου Μπαλίδη σε ένα VW 1302 S. Ένας αγώνας που τον διοργάνωνε τότε η Χ.Α.Ν.Θ. Θεσσαλονίκης.
Για την ιστορία να γράψουμε ότι το αυτοκίνητο το είχε αγοράσει ο Νίκος Μπαλίδης από έναν άλλο μεγάλο αγωνιζόμενο, που δεν είναι πια κοντά μας, τον Γιάννη Ψηφίδη, αφού πρώτα το 1977 είχε τρέξει συνοδηγός του στο 24ο Ράλλυ Ακρόπολις.
Με τον Νίκο Μπαλίδη θα τρέξει τα επόμενα οκτώ χρόνια, μέχρι και το 1985. Καλύτερη εμφάνιση το 1978, ήταν στο 12o Ράλλυ Δ.Ε.Θ., τερματίζοντας στην 16η θέση γενικής και στην 1η θέση κλάσης 2/4.
Από την επόμενη χρονιά, συνοδηγεί στο καινούργιο αυτοκίνητο του Νίκου Μπαλίδη, ένα Daihatsu A20 KD, με το οποίο θα κάνουν πολλούς αγώνες, με καλύτερα αποτελέσματα τα εξής:
1980 | Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 5ος κλάσης 2/4
1982 | Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 7ος κλάσης 2/12
1983 | Ράλλυ Μακεδονίας: 7ος γενικής και 3ος κλάσης 2/16
1984 | Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 8ος γενικής και 2ος κλάσης 2/16, Ράλλυ Θερμαϊκού: 7ος γενικής κατάταξης και 1ος κλάσης 2/16
Με το Daihatsu A20 KD, θα συμμετέχουν και στο 30ο Ράλλυ Ακρόπολις, το 1983. Μια πολύ καλή εμφάνιση. Μεγάλη βοήθεια από τον Γιάννη Κέπετζη που τους δάνεισε σημειώσεις των ειδικών, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το τρίτο σκέλος στην Πελοπόννησο (τότε το Ράλλυ Ακρόπολις είχε τρία σκέλη και 46 ειδικές διαδρομές!) το πήγαν «πρίμα – βίστα» λόγω έλλειψης γραπτών!
Ένας αγώνας άθλος, με τερματισμό, στην 14η θέση ανάμεσα στους Έλληνες και στην 3η θέση κλάσης 2/16…
Επίσης θα συμμετάσχουν και σε τέσσερα Ράλλυ Χαλκιδικής (1979, 1981, 1982, 1985). Στα τρία πρώτα με το Daihatsu A20 KD, όπου και θα εγκαταλείψουν και στα τρία (!), ενώ το 1985 με ένα Daihatsu Charade, συμμετοχή της Σταυρακίδης Daihatsu Team, που μετά από έναν πολύ καλό αγώνα, θα τερματίσουν στην 1η θέση κλάσης Α/6.
Το 1986, θα είναι συνοδηγός του Ξανθόπουλου Δημήτρη σε ένα Alfa Romeo Alfasud. Καλύτερο αποτέλεσμα με το ιταλικό αυτοκίνητο είναι στο Ράλλυ Θερμαϊκού, η 2η θέση κλάσης Α/6.
Τα επόμενα χρόνια μέχρι και το 1990, θα κάτσει στο δεξί κάθισμα σε ένα Opel Manta 2.0, με οδηγό τον «Πορτοκάλη» (Θόδωρος Μικρόπουλος το όνομά του).
Θα συμμετέχουν σε αγώνες της Β. Ελλάδος αλλά και σε τρεις Διεθνείς, σημειώνοντας τα εξής αποτελέσματα:
1988 | Ράλλυ Μακεδονίας: 5ος κλάσης Α/8
1989 | Ράλλυ Μακεδονίας: 3ος κλάσης Α/8
1990 | Ράλλυ Σπριντ Κιλκίς: 4ος γενικής κατάταξης, Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 6ος κλάσης Α/9
24 Ιουνίου 1988 | 17ο Marlboro Gunaydin International rally of Turkey
Ένας αγώνας χωμάτινος με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Δυστυχώς εγκατέλειψαν από όχι σωστό στήσιμο του αυτοκινήτου για το χώμα.
29 Αυγούστου 1988 | 13ο Ράλλυ Χαλκιδικής
Ο αγώνας είχε δύο σκέλη και 22 ειδικές διαδρομές. Μια πολύ καλή εμφάνιση: 18ος Έλληνας και 3ηθέση κλάσης Α/8.
23 Ιουνίου 1989 | 18ο Rally Hebros
O αγώνας, είχε έδρα την πόλη Plovdiv, Φιλιππούπολη στην Βουλγαρία. Ήταν ασφάλτινος με δυο σκέλη και 25 ειδικές διαδρομές.
To 1991 θα τρέξει συνοδηγός του Γιάννη Πολατίδη, με ένα Lada Samara 21083 και στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της χρονιάς εκείνης θα τερματίσουν στην 4η θέση κλάσης Α/7, ενώ θα συμμετάσχουν και σε ένα διεθνή αγώνα…
11 Μαΐου 1991 | 22ο International Rally Zlatni
Ένας αγώνας ασφάλτινος στην γειτονική Βουλγαρία με έδρα την πόλη Albena. Είχε δυο σκέλη και 30 ειδικές διαδρομές. Στην αρχή του δεύτερου σκέλους, άρχισε να βρέχει. Δυστυχώς δεν είχαν μαζί τους βρόχινα ελαστικά και αναγκαστικά εγκατέλειψαν τον αγώνα…
Την επόμενη χρονιά το 1992, θα ξαναγυρίσει στο κάθισμα του συνοδηγού του παλιού του οδηγού, Νίκο Μπαλίδη, σε ένα Toyota Corolla AE86…
Θα τερματίσουν στο 26ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. (χωμάτινος αγώνας με δυο σκέλη και 14 ειδικές διαδρομές) στην 6η θέση κλάσης Α/7…
Το 1993 ξεκινάει μια συνεργασία με τον Παναγιώτη Χαβαλέ, που θα κρατήσει έως και το 1996. Αυτοκίνητο ένα VW Golf Gti 16V που με αυτό σε τέσσερα χρόνια πλήρους εμπλοκής και πολλούς αγώνες έχουμε τις παρακάτω επιτυχίες:
1993 | Ράλλυ Σερρών: 3ος γενικής και 1ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Θερμαϊκού: 4ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Σπριντ Α.Ο.Θ.: 2ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Κένταυρος: 3ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 8ος γενικής και 2οςκλάσης Α/7, Ράλλυ Μακεδονίας: 5ος γενικής και 3ος κλάσης Α/7.
1994 | Ράλλυ Μακεδονίας: 4ος γενικής και 2ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά: 1ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Σερρών: 1ος κλάσης Α/7
1995 | Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 5ος κλάσης Α/7, Ράλλυ Σερρών: 7ος γενικής και 1ος κλάσης Α/7
Με τον Παναγιώτη Χαβαλέ και το VW Golf GTi 16V, πήραν μέρος και στο 41ο Ράλλυ Ακρόπολις στις 29 Μαΐου 1994. Ο αγώνας είχε τρία σκέλη και 33 ειδικές διαδρομές. Δυστυχώς εγκατέλειψαν στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, «Καρακόλιθος» των 30.84 χλμ. την στιγμή που ήταν στην 12η θέση ανάμεσα στους Έλληνες, στην 8η της F2 και στην 4η θέση κλάσης Α/7.
Εδώ να πούμε ότι πριν τον αγώνα, έγινε επισκευή του κινητήρα του VW Golf, αλλά ένα ανταλλακτικό δεν μπορούσε να το παραδώσει έγκαιρα η VW Motorsport. Και έτσι αγοράστηκε από το ελεύθερο εμπόριο. Κάποια στιγμή ο κινητήρας μέσα στον αγώνα κτύπησε και ήταν υποχρεωμένοι να συμπληρώνουν λάδια σε κάθε ειδική διαδρομή!
Τερμάτισαν την 32η και προτελευταία ειδική Καρούτες, συμπλήρωσαν λάδια και μπήκαν στην 33η και τελευταία ειδική. Εκεί μετά τα μισά της ειδικής το μοτέρ «παρέδωσε το πνεύμα» και ήταν αδύνατο να κάνουν την τελευταία απλή διαδρομή για τον τερματισμό, που ήταν στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Συμμετείχαν επίσης σε τρία Ράλλυ Χαλκιδικής:
1993 | 18ο Ράλλυ Χαλκιδικής: Εγκατάλειψη στην 4η ειδική διαδρομή Άγιος Πρόδρομος από μηχανική βλάβη.
1994 | 19ο Ράλλυ Χαλκιδικής: 18ος Έλληνας, 12ος F2, 4ος κλάσης Α/7
1995 | 20ο Ράλλυ ΕΛΠΑ: Εγκατάλειψη στην 1η ειδική διαδρομή Τριάδι από ημιαξόνιο.
Τελευταίος αγώνας του Βασίλη ήταν το 16ο Ράλλυ Σερρών το 1996. Μετά από 19 χρόνια πλήρους εμπλοκής, δύο Ράλλυ Ακρόπολις, εννιά Ράλλυ Χαλκιδικής, τρεις διεθνείς αγώνες στο εξωτερικό και πολλούς τοπικούς αγώνες φθάνει στο τέλος το αγωνιστικό ταξίδι του Βασίλη Ξυλούδη. Ένα ταξίδι που τα είχε όλα…
Και καλές στιγμές και κακές, εγκαταλείψεις αλλά και πολύ καλές εμφανίσεις με καλά αποτελέσματα, αλλά το κυριότερο είναι ότι έβγαινε προς τα έξω η αγάπη αυτού του ανθρώπου για τους αγώνες με το πόσο οργανωτικός και μεθοδικός ήταν…
Μια καλή στιγμή και αντίστοιχα ο αγώνας που δεν θα ξεχάσει ποτέ ήταν το 13ο Ράλλυ Χαλκιδικής. Στην ειδική διαδρομή «Μεταγκίτσι» των 14.45χλμ. στο γνωστό «πήδημα» λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό, ο «Πορτοκάλης» δεν σήκωσε το πόδι από το γκάζι με αποτέλεσμα το Opel Manta να σηκωθεί τόσο ψηλά που όταν προσγειώθηκε στο έδαφος έσπασε το ψυγείο της μηχανής.
Από εκεί και πέρα μετά από κάθε ειδική διαδρομή (τότε επιτρεπόταν να κάνεις service έξω από κάθε ειδική και το Χαλκιδικής την χρονιά εκείνη είχε 22 ειδικές) οι μηχανικοί τους έδιναν τον δικό τους αγώνα για να λειτουργεί σωστά το αυτοκίνητο. Και παρόλα αυτά τερμάτισαν και στην 3η θέση της κλάσης Α/8.
Και αντίστοιχα η πιο άτυχη στιγμή της καριέρας του Βασίλη δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την εγκατάλειψη στο 41ο Ράλλυ Ακρόπολις του 1994 στην τελευταία ειδική διαδρομή.
Επίσης κάτι που δεν συμβαίνει συχνά, θα μπορούσα να πω πάρα πολύ σπάνια είναι το εξής γεγονός:
Το 1987 στον ετήσιο χορό της ΛΑΜΣ (Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Σερρών) ανάμεσα στους λαχνούς υπήρχε και ένα δώρο, ένα αυτοκίνητο Lada, προσφορά του Κύριου Σταυρακίδη. Λίγο πριν το τέλος του χορού, ότι λαχεία είχαν μείνει απούλητα τα αγόρασε ο Παναγιώτης Χαβαλές. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το λαχείο που είχε σαν δώρο το αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν κέρδισαν το αυτοκίνητο, το οποίο η πρώτη τους δουλειά ήταν να το μετατρέψουν σε αγωνιστικό. Έγινε η μετατροπή και συμμετείχαν στο Ράλλυ Σερρών την επόμενη χρονιά το 1988. Έναν αγώνα έκαναν με το Lada, το ξαναφέραν στην αρχική του κατάσταση και το πούλησαν σε έναν φίλο τους για Ι.Χ.
O Βασίλης Ξυλούδης ιδρυτικό μέλος της ΛΑΜΣ (η λέσχη στις Σέρρες ιδρύθηκε το 1975) μπορεί το 1996 να ήταν η τελευταία του χρονιά στην ενεργό δράση στους αγώνες αυτοκινήτου, αλλά από εκεί και έπειτα δεν απομακρύνθηκε από τον χώρο. Συνέχισε με αντικείμενο την μοτοσυκλέτα γενικά και ειδικά με το enduro.
Επαγγελματικά όπως είπαμε και πιο πάνω, είναι ιδιοκτήτης καταστήματος αξεσουάρ αυτοκινήτων. Ένα κατάστημα που άνοιξε πρώτη φορά το 1979 και συνεχίζει ακόμη και σήμερα 44 χρόνια μετά, την λειτουργία του. Όσο λοιπόν επιτυχημένος επαγγελματίας είναι στην δουλεία του, άλλο τόσο επιτυχημένος ήταν και σαν οργανωτής αγώνων μοτοσυκλέτας.
30 Σεπτεμβρίου 1996 | Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Piaggio Trophy
O 4ος γύρος για το συγκεκριμένο Πρωτάθλημα διεξήχθη στην πίστα καρτ των Σερρών, με 21 συμμετοχές. Από τις καλύτερες πίστες, μήκους 1.300 μέτρων, τεχνική με πολύ καλές εγκαταστάσεις pits.
17 – 18 Μαΐου 1997 | 1ος Ελληνικός Αγώνας Super Motard
Και αυτός ο αγώνας έγινε στην πίστα καρτ των Σερρών, με 22 συμμετοχές.
Με το περιοδικό 4 Τροχοί να είναι ο μπροστάρης διοργανώνοντας τον πρώτο αγώνα Μοτοκρός στην Ελλάδα στην περιοχή της Σαρωνίδας, η ΛΑΜ Σερρών έρχεται να γράψει την δική της ιστορία και να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα Super Motard, με συνδιοργανωτή τους 2 Τροχούς.
Δυο πολύ μεγάλες διοργανώσεις για την Ελλάδα και ειδικότερα για τον Βόρειο χώρο και την πόλη των Σερρών… «Γιορτή Μοτοσυκλέτας. Με φόντο το εργοτάξιο του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών στο οποίο οι εργασίες προχωρούν με γοργό ρυθμό, θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η άνοιξη στην ελληνική αγωνιστική μοτοσυκλέτα θα έρθει από την Β. Ελλάδα;» είναι ένα από τα δημοσιεύματα περιοδικών της εποχής εκείνης…
6 Σεπτεμβρίου 2008 | ISDE International Six Days Enduro
Το ISDE είναι η παλαιότερη αγωνιστική εκδήλωση μοτοσυκλέτας παγκοσμίως, με πρώτη διοργάνωση το 1913 την Μ. Βρετανία. Και αντίστοιχα η μεγαλύτερη διοργάνωση για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στον ελληνικό χώρο, με 450 αναβάτες από 33 χώρες να έρχονται στην χώρα μας!
Αναφέρουμε αυτές τις τρεις διοργανώσεις μοτοσυκλέτας που έκανε η ΛΑΜ Σερρών (ανάμεσα σε πάρα πολλές άλλες) γιατί ο Βασίλης Ξυλούδης ήταν μέλος της οργάνωσης. Και όχι μόνο! Έδωσε τον καλύτερο του εαυτό για την επιτυχία τους. Μάλιστα στο ISDE μια διαδρομή συζητήθηκε τόσο πολύ που τα μέσα της εποχής έγραφαν: «Υπέροχο και ιδιαίτερα τεχνικό ήταν το μονοπάτι του Ξυλούδη, σε ρέμα στον Λαιλιά. Μπράβο στην ΛΑΜΣ για την κορυφαία διοργάνωση. Μπράβο στον Ξυλούδη για το μονοπάτι του».
Βασίλης Ξυλούδης, ένας αγνός λάτρης των αγώνων, από την πόλη των Σερρών, που ακόμη και σήμερα αν του δινόταν η ευκαιρία να ξανακάτσει σε αγωνιστικό κάθισμα θα το έκανε με μεγάλη ευχαρίστηση…