In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Θεοδόσης Δανδίκας

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΔΑΝΔΙΚΑΣ

Ο Θεοδόσης Δανδίκας, ένας αγωνιζόμενος με καταγωγή από την πόλη των Σερρών, ήρθε από μικρή ηλικία (15 χρονών) και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Θεσσαλονίκη.

Η αγάπη του για το αυτοκίνητο και την ταχύτητα, τον οδήγησαν να θέλει να τρέξει σε αγώνες αυτοκινήτου. Ο «Σούλης» λοιπόν όπως τον φωνάζαν οι φίλοι και συναθλητές του αγωνιζόμενοι…

Πρώτος του αγώνας ήταν το 1978 ένα auto cross, στην περιοχή των Μετεώρων στην Θεσσαλονίκη, όπου έτρεξε με ένα BMW 2002 και τερμάτισε κιόλας δεύτερος Γενικής Κατάταξης.

Τα επόμενα δυο χρόνια (1979 – 1980) θα συμμετάσχει και σε αγώνες Ράλλυ, πάλι με το BMW 2002 και με συνοδηγό τον Παναγιώτη Φίκα το 1979 και τον Αθανάσιο Βασιλόπουλο το 1980.

Καλύτερα αποτελέσματα με το BMW 2002 ήταν η 2η θέση γενικής στο auto cross Μετεώρων και δυο 3ες θέσεις κλάσης 1/5, στα Ράλλυ Μακεδονίας και Θερμαϊκού το 1980.

Το 1981 αφήνει το BMW 2002 και ετοιμάζει ένα Ford Escort RS 2000, με το οποίο θα συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες Ράλλυ της Β. Ελλάδος με συνοδηγό τον Ανδρέα Λακόρτε. Μόνο το Ράλλυ Κένταυρος θα κάνει με τον Λαμπούδη Αθανάσιο.

Το 1982 αποφασίζει να ετοιμάσει άλλο ένα Ford Escort. Έτσι λοιπόν παίρνει μια καρότσα και αρχίζει να στήνει το καινούργιο αυτοκίνητο, από την αρχή.

Πήγε στην Γερμανία και συγκεκριμένα στην Κολωνία όπου ήταν οι εγκαταστάσεις της αγωνιστικής Ford και έφερε αγωνιστικά ανταλλακτικά για το αυτοκίνητο. Αφού ετοιμάστηκε το Ford Escort, έκανε το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της χρονιάς εκείνης, με συνοδηγό τον Ηλιάδη Παναγιώτη, για να το δοκιμάσει κιόλας, ενώ συνέχιζε να συμμετέχει και σε αγώνες auto cross, αλλά και σε αναβάσεις.

Τα επόμενα πέντε χρόνια, από το 1983 έως και το 1987, θα συνεχίσει να συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες της Β. Ελλάδος με την θέση του συνοδηγού να καταλαμβάνουν διάφοροί συνοδηγοί

Το 1983 ο Αθανάσιος Βασιλόπουλος, το 1984 ο Βεργιαννίδης Γιώργος (ο Βεργιαννίδης ήταν ο οδηγός της Express Service και τότε μάλιστα είχε πάρει μια χορηγία από τον κύριο Ραπτόπουλο: την μεταφορά του αγωνιστικού αυτοκινήτου σε όλους τους αγώνες), το 1985 ο Τσάμογλου Δημήτρης (εκτός από το Ράλλυ Θερμαϊκού, που το έκανε με τον Ιωάννη Ζούνη), το 1986 ξαναγυρίζει ο Αθανάσιος Βασιλόπουλος (μόνο το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. θα κάνει με τον Ανδρέα Λακόρτε) και τέλος όλο το 1987 με τον Ανδρέα Λακόρτε, όπου τελειώνει με το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και η αγωνιστική καριέρα του Σούλη Δανδίκα, με το Ford Escort να πωλείται στον Νίκο Μαυρατζά, που συνέχισε να το τρέχει για αρκετά χρόνια μετέπειτα

Καλύτερα αποτελέσματα με το Ford Escort RS, μια 1η θέση κλάσης Ε/15 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1986, μια 2η θέση κλάσης Ε/15 στο Ράλλυ Θερμαϊκού επίσης το 1986.

Πέμπτος γενικής κατάταξης και 3ος κλάσης Ε/15 στο Ράλλυ Μακεδονίας το 1985 και μια 5η θέση κλάσης 1/5 στο Ράλλυ Κένταυρος το 1981.

Συνολικά συμμετείχε σε τρία Ράλλυ Χαλκιδικής, ένα το 1980 με το BMW 2002 και δύο το 1981 και 1983 με το Ford Escort RS 2000.

Καλύτερο αποτέλεσμα στον αγώνα του 1981, 15ος Έλληνας και 3ος κλάσης 1/4.

Η καλύτερη στιγμή που θα του μείνει είναι ένα auto cross στις Σέρρες, όπου έκανε απίστευτους χρόνους και αντίστοιχα η πιο άσχημη στιγμή είναι σε ένα Ράλλυ Σκρά Κιλκίς Λαχανά, όταν 200 μέτρα πριν τον τερματισμό της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής, εγκατέλειψε από πλατό, τη στιγμή που ήταν 1ος γενικής!

Ο «Σούλης» επαγγελματικά ασχολήθηκε με την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκίνητων και ανταλλακτικών, κυρίως Alfa Romeo, Fiat και Lancia από την Ολλανδία.

Είχε μάθει να κάνει πολλές δουλειές πάνω στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, πράγμα που τον βοηθούσε πολύ κατά την διάρκεια ενός αγώνα.

Ήταν χαμηλών τόνων, με το χαμόγελο πάντα και τον ενδιέφερε πρωτίστως η ευχαρίστηση.

Ένας οδηγός της παλιάς καλής εποχής των αγώνων

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!