Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2023 | Απρίλιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.242 | 9.289 | +10,3% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
754 | 897 | -15,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 14 | 23 | -39,1% |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 | Μεταβολή
2023/2022 |
|
Καινούργια επιβατικά | 44.014 | 31.716 | +38,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
3.818 | 3.076 | +24,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 77 | 60 | +28,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment | Απρίλιος 2023 | Απρίλιος 2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος2023 | Ιανουάριος– Απρίλιος2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 7,6% | 6,2% | +1,4 | 6,1% | 7,3% | -1,2 |
A-SUV | 2,4% | 0,6% | +1,8 | 1,4% | 0,8% | +0,6 |
A TOTAL | 10,0% | 6,8% | +3,2 | 7,5% | 8,1% | -0,6 |
B | 26,9% | 24,3% | +2,6 | 29,8% | 23,9% | +5,9 |
B-SUV | 23,4% | 24,7% | -1,3 | 25,3% | 26,2% | -0,9 |
B TOTAL | 50,3% | 49,0% | +1,3 | 55,1% | 50,1% | +5,0 |
C | 11,1% | 10,8% | +0,3 | 8,1% | 9,7% | -1,7 |
C-SUV | 20,3% | 25,3% | -5,0 | 21,4% | 24,1% | -2,7 |
C TOTAL | 31,5% | 36,2% | -4,7 | 29,5% | 33,8% | -4,3 |
D | 1,3% | 1,7% | -0,4 | 1,3% | 1,4% | -0,1 |
D-SUV | 5,0% | 4,6% | +0,4 | 4,9% | 4,8% | +0,1 |
D TOTAL | 6,3% | 6,3% | +0,1 | 6,2% | 6,3% | +0,0 |
E | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,5% | -0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
E TOTAL | 0,5% | 0,7% | -0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,6% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 51,8% | 55,9% | -4,1 | 53,7% | 56,6% | -2,9) |
Απρίλιος 2023 | Απρίλιος 2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Απρίλιος 2023 |
Ιανουάριος –
Απρίλιος 2022 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ ‘23 |
|
Βενζίνη | 46,6% | 44,8% | +1,8 | 44,8% | 45,1% | -0,4 | 37,4% |
Πετρέλαιο | 11,7% | 16,2% | -4,5 | 15,5% | 15,6% | -0,1 | 15,0% |
Υβριδικά (HEV) | 29,5% | 28,4% | +1,0 | 27,7% | 27,8% | -0,1 | 25,2% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 8,8% | 8,2% | +0,6 | 9,2% | 8,0% | +1,2 | 19,3% |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,3% | 0,8% | -0,4 | 3,1% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,0% | 1,9% | +1,1 | 2,5% | 2,7% | -0,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Μάρτιος 2023 | Ιανουάριος- Μάρτιος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 1.087.939 | 844.819 | +28,8% | 2.650.711 | 2.247.580 | +17,9% |
ΕΕ 14 | 960.914 | 740.256 | +29,8% | 2.326.723 | 1.972.213 | +18,0% |
ΕΕ + EFTA | 1.134.322 | 884.230 | +28,3% | 2.741.691 | 2.337.367 | +17,3% |
Ελλάδα | 13.284 | 8.410 | +58,0% | 33.772 | 22.427 | +50,6% |