Auto NewsNews

Νέο Ford Puma ST Powershift: Με 170 ίππους από 999 κ.εκ. και αυτόματο 7άρι [video]

H Ford διευρύνει την γκάμα των ST μοντέλων της με το νέο Puma ST Powershift, το οποίο εφοδίαζεται με 1.000άρη EcoBoost κινητήρα 170 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων! Ταμάμ για τον «ανήσυχο» Έλληνα…

Αρχίζοντας από τον κινητήρα, που είναι και η ουσιαστική διαφορά σε σχέση με το ήδη γνωστό Puma ST των 200 ίππων, αυτός στην περίπτωση του Puma ST Powershift είναι ενός λίτρου (αντί 1,5) και είναι αναβαθμισμένος με τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V ώστε να αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 ίππων και μέγιστη ροπή 248 Nm.

Αναλύοντας, πρόκειται για το σύνολο που γνωρίσαμε και στο απλό Puma των 155 ίππων, απλά εδώ στο ST, το ήπιο υβριδικό σύστημα ενεργοποιεί την ανάκτηση ενέργειας πιο γρήγορα από ό,τι στο απλό Puma για ταχύτερη επαναφόρτιση της 48βολτης μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό επιτρέπει στην ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) να προσφέρει πρόσθετη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ώστε να εξασφαλιστεί βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλότερες στροφές. Επιπρόσθετα, η αυξημένη ανάκτηση ενέργειας προσφέρει επιπλέον 10 ίππους ηλεκτρικής υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια που ενισχύει τη μέγιστη ισχύ.

Αυτό, σε συνδυασμό με τη μοναδική ρύθμιση λογισμικού του υπερτροφοδοτούμενου, τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, επιτυγχάνει αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον 1.0L EcoBoost Hybrid των 155 ίππων. Αποδίδοντας λοιπόν έως και 170 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και ροπή έως 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ., το Puma ST Powershift κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ για την ιστορία παράγει ακριβώς τη διπλάσια ισχύ ανά λίτρο από το Focus ST170 του 2002.

Ταυτόχρονα, το νέο Puma ST Powershift επωφελείται από την ίδια τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξαγωγής που συναντάμε στο Puma ST με στόχο την αυξημένη απόδοση, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει μία -χαρακτηριστική για μοντέλα ST- ηχητική χροιά κινητήρα κατά την επιτάχυνση, όπου η ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στις λειτουργίες Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, αλλά ανοίγει στην Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο.

Επιπλέον -και σε αντίθεση με το 200άρι Puma ST- στο Puma ST Powershift o πολυβραβευμένος κινητήρας του 1,0 λίτρου συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ford Powershift με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι, παντρεύοντας άψογα την δυναμική οδηγική εμπειρία με την καθημερινή χρηστικότητα.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι εξελιγμένο για να συνεργάζεται απρόσκοπτα με τους κινητήρες 1.0L EcoBoost Hybrid της Ford και έχει βελτιστοποιηθεί με αναθεωρημένο mapping όσον αφορά το λογισμικό, που μεγιστοποιεί την απόδοση και την αποδοτικότητα για τους πελάτες του Puma ST Powershift.

Στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη προσφέρει ομαλές αλλαγές και αβίαστη άνεση και ευκολία και βοηθά να διατηρείται το ήπιο υβριδικό σύστημα στις βέλτιστες στροφές για ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Από εκεί και πέρα, για να εκμεταλλευτεί κανείς πραγματικά την απόδοση του κινητήρα, τα διαδοχικά κατεβάσματα έως και τριών σχέσεων επιτρέπουν ταχύτερα προσπεράσματα, όταν οι οδηγοί απαιτούν μέγιστη επιτάχυνση. Με ενεργοποιημένη δε την λειτουργία Sport, το κιβώτιο ταχυτήτων κρατά επίσης τις χαμηλότερες σχέσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, για πιο σπορ απόκριση.

Το αυτόματο κιβώτιο Powershift υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Stop & Go για το προαιρετικό Adaptive Cruise Control, η οποία μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα σε συνθήκες κυκλοφορίας με αλλεπάλληλα σταμάτα-ξεκίνα και να το επανεκκινήσει αυτόματα εάν η διάρκεια της στάσης είναι μικρότερη από τρία δευτερόλεπτα, ή να συνεχίσει μετά από τρία δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού ή του γκαζιού.

Όσο αφορά στο πλαίσιο, το Puma ST Powershift μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το βραβευμένο Puma ST των 200 ίππων, γεγονός που οξύνει την απόκριση χρησιμοποιώντας έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω με στρεπτική ακαμψία 2.000 Nm/deg  (τιμή αυξημένη πάνω από 50% σε σύγκριση με το βασικό Puma) και αντιστρεπτική δοκό 28 χλστ. ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα. Μπροστά το νέο Puma ST Powershift υιοθετεί μια αντιστρεπτική δοκό 24 χλστ.

Παράλληλα, τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του Puma ST Powershift. Αυτά τα προηγμένης τεχνολογίας ελατήρια συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω που προσαρμόζουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών που μεταδίδονται από το οδόστρωμα, εξασφαλίζοντας την ακαμψία που απαιτείται για καλύτερο έλεγχο του οχήματος, αλλά συγχρόνως την άνεση και την ποιότητα κύλισης στις υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους με μικροανωμαλίες.

Σχετικά με το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST, αυτό έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11,4:1 (σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma) και χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό εμπρός ακραξονίων, βραχίονα τιμονιού και κρεμαγιέρα προδιαγραφών ST, για αυξημένη απόκριση κατά την είσοδο στη στροφή σε σύγκριση με το βασικό Puma, με περαιτέρω υποστήριξη από το Torque Vectoring Control.

Αντίστοιχα, διαφοροποιήσεις σε σχέση με το απλό Puma έχουμε και στα φρένα, με τους δίσκους να είναι μεγαλύτεροι κατά 17%, αγγίζοντας τα 325 χλστ.

Κλείνοντας με τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά, αυτή είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το αμέσως προσεχώς διάστημα με τιμή εκκίνησης τα 40.883 ευρώ.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!