Με την Audi να ανακοινώνει πρόσφατα το τέλος του «αρσενικού» V10 και την τελευταία του βερσιόν να αποτελεί την ψυχή του νέου σκληροπυρηνικού R8 Coupé V10 GT RWD (δες εδώ), ήρθε στο μυαλό μας και πάλι εκείνος ο βαρύς, μπάσος ήχος του, που μας στοίχειωσε για καιρό. Γι’ αυτό και αναδημοσιεύουμε…
Rock me baby…
…Rock me all night long!
Τραγουδούσε ο βασιλιάς της blues, B.B King, σχεδόν σε όλες τις συναυλίες του ανά τον κόσμο. Εμείς στο δικό μας μικρόκοσμο ακόμα παλεύουμε να χωνέψουμε την εκκωφαντική blues μελωδία που παράγει ο βασιλιάς των ατμοσφαιρικών συνόλων σήμερα, ο 5,2 λίτρων V10 κινητήρας που κρύβεται μέσα στο γκρι ματ R8!
Πρόκειται για το βασιλιά του εργοστασίου στο Ίνγκολσταντ, που στη νέα του γενιά έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς κάνοντας το καλό, καλύτερο και το αποτέλεσμα ιδανικό για να σε στείλει στο μαγευτικό κόσμο των supercar!
Χάρμα οφθαλμών!
Αρχίζοντας από την εικόνα, αυτή έχει τροποποιηθεί σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, χάρη στις εντελώς καθαρές γραμμές, στα νεύρα επάνω στα φτερά, στους τεράστιους αεραγωγούς τόσο στη νέα μάσκα όσο και κάτω από τα πίσω φώτα, στις νέες εξατμίσεις για να εκτονώνεται η αστείρευτη δύναμη του συνόλου και στα νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, με αποτέλεσμα το νέο R8 να δείχνει πιο επιθετικό σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ λόγω της γκρι ματ απόχρωσης του αυτοκινήτου της δοκιμής και του υπερβολικού πλάτους (έχεις την αίσθηση ότι πατάς και στα δύο ρεύματα), αφήνει ένα πληθωρικό αποτύπωμα στο δρόμο, την ώρα μάλιστα που πανικοβάλει όποιον βρεθεί μπροστά του!
Πέρα όμως από την εικόνα, το νέο R8, έχει βελτιωθεί και σε ουσία. Ξεκινώντας από το σασί, αυτό είναι μονοκόκ και για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο (σε ποσοστό 79%) και κομμάτια CFRP (σε ποσοστό 13%) ενισχυμένα από ανθρακονήματα. Παράλληλα, αλουμίνιο έχει χρησιμοποιηθεί και στα υποπλαίσια (εμπρός-πίσω) που επάνω τους εδράζονται τα μηχανικά μέρη, όπως και σε όλα τα εξωτερικά τμήματα του αμαξώματος. Αυτό έχει περιορίσει κατά πολύ το βάρος του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα έχει αυξήσει τη στατική ακαμψία σε ποσοστό 40%. Έτσι λοιπόν οι αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στις μικρές εξωτερικές βελτιώσεις του σχεδίου, αλλά έχουν και επεκτάσεις. Όπως απαιτείται άλλωστε, αν θες να συγκαταλέγεσαι και ταυτόχρονα να κοιτάς στα ίσια τις θρυλικές ιταλικές –κατά βάση- κατασκευές!
Top Gun θα γίνουμε!
Μπαίνεις, κάθεσαι, δένεσαι και περιμένεις από την πτέρυγα μάχης εντολές που θα σε κατευθύνουνε, ώστε να εμβολίσεις ότι κινείται!
Περιμένεις με περίσσια ανυπομονησία για να πατήσεις το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι που γράφει Start Engine, αλλά ο φόβος σου μήπως και δεν μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις της κατασκευής, σε κάνει να τρως λίγο χρόνο στο σχεδόν μονοκόμματο (πέφτει μόνο λίγο η πλάτη) μπάκετ κάθισμα και ταυτόχρονα επεξεργάζεσαι τους διακόπτες στο εσωτερικό του μαχητικού!
Ναι καλά διαβάσατε, το εσωτερικό μοιάζει περισσότερο με κάποιου μαχητικού, παρά με εσωτερικό αυτοκινήτου. Διακόπτες, paddles πίσω από το τιμόνι, επιλογέας κιβωτίου, γενική διαμόρφωση, πλήρη απουσία οθονών σε ταμπλό και κονσόλα, και κυρίως οι διακόπτες –τύπου τουρμπίνας- για τη ρύθμιση του κλιματισμού που ενσωματώνουν μέσα τους μόνο τα απαραίτητα, φτάνει για να σχηματίσουν αυτή την εικόνα.
Όσο για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, όλες γίνονται μέσα από την ψηφιακή οθόνη του virtual cockpit που έχει αντικαταστήσει τον πατροπαράδοτο πίνακα οργάνων, χωρίς όμως να ενδιαφέρεσαι περαιτέρω, αφού κάπου εδώ έχεις ξεπεράσει τις όποιες φοβίες και ήρθε η ώρα να φερθείς σαν άντρας -με τον απαραίτητο σεβασμό πάντα- και να πατήσεις το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι ώστε να ξυπνήσει ο 10κύλινδρος «σατανάς» που υπάρχει πίσω σου και σε στοιχειώνει από τη στιγμή που έπιασες στα χέρια σου το κλειδί της νέας πολεμικής μηχανής του Ίνγκολσταντ…
Πίσω μου σ’ έχω «σατανά»!
Σε μια εποχή που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές (ακόμα και η Ferrari…) κάνουν τη στροφή τους προς τη λύση της υπερτροφοδότησης, οι Γερμανοί αντιστέκονται και εφοδιάζουν το νέο R8 με έναν ατμοσφαιρικό V10, δείχνοντας πως υπάρχουν ακόμα αξίες σε αυτή τη ζωή!
Βρίσκεται πίσω σου και νιώθεις τη βαριά και μπάσα αναπνοή του στο σβέρκο σου, ενώ χάρη στη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της πίσω πόρτας, προσφέρει άφθονο οφθαλμόλουτρο στους περαστικούς σε βαθμό ηδονοβλεψίας!
Βλέπετε φαίνεται πληθωρικός, παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, ενώ φυσικά το χαρακτηριστικό σήμα V10 δεν αφήνει κανέναν ανεπηρέαστο, ειδικό και μη.
Πρόκειται για ένα αλουμινένιο σύνολο, 5,2 λίτρων, που βρίσκεται τοποθετημένο χαμηλά -εξαιτίας του ξηρού κάρτερ με την εξωτερική αντλία λαδιού- και αποδίδει 540 ίππους στις 7800 σ.α.λ. με ροπή που αγγίζει τα 540 Nm στις 6500 σ.α.λ. λόγω της υψηλής σχέσης συμπίεσης (12,5:1), ενώ στα σωθικά του υπάρχουν σφυρήλατες μπιέλες και αλουμινένια πιστόνια ώστε να αντέχουν την «ταχυπαλμία» του!
Για την τροφοδοσία του υπάρχει και έμμεσος και άμεσος ψεκασμός, με τον πρώτο να αναλαμβάνει δράση στις μικρές απαιτήσεις του γκαζιού και τον δεύτερο να αναλαμβάνει -σε ποσοστό 85%- όταν πιέσεις βαθιά το πόδι στο γκάζι, ανεβάζοντας την πίεση στα 200 bar!
Οργασμός!
Τις περισσότερες φορές απαιτεί κάποια διαδικασία για να έρθει. Στην περίπτωση του δεκακύλινδρου R8 τα πράγματα είναι απλά. Πιέζεις το κόκκινο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα στο τιμόνι, επιλέγεις το πρόγραμμα της επιλογής σου -ανάμεσα σε Comfort, Auto, Dynamic και Individual- από το μαύρο κουμπί (Audi Drive Select) που βρίσκεται –επίσης- στο τιμόνι και θυμίζει κατά πολύ το Manettino της Ferrari και νιώθεις το ρίγος που τρέχει με ανατριχιαστικούς ρυθμούς σε όλο το κορμί σου!
Βλέπετε, ο ήχος είναι εξωπραγματικός! Είναι πληθωρικός, μπάσος και έχει την κατάλληλη χροιά για να σου υπενθυμίσει πως πίσω σου πήραν ζωή δέκα ολόκληροι κύλινδροι που ετοιμάζονται να κυριεύσουν εσένα αλλά και τους γύρω.
Όπως και γίνεται! Με το παραμικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ το R8 σου δίνει την αίσθηση πως «ξηλώνεις» στην κυριολεξία την άσφαλτο, σε βαθμό μάλιστα που σε πιάνει κρύος ιδρώτας! Λίγο η εξελιγμένη τετρακίνηση, λίγο οι αστραπιαίες αλλαγές του κιβωτίου, λίγο το φαρδύ αποτύπωμά του στο δρόμο και κυρίως η αστείρευτη δύναμη των 540 ίππων σου δίνουν κάθε λόγο να πιστεύεις πως είσαι ο βασιλιάς της ασφάλτου!
Ταυτόχρονα όμως σου δείχνει και τα όρια, αφού εσύ μπορεί να έχεις θολώσει από την έκρηξη αδρεναλίνης, ωστόσο αυτό ξέρει τον τρόπο να σε κάνει να το σεβαστείς. Αν δε το κάνεις θα εκτεθείς ανεπανόρθωτα, θυσιάζοντας πολλές ώρες δουλειάς για να καταφέρεις να ξεπληρώσεις το μεγάλο αντίτιμο της ζημιάς. Μέχρι τότε όμως απέχει πολύ καθώς το στήσιμό του και τα εξαιρετικά φρένα μπορούν και περιορίζουν κατά πολύ τον κίνδυνο. Στο τελευταίο, στα φρένα, επιτρέψτε μας να σταθούμε λίγο καθώς είναι και αυτά όπως αρμόζει σε μια τέτοια κατασκευή και απαρτίζονται από αεριζόμενους δίσκους 365 χιλιοστών με 8πίστονες δαγκάνες εμπρός και 356 χιλιοστών με 4πίστονες πίσω και κυριολεκτικά βρίσκονται σε θέση να σε κάνουν να ψάχνεις τα πνευμόνια σου στο χώρο του κινητήρα!
Hangover!
Αναμφισβήτητα μετά από μια «καλή» νυχτερινή έξοδο, ακολουθεί και μια δύσκολη προσαρμογή στην πραγματικότητα την επόμενη μέρα το πρωί! Βέβαια, όσο και αν το μετανιώνεις όλη την ημέρα, το βράδυ αναθεωρείς και ελπίζεις σε αντίστοιχες καταστάσεις που θα σε ξανά μεταφέρουν σε κόσμους μαγικούς…
Σε κόσμους που τα όνειρα υπερισχύουν της λογικής και της πραγματικότητας, ενώ ταυτόχρονα εσύ νιώθεις μέλος μιας φανταστικής αλλά και ανώτερης τάξης πραγμάτων, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το απεγνωσμένο ξυπνητήρι που κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να σε επαναφέρει στην πραγματικότητα. Δυστυχώς, κάποτε όμως τα καταφέρνει και επιβεβαιώνει πως όλα τα ωραία τελειώνουν γρήγορα, ενώ εσύ ξαφνικά βρίσκεσαι και πάλι στο σκοτεινό γραφείο σου ακούγοντας B.B King και αναμένοντας την επόμενη πρόσκληση του γερμανικού εργοστασίου για να οδηγήσεις τη νέα τους πολεμική μηχανή… Μέχρι τότε ζεις με τα όνειρα και τις αναμνήσεις!_ #Τεύχος Νο179 | Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2016
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
5.2 V10 FSI
|
Καύσιμο |
Bενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
5.204
|
Κύλινδροι |
10 σε V
|
Βαλβίδες | 40 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
540/7800
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
540/6500
|
Θέση |
Στο κέντρο, διαμήκης
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός
|
Εκκεντροφόροι |
2EEK
|
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
84,5 x 92,8
|
Σχέση συμπίεσης |
12,5:1
|
Κιλά/ίππο | 2,95 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 365 χλστ.
|
Πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι 356 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού |
2,2
|
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 11,2 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους τέσσερεις τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 3.130 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.580 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.880 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.140 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.890 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 0.880 |
Σχέση μετάδοσης 7η | 0.650 |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 2.640 |
Τελική σχέση μετάδοσης | – |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
20×9,5J (εμπρός), 20×11,0J (πίσω)
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Pirelli P Zero P01
|
Διάσταση ελαστικών |
245/30 R20(εμπρός), 305/30 R20(πίσω)
|
Ρεζέρβα | – |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4426x1940x1240
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2650 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1638 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1599 |
Βάρος(κιλά) | 1595 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 112 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 1,7 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 3,5 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,8 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 320 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 11,4 |
Μέση τιμή δοκιμής | 18,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 23,6 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 15,7 |
Αυτονομία(χλμ.) | 439 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 83 |
Εκπομπή CO2 | 272 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 267.700 |
Δείτε όλες τις φωτγραφίες της δοκιμής: