On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Toyota Yaris Cross…

8.2

Συνάντηση δύο κόσμων

Το Toyota Yaris Cross είναι ένας συνδυασμός δύο πραγμάτων που ξέρει να κάνει καλά το ιαπωνικό εργοστάσιο: μικρά υβριδικά αυτοκίνητα και SUV. Οπότε -στη θεωρία- θα πρέπει να είναι καλό…

Με την πρώτη ματιά, το συμπαγές του μέγεθος και η ικανότητά του να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ σε χαμηλές ταχύτητες, φαίνεται πράγματι ότι αποτελούν το ιδανικό μίγμα ικανοτήτων που θα μπορούσαν να βάλουν το Toyota Yaris Cross στην κορυφή των πωλήσεων.

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota μπαίνει στην κατηγορία των μικρών SUV. Κάποιες από τις πρώτες εκδόσεις του RAV4 ήταν διαθέσιμες σε συμπαγή, τρίθυρη μορφή. Ωστόσο, πλέον υπάρχει πολύ περισσότερος ανταγωνισμός στην κατηγορία. Εκτός από το Juke, στους ανταγωνιστές περιλαμβάνονται τα Ford Puma, Skoda Kamiq και Volkswagen T-Cross. Έχει, λοιπόν, το Yaris Cross ό,τι χρειάζεται για να ξεχωρίσει ανάμεσα στα καλύτερα μικρά SUV;

Λοιπόν, στις επόμενες γραμμές θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τη δική μας άποψη-απάντηση σε αυτήν την ερώτηση…

Γνώριμο αλλά πιο μοντέρνο

Το Toyota Yaris Cross είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από το τυπικό Toyota Yaris στο οποίο βασίζεται. Στην πραγματικότητα, έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το αντίπαλο Nissan Juke και όπως αυτό, προσφέρει το ύψος και την περίοπτη θέση οδήγησης που είναι σημαντική για πολλούς πιθανούς αγοραστές SUV.

Μοιράζεται τα μηχανικά μέρη και το μεταξόνιό του με το Yaris, αλλά όχι το αμάξωμα, αφού είναι μεγαλύτερο και όχι μόνο πιο ψηλό, όπως φαίνεται εκ πρώτης όψεως.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid…

Συνολικά, το Yaris Cross είναι 24 εκατοστά μακρύτερο και 8,5 εκατοστά ψηλότερο και το αποτέλεσμα είναι φυσικά περισσότερος χώρος στο εσωτερικό. Είναι επίσης 7 εκατοστά πιο φαρδύ, αν και στη διάσταση αυτή το εξωτερικό μέγεθος δεν σημαίνει ανάλογη ανάπτυξη στο εσωτερικό.

Το Yaris Cross χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα TNGA που αποτελεί τη βάση για ένα πλήθος άλλων Toyota και έχει τη φήμη ότι τα κάνει πολύ πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση απ’ ότι παλαιότερα, ενώ διαθέτει και τον ίδιο 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων σε συνδυασμό με μια «φανταχτερή» υβριδική διάταξη.

Άνετο και πρακτικό

Εάν είστε λάτρης της ψηλής θέσης οδήγησης που βρίσκετε στα μεγάλα SUV, τότε θα εντυπωσιαστείτε από την αίσθηση του Toyota Yaris Cross. Σε αυτό κάθεστε πιο ψηλά από ότι στα Ford Puma και Skoda Kamiq και δε θα δυσκολευτείτε καθόλου με την ορατότητα προς τα εμπρός, επειδή η ανυψωμένη θέση συνδυάζεται με λεπτότερες κολόνες παρμπρίζ σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αντίθετα, η ορατότητα προς τα πίσω είναι πιο περιορισμένη, επειδή οι πίσω κολόνες είναι αρκετά πιο φαρδιές.

Η άνεση στο Yaris Cross είναι εύκολο να βρεθεί καθώς προσφέρει άφθονες -χειροκίνητες- ρυθμίσεις στο τιμόνι και στο κάθισμα του οδηγού, ενώ η οθόνη αφής των οκτώ ιντσών διαθέτει αριστερά της τέσσερα φυσικά κουμπιά για να διευκολύνει την πλοήγηση στα βασικά μενού και είναι πιο φιλική προς το χρήστη ειδικά κατά την οδήγηση. Ωστόσο, το λειτουργικό σύστημα της Toyota είναι κάπως δύσχρηστο, αλλά ευτυχώς μπορείτε να το παρακάμψετε μεταφέροντας μια εικόνα του smartphone σας στην οθόνη αφής χρησιμοποιώντας το Android Auto ή το Apple CarPlay (και τα δύο περιλαμβάνονται στάνταρ).

Οτιδήποτε άλλο στο εσωτερικό είναι λογικά διαρρυθμισμένο, όλα φαίνονται ποιοτικά και με στιβαρή μεταξύ τους συναρμογή, ωστόσο το εσωτερικό δε διαθέτει την αριστοκρατική αίσθηση που μπορείτε να βρείτε σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως για παράδειγμα το Nissan Juke.

Από πλευράς χώρων, η κατάσταση είναι ικανοποιητική στο μπροστινό μέρος του Toyota Yaris Cross, συμπεριλαμβανομένου επαρκή χώρο για το κεφάλι ακόμα και για οδηγούς άνω του 1.80 μ., ενώ στην κονσόλα έχουμε δύο ποτηροθήκες και διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα παντού, με αποτέλεσμα η εργονομία να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Στο πίσω μέρος, θα βολευτούν άνετα δύο και με λίγη δυσκολία τρεις ενήλικες, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανοίγματα στις πίσω πόρτες είναι μικρά, γεγονός που μπορεί να δυσκολέψει την πρόσβαση σε ένα παιδικό κάθισμα ή σε λιγότερο… ευέλικτους ανθρώπους.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους αντιπάλους του, το Yaris Cross έρχεται με αναδιπλούμενες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε ποσοστό 40/20/40, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός στα 397 λίτρα, πλησιάζοντας εκείνον του Kamiq. Σε πραγματικές συνθήκες, αυτό σημαίνει ότι είναι αρκετά μεγάλος για να χωρέσεις τις αποσκευές ενός μικρού η μεγαλύτερου ταξιδιού, ανάλογα με τους επιβάτες, το καρότσι ή τα ψώνια τους σούπερ μάρκετ.

Υβριδική ισχύς για μεγαλύτερη οικονομία

Η δύναμη του Yaris Cross προέρχεται από ένα συνδυασμό ενός τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που δουλεύει σε κύκλο Atkinson και ενός ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται με τη σειρά του από μπαταρία λιθίου.

Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου ανέρχεται σε 116 ίππους και καταφέρνει να κινήσει αξιοπρεπέστατα το μικρό SUV σε όλες του τις διαδρομές, ενώ η μετάδοση της ισχύος στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσα από ένα αυτόματο -συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης- κιβώτιο CVT, το οποίο συνεργάζεται αρμονικά με το κινητήριο σύνολο.

Αυτό που είναι όμως η ουσία του υβριδικού κινητήριου συνόλου και ο βασικός λόγος για την επιλογή του, δεν είναι άλλος από την οικονομία καυσίμου. Με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο στις πολύ χαμηλές ταχύτητες και την μπαταρία να φορτίζει αυτόματα κατά το φρενάρισμα και την «ελεύθερη» κίνηση των τροχών, αλλά και από τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα, το υβριδικό Yaris Cross δε χρειάζεται να μπει στην πρίζα, ενώ με συντηρητική οδήγηση, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διατηρηθεί σε λίγο περισσότερα από 4 λίτρα ανά 100 χλμ.!

Αν βέβαια πιέσετε το μοτέρ, τότε μια εύλογη μέση τιμή για την κατανάλωση θα είναι τα 5-6 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε πιο ακραίες καταστάσεις θα δείτε έως και 8 λίτρα/100 χλμ.

Σε κάθε διαδρομή

Το Yaris Cross είναι ουσιαστικά ένα «ψηλό» κόμπακτ μοντέλο, κάτι που το καθιστά ιδανικό για οδήγηση στην πόλη. Προσφέρει μια πιο άνετη θέα στο δρόμο από ότι το βασικό Yaris, αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά συμπαγές ώστε να χωράει σε στενούς χώρους στάθμευσης και σε στενούς δρόμους.

Το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι στάνταρ και εντοπίζει πεζούς και ποδηλάτες στο δρόμο σας, γλιτώνοντάς σας από επικίνδυνες καταστάσεις. Η ηλεκτρική υποβοήθηση κάνει το Yaris Cross να ελίσσεται με άνεση, ενώ το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί ομαλά και διακριτικά σε χαμηλότερες ταχύτητες, με τη συνολική οδήγηση να γίνεται λίγο ασταθής σε δρόμους με κακοτεχνίες, όπου και πάλι όμως το μικρό Yaris Cross σπάνια αισθάνεται άβολα.

Με τους 116 ίππους του, το Yaris Cross σαφώς δε σχεδιάστηκε για επιδόσεις. Όμως, ενώ οι ελιγμοί προσπέρασης απαιτούν κάποιο σχεδιασμό και «κατεβάσματα», προσφέρει μια αρκετά καλή εμπειρία στον αυτοκινητόδρομο για ένα μικρό SUV.

Υπάρχει κάποιος θόρυβος από το δρόμο και τον άνεμο σε υψηλότερες ταχύτητες, αλλά δεν είναι κάτι παραπάνω από αυτό που θα συναντήσετε σε εναλλακτικές όπως το VW T-Cross και το Renault Captur. Ωστόσο, ο κινητήρας μπορεί να γίνει λίγο θορυβώδης όταν ζητήσετε την πλήρη ισχύ του…

Σε δρόμους με στροφές, η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει την κλίση του αμαξώματος και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι επιτρέπει να οδηγείτε το αυτοκίνητο με σιγουριά. Αυτό σε συνδυασμό με το άφθονο κράτημα, καθιστά το Yaris Cross έναν ικανό σύντροφο στον στριφτερό δρόμο.

Στο δια ταύτα

Παρά την καθυστερημένη άφιξή της στο παιχνίδι των B-SUV, η Toyota έφερε ένα αξιοπρεπές όχημα στην αγορά. Η καμπίνα του Yaris Cross δεν έχει την ποιότητα και το μέγεθος ορισμένων αντιπάλων, αλλά είναι καλύτερη από τους περισσότερους, ενώ το εξωτερικό είναι τολμηρό και διαφορετικό χωρίς να διχάζει, τη στιγμή που η υβριδική διάταξη του κινητήρα προσφέρει μια οικονομική εναλλακτική λύση για όσους δεν έχουν τον… προϋπολογισμό για να γίνουν πλήρως ηλεκτρικοί ακόμα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.5H
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
1.490
Κύλινδροι
3 σε σειρά
Βαλβίδες
12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι)
116
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
120/3600-4800
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
80,5 x 97,6
Σχέση συμπίεσης
14,0:1
Κιλά/ίππο
10,1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού
2,65
Διάμετρος στροφής(μέτρα)
10,6
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
17×7,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Continental EcoContact 6
Διάσταση ελαστικών
215/55 R17
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4180x1765x1595
Μεταξόνιο(χλστ.)
2560
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1517
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)
1517
Βάρος(κιλά) 1170
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 397
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)
11,2
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)
170
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή
4,4 – 5,0
Μέση τιμή δοκιμής 4,4
Μέγιστη τιμή δοκιμής 6,5
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 3,9
Αυτονομία(χλμ.) 601
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 36
Εκπομπή CO2
110 – 114
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
19.170
Αυτοκίνητου δοκιμής
25.070

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.2
Το Yaris Cross ήταν το μοντέλο που χρειαζόταν η Toyota για να ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των B-SUV στην ελληνική αγορά και πλέον το έχει, ενώ μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι είναι ένα από τα μοντέλα με τον μεγαλύτερο χρόνο αναμονής σήμερα. Γεννημένο best-seller λοιπόν, με στοιχεία που το τοποθετούν δικαιωματικά στην κορυφή...
9.0

Εξωτερικό

7.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

9.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Pros

  • +Εμφάνιση
  • +Κατανάλωση
  • +Θέση οδήγησης
  • +Ορατότητα
  • +Εργονομία

Cons

  • -Infotainment
  • -Ποιότητα κάποιων τμημάτων στο εσωτερικό
  • -Θόρυβος κινητήρα κατά την επιτάχυνση
  • -Επιδόσεις
  • -Άνεση ανάρτησης σε κακοτράχαλους δρόμους
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!