On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Nissan Juke…

7.3

Ξεχωρίζει για το στυλ και τον… κινητήρα του!

Το Juke είναι σίγουρα μια από τις επιτυχίες της Nissan, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο το 2010, έδωσε νέο αέρα στη γκάμα της εταιρείας, χάρη στον πρωτοποριακό του σχεδιασμό, ενώ σημείωσε σημαντικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια ζωής των έως τώρα δύο γενεών του.

Εντωμεταξύ, η Nissan έχει χτίσει μια φήμη γύρω από τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέσα στην τελευταία δεκαετία, χάρη κυρίως στο ευρείας αποδοχής και προτίμησης Leaf. Ίσως λοιπόν είναι έκπληξη το γεγονός ότι το Juke και κάποιο είδος ηλεκτροκίνησης δεν είχαν συνδυαστεί στο παρελθόν.

Λοιπόν τώρα αυτό διορθώθηκε – εν μέρει. Το αυτοκίνητο που βλέπετε στις εικόνες του άρθρου δεν είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό Juke, αλλά ένα υβριδικό. Και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι δεν είναι ένα τυπικό υβριδικό, αν αναλογιστεί κανείς την τάση της Nissan στο να χαράξει το δικό της μονοπάτι…

Η νέα υβριδική τεχνολογία οδηγεί το Nissan Juke σε θετική κατεύθυνση και προσθέτει μια ελκυστική επιπλέον επιλογή στη γκάμα.

Πάμε όμως να το δούμε πιο αναλυτικά…

Γνώριμο στυλ

Το Juke Hybrid μοιάζει γενικά με οποιοδήποτε άλλο Juke της τρέχουσας γενιάς, για να μη πούμε ότι είναι ίδιο. Όταν κυκλοφόρησε η έκδοση δεύτερης γενιάς το 2019, πρόσφερε ένα μάλλον πιο αποδεκτό στυλ σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, η σχεδιαστική γραμμή του οποίου είχε διχάσει τις απόψεις του κοινού.

Το υβριδικό μοντέλο διαθέτει την τελευταία σχεδιαστική αποτύπωση του λογότυπου Nissan, το οποίο τοποθετείται σε μια επανασχεδιασμένη γρίλια εμπρός.

Ταυτόχρονα νέοι χρωματικοί συνδυασμοί κάνουν το ηλεκτροκίνητο μοντέλο να ξεχωρίζει…

Και οι δύο διαθέσιμες διαστάσεις σε ζάντες αλουμινίου (17 ιντσών και 19 ιντσών) έχουν επίσης νέες σχεδιαστικές επιλογές. Οι μεγαλύτεροι τροχοί γεμίζουν καλύτερα τους θόλους από οπτικής άποψης και ενώ θα περίμενε κανείς μια πιο σκληρή οδική συμπεριφορά από τόσο μεγάλες ζάντες, το αποτέλεσμα μας άλλαξε γνώμη, αλλά κρατήστε αυτή τη σκέψη για λίγο παρακάτω…

Βέβαια, οι ζάντες των 19 ιντσών διατίθενται στο μεγαλύτερο επίπεδο εξοπλισμού Techna (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής), ενώ ο εξοπλισμός του χαμηλότερου διαθέσιμου επιπέδου (N-Connecta) στο υβριδικό Juke περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης Connect της Nissan (προσφέρει ειδοποιήσεις κυκλοφορίας και μια σειρά υπηρεσιών που βασίζονται σε εφαρμογές τηλεφώνου, όπως η εύρεση του σημείου στάθμευσης και το κλείδωμα των θυρών σας από απόσταση), είσοδο χωρίς κλειδί, δέρμα στο τιμόνι και στο λεβιέ ταχυτήτων, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, κ.α.

Πληρώνοντας λίγο περισσότερα χρήματα, η έκδοση Techna έρχεται με ζάντες 19 ιντσών, ενώ άλλες προσθήκες περιλαμβάνουν μπροστινά φώτα LED, θερμαινόμενο παρπρίζ και μπροστινά καθίσματα, καθώς και ηχοσύστημα Bose με δέκα ηχεία, που πραγματικά εντυπωσιάζει…

Αλλά ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο της έκδοσης Techna είναι το Advanced Safety Shield Pack, μια σειρά από μέτρα ενεργητικής ασφάλειας, όπως «έξυπνο» cruise control, έλεγχο στα τυφλά σημεία, ειδοποίηση cross-traffic και «έξυπνη» κάμερα που παρέχει θέαση σε όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου.

Πανομοιότυπο

Εάν έχετε μπει στην τελευταία έκδοση του Juke, τότε δε θα παρατηρήσετε διαφορές όταν μπείτε στο υβριδικό μοντέλο, παρά μόνο μπροστά από τον οδηγό.

Στη νέα ψηφιακή οθόνη, το στροφόμετρο έδωσε τη θέση του σε ένα καντράν που δείχνει πότε το αυτοκίνητο είναι σε ισχύ, σε λειτουργία Eco, Cruising ή φόρτιση της μπαταρίας. Και με το πάτημα ενός κουμπιού εμφανίζεται μια οθόνη παρακολούθησης ροής ενέργειας, δίνοντας μια οπτική αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο η ισχύς ρέει μεταξύ κινητήρα, μπαταρίας και τροχών ανά πάσα στιγμή.

Διαφορετικά, όλα είναι ίδια με τη συμβατική έκδοση. Τα χειριστήρια του οδηγού είναι αρκετά ικανοποιητικά σε αίσθηση και λειτουργίες, ενώ το φινίρισμα και οι επιφάνειες είναι επαρκείς σε ποιότητα, αν και όχι στο επίπεδο αντιπάλων όπως η Volkswagen.

 

Είναι σχετικά ευρύχωρο για μικρό SUV -ή crossover αν προτιμάτε- και θα έλεγε κανείς ότι είναι άνετο και για τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα, πάντα με κάποιες παραχωρήσεις.

Σημειώστε, επίσης, ότι η ανάγκη για τοποθέτηση της μπαταρίας της υβριδικής έκδοσης μειώνει τον χώρο αποσκευών, από 422 σε 354 λίτρα.

Κάτω από το καπό

Εδώ είναι που το νέο Juke αποκτά ενδιαφέρον. Το υβριδικό του σύστημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Captur E-Tech της αδελφής μάρκας Renault, όπου ένας συμπαγής βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ υπάρχει ένας δεύτερος και μικρότερος ηλεκτροκινητήρας που συγχρονίζει τις ταχύτητες στο εξαιρετικά «έξυπνο» κιβώτιο ταχυτήτων.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνονται, τα ηλεκτρονικά που ελέγχουν τα πάντα στο υβριδικό Juke αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας την εμπειρία της Renault που αποκτήθηκε στους αγώνες της Formula 1. Αυτά «αποφασίζουν» πότε ο βενζινοκινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας ή και οι δύο θα πρέπει είτε να συμβάλλουν στην κίνηση είτε να φορτίσουν την μπαταρία.

Στην ουσία, το Juke της δοκιμής μας είναι ένα υβριδικό αυτοκίνητο που μοιάζει πολύ περισσότερο με ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα, καθώς το σύστημα προσπαθεί να κινεί το αυτοκίνητο μόνο με ηλεκτρική ενέργεια όσο το δυνατόν περισσότερο.

Μάλιστα, οι ειδικοί αυτής της τεχνολογίας στη Nissan ισχυρίζονται ότι έχουν επιτύχει το 80% της κίνησης με ηλεκτρικό ρεύμα σε μια αστική διαδρομή.

Κατά την κίνηση, το σύστημα προσφέρει συνολικά περισσότερη ισχύ, με 143 ίππους ισχύος σε σύγκριση με τους 114 ίππους ενός κανονικού Juke βενζίνης, κάτι που μειώνει τον απαραίτητο χρόνο των επιταχύνσεων, παράλληλα με τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Ήρεμο, χωρίς εξάρσεις

Ένα κανονικό υβριδικό ξεκινά σιωπηλά, κινείται αρχικά χάρη στον ηλεκτροκινητήρα και μετά, πολύ γρήγορα, ο βενζινοκινητήρας παρεμβαίνει και τότε η διαδρομή γίνεται σχεδόν ολοκληρωτικά χάρη στον θερμικό κινητήρα με σύντομες παρεμβάσεις ηλεκτρικής ενέργειας, συνήθως σε χαμηλές ταχύτητες.

Το Juke Hybrid ξεκινά επίσης και κινείται σιωπηλά με τον ηλεκτροκινητήρα του, αλλά ο μόνος τρόπος για να καταλάβετε πότε «μπαίνει στο παιχνίδι» ο θερμικός κινητήρας είναι να παρακολουθήσετε την «ενεργειακή» οθόνη στο ταμπλό, αφού είναι πραγματικά τόσο ομαλή η μετάβαση.

Στη συνέχεια, τα τρία στοιχεία, βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία, συνεργάζονται, αλλά ποτέ δεν μπορείς να αντιληφθείς ποιος κάνει τι ή πότε…

Είναι σχετικά ισχυρό, περισσότερο από το βασικό μοντέλο βενζίνης, αν και φαίνεται να υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση σε «τέρμα γκάζι» για γρήγορη επιτάχυνση ή όταν η μπαταρία φτάνει στα όριά της και απαιτεί ενέργεια για φόρτιση.

Βέβαια, το Juke δεν ήταν ποτέ γνωστό ως ένα σπορ αυτοκίνητο, με τους δρόμους της πόλης να είναι το στοιχείο του. Και η υβριδική έκδοση δεν κάνει τίποτα για να το αλλάξει αυτό, με την κίνησή του να είναι ομαλή και πλήρως αποδεκτή στα αστικά πλαίσια της κίνησης της πόλης.

Η ποιότητα κύλισης με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν παραδόξως ικανοποιητική. Συνήθως, η μεγαλύτερη διάμετρος σε ζάντες σημαίνει αναταράξεις και λιγότερη ηρεμία στη διαδρομή, ειδικά στους ελληνικούς κακοτράχαλους δρόμους.

Ωστόσο, το Juke με τους μεγαλύτερους τροχούς των 19 ιντσών φάνηκε πιο συγκρατημένο και ήπιο στην κίνηση, καθιστώντας τη διάσταση αυτή την προτιμότερη επιλογή, ειδικά σε επίπεδο εντυπώσεων.

Τελικά αξίζει;

Το Nissan Juke παραμένει ένας δημοφιλής διεκδικητής σε μια ολοένα και πιο πολυσύχναστη αγορά και αυτή η νέα υβριδική έκδοση πιθανώς θα το βοηθήσει να διατηρήσει αυτή τη θέση.

Αν βρίσκετε λοιπόν την οδήγηση ενός παραδοσιακού υβριδικού ελκυστική, το Juke θα σας ικανοποιήσει ευχάριστα. Και αν θέλετε να προσχωρήσετε στην ηλεκτροκίνηση αλλά χωρίς να πληρώσετε τα ανάλογα χρήματα ή να πρέπει να φορτίζεται συνεχώς το αυτοκίνητό σας σε μια πρίζα, τότε μπορεί κάλλιστα να βρείτε αυτό το αυτοκίνητο πολύ κοντά στις προτιμήσεις σας.

Βέβαια, η τιμή είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με ένα συμβατικό Juke (από 31.900 ευρώ). Ωστόσο, σε συνδυασμό με τη βελτίωση στη μέση κατανάλωση καυσίμου -ειδικά με τις τρέχουσες τιμές της βενζίνης- θα μπορούσε να αποσβέσει την επιπλέον δαπάνη αρκετά γρήγορα…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.6 HEV
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
143 (94/5700 από θερμικό μοτέρ + 49 από ηλεκτρομοτέρ)
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
148/3600 από θερμικό μοτέρ / 205 Nm από ηλεκτρομοτέρ
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Έμμεσος ψεκασμός, αυτοφ. υβριδικό
Εκκεντροφόροι 2EEK
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
77,0 x 85,8
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο 9,0
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω
Δίσκοι 260 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,4
Διάμετρος στροφής(μέτρα)
10,6
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο Multi-Mode 4+2 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
19×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Διάσταση ελαστικών
225/45 R19
Ρεζέρβα
Εκτάκτου ανάγκης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4210x1800x1595
Μεταξόνιο(χλστ.)
2636
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1585
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)
1595
Βάρος(κιλά)
1287
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 354
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 10,1
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 166
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,1
Μέση τιμή δοκιμής 6,2
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,3
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,5
Αυτονομία(χλμ.)
728
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 46
Εκπομπή CO2 116
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
31.900
Αυτοκίνητου δοκιμής
35.900

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

7.3
Το Juke με τη νέα υβριδική έκδοση πήρε τον «αέρα φρεσκάδας» και τις ιδιότητες που χρειάζεται για να ανταπεξέλθει στην εξηλεκτρισμένη εποχή που διανύουμε. Δεν χαρακτηρίζεται για τις επιδόσεις του και την αυξημένη ποιότητα στο εσωτερικό, αλλά για την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, την καλή οδική συμπεριφορά και την ευχρηστία του στη χρήση εντός πόλης, ενώ είναι ακριβό…πολύ μάλιστα…
9.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

6.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

4.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Pros

  • +Εμφάνιση
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Υβριδικό σύστημα
  • +Κατανάλωση
  • +Εξοπλισμός

Cons

  • -Τιμή
  • -Infotainment
  • -Επιτάχυνση με άδεια μπαταρία
  • -Τελική ταχύτητα
  • -Χώρος αποσκευών
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!