Moto NewsNews

Superquadro Mono: Ο νέος μονοκύλινδρος της Ducati

Η Ducati επιστρέφει στην παραγωγή ενός μονοκύλινδρου κινητήρα για μοτοσυκλέτες δρόμου, 30 χρόνια μετά τον θρυλικό Supermono 550. Ονομάζεται Superquadro Mono, έχει κυβισμό 659 κ.εκ., είναι  Desmo και συστήνεται ως το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία…

Αυτός ο μονοκύλινδρος κινητήρας, σχεδιασμένος με την επιλογή εκλεπτυσμένων υλικών και λύσεων για το κάθε εξάρτημα, βασίζεται στον κινητήρα της Panigale 1299, τον Superquadro 1285 κ.εκ., που αντιπροσωπεύει τη μέγιστη εξέλιξη του δικύλινδρου, νόμιμου-για-χρήση-δρόμου (street-legal) κινητήρα της Ducati.

Έτσι, ο Superquadro Mono κληρονομεί το έμβολο διαμέτρου 116 χιλ. από τον κινητήρα της Panigale, το σχήμα του θαλάμου καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου διαμέτρου 46,8 χιλ., τις βαλβίδες εξαγωγής από χάλυβα 38,2 χιλ. και το δεσμοδρομικό σύστημα.

Το όνομα Superquadro, προέρχεται από την ακραία αναλογία μεταξύ της διαμέτρου του εμβόλου και της διαδρομής του, που επιτρέπει, λόγω του ότι η δεύτερη είναι πολύ μικρή, την επίτευξη ταχυτήτων περιστροφής που  βρίσκουμε στους αγωνιστικούς κινητήρες.

Στον Superquadro Mono αυτή η αναλογία είναι ίση με 1,86 και αποτελεί  ρεκόρ  στην κατηγορία χάρη σε μια διαδρομή μόλις 62,4 χιλ., ενώ η διάμετρος ρεκόρ των 116 χιλ. επιτρέπει την υιοθέτηση βαλβίδων μεγάλης διαμέτρου προς όφελος της απόδοσης, κάτι που ωστόσο δεν θα ήταν δυνατό χωρίς το σύστημα Desmodromic. Αυτό το σύστημα, το οποίο η Ducati χρησιμοποιεί επίσης στις μοτοσυκλέτες MotoGP, επιτρέπει την υπέρβαση των ορίων που επιβάλλονται από τα ελατήρια βαλβίδων, επιτρέποντας ακραίες τιμές ανύψωσης βαλβίδων. Με αυτόν τον τρόπο, το δεσμοδρομικό σύστημα συμβάλλει σημαντικά τόσο στις επιδόσεις όσο και στη δυνατότητα επίτευξης πολύ υψηλών ταχυτήτων περιστροφής.

Χάρη σε αυτές τις λύσεις, ο Superquadro Mono αποδίδει μέγιστη ισχύ 77,5 ίππων στις 9.750 σ.α.λ. και μπορεί να φτάσει τις 10.250 σ.α.λ., τιμές που δεν είχαν επιτευχθεί ποτέ πριν από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα μοτοσυκλετών δρόμου!

Η ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή είναι 6,4 kgm στις 8.000 σ.α.λ., κατανέμεται με ιδιαίτερα θετικό τρόπο, με αποτέλεσμα τη γραμμική και εκμεταλλεύσιμη απόδοση ισχύος. Όλα αυτά ενώ τηρούνται τα όρια προδιαγραφών ρύπων Euro 5. Σε αγωνιστική διαμόρφωση με εξάτμιση Termignoni, αυτός ο μονοκύλινδρος μπορεί να φτάσει την απίστευτη μέγιστη τιμή ισχύος των 85 ίππων στις 9.500 σ.α.λ.

Ο Superquadro Mono θα χρησιμοποιηθεί και σε μοτοσυκλέτες για κατόχους άδειας Α2, σε έκδοση με μειωμένη ισχύ.

Κύρια τεχνικά στοιχεία του Superquadro Mono:

  • Μονοκύλινδρος κινητήρας 659 κ.εκ. σε κάθετη διάταξη
  • Διάμετρος x διαδρομή 116 x 62,4 χιλ.
  • Λόγος συμπίεσης 13,1:1
  • Μέγιστη ισχύς 57 kW (77,5 hp) στις 9.750 σ.α.λ. – 85 hp στις 9.500 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή 63 Nm (6,4 Kgm) στις 8.050 σ.α.λ. – 6,8 Kgm με αγωνιστική εξάτμιση Termignoni
  • Αλουμινένιος κύλινδρος
  • Προδιαγραφές Euro 5+
  • Δεσμοδρομικός έλεγχος βαλβίδων με αλυσίδα γραναζιών με διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο,4 βαλβίδες στον κύλινδρο. Βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου 46,8 χιλ., βαλβίδες εξαγωγής 38,2 χιλ..
  • Ασύμμετρος στροφαλοφόρος άξονας τοποθετημένος σε κύρια έδρανα διαφοροποιημένης διαμέτρου
  • Διπλός άξονας εξισορρόπησης με λειτουργία ελέγχου των αντλιών νερού και λαδιού
  • Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση
  • Ημίξηρη λίπανση κάρτερ με αντλίες παράδοσης και ανάκτησης – Λίπανση ημίξηρου κάρτερ με αντλία παροχής και αντλία ανάκτησης
  • Τροφοδοσία καυσίμου μέσω οβάλ πεταλούδας ισοδύναμης διαμέτρου 62 χιλ.
  • Κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων με προαιρετικό εξοπλισμό το Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down
  • Αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 χλμ.
  • Έλεγχος και ενδεχόμενη ρύθμιση του διακένου βαλβίδας στα 30.000 χλμ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!