Auto NewsNews

Πρεμιέρα για τη νέα Porsche Panamera [video]

Η Porsche αποκάλυψε τη νέα Panamera, η οποία χαρακτηρίζεται από μια ευρύτερη γκάμα ψηφιακών χαρακτηριστικών, μια φρέσκια και εκφραστική σχεδίαση και ένα ευρύτερο φάσμα μεταξύ δυναμικών επιδόσεων και οδηγικής άνεσης…

Αυτή λοιπόν είναι η τρίτη γενιά της Panamera και το πολυτελές sedan της Porsche τονίζει πλέον τον σπορ χαρακτήρα του με ακόμη πιο ισχυρά συστήματα κίνησης, αλλά και με μια ανανεωμένη εμφάνιση, που δείχνει σε μεγάλο βαθμό τη συγγένεια της με την τελευταία 911.

Αρχίζοντας από το σχήμα και τις διαστάσεις, η νέα Panamera διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές και αναλογίες των προηγούμενων δύο γενεών και με μήκος 5.052 χλστ., πλάτος 1.937 χλστ. και ύψος 1.423 χλστ., δείχνει αρκετά πληθωρική, τη στιγμή που η ριζικά ανανεωμένη εμφάνισή της προσδίδει μια ακόμα πιο εκφραστική και σπορ εμφάνιση…

Μπροστά, μια πρόσθετη εισαγωγή αέρα πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας αντισταθμίζει την αυξημένη απαίτηση για αέρα των συστημάτων μετάδοσης κίνησης, ενώ στα πλάγια η επανασχεδιασμένη γραμμή των παραθύρων ενισχύει τον σεντάν χαρακτήρα του τετράθυρου σπορ αυτοκινήτου.

Στα ενδότερα τώρα, η σχεδίαση του ταμπλό διαθέτει την ιδανική ισορροπία μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών στοιχείων ελέγχου, με το ταμπλό μάλιστα να διαθέτει τρεις οθόνες υψηλής ευκρίνειας, με την πρώτη να είναι εμπρός του οδηγού ως πίνακας οργάνων, τη δεύτερη στην κορυφή της κονσόλας για το σύστημα infotaiment και την τρίτη μπροστά από τον συνοδηγό για λόγους ψυχαγωγίας.

Πέρα όμως από την αυξημένη διείσδυση της τεχνολογίας, το εσωτερικό της νέας Panamera χαρακτηρίζεται και για την εστίασή του στον οδηγό, αφού δείχνει να είναι όλα περιμετρικά αυτού, τη στιγμή που ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς δεξιά από το τιμόνι και ο διακόπτης λειτουργίας για τα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Sport Plus) και τα στελέχη ελέγχου υποβοήθησης είναι επίσης άμεσα προσβάσιμα από αυτόν. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο για να προσαρμόσει τα προγράμματα οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης.

Όσο για τους κινητήρες τώρα, η Porsche προσφέρει συνολικά τέσσερα αποδοτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης E-Hybrid για τη νέα Panamera, ανταποκρινόμενη στην υψηλή ζήτηση για αυτόν τον τύπο συστήματος κίνησης. Όλες οι εκδόσεις E-Hybrid επωφελούνται από μεγαλύτερη απόδοση, εμβέλεια και αποδοτικότητα.

Αρχίζοντας από την ισχυρότερη, η Panamera Turbo E-Hybrid εφοδιάζεται με έναν τετράλιτρο V8 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, που συνδυάζεται με έναν αναβαθμισμένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων. Μαζί, δημιουργούν μια συνολική ισχύ 680 ίππων, τη στιγμή που η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 930 Nm!

Όλα αυτά κάνουν την Panamera Turbo E-Hybrid να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και να φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 315 χλμ./ώρα., τη στιγμή που μπορεί να διανύσει μέχρι και 91 χιλιόμετρα με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, χάρη σε μια νέα μπαταρία 25,9 kWh.

Εν συνεχεία, οι παραλλαγές Panamera και Panamera 4 θα είναι επίσης διαθέσιμες από την αρχή της κυκλοφορίας, αλλά αναβαθμισμένες. Αναλυτικότερα, τροποποιήσεις έχουν γίνει για την αύξηση της πίεσης, τον ρυθμό ροής του ψεκασμού καυσίμου και τον χρονισμό ανάφλεξης, που βελτιστοποιούν την απόδοση του turbo κινητήρα V6 των 2,9 λίτρων. Έτσι, πλέον παράγει 353 ίππους και 500 Nm ροπής, αντί των 330 ίππων και των 450 Nm του προκατόχου, με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται πλέον σε 5,2 δευτερόλεπτα (4,8 για την τετρακίνητη Panamera 4) και η τελική να αγγίζει τα 272 χλμ./ώρα (270 για την τετρακίνητη Panamera 4).

Πέρα όμως από τα αναβαθμισμένα κινητήρια σύνολα, η Porsche στη νέα γενιά της Panamera βελτίωσε και την οδηγική συμπεριφορά, αποσκοπώντας στη μεγαλύτερη ευχαρίστηση του οδηγού.

Έτσι, η νέα Panamera έρχεται ήδη με αερανάρτηση Porsche Active Suspension Management (PASM) στάνταρ, όπου η τεχνολογία δύο βαλβίδων διαχωρίζει τα στάδια συμπίεσης και επαναφοράς του επιπέδου απόσβεσης και επομένως προσφέρει ένα ακόμη μεγαλύτερο εύρος μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, αφού το σύστημα μειώνει αισθητά τις αναταράξεις από τις εγκάρσιες ανωμαλίες, τη στιγμή που εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα του αμαξώματος στη δυναμική οδήγηση, ενώ υπάρχει διαθέσιμο (ως προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα τετραδιεύθυνσης της Porsche.

Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, η νέα Porsche Panamera είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία από τώρα, με τη μικρότερη έκδοση (Panamera) να κοστίζει στη χώρα μας 153.270 ευρώ, την τετρακίνητη Panamera 4 να κοστίζει 158.920 ευρώ και την κορυφαία υβριδική έκδοση Panamera Turbo E-Hybrid να κοστίζει αντίστοιχα 212.940 ευρώ.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!