Auto NewsEcoNews

Έρχονται οι ηλεκτρικές Lamborghini, ξεκινώντας με το Lanzador…

Η Lamborghini προετοιμάζεται για το αμιγώς ηλεκτρικό της μέλλον και ενώ το Revuelto και η επερχόμενη αντικατάσταση της Huracán θα χρησιμοποιούν υβριδικά κινητήρια σύνολα για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του κινητήρα εσωτερικής καύσης, η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini δεν είναι μακριά

Μαζί με αυτό έρχεται η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει αντιμετωπίσει η μάρκα μέχρι σήμερα, αφού περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή, η ταυτότητα της Lamborghini είναι εγγενώς συνδεδεμένη με τον ήχο, την αίσθηση και την απόκριση των θεαματικών κινητήρων που μας έχει δώσει εδώ και δεκαετίες. Πώς στο καλό το αποτυπώνεις αυτό με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης; Είναι καν εφικτό; Το νέο concept Lanzador είναι εδώ για να απαντήσει σε μερικές από αυτές τις ερωτήσεις…

Μπορεί να μοιάζει με ένα περίεργο μείγμα Revuelto και Urus, αλλά το Lanzador δεν είναι μόνο η ιδιοτροπία της ομάδας σχεδιασμού της Lamborghini. Παρουσιάζει την προεπισκόπηση ενός μοντέλου παραγωγής που θα φτάσει το 2028 ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας: ένα grand tourer με αμάξωμα με δύο πόρτες και καμπίνα 2+2.

Γιατί όμως ξεκινούν με ένα ηλεκτρικό GT και όχι με ένα supercar;

Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Lamborghini, Rouven Mohr, παραδέχεται ότι με την τρέχουσα τεχνολογία κανένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο δεν καταγράφει το ουσιαστικό συναίσθημα και τον ενθουσιασμό που αναζητά κανείς και ότι ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αισθάνεται καλύτερα για ένα πιο χαλαρό, εύχρηστο GT αυτή τη στιγμή. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα δεν είναι στον ορίζοντα, αλλά η Lamborghini κρατιέται μέχρι η τεχνολογία των μπαταριών και των κινητήρων να γίνει ελαφρύτερη και πιο προηγμένη.

Τα στοιχεία απόδοσης για το Lanzador δεν είναι γνωστά, αλλά γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιεί μια ειδική πλατφόρμα EV με έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο σε κάθε άξονα. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα αντλεί σε μεγάλο βαθμό από την «αποθήκη» εξαρτημάτων του Ομίλου Volkswagen (πιθανότατα μέσω της χρήσης της πλατφόρμας SSP Sport που θα υποστηρίξει τις μελλοντικές Bentley και Porsche) αλλά η Lamborghini τονίζει ότι οι επιδόσεις και οι μηχανικές παράμετροι του Lanzador έχουν δημιουργηθεί από την αρχή.

Στην σκέψη, οι δύο κινητήρες φέρεται να παράγουν περισσότερα από ένα μεγαβάτ ισχύος (1.341 ίπποι) και αυτό φαίνεται απολύτως εύλογο στο πλαίσιο της πλατφόρμας SSP Sport, η οποία επιβεβαιώνεται ότι προσφέρει 1.700 ίππους και πλέον στην πιο ισχυρή της διάταξη. Όμως, η Lamborghini αναγνωρίζει την ανάγκη να προσφέρει περισσότερα πέρα από τα ακατέργαστα νούμερα και στοχεύει να εμφυσήσει στο Lanzador έναν μοναδικό δυναμικό χαρακτήρα για να το ξεχωρίζει από άλλα ηλεκτρικά GT.

Δεν θα κατασκευαστεί με γνώμονα τη χρήση της πίστας. Κάποια από την εξέλιξη του αυτοκινήτου έχει πραγματοποιηθεί σε πίστα και θα είναι ικανό και σε αυτό το περιβάλλον, λέει η Lamborghini, αλλά αυτό είναι κυρίως ένα GT που πηγαίνει στο δρόμο, επομένως το αμάξωμα έχει διαμορφωθεί για να μειώνει την αντίσταση.

Για μεγαλύτερη δυαδικότητα, το Lanzador προσφέρει δύο λειτουργίες (Efficiency και Downforce) που διαμορφώνουν τις κινητές αεροδυναμικές συσκευές του σκάφους και τους αεραγωγούς ψύξης για να βελτιστοποιούν είτε την εμβέλεια είτε τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ οι τεράστιοι τροχοί των 23 ιντσών διαθέτουν τα δικά τους ένθετα αεροδυναμικά για ελαχιστοποίηση των αναταράξεων.

Το ερώτημα, φυσικά, είναι πόσο θα ζυγίσει όλο αυτό. Ο Mohr έχει θέσει ως στόχο την παραγωγή του ελαφρύτερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου GT στην κατηγορία, με το Lanzador να αναμένεται να ζυγίζει λιγότερο από τα υβριδικά παρόμοιου μεγέθους. Μένει να δούμε…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!