Το Mitsubishi ASX μπορεί να έχουμε να το δούμε σχεδόν μια τριετία στην Ελλάδα, αλλά η Mitsubishi Motors το ανανέωσε τη χρονιά που μας πέρασε (το 2023) και πλέον η ελληνική αντιπροσωπεία της ιαπωνικής μάρκας το διαθέτει και στην ελληνική αγορά…
Η ανανέωση του ASX έκανε το μικρό SUV της Mitsubishi να μοιάζει αρκετά με το Renault Captur, με τις μόνες –ουσιαστικά- διαφορές να εντοπίζονται στη μάσκα και στα σήματα.
Αντίστοιχα με την εξωτερική εμφάνιση, έτσι και το εσωτερικό είναι σχεδόν ίδιο με το αυτό του γαλλικού μοντέλου, με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη Smartphone-link Display Audio (SDA) που λειτουργεί ως η κύρια διεπαφή μεταξύ του οδηγού και των συστημάτων που αφορούν το όχημα και το infotainment. Η οθόνη αυτή διατίθεται σε οριζόντια ή κάθετη διάταξη, με διαγώνιο 7 και 9,3 ίντσες αντίστοιχα, με στάνταρ δυνατότητα ασύρματης αναπαραγωγής smartphone (Apple CarPlay και Android Auto), γεγονός που καθιστά απρόσκοπτη τη μετάβαση του οδηγού από την καθημερινότητά του στη ζωή στο αυτοκίνητο.
Από άποψη μηχανικών μερών, η βασική έκδοση τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου MPI-T, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μονάδα αποδίδει ισχύ 91 ίππων και ροπή 160Nm, και, πράγμα σημαντικό για την οδήγηση στην πόλη, μπορεί και καταναλώνει 5,7 λίτρα/100χλμ., όταν οι εκπομπές CO2 είναι 130 γραμ./χλμ.
Συνεχίζοντας με την γκάμα κινητήρων, αυξημένες επιδόσεις υπόσχεται η έκδοση 1,3 λίτρων DI-T η οποία περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.300 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Ενσωματώνοντας μια μίζα-γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V, επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας τόσο κατά τη φάση της επιβράδυνσης όσο και κατά τη φάση της πέδησης, καθώς και ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής. Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 140 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και 260 Nm ροπής, ενώ η επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 10,3 δευτερόλεπτα και η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έχουν μετρηθεί αντίστοιχα στα 5,7 λίτρα/100χλμ. και 130 γραμ./χλμ CO2.
Πέρα όμως από τις εκδόσεις 1.0 και 1.3, το ASX διατίθεται και με μία «κλασική» υβριδική (HEV) 1,6 λίτρων με 143 ίππους και μία PHEV -επίσης- 1,6 λίτρων που αποδίδει 159 ίππους και μπορεί να διανύσει μέχρι 62 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Όσο για τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά, αυτή ξεκινάει τώρα, πλαισιώνοντας τα Space Star και Eclipse Cross PHEV του 2024, με τις τιμές να διαμορφώνονται ως εξής:
ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ | ΦΠΑ | Ε.Τ.Τ. | ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ | |
1.0-T 6MT INFORM | 20.096 € | 4.823 € | 2.811 € | 27.730 € |
1.0-T 6MT INVITE PLUS | 20.735 € | 4.977 € | 3.188 € | 28.900 € |
MHEV 1.3-T 6MT INVITE PLUS | 23.058 € | 5.534 € | 2.278 € | 30.870 € |
MHEV 1.3-T 6MT INTENSE PLUS | 24.316 € | 5.836 € | 2.788 € | 32.940 € |
HEV 1.6 AT INVITE PLUS | 26.927 € | 6.463 € | 3.500 € | 36.890 € |
HEV 1.6 AT INTENSE PLUS | 29.489 € | 7.077 € | 4.364 € | 40.930 € |
HEV 1.6 AT INSTYLE | 31.384 € | 7.532 € | 4.734 € | 43.650 € |
PHEV 1.6 AT INTENSE PLUS | 34.852 € | 8.364 € | 2.614 € | 45.830 € |
PHEV 1.6 AT INSTYLE | 36.385 € | 8.732 € | 2.723 € | 47.840 € |