Έφτασε η στιγμή της ανανέωσης για το Volkswagen Golf, αν και με την πρώτη ματιά μπορεί να μην το καταλάβετε…
Ναι, αυτό είναι άλλο ένα από εκείνα τα λίφτινγκ που δεν τα παρατηρείς εύκολα, αλλά δεν πειράζει, καθώς υπάρχουν κάποιες σημαντικές αλλαγές που δεν μπορείτε να δείτε εξωτερικά και θα κάνουν το αυτοκίνητο πολύ πιο εύκολο στην καθημερινότητα.
Ο λόγος για την αφαίρεση εκείνων των περίεργων επιφανειών αφής που είχαν τοποθετηθεί στο τιμόνι του Golf 8 πριν την ανανέωση, τα οποία τώρα έχουν αντικατασταθεί με πραγματικά κουμπιά, ενώ πλέον υπάρχει και μια νέα οθόνη αφής infotainment μεγέθους έως και 12,9 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) που διαθέτει ενσωματωμένο στο φωνητικό βοηθό IDA, το chatbot ChatGPT που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Έχουμε δει αυτή τη μονάδα στο παρελθόν στο ID.7 και θα «τρέχει» το νεότερο λογισμικό MIB4 της VW, ενώ είναι ένα βήμα μπροστά από το σύστημα που αντικαθιστά.
Δυστυχώς βέβαια, θα πρέπει και εδώ να χρησιμοποιείτε την οθόνη για τις ρυθμίσεις ελέγχου κλιματισμού, αλλά τουλάχιστον τα πλήκτρα συντόμευσης στο πλαίσιο είναι φωτιζόμενα αυτή τη φορά, διορθώνοντας μια από τις παραλείψεις του Golf 8.
Βέβαια, όλα αυτά τα ξέραμε ήδη από προηγούμενα teasers, αλλά αυτό που δεν γνωρίζαμε ήταν ότι το Mk8.5 Golf GTI θα αυξήσει την ισχύ του από 245 ίππους σε 265 ίππους, με αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο γρήγορο, χωρίς ωστόσο να έχουμε στοιχεία επιδόσεων από το γερμανικό εργοστάσιο.
Επίσης, όπως ήταν αναμενόμενο, δυστυχώς δεν υπάρχει χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο για το GTI, το οποίο θα είναι πλέον διαθέσιμο μόνο με το αυτόματο DSG των επτά σχέσεων και γι’ αυτό μπορούμε να «κατηγορήσουμε» τους κανονισμούς εκπομπών Euro7, αφού ενώ η ΕΕ χαλάρωσε τους κανόνες πρόσφατα, ήταν πολύ αργά για τη VW να αλλάξει τακτική.
Όσο αφορά στην εμφάνιση, υπάρχει ένας νέος μπροστινός προφυλακτήρας με δύο νέα στοιχεία στο χρώμα του αμαξώματος που διασπούν την κάτω γρίλια, ενώ νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία φαίνονται πιο λεπτά σ’ αυτή την ανανεωμένη μορφή.
Επίσης, αρκετά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι βασικοί βενζινοκινητήρες του 1,0 λίτρου έχουν εξαφανιστεί και αντικαταστάθηκαν με έναν τετρακύλινδρο εν σειρά 1,5 λίτρων απόδοσης 115 ίππων, ενώ υπάρχει και μια έκδοση 150 ίππων του ίδιου κινητήρα. Και τα δύο σύνολα χρησιμοποιούν χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων, αλλά μπορείτε επίσης να βρείτε ήπια υβριδικές εκδόσεις που παράγουν τις ίδιες αποδόσεις, συνδεδεμένα με κιβώτια διπλού συμπλέκτη έως και επτά σχέσεων.
Υπάρχουν και δύο plug-in υβριδικά που χρησιμοποιούν επίσης κινητήρα 1,5 λίτρων και μια πολύ μεγαλύτερη μπαταρία από πριν, στις 19,7 kWh. Η χωρητικότητα έχει σχεδόν διπλασιαστεί, δίνοντας αυτονομία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα έως και 100 χλμ, με την μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους στο eHybrid και στους 272 ίππους στο GTE.
Τέλος, υπάρχουν και μερικοί πετρελαιοκινητήρες 2,0 λίτρων TDI διαθέσιμοι, με τον μικρότερο να αποδίδει 115 ίππους και τον μεγαλύτερο 150 ίππους. Το μικρότερο σύνολο από τα δύο χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και το πιο μεγάλο ένα DSG επτά σχέσεων.