Η Porsche παρουσίασε το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της (μετά την Taycan), τη νέα Macan, η οποία θα κάνει την εμφάνισή της στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με συστήματα μετάδοσης κίνησης έως 470 kW (639 ίπποι) και αυτονομία που θα φτάνει μέχρι τα 613 χλμ.!
Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά και μετά από 800.000 αντίτυπα, η Porsche Macan υποδέχεται τη δεύτερη γενιά μοντέλων της, που αυτήν τη φορά είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Μάλιστα, η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και πίσω άξονα για εξαιρετική αποδοτικότητα και απόλυτη σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος, με τους αριθμούς των τεχνικών στοιχείων που ανακοίνωσε ο Γερμανός κατασκευαστής να εντυπωσιάζουν. Αναλυτικά, η Macan 4 αποδίδει ισχύ overboost έως 300 kW (408 ίπποι) και η Macan Turbo εντυπωσιάζει με τα έως 470kW (639 ίπποι), ενώ η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm αντίστοιχα, διασφαλίζοντας εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η Macan 4 επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 5,1 δευτερόλεπτα και η Macan Turbo σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ οι τελικές ταχύτητες των δύο μοντέλων είναι 220 και 260 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.
Σχετικά με την μπαταρία τώρα, οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και τα 95 kWh. Η συγκεκριμένη μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο στην καινοτόμο τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική στα 800 V, την οποία η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά, ενώ δίνει τη δυνατότητα στη Macan 4 να διανύσει 613 χλμ. -και στη Macan Turbo 591 χλμ.- με μία φόρτιση.
Η ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10 στο 80% μέσα σε περίπου 21 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό ταχείας φόρτισης. Σε σταθμούς 400V, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία των 800V σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400V. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 135 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης, ενώ η οικιακή φόρτιση AC αγγίζει τα 11 kW.
Εμφανισιακά τώρα, χάρη στις πιο έντονες αναλογίες και το σχεδιαστικό DNA της Porsche η νέα Macan εντυπωσιάζει με τη δυναμική και επιβλητική της εμφάνιση. Σε αυτήν κυριαρχούν η ήπια κλίση του καπό και οι έντονες γραμμές των φτερών, που προσδίδουν στη βασική έκδοση του SUV, δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι σε στάση.
Από άποψη διαστάσεων, η νέα Macan έχει μήκος 4.784 χλστ., πλάτος 1.938 χλστ. και ύψος 1.622 χλστ, τη στιγμή που το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 86 χλστ. (2.893 χλστ.) και οι διαστάσεις των τροχών πλέον αγγίζουν τις 22 ίντσες!
Βέβαια αυτό δεν είναι το μόνο εντυπωσιακό στοιχείο στην εμφάνιση της νέας Macan, αφού πλέον οι μπροστινοί προβολείς χωρίζονται σε δύο μέρη, με το πρώτο να περιλαμβάνει την επίπεδη άνω μονάδα φώτων με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων -θυμίζοντας την Taycan- και το δεύτερο να περιλαμβάνει τα φλας και τα φώτα πορείας, που προαιρετικά μπορούν να υιοθετήσουν την τεχνολογία Matrix LED.
Στο προφίλ, η χαρακτηριστική αεροδυναμική γραμμή της Porsche «σβήνει» αρμονικά στο επίπεδο πίσω παράθυρο και σε συνδυασμό με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο και τα χαρακτηριστικά πλαϊνά, το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά κομψό και σπορ σχεδιασμό, τη στιγμή που οι ώμοι του αυτοκινήτου είναι τονισμένοι στο πίσω μέρος, προσδίδοντας του εντυπωσιακά «μυώδη» εμφάνιση.
Στα ενδότερα τώρα, η νέα Macan διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα οπτικής παρουσίασης και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6 ιντσών του πίνακα οργάνων, η κεντρική οθόνη των 10,9 ιντσών και ακόμα μία μπροστά από τη θέση του συνοδηγού, που δίνει πλέον τη δυνατότητα σε αυτόν να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να κάνει video streaming μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης των 10,9 ιντσών.
Το νέας γενιάς σύστημα infotainment χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android Automotive. Την ίδια στιγμή, το σύστημα διαχείρισης επικοινωνιών Porsche (PCM) της νέας Macan ανεβάζει τον πήχη στην υπολογιστική απόδοση, αφού -για παράδειγμα- ο φωνητικός βοηθός «Hey Porsche» προτείνει διαδρομές, αλλά και στάσεις για φόρτιση, με ταχύτητα φωτός, ενώ μέσω του νέου Porsche App Centre οι επιβάτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε δημοφιλείς εφαρμογές τρίτων παρόχων και να τις εγκαθιστούν απευθείας στη νέα Macan.
Από άποψη χώρων, με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξοικονομήθηκε περισσότερος χώρος αποσκευών στο εσωτερικό της Macan (κατά 127 λίτρα). Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, η χωρητικότητα πίσω από το ενιαίο κάθισμα φτάνει τα 540 λίτρα, ενώ υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών μπροστά, με χωρητικότητα 84 λίτρων.
Κλείνοντας με την παραγωγή και τη διάθεση, η πρώτη θα γίνει αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία και η δεύτερη θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με τις τιμές (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού) να ξεκινούν στη Γερμανία από 83.993 ευρώ για τη Macan 4 και από 114.576 ευρώ για τη Macan Turbo.
Περισσότερες φωτογραφίες: