Πολύ πριν η Bugatti που γνωρίζουμε σήμερα κατασκευάσει μερικά από τα ταχύτερα υπεραυτοκίνητα του κόσμου, το όνομά της ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη σε μερικά από τα πιο διάσημα γεγονότα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο…
Για παράδειγμα, πήρε τη νίκη στο 24 Hours of Le Mans δύο φορές, το 1937 και το 1939, με τις αγωνιστικές εκδόσεις του διάσημου Type 57. Ωστόσο, η αρχή της ιστορίας του Le Mans για τη Bugatti, ήταν με το Type 50S…
Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για ισχύ και ταχύτητα σε ευθεία γραμμή πάνω απ’ όλα, που χρησιμοποιούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο οκτακύλινδρο κινητήρα σε σειρά 5,8 λίτρων, με ισχύ σχεδόν 250 ίππων, υπερβολική για τις αρχές της δεκαετίας του 1930.
Μάλιστα, με τρία τέτοια Type 50S ήταν που συμμετείχε στη διοργάνωση του 1931 του διάσημου αγώνα αντοχής, για πρώτη φορά η Bugatti ως εργοστασιακή εταιρεία…
Και ενώ συνδέουμε την πρώιμη αγωνιστική Bugatti με τα φωτεινά μπλε εθνικά χρώματα αγώνων της Γαλλίας, τα τρία Type 50S βάφτηκαν τότε ολόμαυρα ως μια ένδειξη «πένθους» προς τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία είχε αρνηθεί να χορηγήσει αυτή την πρώιμη προσπάθεια.
Τελικά, κανένα από τα τρία δεν τερμάτισε (το ένα υπέστη κλατάρισμα ελαστικού σε υψηλή ταχύτητα, με τα άλλα δύο να αποσύρονται στη συνέχεια λόγω περαιτέρω ανησυχιών για την ασφάλεια), αλλά το Type 50S σηματοδότησε ένα σημείο καμπής για την Bugatti, χαρακτηρίζοντάς την ως μια μάρκα για την οποία η απόλυτη ταχύτητα ήταν προτεραιότητα.
Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, το τμήμα Sur Mesure της σύγχρονης Bugatti -ή αλλιώς το υποκατάστημά της που χειρίζεται τις κατά παραγγελία παραγγελίες πελατών- επικοινώνησε με έναν πελάτη που ήθελε ένα μαύρο Chiron Super Sport που να αναφέρεται στην ιστορία της Bugatti…
Το αποτέλεσμα είναι το Chiron Super Sport ‘Hommage T50S’. Ως φόρος τιμής στον «δρομέα» του Le Mans, είναι φινιρισμένο σε μαύρο χρώμα μέσα και έξω και περιέχει πολλές αναφορές στο αυτοκίνητο που το ενέπνευσε.
Το πιο προφανές είναι το νούμερο 5, ζωγραφισμένο στο χέρι και στις δύο πόρτες, καθώς και στο ενσωματωμένο στο πλέγμα της γρίλιας. Αυτός είναι ο αγωνιστικός αριθμός του σωζόμενου πλαισίου Type 50S.
Ας μην ξεχνάμε ότι η ίδια η Chiron Super Sport είναι σχεδόν άμεσος απόγονος του Type 50S, με την κορυφαία ταχύτητα ως βασική αποστολή του. Τα μηχανικά στοιχεία του Hommage T50S παραμένουν αμετάβλητα από αυτά του βασικού αυτοκινήτου, που σημαίνει έναν τετραπλά υπερτροφοδοτούμενο W16 8,0 λίτρων που αποδίδει 1.600 ίππους και κινεί και τους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 440 χλμ./ώρα …ένας ταιριαστός φόρος τιμής!
Περισσότερες φωτογραφίες: