Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι το πρωτότυπο Zonda έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1999 και η Pagani δούλευε ακόμα στο Zonda μέχρι το 2022. Ε… τώρα, το 2024, υπάρχει πλέον ένα άλλο. Αλλά όχι ακριβώς…
Το Alisea σηματοδοτεί την 25η επέτειο του επικού supercar και ενώ η Pagani συμμετείχε στο έργο, το Istituto Europeo di Design (IED) έκανε την «βαριά» δουλειά…
Το μοντέλο σε κλίμακα 1 προς 1 δημιουργήθηκε από φοιτητές του Master Course στο IED στο Τορίνο, οι οποίοι κατέληξαν στον υπέροχο, καθαρό σχεδιασμό του. Οι λείες επιφάνειες μεγιστοποιήθηκαν, αφαιρώντας τους μεγάλους αεραγωγούς που συναντώνται συνήθως σε οχήματα υψηλών επιδόσεων, ενώ οι διογκωμένοι θόλοι των τροχών ενισχύουν την καμπυλωτή σιλουέτα του μοντέλου που είναι τόσο φαρδύ όσο το Zonda.
Το Pagani Alisea είναι ελαφρώς μακρύτερο από την πηγή έμπνευσής του και βρίσκεται χαμηλότερα στο έδαφος. Διαθέτει ένα κουβούκλιο εμπνευσμένο από αγωνιστικά αυτοκίνητα αντοχής της ομάδας C από τη δεκαετία του 1980.
Σε σύγκριση με ένα Zonda, οι γνωστοί ψηλά τοποθετημένοι καθρέφτες είναι λεπτοί για να επιτύχουν ένα πιο κομψό προφίλ. Οι χαρακτηριστικοί μπροστινοί τετραπλοί προβολείς έχουν μια πιο μοντέρνα εμφάνιση, ενώ τα κυρτά πίσω φώτα μας θυμίζουν το αγωνιστικό Zonda R.
Συνολικά, το Alisea φαίνεται πιο εκλεπτυσμένο από το Zonda αποφεύγοντας το περίπλοκο αεροδυναμικό πακέτο που συναντάται σε αμέτρητες εκδόσεις, ενώ να θυμίσουμε ότι η Huayra που ακολούθησε με τα δικά της πολλαπλά spinoff υιοθέτησε παρόμοιο στυλ και το τρίτο μοντέλο της ιταλικής εξωτικής μάρκας, το Utopia, δεν αποτελεί μεγάλη διαφορά όσον αφορά στο στυλ, παρόλο που διαφημίζεται ως ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο.
Η Alisea είναι δυστυχώς μία και μοναδική στο είδος της υπόθεση. Βέβαια, δεν θα εκπλαγούμε πολύ αν η Pagani υιοθετήσει κάποια σχεδιαστικά στοιχεία, εάν ένας πλούσιος αγοραστής είναι διατεθειμένος να πληρώσει ένα σεβαστό χρηματικό ποσό για ένα μοναδικό αυτοκίνητο.
Περισσότερες φωτογραφίες: