Auto NewsEcoNews

Ξεπέρασε τα 1000 χλμ. αυτονομίας το ηλεκτρικό Mercedes Vision EQXX Concept!

Η Mercedes αποκάλυψε το Vision EQXX concept νωρίτερα φέτος ως ένα πείραμα για την κατασκευή του πιο αποδοτικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τώρα, η εταιρεία ανέδειξε ακόμα περισσότερο τη δουλειά της, βάζοντας το EQXX να κάνει ένα… μαραθώνιο ταξίδι κατά το οποίο διήνυσε πάνω από 1000 χλμ. (συγκεκριμένα 1008 χλμ.) με μία μόνο φόρτιση. Κατά τη λήξη του ταξιδιού, η Mercedes δηλώνει ότι το Vision EQXX concept είχε τη δυνατότητα να καλύψει ακόμη 138 χλμ.!

Το να φτάσει κανείς τόσο μακριά με μια μπαταρία 100 kWh δεν ήταν εύκολο. Και μπορεί άλλα αυτοκίνητα να έχουν πετύχει ήδη αυτονομίες που είναι μέχρι και 100 χλμ. μικρότερες από το ρεκόρ της Mercedes, ωστόσο κάθε χλμ. επιπλέον αυτονομίας έως τα 1000 και πλέον χλμ. είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί.

Για το EQXX, ο πλέον αξιοσημείωτος λόγος για την ικανότητά του να πετυχαίνει αυτή την αυτονομία είναι η πολύ αεροδυναμική σχεδίαση, παρά την άσχημη συνολική εικόνα. Η Mercedes ισχυρίζεται ότι πέτυχε συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,17, ένα σοκαριστικά χαμηλό νούμερο. Αυτό οφείλεται σε έναν επεκτάσιμο διαχύτη που καθαρίζει τη ροή αέρα στο πίσω μέρος, μια συμπαγή καμπίνα και ένα παθητικό σύστημα ψύξης μπαταρίας που απαιτεί μηδενικό ανακατευθυνόμενο αέρα σε κανονική λειτουργία.

Όλα αυτά επέτρεψαν στο EQXX να κινείται για περισσότερα από 1000 χλμ. σε δημόσιους δρόμους -με πλήρη κίνηση, βουνά, στροφές και αυτοκινητόδρομους- με κατανάλωση ρεκόρ!

Η Mercedes ισχυρίζεται ότι το EQXX κατανάλωνε 8,7 kWh ανά 100 χλμ., περίπου το μισό δηλαδή από ένα Tesla Model 3. Επίσης, η γερμανική εταιρεία ισχυρίζεται μια συνολική απόδοση 95%, που σημαίνει ότι το 95% της ενέργειας από την μπαταρία φτάνει στους τροχούς και χρησιμοποιείται για κίνηση. Και ενώ τα «παραδοσιακά» EV αυτοκίνητα φτάνουν ήδη αποδόσεις 90%, η Mercedes επισημαίνει ότι το άλμα από το 90 στο 95% της απόδοσης απαιτεί μείωση των απωλειών ενέργειας στο μισό!

Φυσικά, αυτό δεν είναι αυτοκίνητο παραγωγής, επομένως θα πρέπει να είναι πιο αποδοτικό από τα πραγματικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο. Ωστόσο, η Mercedes λέει ότι πολλές από τις ενσωματωμένες τεχνολογίες, που κυμαίνονται από διαχυτές εστιασμένους στην απόδοση (και όχι διαχυτές που παράγουν κάθετη δύναμη) έως την παθητική ψύξη μπαταρίας και την τεχνολογία του κινητήρα, θα φτάσουν στα οχήματα παραγωγής.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!