Το καλό καλύτερο…
Πόσο γραφικός τίτλος. Σίγουρα κουράστηκες να τον διαβάζεις φίλε αναγνώστη όπως και εγώ. Διαβάζεις-ουμε για αυτοκίνητα και όλα είναι καλά, καλύτερα από πριν και κυρίως πιο εξελιγμένα. Λογικό δεν είναι; Τι θα έκαναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες; Θα χειροτέρευαν το προϊόν τους; Προφανώς και όχι! Θα το έκαναν καλύτερο και ιδιαίτερα όταν μιλάμε για Γιαπωνέζους. Το ‘χουν στην κουλτούρα τους να καινοτομούν και να «μισούν» την αποτυχία ή την αστοχία. Αφού ένα από τα δύο αν συμβεί (σπανίως) είναι ικανοί «να κάνουν χαρακίρι», πόσο δε μάλλον όταν αυτό είναι και το δυνατό χαρτί τους, όπως το Qashqai για τη Nissan.
Βλέπεις είναι το «άλογο το φαβορί» στην κούρσα των πωλήσεων τους, αφού μέσα από δυο γενιές και δυο facelift έχει πουληθεί σε περισσότερους από τρία εκατομμύρια πελάτες στη Γηραιά Ήπειρο, εκ των οποίων οι 40.000 εξ’ αυτών ζουν ανάμεσά μας, σε τόπους ελληνικούς. Και μόνο τυχαίο δεν είναι αυτό, αφού ήταν το πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο που υπερυψώθηκε και έφυγε από τη λογική του χαμηλού χάτσμπακ (βλ. Corolla, Golf, κ.α.) εν έτει 2007. Ήταν λοιπόν ο πρωτοπόρος σε αυτά που λέμε σήμερα SUV και αυτό από μόνο του λέει πολλά, αν αναλογιστεί κανείς μάλιστα την πολυπληθή συγκεκριμένη κατηγορία…
Εστιάζοντας στον πρωτοπόρο λοιπόν…
…που λέγεται Qashqai, το μικρομεσαίο SUV των Ιαπώνων δεν ήταν ποτέ ένα Fun to Drive μοντέλο (είχαν -και έχουν- εξάλλου τα Z και τα GT-R για τέτοια γούστα), ούτε ένα Enfant Gate μοντέλο (έχουμε και την Infiniti), αλλά ένα μοντέρνο οικογενειακό αυτοκίνητο που τα «κατάφερνε» καλά σχεδόν παντού και εξελισσόταν -όπως ήταν λογικό- από γενιά σε γενιά και από facelift σε facelift, με αποτέλεσμα να γίνεται όλο και καλύτερο και να δικαιώνει τον πολυγραμμένο και γραφικό τίτλο του άρθρου. Τι γίνεται όμως στην πρόσφατη τρίτη γενιά; Έγινε το καλό καλύτερο; Ή απλά ανανεώθηκε για να συνεχίσει να πουλάει; Αυτό θα το δούμε παρέα παρακάτω, ενώ για όσους «βιάζονται», το συμπέρασμα βρίσκεται στο τέλος, κάτω από τον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών…
Σίγουρα έγινε διαφορετικό, αλλά και ποιοτικότερο!
Αυτό που ευθύς εξαρχής γίνεται αντιληπτό είναι η διαφοροποίηση στη σχεδίαση, αφού η τρίτη γενιά του Qashqai δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τις προηγούμενες, παρότι και αυτή «γεννήθηκε» στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της Nissan στο Λονδίνο.
Εδώ έχουμε πιο δυναμική στάση στο αμάξωμα με εμφανείς γραμμές στο πλάι, εκτεταμένο μεταξόνιο και επιβλητικούς τροχούς, ενώ μπροστά φιλοξενείται μια διευρυμένη μάσκα τύπου “V”, με φινίρισμα χρωμίου που πλαισιώνεται από προβολείς full LED σε σχήμα μπούμερανγκ.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο Qashqai μεγάλωσε κατά 35 χλστ. σε μήκος, 25 χλστ. σε ύψος και 32 χλστ. σε πλάτος, ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε και αυτό με τη σειρά του κατά 20 χλστ., με αποτέλεσμα οι παρεχόμενοι χώροι στο εσωτερικό να είναι εντυπωσιακά μεγαλύτεροι από αυτούς του απερχόμενου μοντέλου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η καμπίνα του νέου Qashqai να μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ή ακόμα και πέντε σχετικά μεγαλόσωμους επιβάτες με τις αποσκευές τους (504 λίτρα), ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το άνοιγμα των πίσω θυρών, το οποίο φτάνει σχεδόν τις 90 ο και κατ’ επέκταση διευκολύνει πολύ την είσοδο-έξοδο των πίσω επιβατών.
Ευχάριστη έκπληξη επίσης είναι και η αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό του νέου Qashqai, με το ιαπωνικό μοντέλο να μην έχει τίποτα να ζηλέψει πλέον ακόμα και από γερμανικές, πολύ ακριβότερες κατασκευές, αφού υλικά και συναρμογή βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ενώ η συνολική αίσθηση που λαμβάνεις στο εσωτερικό είναι αρκετά premium και παραπάνω των προσδοκιών.
Σε αυτό βέβαια συμβάλει και η εφαρμογή της τεχνολογίας, η οποία μετουσιώνεται μέσα από μία οθόνη αφής 8 ή 9 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) που βρίσκεται στην κορυφή της κονσόλας και μία οθόνη TFT 12,3 ιντσών που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, αντί του κλασικού πίνακα οργάνων.
Βέβαια για όσους επιθυμούν να έχουν στην ζωή τους αυτές τις δύο οθόνες θα πρέπει να «κοιτούν» από τη δεύτερη έκδοση (Premium) και πάνω, καθώς στην πρώτη έκδοση εξοπλισμού (Elite) η οθόνη αφής στο ταμπλό απουσιάζει και τα όργανα απαρτίζονται από αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο και μία οθόνη TFT 7 ιντσών ανάμεσά τους.
Με μικρά βηματάκια τη φορά…
Η συνολική αντιμετώπιση των Ιαπώνων απέναντι στην ηλεκτροκίνηση είναι αναμφίβολα νωχελική ή αν θέλετε καλύτερα «κάνουν μικρά βηματάκια τη φορά». Έτσι και στη Nissan, που σε πρώτο χρόνο διαθέτουν το Qashqai με μικρά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα βενζίνης συνδυασμένα με μικρο-υβριδικά 12V συστήματα και σε δεύτερο χρόνο (μετά το καλοκαίρι) θα το διαθέσουν με το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER, που αντλεί τεχνολογίες από το ηλεκτρικό LEAF.
Στη δική μας περίπτωση το λευκό Qashqai που βλέπετε στις φωτογραφίες, ήταν εφοδιασμένο με τον 1.300άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που για την περίσταση απέδιδε 140 ίππους (υπάρχει και με 158) στις 5.500 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής στις 1.650 σ.α.λ., με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων στους εμπρός τροχούς (υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις).
Ο συνδυασμό αυτός καταφέρνει και κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα των 1.330 κιλών αρκεί η βελόνα του στροφόμετρου να ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. Από εκεί και επάνω λοιπόν ο κινητήρας επιταχύνει γραμμικά και ικανοποιητικά μέχρι σχεδόν τα κόκκινα, τη στιγμή που αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικός. Αναφορικά με την κατανάλωση, εμείς καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε νούμερα περί τα 8 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση και μόνο όταν αποφασίσαμε να πιέσουμε λίγο παραπάνω είδαμε το trip computer να ξεπερνάει τα 9 λίτρα/100χλμ. (9,4 για την ακρίβεια).
Στις συνθήκες εκείνες, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ευχάριστη, αφού το Qashqai πατά με μεγαλύτερη σιγουριά και ζωντάνια σε σχέση με τον προκάτοχό του, κρύβοντας εύκολα τον όγκο και το βάρος του, με αποτέλεσμα να κινείται αέρινα και κυρίως με χαρακτήρα, πράγμα που δεν συνηθίσαμε από τις προηγούμενες γενιές.
Και φυσικά ακριβότερο…
…όπως όλα! Ειδικά στις υψηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού, που μάλλον αναγκαστικά θα χρειαστεί να πάει ο υποψήφιος αγοραστής για να βρει όσα συνήθως βρίσκονται σήμερα σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού από τις βασικές εκδόσεις τους. Βέβαια, εκείνα δεν έχουν το βαρύ όνομα Qashqai, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε αξία μεταπώλησης κτλ., ούτε και τετρακίνητες εκδόσεις, που είναι και ένα από τα δυνατά σημεία του ιαπωνικού SUV. Εξάλλου, ένα SUV -ή όχημα ελευθέρου χρόνου αν προτιμάτε- που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να μπορεί να κινηθεί και εκτός της πεπατημένης, πόσο μάλλον όταν είναι ο ιδρυτής μιας ολόκληρης κατηγορίας, ο οποίος στην τρίτη του γενιά δείχνει έτοιμος να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του χάρη στη νέα εμφάνιση, τους μεγαλύτερους χώρους και τη συνολικά αναβαθμισμένη ποιότητα, παρά το γεγονός ότι πλέον «φλερτάρει» με τα 30.000 ευρώ για μια αξιοπρεπή έκδοση…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.3T
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.332
|
Κύλινδροι |
4 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
140/5000
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
240/1650-4000
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 2EEK |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
72,2 x 81,3
|
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 9,5 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χλστ.
|
Πίσω |
Δίσκοι 292 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρομηχανική
|
Στροφές τιμονιού | 2,8 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 11,1 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 6 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 3.727 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 1.947 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.323 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 0.975 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.763 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 0.638 |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 3.733 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 4.215 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
17x7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Continental EcoContact 6 |
Διάσταση ελαστικών |
215/65 R17
|
Ρεζέρβα |
Εκτάκτου ανάγκης
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 4425x1835x1625 |
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2665 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1596 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1602 |
Βάρος(κιλά) | 1330 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 504 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 3,9 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 8,9 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 12,7 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 195 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 6,4 |
Μέση τιμή δοκιμής | 8,1 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 9,4 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 7,3 |
Αυτονομία(χλμ.) | 672 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 55 |
Εκπομπή CO2 | 143 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 26.990 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 29.290 |