Το πιο γρήγορο πασούμι…
Νίκος Υφαντίδης, ένας ακόμη αγωνιζόμενος της παλιάς καλής φρουράς των αγώνων αυτοκινήτου. Ελληνικής καταγωγής, με την μητέρα του να έχει ρίζες από την Ισπανία, κάτοικος Θεσσαλονίκης και βέβαια μέλος του Α.Ο.Θ. κι αυτός. Η αγάπη για τα αυτοκίνητα αλλά και για την ταχύτητα ήταν το έναυσμα για να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου… «Αυτό που συγκινεί ένα μικρό παιδί, αλλά και έναν γέρο» ήταν συγκεκριμένα τα λόγια του, ενώ η πρώτη επαφή του Νίκου Υφαντίδη με το αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν το 1973…
11/3/1973 | 5ο Ράλλυ Θερμαϊκού
Πρώτος αγώνας το Ράλλυ Θερμαϊκού, με συνοδηγό τον Δημήτρη Πασπάτη και αυτοκίνητο μια BMW 2002 Ti. Ένας χωμάτινος αγώνας, με 24 συμμετοχές, με την πρώτη Ειδική Διαδρομή να είναι η Ανάβαση Πολυγύρου.
Πολύ καλή εμφάνιση για πρώτη φορά, με τερματισμό στην 8η θέση γενικής και στην 6η θέση της κατηγορίας 2, ενώ την ίδια χρονιά θα τρέξει και δυο αγώνες από το κάθισμα του συνοδηγού στο Opel Ascona A του ‘’Dino’’ (Ντίνος Παπαμαυρουδής το όνομά του):
-
22/10/1973 | 4ο Ράλλυ Φιλίππων – Καβάλας
Πρώην Ράλλυ Χειμώνος… Η ομάδα των service αποτελούταν από τους Ιωάννη Ψηφίδη και Παναγιώτη Αλεξανδρίδη, μεγάλα ονόματα του χώρου. H εκκίνηση και ο τερματισμός έγινε στην παραλία της Καβάλας. Ο αγώνας είχε και την Ειδική Διαδρομή του Χολομώντα μήκους 48 χλμ. (!) τότε, με εκκίνηση από την Γαλάτιστα, όπου έκαναν 1ο χρόνο με 32’.20’’. Απόλυτη επιτυχημένη λοιπόν εμφάνιση, αφού τερμάτισαν στην 1η θέση γενικής κατάταξης του αγώνα.
-
8 – 9/9/1973 | 7ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Ένας ασφάλτινος αγώνας με οκτώ Ειδικές Διαδρομές. Θα εγκαταλείψουν στην 2η νυχτερινή Ειδική Διαδρομή «Όσσα», όταν στο γνωστό γεφυράκι βγήκαν από τον δρόμο και έπεσαν μέσα στο ποτάμι. Να πούμε ότι είναι ο συγκεκριμένος αγώνας που τερμάτισε μόνο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, αυτό των Σωτήρη Ζαφρανά – Ιωάννη Μακρή, Opel Kadett Rallye.
Το 1974 θα συνεχίσει την συνεργασία με τον ‘’Dino’’ και το Opel Ascona A. Θα συμμετάσχουν μάλιστα και σε δυο αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος:
-
12/5/1974 | 3ο Ράλλυ Σκορπιός
Στο Ράλλυ Σκορπιός, έναν χωμάτινο αγώνα, που τερμάτισαν στην 12η θέση γενικής κατάταξης και στην 3η θέση κατηγορίας 2/5.
-
7ο Ράλλυ Γύρος Πελοποννήσου
Και στον γύρο Πελοποννήσου. Με τον Νίκο Υφαντίδη να χρησιμοποιεί και αυτός ψευδώνυμο ‘’Nicola’’. Ο αγώνας είχε ιδιαίτερη σημασία για τα πληρώματα από την Β. Ελλάδα. Ονομάστηκε «η κάθοδος των Βορείων», γιατί υπήρξε η απόλυτη επικράτηση από Βορειοελλαδίτικα πληρώματα: 1η θέση γενικής: Γάκης Καλεμτζάκης – “Alvin”, 2η θέση γενικής: Σταύρος Σταυριαννίδης – Χατζηχρήστου Απόστολος και 3η θέση γενικής: “Dino” – “Nicola”.
Το 1976 θα τρέξει με τον Κώστα Κακουλίδη με μια BMW 2002 Ti, ενώ τα επόμενα δυο χρόνια (1977 – 1978) θα έχει μια συνεργασία με τον Απόστολο Χατζηχρήστου, που θα συμμετάσχουν σε αρκετούς αγώνες με μια BMW 2002 Ti.
Καλύτερα αποτελέσματα ήταν τα εξής:
1977 | 11ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 6ος γενικής κατάταξης και 2ος κλάσης 2/5.
1978 | 12ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 5ος γενικής κατάταξης και 2ος κλάσης 4/2.
Μαζί θα τρέξουν και τα δυο Ράλλυ Χαλκιδικής που έχει στο ενεργητικό του ο Νίκος με την BMW 2002 Ti:
-
10 – 12/9/1977 | 2ο Ράλλυ Χαλκιδικής
Το 2ο Ράλλυ Χαλκιδικής, είχε ένα σκέλος με 14 Ειδικές Διαδρομές. Δυστυχώς δεν θα μπορέσουν να τερματίσουν.
-
9 – 11/9/1978 | 3ο Ράλλυ Χαλκιδικής
Το 3ο Ράλλυ Χαλκιδικής ήταν ένας χωμάτινος αγώνας με δυο σκέλη και 16 Ειδικές Διαδρομές, με έδρα την Κασσάνδρα Χαλκιδικής. Δυστυχώς και εδώ εγκατέλειψαν στην 6η Ειδική Διαδρομή, Μεταλλεία Βάβδου -18.80 χλμ., την στιγμή που ήταν στην 11η θέση γενικής κατάταξης και στην 7ηθέση κλάσης 2/5.
To Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1978, ήταν ο τελευταίος αγώνας του Νίκου Υφαντίδη. Πολλές οι καλές και οι άτυχες στιγμές που έζησε, με δυο να ξεχωρίζει: Την τούμπα μέσα στο ποτάμι στο γεφυράκι στην Ειδική της Όσσας, που «είπαμε» παραπάνω, αλλά και άλλη μια φορά, πάλι με τον ‘’Dino‘’, που σε μια Ειδική Διαδρομή, νύχτα πάλι, λίγο έξω από τον Σταυρό Χαλκιδικής, βρέθηκαν ανάποδα μέσα στην θάλασσα.
Δυο οδηγούς είχε σαν πρότυπο… Από το Παγκόσμιο στερέωμα την Michele Mouton και από τον ελληνικό χώρο, τον Γάκη Καλεμτζάκη. Ο οποίος Γάκης ήταν πολύ αγαπητός φίλος και τον θεωρούσε έναν από τους πρώτους οδηγούς στην Ελλάδα. Επίσης είχε μια εμπειρία με έναν ακόμη μεγάλο οδηγό, τον Niki Lauda!
Όταν ο Lauda έκανε την αεροπορική εταιρία, Lauda Air ήρθε στην Ελλάδα με σκοπό να αγοράσει ένα ξενοδοχείο στο πρώτο πόδι Χαλκιδικής, λίγο μετά την Χανιώτη. Ο Νίκος Υφαντίδης είχε αναλάβει να τον παραλάβει από το αεροδρόμιο και να τον πάει στην Χαλκιδική. Πήγε λοιπόν με μια Porsche 911 Carrera και είπε τον Niki Lauda να οδηγήσει αυτός. Ήταν φανταστική η εμπειρία που έζησε στην πολύ γρήγορη αυτή «βόλτα», αεροδρόμιο – Χανιώτη!
O Νίκος υπηρέτησε στο Λιμενικό και λόγω «καλής διαγωγής» αποσπάστηκε στο Ναυτικό όπου και τελείωσε την θητεία του.
Επαγγελματικά ασχολήθηκε με πολλά πράγματα, αλλά η βασική του απασχόληση ήταν η παντόφλα. Παντοφλάς λοιπόν από το 1930 έως και το 2023, με καταστήματα πώλησης σε αρκετά σημεία της Θεσσαλονίκης. Εξ’ ου και το παρατσούκλι που του έβγαλαν οι φίλοι και συναθλητές του «το πιο γρήγορο πασούμι».
Με τον κύριο Νίκο βρεθήκαμε στο καθημερινό του στέκι, ένα καφέ κάπου στην παραλιακή λεωφόρο της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας άνθρωπος επιβλητικός, πολύ δραστήριος επαγγελματικά, πρόσχαρος, με το χαμόγελο πάντα ζωγραφισμένο στο πρόσωπο του. Του αρέσει να πειράζει τους θαμώνες του καφέ όλη την ώρα και κάνει έντονη την παρουσία του, αφού μπορείς να τον ακούσεις από πολύ μακριά. Δεν σταματάει να γελάει και να λέει αστεία: «Η ζωή είναι για να γελάς» μας είπε, συμπληρώνοντας: «Δυστυχώς ζω. Είναι τιμωρία γιατί όλη μου η παρέα δεν υπάρχει πια, έχει πεθάνει. Έχω πεθάνει από φίλους».
Βέβαια κι αυτά ακόμη τα έλεγε με χαμόγελο…