Auto NewsNews

Ανανέωση για τη Skoda Octavia!

Η Skoda αποκάλυψε επίσημα το λίφτινγκ που έκανε στην τρέχουσα, τέταρτη γενιά της Octavia. Έτσι, μετά από μερικά teasers, ρίχνουμε τώρα μια σωστή, πλήρη ματιά στην ανανεωμένη έκδοση του τσέχικου μικρομεσαίου μοντέλου…

Οι οπτικές αλλαγές είναι, ίσως αναπάντεχα, ελάχιστες. Ωστόσο, υπάρχουν ανανεωμένοι προβολείς Matrix LED (προαιρετικοί σε όλα εκτός από τα κορυφαία μοντέλα) που περιλαμβάνουν κάτι που ονομάζεται Crystallinium και δίνει στα περιβλήματα μια μπλε απόχρωση.

Υπάρχει επίσης μια προσαρμοσμένη μάσκα μπροστά και στο πίσω μέρος μια νέα επιγραφή Skoda που «αντανακλά την αναθεωρημένη εταιρική ταυτότητα της μάρκας», ενώ -ως συνήθως με αυτές τις ανανεώσεις- υπάρχουν νέοι τροχοί και χρωματικά σχέδια και η Octavia θα συνεχίσει να προσφέρεται ως station wagon ή ως σεντάν.

Τα μεγάλα νέα στο εσωτερικό είναι η ενσωμάτωση ενός ψηφιακού «βοηθού» τεχνητής νοημοσύνης με υποστήριξη ChatGPT, ενσωματωμένου στον φωνητικό «βοηθό» Laura της Skoda, ενώ μια ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών είναι στάνταρ, με δυνατότητα αναβάθμισης σε μονάδα 13 ιντσών.

Επιπλέον, υπάρχουν πιο βιώσιμα υλικά στο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του δέρματος που έχει χρωματιστεί με φλούδες καφέ. Έτσι, οι αγοραστές μπορούν τώρα να επιλέξουν ανάμεσα σε εννέα διαφορετικές επιλογές σχεδιασμού που εξαρτώνται από τις επενδύσεις εσωτερικού και έχουν ονόματα όπως Loft, Lounge και Suite Cognac, ενώ -ευτυχώς- υπάρχει επίσης μια σειρά πραγματικών, φυσικών κουμπιών για βασικές λειτουργίες και αυτό από μόνο του πιθανώς το κάνει καλύτερο αυτοκίνητο από το Golf.

Όλα αυτά ακούγονται πολύ ευχάριστα και είναι… Skoda μέχρι στιγμής, αλλά τι γίνεται με το «καυτό» της μοντέλο; Λοιπόν, μην ανησυχείτε: το vRS ζει, αν και όπως στο Mk8.5 Golf, η γκάμα των παραλλαγών απόδοσης έχει βελτιωθεί σημαντικά. Κατά την κυκλοφορία της τέταρτης γενιάς της Octavia το 2019, το vRS ήταν διαθέσιμο ως βενζινοκίνητο, diesel ή plug-in υβριδικό και οι αγοραστές της βενζίνης μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων.

Με το λίφτινγκ, το plug-in υβριδικό vRS εξαφανίζεται. Το diesel επίσης, ακολουθώντας τον δρόμο του αντίστοιχου Golf GTD, αφήνοντας τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων ως τη μοναδική προσφορά για την έκδοση vRS. Και αν ελπίζατε ότι θα διατηρήσει την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων που έχει πλέον εξαφανιστεί από το Golf GTI, τότε υπάρχουν άσχημα νέα, καθώς και εδώ η μόνη επιλογή είναι τώρα ένα επτατάχυτο DSG.

Βέβαια, υπάρχουν και μερικά πλεονεκτήματα, αφού το vRS διαθέτει τις ίδιες αναβαθμίσεις κινητήρα με το Mk8.5 Golf GTI, που σημαίνει 265 ίππους ισχύος. Είναι 15 χιλιοστά πιο χαμηλό από το βασικό αυτοκίνητο και διαθέτει το ηλεκτρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθηση του VW Group στο μπροστινό μέρος, ενώ έχει επίσης αυτό που η Skoda αποκαλεί «γνήσιες σπορ εξατμίσεις».

Κάτω από το vRS, η νέα Octavia διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: SE Technology, SE L και Sportline. Επί του παρόντος, αυτά διατίθενται με μια σειρά από τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες TFSI 1,5 λίτρων και ένα ζευγάρι ντίζελ TDI 2,0 λίτρων, ενώ το επόμενο έτος έρχεται ένας βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων και 204 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης.

Πιθανότατα δε θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για να μάθουμε την τιμολόγηση, η οποία θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από το αντίστοιχο Golf, ενώ η διάθεσή της θα ξεκινήσει προσεχώς…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!