Η Ferrari αποκάλυψε τον διάδοχο των 288 GTO, F40, F50, Enzo και LaFerrari (με χρονολογική σειρά), ο οποίος ακούει στο όνομα F80 και έρχεται για να συνεχίσει τη σειρά των μοντέλων-ναυαρχίδων του Μαρανέλο που βλέπουμε να παρουσιάζονται κάθε 10 χρόνια…
Μάλιστα, η F80 που μόλις αποκαλύφθηκε, έχει και ιδιαίτερη σημασία καθότι παρουσιάζεται 40 χρόνια μετά την πρώτη ναυαρχίδα της Ferrari (την 288 GTO), επαναφέρει το “F” στην ονομασία της (μετά τις F40 και F50) και η παραγωγή της θα ολοκληρωθεί το 2027, όταν και η ιταλική εταιρεία θα συμπληρώσει τα 80 χρόνια λειτουργία της (εξ’ ου και το 80).
Έχοντας λοιπόν περάσει 11 χρόνια από τότε που αποκαλύφθηκε η LaFerrari (στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013), η αναμονή για το διάδοχό της φτάνει στο τέλος της και με τη νέα F80 μπορούμε πλέον να δούμε το μέλλον που θα ακολουθήσει ο θρυλικός κατασκευαστής από το Μαρανέλο.
Αρχίζοντας από την «καρδιά», αυτή στη νέα F80 είναι ένας V6 twin-turbo 3,0 λίτρων, που προέρχεται από αυτόν που οδήγησε τη Ferrari 499P στις δύο διαδοχικές νίκες (2023 και 2024) στον 24ωρο αγώνα του Λε Μαν.
Από μόνος του, αποδίδει 900 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. (με όριο περιστροφής τις 9.200 σ.α.λ.), έχοντας ειδική ισχύ 300 ίππους στο λίτρο!
Και λέμε «από μόνος του», καθώς η F80 σύμφωνα με την εποχή είναι υβριδική…
Έτσι πέρα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουμε και τρεις ηλεκτροκινητήρες (δυο στον μπροστά άξονα και έναν στον πίσω), που προσθέτουν άλλους 300 ίππους, με τη συνολική ισχύ να αγγίζει τους 1.200 ίππους και τη μετάδοση αυτής στο δρόμο να γίνεται μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.
Όλα αυτά κάνουν την F80 να σημειώνει αξιοθαύμαστα νούμερα σε επίπεδο επιδόσεων, που διαμορφώνονται σε 2,15 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, 5,8 δευτερόλεπτα για το 0-200 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 350 χλμ./ώρα, ενώ φυσικά έχει σημειώσει και το νέο ρεκόρ αυτοκινήτου παραγωγής στην πίστα δοκιμών της Ferrari (Fiorano) με χρόνο 1 λεπτό 15,3 δευτερόλεπτα!
Εξίσου εντυπωσιακά όμως είναι και τα αντίστοιχα νούμερα για την επιβράδυνση του νέου ιταλικού υπεραυτοκινήτου, αφού χάρη σε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (285/30 R20 εμπρός – 345/30 R21 πίσω) και σε κεραμικά φρένα 408 χλστ. (!) με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και 390 χλστ. με τετραπίστονες πίσω, μπορεί να ακινητοποιηθεί σε μόλις 28 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα και σε 98 μέτρα από τα 200 χλμ./ώρα!
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω, η Ferrari έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική, εξ’ ου και το επιθετικό σφηνοειδές σχήμα του αυτοκινήτου. Εκτός αυτού, υπάρχουν πολλά ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, με τα κυριότερα εξ’ αυτών να είναι ένα αναπτυσσόμενο πτερύγιο κάτω από τον μπροστινό διαχωριστή, ένας τεράστιος διαχύτης πίσω και μια μεγάλη αεροτομή, που μπορεί να επεκταθεί κατά 200 χλστ. σε λογική αερόφρενου ή να συρρικνωθεί στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα για ελάχιστη αντίσταση. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι 1055 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα!
Αντίστοιχα στο βωμό της μέγιστης αεροδυναμικής απόδοσης είναι σχεδιασμένη και η καμπίνα της F80, με αποτέλεσμα να είναι μικρότερη από αυτήν της LaFerrari και ξεχωρίζει χάρη στην ιδιομορφία των δύο καθισμάτων της.
Πιο συγκεκριμένα, το κάθισμα του συνοδηγού είναι κομμάτι του μονοκόκ πλαισίου και είναι τοποθετημένο πιο πίσω (κατά 50 χλστ.) σε σχέση με αυτό του οδηγού, όταν το δεύτερο (αυτό του οδηγού) είναι κανονικό -ανεξάρτητο- κάθισμα και έχει εμφανώς στραμμένα προς τη μεριά του όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου.
Εντύπωση -επίσης- προκαλεί και το νέο τιμόνι, που είναι κατά 1,4 εκ. μικρότερο σε πλάτος και 1,7 εκ. σε ύψος από αυτό της LaFerrari για καλύτερη ορατότητα και έχει επάνω του αρκετούς διακόπτες, με σημαντικότερο φυσικά τον διακόπτη Mannettino, ο οποίος αλλάζει τα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου από Hybrid σε Performance και από Performance σε Qualify, με το τελευταίο να είναι αυτό στο οποίο απελευθερώνεται όλη η ισχύς του αυτοκινήτου.
Όσο για την τιμή και τις μονάδες που θα κατασκευαστούν, η Ferrari θα κατασκευάσει μόλις 799 αντίτυπα της F80 από το τέλος του 2025 μέχρι και το 2027, με το κάθε ένα να κοστίζει περίπου 3,6 εκατ. ευρώ, καθιστώντας έτσι την F80 ως την ακριβότερη Ferrari όλων των εποχών…
Περισσότερες φωτογραφίες: