First ImpressionsMissionsOn The RoadTest Drives & Rides

BMW M Driving Experience: Το ζούμε στις Σέρρες με κάθε πρόσφατη δημιουργία του M Division, είτε με δύο, είτε με τέσσερις τροχούς!

Ζώντας το απόλυτο!

Αναμφίβολα για κάθε βενζινοαίματο που το μυαλό του στροφάρει στα κόκκινα και ο διακαής πόθος του είναι να βρεθεί πίσω από το τιμόνι κάποιας οποιασδήποτε καθαρόαιμης σκληροπυρηνικής κατασκευής, η οδήγηση ενός Μ μοντέλου στην πίστα σίγουρα αποτελεί όνειρο ζωής!

Έτσι και για μας, που μια πρόσκληση της BMW Hellas έφτασε για να σπάσει την ρουτινιασμένη καθημερινότητά μας, που απαρτίζεται κατά βάση από συνηθισμένα -και ενίοτε εξηλεκτρισμένα- αυτοκίνητα που αποσκοπούν μόνο στην άνετη μετακίνηση επιβατών…

Μια πρόσκληση, πρόκληση…

…που κύριο συστατικό της ήταν η «ορθόδοξη» οδηγική απόλαυση, πράγμα σπάνιο στις μέρες μας.

Βλέπεις φίλε αναγνώστη, η ευχαρίστηση του οδηγού πλέον έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν την προσοχή τους σε αυτή.

Ευτυχώς για εμάς και για κάθε έναν που δεν βλέπει το αυτοκίνητο μόνο ως μεταφορικό μέσο, αλλά και ως «εργαλείο απόλαυσης» υπάρχει και το τμήμα Μ της BMW, που συνεχίζει ακόμα να δημιουργεί κατασκευές ικανές να χαρίσουν συγκινήσεις.

Πέρυσι μάλιστα το συγκεκριμένο τμήμα (Μ Division) έκλεισε τα 50 χρόνια ζωής του και ενάντια στη θεωρία της «μειωμένης λίμπιντο» λόγω ηλικίας, οι Βαυαροί δείχνουν να βρίσκονται σε «οίστρο» και με ανεπτυγμένη την έμπνευσή τους (και όχι μόνο) για ακόμα πιο ξεχωριστές δημιουργίες (ηλεκτρικές σύντομα) στο προσεχές μέλλον, αντιπαραβάλλουν στη σημερινή ξενέρωτη εποχή, κατασκευές που καταναλώνουν βενζίνη, παράγουν ήχο, διδάσκουν κάθε δόγμα μηχανολογικής και τεχνολογικής εξέλιξης, χαρίζουν ατόφια οδηγική απόλαυση και φυσικά δε φοβούνται να βρεθούν αντιμέτωπες με τις προκλήσεις της εκάστοτε πίστας.

Γεγονός που μπορεί να συνέβαινε κατά κόρον με αρκετούς επίδοξους κατασκευαστές που είχαν στη φαρέτρα τους ειδικές κατασκευές στο παρελθόν, αλλά σπανίζει στις μέρες μας, με αποτέλεσμα να λέμε εύγε στην BMW Hellas για την πρωτοβουλία, τη διάθεση και φυσικά την άρτια οργάνωση, σε μια εκδήλωση που σίγουρα θα θυμάσαι για καιρό!

Όπως άλλωστε έγινε και την προηγούμενη φορά που βρέθηκες στις Σέρρες με το BMW M Drive Tour (εν έτει 2018) και ακόμα θυμάσαι σαν να ήταν χθες, τι και αν πέρασαν πέντε ολόκληρα χρόνια…

Στο σήμερα, η BMW έφερε με το BMW M Driving Experience στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών κάθε πρόσφατη δημιουργία της, τόσο με δύο, όσο και με τέσσερις τροχούς.

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, παρούσες στις Σέρρες ήταν οι νέες M2, M3, M3 Touring, M4 και ΧΜ από τις τετράτροχες δημιουργίες της και οι Μ 1000R και M 1000 RR από τις δίτροχες, με εμάς να είμαστε καλεσμένοι για να ζήσουμε με όλα!

Όπως αρμόζει άλλωστε και στο όνομά μας…

Μια ημέρα συμβίωσης με όλα τα Μ…

…και ένα πρόγραμμα για σεμινάριο, που ξεκινούσε με προϊοντική παρουσίαση και Safety Briefing πριν την οδήγηση στην πίστα και το Drift Parkour, για να καταλήξει στην οδήγηση των M2, M3, M3 Touring σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, με «κερασάκι» το «ντουμάνιασμά» μας από τους Red Bull Driftbrothers με την πληθωρική Μ4 των 1.040 ίππων που είδαμε και πρόσφατα στην πόλη μας.

Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Μιλάμε για το απόλυτο…

Ο διαχωρισμός σε δύο γκρουπ, με το πρώτο να οδηγεί πρώτα στην πίστα τη νέα Μ2 και μετά να πηγαίνει με αυτήν για drift σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο για να καταλήξει (με τις νέες Μ3 Touring και XM) στην προκαθορισμένη επαρχιακή διαδρομή, ενώ το δεύτερο γκρουπ να ξεκινάει από τις πλαγιολισθήσεις για να συνεχίσει στην πίστα και να καταλήξει στην επαρχιακή διαδρομή αντίστοιχα.

Ευτυχώς -και για καλή μας τύχη- είμαστε στο πρώτο γκρουπ, που περιλαμβάνει την οδήγηση της νέας Μ2 στην πίστα και μετά τα «μπαντιλίκια», με αποτέλεσμα να έχουμε φρεσκοφορεμμένα τα ελαστικά της Continental (ContiSportContact 7) για έξι γύρους στην πίστα…

Μπροστά, σε ρόλο πλοηγού ο κ. Vladi Kulev -ή αλλιώς ο άνθρωπος της BMW Motorsport που «οδηγεί» όλο το BMW M Driving Experience ανά την Ευρώπη- ή ο κ. Θωμάς Παπαπάσχος (Mr. Driving Academy), ένας από τους καλύτερους οδηγούς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με τον καθένα τους να πρέπει να καθοδηγήσει τις τρεις M2 που βρίσκονται πίσω του…

Εμείς βρεθήκαμε πίσω από τον Vladi (όπως και το 2018) και πλέον δεμένοι στα τύπου μπάκετ καθίσματα του γερμανικού όπλου, ακούμε προσεκτικά τις οδηγίες του, που μεταφράζονται ξεκάθαρα: «Θα κάνουμε έναν γύρο χαλαρά για να ζεσταθούν ελαστικά και μηχανή. Με το πέρασμα της ευθείας θα πάμε full power, αλλά σας παρακαλώ μην απενεργοποιήσετε το Traction Control. Όποιος το απενεργοποιήσει θα βγει αυτομάτως εκτός πίστας (ξεκάθαρος ο τύπος). Προτείνω να επιλέξετε το Μ1 από το τιμόνι που είναι ρυθμισμένο στο Sport και μετά το Μ2 που είναι ρυθμισμένο στο Sport+. Μην κολλάτε πολύ τον μπροστινό σας, αλλά και μην το αφήνετε να απομακρυνθεί. Δεν είναι αγώνας, είναι οδήγηση παρουσίασης. Κρατάτε τις απαραίτητες αποστάσεις και οδηγείτε ομαλά. Θα πάμε πραγματικά γρήγορα και κάθε δυο γύρους στην ευθεία θα κάνουμε rotation, όπου ο πρώτος θα πηγαίνει τελευταίος για να βρεθούν όλοι πίσω μου. Ready?».

Gentlemen, start your engines…

Και ο κόκκινος διακόπτης στην κονσόλα της Μ2 δίνει ζωή στους 460 ίππους!

Το γουργουρητό του εξακύλινδρου εν σειρά φτάνει για να σε προδιαθέσει για το τι θα ακολουθήσει και να σε βεβαιώσει ότι μάλλον θα προσθέσεις άλλη μια μοναδική εμπειρία στο παλμαρέ σου, ενώ αφού προσάρμοσες κάθισμα και τιμόνι στα μέτρα σου βρίσκεσαι εντός της πίστας…

Ακολουθείς τον προπορευόμενο συνάδελφο και μετά τα σλάλομ της ευθείας, «ενώνεις» την Κ1 με την Κ2 για να βρεθείς «στημένος» για τις Κ3 και Κ4, πριν την κλειστή Κ5. Ο ρυθμός τόσο όσο, ώστε να ζεσταθούν ελαστικά και μηχάνημα, αλλά ικανός για να σου τονώσει το ηθικό, μιας και άρχισες να δένεσαι με το νέο δημιούργημα των Βαυαρών…

Πριν καλά-καλά το αντιληφθείς και αφού ο έρωτας σου έχει πάρει τα μυαλά, ξανά βρίσκεσαι στην ευθεία, όπου ακούς από τον ασύρματο τον Vladi να αναφωνεί: “3,2,1… full power now!”… και το δεξί σου πόδι βυθίζεται στο πάτωμα και κάνει τη Μ2 να επιταχύνει σαν δαιμονισμένη, τη στιγμή ο ήχος της εξάτμισης και το απότομο κούμπωμα της επόμενη σχέσης σε κάνει να θυμάσαι την τελευταία φορά που οδήγησες κάποια καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή…

Βουτάς στα φρένα για την Κ1, η Μ2 ακλόνητη και χωρίς ψαρέματα τόσο εμπρός, όσο κυρίως πίσω, σου δίνει τη σιγουριά που χρειάζεσαι για να πας πραγματικά γρήγορα, ενώ με σταθερό το γκάζι περνάς τις Κ2, Κ3 και Κ4 αέρα, για να πέσεις βαθιά στα φρένα για την Κ5…

Στη μέση της οποίας βυθίζεις το πόδι στο πάτωμα και περνάς “kerb to kerb” τις Κ6, Κ7 και Κ8 για να σηκώσεις ελάχιστα για την Κ9 και να ανοιχτείς πριν κλείσεις για την Κ10. Η Μ2 παραμένει σταθερά εκεί και με κλεφτές ματιές στον πίνακα οργάνων -παρότι πατάς απότομα το γκάζι- αντιλαμβάνεσαι ότι το Traction δεν ανάβει καν, παρά την αστείρευτη δύναμη!

Επ’ αυτού, και μετά την οδήγηση της προηγούμενης Μ2 των 370 ίππων στην ίδια πίστα το 2018, που σε έκανε να αναζητάς τη δύναμη της Μ4 για εκεί, αυτή η Μ2 είναι η ιδανική, αφού δεν της λείπει η δύναμη ούτε για τις άμεσες εκτοξεύσεις από στροφή σε στροφή, ούτε φυσικά και για το «μάζεμα» χιλιομέτρων στην ευθεία.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά το γεγονός ότι είχαμε τον Vladi μπροστά μας, καταφέραμε και είδαμε σχεδόν 200 χλμ./ώρα πριν το τέλος της ευθείας (192 χλμ./ώρα για την ακρίβεια), νούμερο που σίγουρα ξεπερνιέται μετά τη διεξαγωγή κάποιων επιπλέον γύρων πέρα των έξι που κάναμε ως οδηγοί, άμα γνωρίσεις (και εξοικειωθείς) καλύτερα με τη μικρότερη δημιουργία των ανήσυχων Γερμανών…

Σαν πρώτη εικόνα πάντως (θα ακολουθήσει και εκτενέστερη δοκιμή της Μ2 σύντομα) και πέρα από την εκρηκτική επιτάχυνση, εντυπωσιακά είναι τόσο και τα φρένα με το απότομο μάγκωμά τους και την ακούραστη συμπεριφορά τους, όσο φυσικά και η απεριόριστη πρόσφυση (με ενεργοποιημένο το Traction Control), που περισσότερο θυμίζει τετρακίνητη σπορ κατασκευή, παρά πισωκίνητη με 460 ίππους…

Για όσους τώρα επιθυμούν την πλαγιολίσθηση στη ζωή τους, το M Division προνόησε και για αυτούς, με το Traction Control της Μ2 να ρυθμίζεται σε 10 θέσεις, με το σημείο 0 να είναι πλήρως απενεργοποιημένο και το 10 να είναι πλήρως ενεργοποιημένο, ώστε να έχει ο οδηγός την επιλογή που επιθυμεί ανάλογα με την περίσταση.

Για να το αντιληφθούμε και στην πράξη αυτό, όπως προαναφέραμε, οι άνθρωποι της οργάνωσης είχαν στο «μενού» και το Drift Parkour, όπου στην ουσία ήταν ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος με κορύνες, όπου μπορούσαμε να επιλέξουμε την εμπλοκή του Traction Control που θέλουμε να δοκιμάσουμε και να κάνουμε μια αριστερά πλαγιολίσθηση (μια αριστερή φουρκέτα στην ουσία), ώστε να αντιληφθούμε τη διαφορά μεταξύ των 10 επιπέδων.

Αρχικά επιλέξαμε να το βάλουμε στη μέση (επίπεδο 5), όπου η Μ2 απαιτεί μόνο να έχεις σταθερά πατημένο το γκάζι και απλά να δουλεύεις το ανάποδο τιμόνι όσο χρειάζεται. Στην ουσία, η επιλογή αυτή δίνει τη δυνατότητα ακόμα και σε έναν πιο άπειρο οδηγό να driftάρει σαν επαγγελματίας! Έ ρε που έφτασε η τεχνολογία…

Όσοι τώρα είναι της πιο “old school” σχολής, μπορούν να επιλέξουν το επίπεδο 0 και η Μ2 συμπεριφέρεται σαν παραδοσιακό πισωκίνητο, που λόγω όμως της υψηλής ιπποδύναμης και του σχετικά κοντού μεταξονίου, απαιτεί τόσο την απαραίτητη γνώση και εμπειρία, όσο φυσικά και την τέχνη της πλαγιολίσθησης…

Μια τέχνη, που σίγουρα κατέχουν οι driftbrothers, οι οποίοι μετά το εντυπωσιακό σόου της Θεσσαλονίκης, βρέθηκαν και στην πίστα των Σερρών για να μας χαρίσουν ένα μοναδικό θέαμα…

Για όσους δε γνωρίζουν, οι driftbrothers ή αλλιώς τα δύο αδέρφια Elias και Johannes Hountondji όπως ονομάζονται κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων οδηγών στη διεθνή σκηνή του drifting, έχοντας κερδίσει αρκετές φορές θέσεις στο βάθρο αλλά και πολλά πρωταθλήματα, ενώ το 2020 συνεργάστηκαν με το επίσημο τμήμα Μ της BMW για να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν δύο ολοκαίνουργια M4 (G82) από το μηδέν…

Το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους μεταφράζεται σε δύο Μ4 με 1.040 ίππους (!) το καθένα, που τους δίνουν τη δυνατότητα να πλαγιολισθαίνουν σε κάθε πίστα του κόσμου!

Αν τώρα αναρωτιέστε γιατί τόση δύναμη, η απάντηση του Elias (ο ένας εκ των αδερφών που βρισκόταν εκεί) ήταν: «Γιατί υπάρχουν απαιτητικές πίστες που χρειάζονται τόση δύναμη. Για παράδειγμα, εδώ, σε κάποιες στροφές (π.χ. στην Κ3), θέλεις δύναμη για να την περάσεις όλη με το πλάι»…

Αφήνοντας όμως σε δεύτερο πλάνο την πλαγιολίσθηση και τη χαρά της που μπορούν να προσφέρουν τα Μ μοντέλα των Βαυαρών, υπάρχουν και δημιουργίες που προσφέρουν κι άλλες αρετές πέραν αυτής. Όπως οι νέες Μ3 Touring και ΧΜ, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε συνθήκες εκτός πίστας και ειδικότερα σε μια προεπιλεγμένη, επαρχιακή διαδρομή.

Αρχίζοντας από τη Μ3 Touring και με δεδομένο ότι μέχρι πρότινος θεωρούσες ότι το RS6 είναι το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο, δυο M3 station έφτασαν για να σου αλλάξουν την γνώμη αυτή και να αναπροσδιορίζεις τη σκέψη σου. Η πρώτη στο κόκκινο της φωτιάς και η δεύτερη στο μαγευτικό πράσινο “M Isle of Man”, που φυσικά σε προσελκύει όπως μια εξαίσια καλλονή που πέρασε μόλις από μπροστά σου…

Τα πρώτα χιλιόμετρα αναγνωριστικά καθότι βρίσκεσαι ακόμα στα πέριξ της πόλης των Σερρών και η κίνηση λόγω καθημερινότητας υψηλή, η οποία όμως σου δίνει τον απαραίτητο χρόνο για να επεξεργαστείς το εσωτερικό με τους αυξημένους χώρους του και την πλούσια τεχνολογία του infotainment…

Συνεχίζεις πίσω από τον Νικόλα Παπαπάσχο αυτή τη φορά και πλέον βρίσκεσαι στην προκαθορισμένη επαρχιακή διαδρομή, που χαρακτηρίζεται τόσο από την καλή σε πρόσφυση φρεσκοστρωμμένη άσφαλτο, όσο και από τις κλειστές και τεχνικές στροφές της.

Η M3 εκεί δείχνει τον πραγματικό της εαυτό και παρά το αυξημένο μήκος και μεταξόνιο δείχνει ευκίνητη στις κλειστές καμπές, ενώ χάρη στην τετρακίνηση και στους 510 ίππους καταφέρνει να καταπίνει τη μία στροφή μετά την άλλη με απόλυτη ακρίβεια και σταθερότητα, υποδηλώνοντας σου ότι μάλλον πρέπει να αναθεωρήσεις την «φιλοσοφία» σου για το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο…

Η συνέχεια με το ΧΜ, το νέο πληθωρικό SUV των Βαυαρών που μάλιστα στην έκδοση Label Red των 748 ίππων είναι και το ισχυρότερο μοντέλο που κατασκευάστηκε ποτέ από το τμήμα Μ της BMW.

Βέβαια, εμείς στη διάθεσή μας είχαμε την «απλή» έκδοση, αυτή των 653 ίππων που έχουν να διαχειριστούν πέρα από τον μεγάλο όγκο και ένα βάρος που προσεγγίζει τους τρεις τόνους (2.785 κιλά), οπότε μάλλον θα είναι δύσκολο το έργο του σε αυτό το κλειστό επαρχιακό δίκτυο…

Απεναντίας το XM δεν παρουσιάζει τις πλεύσεις που περιμένεις από το ύψος και τη φύση της κατασκευής και μόνο σε «καθυστερημένα φρεναρίσματα» εντός της στροφής καταλαβαίνεις το αυξημένο βάρος και τον όγκο του, ενώ σε κάθε ευθεία που ξεδιπλώνεται μπροστά σου και με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού, το ΧΜ εκσφενδονίζεται με τρόπο που σε κάνει να απορείς …και εν τέλει να πιστεύεις ότι αυτοί οι Βαυαροί είναι ικανοί για όλα!

Με δυο όπλα και μια έκπληξη!

Πέρα όμως από τις τετράτροχες δημιουργίες του τμήματος Μ, στην πίστα των Σερρών ήταν και δύο από τις Μ μοτοσυκλέτες που πωλούνται σήμερα στην ελληνική αγορά, καθώς και μία τρίτη που θα πωλείται σύντομα, αφού ήρθε στην καλύτερη πίστα των Βαλκανίων στην πρωτότυπη εκδοχή της!

Αρχίζοντας από την πρώτη εκ των δύο, η BMW M Motorrad έφερε στη Σέρρες το σκληροπυρηνικό «γυμνό» της, το M 1000R των 24.900 ευρώ, που αποδίδει 210 ίππους στις 13.750 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή των 113 Nm να αποδίδεται στις 11.000 σ.α.λ. και το όριο περιστροφής του 4-κύλινδρου εν σειρά κινητήρα να φτάνει τις 14.600 σ.α.λ.!

Εμφανισιακά, η Μ 1000R εντυπωσιάζει χάρη στο επιθετικό στυλ της, στα άφθονα ανθρακονημάτινα κομμάτια και φυσικά χάρη στα φτεράκια (winglets) που βρίσκονται αριστερά και δεξιά από το εμπρός φως και χαρίζουν 2,2 κιλά downforce στα 100 χλμ./ώρα, 5,7 κιλά στα 160, 10,8 κιλά στα 220 και 17,4 κιλά στα 280 χλμ./ώρα!

Συνεχίζοντας τώρα στο δεύτερο «όπλο» της BMW Μ Motorrad που ήταν στις Σέρρες, αυτό ήταν το ολοκαίνουργιο Μ 1000RR με τους 212 ίππους (στα 198 κιλά παρακαλώ!), που στην ουσία αποτελεί το απόλυτο supersport σήμερα και διατίθεται στην ελληνική αγορά από 34.900 ευρώ!

Εμφανισιακά και αυτό κυριαρχείται από άφθονο ανθρακόνημα (ακόμη και οι ζάντες είναι από ανθρακόνημα) και αρκετά αεροδυναμικά βοηθήματα, που σε συνδυασμό ανεβάζουν την τελική ταχύτητα κατά 8 χλμ./ώρα σε σχέση με το πρώτο Μ 1000RR, πιάνοντας έτσι το εξωπραγματικό νούμερο των 314 χλμ./ώρα!

Και καταλήγοντας στην έκπληξη της BMW Motorrad, αυτή ακούει στο όνομα Μ 1000XR και στην ουσία αποτελεί το τρίτο μοντέλο της Μ οικογένειας μοτοσυκλετών, το οποίο θα δούμε στην ελληνική αγορά το 2024, ενώ για την ιστορία να αναφέρουμε ότι αμέσως μετά το Μ 1000XR θα δούμε κι άλλα νέα μέλη να προστίθενται στην Μ οικογένεια μοτοσυκλετών των Βαυαρών… οπότε το μέλλον προμηνύεται λαμπρό και άκρως ενδιαφέρον…

Εμείς από τη μεριά μας -και χωρίς ακόμα να έχουν επανέλθει οι παλμοί της καρδιάς μας σε φυσιολογικά επίπεδα- θα περιμένουμε να δούμε αυτό το μέλλον, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε την επόμενη οδηγική εμπειρία που θα μπορέσει να μας χαρίσει μια κατασκευή του τμήματος Μ, ακόμα και αν αυτή είναι ηλεκτρική…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!