Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, ανακοίνωσε ότι οι μάρκες που δεν φέρνουν χρήματα στον όμιλο θα καταργηθούν ή θα πουληθούν!
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο για τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο της αυτοκινητοβιομηχανίας (σ.σ. Stellantis), ο οποίος είδε τα κέρδη του να μειώνονται κατά 48% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.
Και ενώ η εταιρεία αποδίδει μεγάλο μέρος αυτής της πτώσης σε πολλά κενά παραγωγής -καθώς παρουσιάζονται νέα μοντέλα- και προβλέπει αύξηση των πωλήσεων κοντά στο κλείσιμο του έτους, ο Διευθύνων Σύμβουλός της έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζεται να λάβει μέτρα εάν ορισμένες μάρκες δεν συμβάλλουν στα κέρδη…
Να θυμίσουμε ότι η Stellantis δημιουργήθηκε το 2021 ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles και του ομίλου PSA (ο οποίος είχε αγοράσει νωρίτερα τις Vauxhall και Opel από τη General Motors). Ως αποτέλεσμα, σήμερα έχει κάτω από την ομπρέλα της 14 μάρκες από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική (συν το 20% της κινεζικής εταιρείας Leapmotor).
Μιλώντας σε δημοσιογράφους και στον απόηχο της αναφοράς των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου, ο CEO Carlos Tavares είπε: «Εάν οι μάρκες δεν βγάζουν χρήματα, θα τις κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε μάρκες που δεν βγάζουν χρήματα».
Οι μάρκες που κινδυνεύουν
Το ποιες μάρκες κινδυνεύουν δεν έγινε επί του παρόντος σαφές, καθώς η Stellantis δεν αναφέρει στοιχεία για μεμονωμένους κατασκευαστές εκτός από τη Maserati, η οποία σημείωσε ζημία ύψους 82 εκατ. ευρώ από την αρχή του έτους έως το τέλος Ιουνίου. Έτσι μάλλον δεν θα είναι απίθανο η πρώτη μάρκα που θα δούμε να κινδυνεύει να είναι -δυστυχώς- η Maserati…
Επίσης, οι αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για την DS (το premium «παράρτημα» της Citroen) και για την Lancia, ότι δεν αποκλείεται να τις δούμε να κλείνουν ή να πωλούνται. Εδώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι η Lancia μόλις πρόσφατα αποκάλυψε το νέο της Ypsilon (δες εδώ), μαζί με μια νέα γκάμα μοντέλων που θα λανσαριστεί την επόμενη πενταετία.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε ότι η Stellantis το 2024 θα ρίξει στην αγορά 20 νέα μοντέλα από όλες τις μάρκες της, με τα μισά περίπου από αυτά να βρίσκονται ήδη στην παραγωγή. Έτσι, ελπίζει ότι μ’ αυτά θα καταπολεμηθεί η μείωση των κερδών της και δεν θα χρειαστεί να πουλήσει ή σταματήσει κάποια μάρκα. Άλλωστε αυτός ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός του Tavares, όταν ανέλαβε το 2021…