Η Citroen αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο C3, το οποίο πλέον κάνει το ντεμπούτο του στην Ευρώπη ως το «πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο των Γάλλων» για να συνεχίσει την πορεία των 2CV, AX και VISA…
Αναμφίβολα, το όνομα C3 για την Citroen είναι «ιερό» αφού μέσα από τρεις απερχόμενες γενιές, το γαλλικό σουπερμίνι έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερες από 5,6 εκατ. μονάδες, με αποτέλεσμα να είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας και να αντιπροσωπεύει το 29% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στην Ευρώπη, ενώ μόνο το 2022 το C3 επέτυχε μερίδιο αγοράς 11% στο σύνολο των πωλήσεων του Β segment στην αντίστοιχη αγορά!
Για την τέταρτη γενιά C3, η Citroen μεταβαίνει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης για μηδενικές εκπομπές ρύπων, με την κυκλοφορία του στην Ευρώπη να προγραμματίζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2024 σαν πρώτη έκδοση, τη στιγμή που μια δεύτερη -και πιο προσιτή- θα ακολουθήσει το 2025, με σκοπό να γίνει το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Γηραιάς Ηπείρου!
Βασισμένο στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, το νέο γαλλικό μοντέλο φτάνει με μια εντελώς νέα σχεδιαστική ταυτότητα σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.
Πιο συγκεκριμένα, από το σχήμα του παραδοσιακού μικρού χάτσμπακ του παρελθόντος, πλέον περνάει σε ένα σχήμα που μοιάζει περισσότερο σε crossover, με τροχούς τοποθετημένους όσο το δυνατόν πιο μακριά στις άκρες.
Αυτό -σε συνδυασμό με τη γραμμή της ψηλής οροφής- δημιουργεί μια σημαντικά πιο ευρύχωρη καμπίνα, με τη Citroen να υποστηρίζει ότι οι επιβάτες απολαμβάνουν πλέον σχεδόν 20 χλστ. (19 οι πίσω επιβάτες και 21 οι εμπρός) επιπλέον χώρο για τους αγκώνες τους και τα γόνατα, με την απόσταση των τελευταίων μάλιστα να είναι 20 χλστ. μεγαλύτερη από το μέσο όρο της κατηγορίας!
Αντίστοιχα, ελαφρώς αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που από τα 300 λίτρα της τρίτης γενιάς πλέον ανέρχεται σε 310 λίτρα χωρητικότητας, με το σημαντικότερο όμως στοιχείο του να είναι η δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης (σε ποσοστό 60-40) της πίσω σειράς καθισμάτων και το αυξημένο πλάτος μεταξύ των θόλων (1.015 χλστ.), που αμφότερα διευκολύνουν στη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Εμφανισιακά τώρα, η πιο εντυπωσιακή οπτική αλλαγή σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο είναι η μπροστινή όψη, όπου το e-C3 διαθέτει το νέο λογότυπο της Citroen που πλαισιώνεται από ένα ζευγάρι φώτων σε σχήμα C.
Στο πίσω μέρος, τα αντίστοιχα φώτα ενώνονται με μία σκουρόχρωμη φάσα, ενώ υπάρχει και μια μικρή αεροτομή πάνω από το τζάμι της πέμπτης θύρας ως στάνταρ εξοπλισμός.
Πέρα όμως από τις σημαντικές, αυτές, εμφανισιακές αλλαγές, η σημαντικότερη αναβάθμιση που έχει δεχθεί η νέα γενιά του C3 έρχεται από το σύστημα κίνησης, αφού από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των απερχόμενων μοντέλων, πλέον στο νέο C3 περνάμε σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Αναλύοντας, το e-C3 (όπως είναι πλέον η επίσημη ονομασία του μοντέλου) χρησιμοποιεί μια μπαταρία LFP, χωρητικότητας 44 kWh, που εξασφαλίζει σύμφωνα με τη Citroen αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.
Αναφορικά με αυτήν, η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, από 20 έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά από παροχή ισχύος 7kW, ή 2 ώρες και 50 λεπτά εφόσον διατίθεται παροχή ισχύος 11kW, ενώ η πρόσβαση τόσο σε οικιακές όσο και σε δημόσιες εγκαταστάσεις φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα, είναι ιδιαίτερα εύκολη με τη χρήση του στάνταρ καλωδίου Mode 3, που παρέχεται με το αυτοκίνητο και είναι ιδανική λύση για τακτική φόρτιση στο σπίτι μέσω ενός wall box, καθώς και εκτός σπιτιού από δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Το συγκεκριμένο καλώδιο μπορεί να συνδεθεί είτε με μονοφασική παροχή 7.4kW, είτε με wall box 11kW.
Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα τώρα, αυτός αποδίδει 83 kW (113 ίπποι) και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει το e-C3 να χρειάζεται για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα περίπου 11 δευτερόλεπτα, ενώ η εκτιμώμενη τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα.
Κλείνοντας, με τη διάθεση του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά, αυτή θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024 (και στην Ελλάδα), με την Citroen να το διαθέτει σε δύο επίπεδα εξοπλισμού (You και Max), τη στιγμή που από το πρώτο επίπεδο (βασικό μοντέλο) θα διαθέτει προβολείς LED, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, head-up display, ηλεκτρικούς πλαϊνούς καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και cruise control, ενώ για όσους επιθυμούν περισσότερα, το επίπεδο Max διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δίχρωμη εξωτερική βαφή, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους πλαϊνούς καθρέπτες, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, κ.α.
Όσο για τις τιμές, αυτές πρόκειται να μην ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των 25.000 ευρώ στη χώρα μας (23.300 στην αγορά της Γαλλίας) για τις πρώτες εκδόσεις, τη στιγμή που οι επόμενες (αυτές που θα δούμε το 2025) θα βρίσκονται σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές οριακά κάτω από τις 20.000 ευρώ, με σκοπό το e-C3 να ανταγωνιστεί «στα ίσια» το Dacia Spring, που είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή…
Περισσότερες φωτογραφίες: