On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Dacia Duster με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου…

8.2

Για τον Έλληνα του 2022

Πολλά από τα άρθρα που γράφουμε εδώ στο AutoMoto απευθύνονται σε λίγους ή καλύτερα σε ελάχιστους για την Ελλάδα του 2022, ωστόσο επειδή τα όνειρα είναι τζάμπα και επειδή όλοι έχουν δικαίωμα σε αυτά, γι’ αυτό και τα προτιμούμε. Ωστόσο, αν τώρα θέλουμε να μιλάμε επί ρεαλιστικού, ο Έλληνας -κατά την πλειοψηφία τουλάχιστον- δεν έχει πλέον τη δυνατότητα για υψηλά βαλάντια με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα και ψάχνει τη φθηνή λύση που θα του βγαίνει όσο το δυνατόν οικονομικότερα στην καθημερινή μετακίνηση. Επ’ αυτού η Dacia έχει την πρόταση για τον Έλληνα του 2022 με το ανανεωμένο Duster, που εφοδιάζεται με έναν κινητήρα διπλού καυσίμου και μπορεί να διανύσει περισσότερα από 1000 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα! Όχι και άσχημα έτσι;

Δεύτερο δυνατό χαρτί…

…το σχήμα. Αφού εκτός από την οικονομία, ο Έλληνας θέλει και το τζιπ του για το πουλ μουρ. Έτσι, το Duster έχει και αυτόν τον άσσο στο μανίκι του, αφού είναι ένα υπερυψωμένο όχημα ελευθέρου χρόνου (ή SUV αν προτιμάται) και στην ανανεωμένη του εκδοχή δείχνει πιο μοντέρνο σε σχέση με το άμεσο παρελθόν.

Αναλυτικότερα, στο Duster του 2022 έχουν ανασχεδιαστεί τα εμπρός και πίσω φώτα που περιλαμβάνουν πλέον και στοιχεία LED, η μάσκα του, ενώ πλέον έχουμε και μία νέα αεροτομή οροφής, όπως και νέας σχεδίασης ζάντες.

Μικρές αλλαγές

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι όμοια με αυτή που γνωρίσαμε στα απερχόμενα Duster που δοκιμάσαμε κατά καιρούς, με τη βασική διαφορά εδώ, στο καινούργιο, να είναι η νέα οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Πλέον είναι 8 ιντσών και δέχεται ασύρματη σύνδεση τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto, τη στιγμή που είναι πολύ εύχρηστη και απλή, παρά τα όχι και τόσο αναβαθμισμένα γραφικά της.

Όσον αφορά στην παρεχόμενη ποιότητα, σε όλο το εσωτερικό συναντούμε σκληρά πλαστικά στην αφή, που δεν απογοητεύουν όμως τον οδηγό και τους επιβάτες χάρη στην καλή συναρμογή μεταξύ τους. Αυτό που ίσως προκαλεί μια μικρή απογοήτευση είναι μερικοί διακόπτες και χειριστήρια που θυμίζουν Renault παλαιότερης δεκαετίας, όπως και ο λίγο ξεπερασμένος πίνακας οργάνων. Σε αυτόν βέβαια, ο οδηγός μπορεί εύκολα και άμεσα να βλέπει τόσο τη βενζίνη που του απομένει, όσο και το υγραέριο. Εργοστασιακό πράγμα είπαμε…

Κάτι που εντυπωσιάζει ωστόσο στο Duster, είναι η αφθονία των χώρων. Αναλυτικότερα, οδηγός – συνοδηγός και επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για άνετες μετακινήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων με την κάθετη διαρρύθμισή του χωράει πραγματικά τα πάντα. Αρκεί να συμβιβαστείς με το μισό άνοιγμα της εταζέρας κατά το άνοιγμα, που δυσκολεύει αρκετά την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Η ουσία του θέματος

Αναμφίβολα, η ουσία του θέματος βρίσκεται κάτω από το καπό, όπου στο ασημί Duster της δοκιμής μας έχουμε έναν χιλιάρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να καταναλώνει και υγραέριο. Στο ξεκίνημα του κινητήρα, γίνεται χρήση της βενζίνης για λίγα λεπτά και έπειτα μπαίνει αυτόματα σε λειτουργία υγραερίου. Αυτό κατά το ξεκίνημα είναι κάτι που το αντιλαμβάνεσαι εύκολα καθώς χρειάζεται να επιμείνεις στη μίζα για να έρθει στη ζωή ο κινητήρας. Στην πορεία η οποιαδήποτε αλλαγή από τη βενζίνη στο υγραέριο και αντίστροφα γίνεται ανεπαίσθητα σε βαθμό που μπορείς να το διακρίνει μόνο από την αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Η αλλαγή καυσίμου γίνεται από ένα μπουτόν που βρίσκεται αριστερά του τιμονιού και ανάλογα με την επιλεγόμενη λειτουργία προσαρμόζεται και ο πίνακας οργάνων στην προβολή είτε κατανάλωσης βενζίνης, αυτονομίας με βενζίνη κτλ., είτε κατανάλωσης υγραερίου, αυτονομίας με υγραέριο κτλ.

Κάτι ακόμα που είναι αξιοσημείωτο είναι η τροποποίηση της παρεχόμενης δύναμης ανάλογα με το επιλεγμένο καύσιμο. Για παράδειγμα στη λειτουργία βενζίνης η μέγιστη ισχύς ανέρχεται σε 91 ίππους μεταξύ 4.400 – 4.900 σ.α.λ. και στη λειτουργία υγραερίου σε 100 ίππους μεταξύ 4.600 – 5.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή στην πρώτη περίπτωση είναι 160 Nm μεταξύ 2.200 και 3.750 σ.α.λ. και στη δεύτερη 170 μεταξύ 2.000 – 3.500 σ.α.λ. Έτσι, έχουμε και αλλαγές στις επιδόσεις ανάλογα με το επιλεγμένο καύσιμο. Αναλυτικότερα το 0-100 χλμ./ώρα στη λειτουργία βενζίνης γίνεται σε 15,1 δευτερόλεπτα και στη λειτουργία υγραερίου σε 13,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα στην πρώτη περίπτωση ανέρχεται σε 166 χλμ./ώρα και στην δεύτερη σε 168 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, το κινητήριο σύνολο κινεί με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα των 1.258 κιλών, αρκεί να μην είναι επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco που κατά την επιλογή του μπορεί να πετυχαίνεις τη μέγιστη οικονομία, αλλά δεν πρέπει να έχεις τη λέξη «προσπέραση» ούτε σαν σκέψη στο μυαλό σου.

Κατά τα άλλα, το Duster στο δρόμο παρουσιάζει έναν ουδέτερο χαρακτήρα και δεν εντυπωσιάζει με την οδηγική του συμπεριφορά λόγω της ασάφειας του τιμονιού – επιλογέα και των αυξημένων κλίσεων, αλλά καταφέρνει να κάνει καλά αυτό για το οποίο είναι κατασκευασμένο: άνετες μετακινήσεις.

Κάναμε 892 χιλιόμετρα και μας έμεινε και βενζίνη!

Εδώ είναι τα εντυπωσιακά ευχάριστα μαντάτα του νέου Duster LPG. Κατά την εβδομάδα συμβίωσής μας με αυτό, κάναμε 892 χιλιόμετρα και μας έμεινε και ¼ της δεξαμενής βενζίνης χωρίς να κάνουμε άλλη στάση σε βενζινάδικο, πέραν της αρχικής. Πράγμα που σημαίνει ότι με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση και με πλήρη κατανάλωση και των δύο καυσίμων θα ξεπερνούσαμε σίγουρα τα 1.000 χιλιόμετρα, πριν τον επόμενο ανεφοδιασμό!

Πιο αναλυτικά, για να καταναλώσουμε όλο το υγραέριο χρειάστηκε μόνο 1/16 από το ρεζερβουάρ βενζίνης (για τις εκκινήσεις του κινητήρα) και με καύση μόνο αυτού κάναμε 489 χιλιόμετρα! Για τα υπόλοιπα 403 χιλιόμετρα που διανύσαμε καταναλώσαμε 11/16 του ρεζερβουάρ βενζίνης, με αποτέλεσμα να το επιστρέφουμε πίσω στην αντιπροσωπεία με 4/16 του ρεζερβουάρ ή ¼ για όσους τα θέλουν πιο απλά.

Αναφορικά με τις τιμές της κατανάλωσης, σε μεικτή χρήση (εντός και εκτός πόλεως), η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κατά την κίνησή μας με υγραέριο ήταν 10,2 λίτρα/100χλμ. και κατά την κίνησή μας με βενζίνη ήταν 8,3 λίτρα/100χλμ.

Περασμένα μεγαλεία, διηγώντας τα να κλαις…

Τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν και όπως φαίνεται θα ακριβύνουν κι άλλο στο αμέσως επόμενο διάστημα. Έτσι, αν κάποιοι από εσάς θυμούνται ότι κάποτε έπαιρνες τετρακίνητο, ντίζελ Duster με λιγότερα από 20.000 ευρώ, να σας πούμε ότι αυτά ήταν «κάποτε»… και περασμένα μεγαλεία, διηγώντας τα να κλαις. Πλέον το τετρακίνητο ντίζελ Duster κοστίζει σχεδόν 25.000 ευρώ και το φθηνότερο, δικίνητο Duster με το σύστημα διπλού καυσίμου ξεκινάει από 18.590 ευρώ στην έκδοση Ambiance, ενώ όταν αναφερόμαστε στην πλούσια έκδοση Prestige (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής) τότε μιλάμε για 20.790 ευρώ. Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς με τα χρήματα που κάποτε αγόραζες τετρακίνητο Duster, αγοράζεις σήμερα δικίνητο χιλιάρι!

Ωστόσο, ακόμα και έτσι, το Duster παραμένει το πιο Value for Money SUV της αγοράς και στην έκδοση με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου εντυπωσιάζει με την οικονομία χρήσης του. Κάτι το οποίο αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για τον Έλληνα του 2022…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.0T
Καύσιμο
Βενζίνη + Υγραέριο
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
999
Κύλινδροι
3 σε σειρά
Βαλβίδες
12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
91/4600-4900 (Βενζίνη) – 100/4600-5000 (LPG)
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
160/2200-3750 (Βενζίνη) – 170/2000-3500 (LPG)
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
72,2 x 81,3
Σχέση συμπίεσης
10,7:1
Κιλά/ίππο
13,8 (Βενζίνη) / 12,6 (LPG)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 280×24 χλστ.
Πίσω
Ταμπούρα 9 ιντσών
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού
3,1
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,7
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 6 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
17×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Continental EcoContact 6
Διάσταση ελαστικών
215/60 R17
Ρεζέρβα
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4341x1804x1693
Μεταξόνιο(χλστ.)
2673
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1563
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)
1570
Βάρος(κιλά)
1258
Χώρος αποσκευών(λίτρα)
460-504
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)
15,1 (Βενζίνη) / 13,8 (LPG)
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)
166 (Βενζίνη) / 168(LPG)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή
6,3 (Βενζίνη) / 8,1 (LPG)
Μέση τιμή δοκιμής
8,3 (Βενζίνη) / 10,2 (LPG)
Μέγιστη τιμή δοκιμής
9,1 (Βενζίνη) / 11,3 (LPG)
Ελάχιστη τιμή δοκιμής
7,4 (Βενζίνη) / 9,0 (LPG)
Αυτονομία(χλμ.)
1000+
Ρεζερβουάρ(λίτρα)
50 (Bενζίνη) / 49 (LPG)
Εκπομπή CO2
142 (Βενζίνη) – 126 (LPG)
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
18.590
Αυτοκίνητου δοκιμής
20.790

Συμπερασματικά...

8.2
Το Duster στην έκδοση με το εργοστασιακό LPG εντυπωσιάζει το χρήστη με την οικονομία του, σε βαθμό που, στην καθημερινή συμβίωση του με αυτό, θα το ερωτευτεί. Αρκεί να ξεπεράσει την ουδέτερη οδηγική συμπεριφορά του και τις νωχελικές επιδόσεις, ειδικά στο πρόγραμμα Eco…
7.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

10.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

7.0

Οδική Συμπεριφορά

10.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Pros

  • +Αυτονομία
  • +Κινητήρας
  • +Κατανάλωση
  • +Πρακτικότητα
  • +Χώροι
  • +Περιμετρικές κάμερες
  • +Τιμή

Cons

  • -Επιδόσεις σε πρόγραμμα Eco
  • -Άνοιγμα εταζέρας
  • -Πλαστικά μέσα
  • -Κλίσεις αμαξώματος
  • -Αίσθηση επιλογέα και τιμονιού
  • -Διαφορετικό χρώμα σε μεγάλη σκάλα φώτων
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!