Οι μεσαίες γόμες για το GP της Σαουδικής Αραβίας…
Λίγες μόλις μέρες μετά την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν (δες εδώ), η Formula 1 ταξιδεύει από τον Περσικό Κόλπο στην Ερυθρά Θάλασσα για τον 2ο γύρο του πρωταθλήματος, που θα γίνει αύριο, Σάββατο 9 Μαρτίου.
Και παρότι η απόσταση, σε ευθεία από τη μόνιμη πίστα του Σακχίρ μέχρι την διαδρομή σε δημόσιους δρόμους της Τζέντα είναι μόλις 1.260 χιλιόμετρα, τα χαρακτηριστικά των δύο διαδρομών δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο, αφού από μια πίστα με πολύ τραχιά άσφαλτο, όπου η θερμική υποβάθμιση ήταν ιδιαίτερα υψηλή και η σταθερότητα στο φρενάρισμα μαζί με την ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών είναι βασικοί παράγοντες, μεταβαίνουμε τώρα σε μια διαδρομή με αρκετά λεία επιφάνεια και πολύ υψηλές ταχύτητες (μέσος όρος ανά γύρο 250 χλμ./ώρα). Είναι η δεύτερη ταχύτερη διαδρομή στο καλεντάρι μετά τη Μόντσα.
Με μήκος 6.174 μέτρα, πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη διαδρομή στο ημερολόγιο, με τις περισσότερες στροφές (27), από κάθε άλλη πίστα. Οι οδηγοί στον αγώνα του Σαββάτου καλούνται να συμπληρώσουν 50 γύρους. Πολλές από τις στροφές είναι μεσαίας ή και υψηλής ταχύτητας αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά υπόκεινται σε υψηλά πλευρικά φορτία.
Με βάση την εμπειρία των τριών προηγούμενων αγώνων στη Τζέντα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: τη C2 ως σκληρή, τη C3 ως μέση και τη C4 ως μαλακή γόμα. Μια άλλη διαφορά σε σύγκριση με το Μπαχρέιν είναι η στρατηγική του αγώνα. Το περασμένο Σάββατο, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών έκανε δύο αλλαγές, με εναλλακτική τις τρεις αλλαγές. Ωστόσο, στη Τζέντα, είναι πολύ πιθανό να δούμε στον αγώνα στρατηγική μιας αλλαγής από τους οδηγούς, αξιοποιώντας ανάλογα με τη θέση εκκίνησης τη μέση και τη σκληρή γόμα. Δεδομένου δε ότι πρόκειται για διαδρομή σε δημόσιους δρόμους δεν υπάρχουν πολλές έξοδοι διαφυγής και έτσι ο κίνδυνος ατυχημάτων είναι αρκετά υψηλός, όπως και η πιθανότητα να δούμε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή ακόμα και να έχουμε διακοπή αγώνα με κόκκινη σημαία.
Όπως συμβαίνει συνήθως στις διαδρομές εντός δημόσιων δρόμων, η βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής θα είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτό και στις κατατακτήριες δοκιμές, θα είναι κρίσιμο να επιλέξουν οι οδηγοί την κατάλληλη στιγμή για να βγουν στην πίστα και να πετύχουν έναν καλό χρόνο γύρου. Επίσης σημαντικός είναι και ο γύρος εξόδου για να έρθουν στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία τα ελαστικά, ενώ ας μην ξεχνάμε ότι τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε δει οδηγούς να κάνουν δύο γύρους προθέρμανσης για να φέρουν τα μαλακά ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία.