H Audi πρόκειται σύντομα να αλλάξει τις ονομασίες των μοντέλων της και το πρώτο μοντέλο υπό αυτή την προοπτική είναι το νέο Α5 που μόλις αποκαλύφθηκε, το οποίο θα αντικαταστήσει το Α4 και θα προσφέρεται με μια επιλογή κινητήρων εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένου ενός γρήγορου S5, συν ένα TFSI e plug-in υβριδικό για πρώτη φορά…
Τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ισχυρίζονται ότι το νέο A5 καλείται να συνεχίσει την τριακονταετή επιτυχία στην κατηγορία των premium sedan (το πρώτο A4 κυκλοφόρησε το 1994) και ότι το νέο αυτοκίνητο «όχι μόνο αλλάζει το όνομά του, αλλά εμπλουτίζεται και ως προϊόν», αφού πέρα από την τοποθέτηση ψηλότερα στην ονοματολογία της μάρκας, θα εισάγει και εξοπλισμό μεγαλύτερης κατηγορίας στη μεσαία κατηγορία.
Και ενώ ο Γερμανός κατασκευαστής αναφέρεται στο νέο μοντέλο ως σεντάν (φυσικά είναι διαθέσιμο και σε στέισον), η σχεδίαση μετατοπίζεται από το παραδοσιακό σχήμα τριών όγκων σε ένα πεντάθυρο κουπέ, τύπου Sportback.
Η Audi λέει ότι αυτός είναι «ο τέλειος συμβιβασμός», προσφέροντας πιο δυναμική σχεδίαση αλλά με μεγαλύτερη χρηστικότητα, παρότι η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μειώνεται από τα 480 λίτρα του απερχόμενου A4 στα 445 λίτρα στο νέο A5 (1.299 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) και στα 476 λίτρα (1.424 λίτρα, τα καθίσματα κάτω) στο στέισον, ενώ το αυξημένο συνολικό μήκος (+67 χλστ.) και το μεγαλύτερο μεταξόνιο (+80 χλστ.) σε σχέση με το απερχόμενο A4 σημαίνει ότι υπάρχει περισσότερος χώρος στην καμπίνα.
Εμφανισιακά τώρα, το νέο A5 αναπτύσσει μια εξελικτική εμφάνιση σύμφωνα με τα πρόσφατα λανσαρίσματα προϊόντων της μάρκας. Η Audi ισχυρίζεται ότι η σχεδίαση είναι ένα μείγμα «μοντέρνας σπορ διάστασης που συναντά premium αναλογίες».
Σε αυτό συντελούν οι νέοι λεπτοί προβολείς με την τεχνολογία OLED που πλαισιώνουν την κυψελοειδή μάσκα ενός πλαισίου της Audi και καθορίζουν το πρόσωπο του νέου A5, όπως και το μακρύ καπό που μετατοπίζει την κολόνα Α πολύ πίσω από τους μπροστινούς τροχούς.
Στο πίσω μέρος, η έξυπνη τεχνολογία φωτισμού συνεχίζεται, με τα πίσω φώτα να είναι εξοπλισμένα επίσης με τεχνολογία OLED και να περιλαμβάνουν 364 τμήματα, που μπορούν να προσφέρουν (μαζί με τα μπροστινά) συνολικά οκτώ διαμορφώσιμες υπογραφές φωτισμού, προσβάσιμες μέσω της κεντρικής οθόνης infotainment.
Προχωρώντας στο εσωτερικό, κάθε έκδοση του νέου Audi A5 διαθέτει την κυρτή, ανεξάρτητη οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI με ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών, ενώ -όπως και στο μεγαλύτερο Q6 e-tron- οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν την οθόνη του head-up display, καθώς και μια μικρότερη οθόνη στην πλευρά του συνοδηγού, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.
Κατά τα άλλα, η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί μια «ανθρωποκεντρική» προσέγγιση σύμφωνα με τους σχεδιαστές του αυτοκινήτου, αφού οι προαναφερθείσες οθόνες τοποθετούνται ψηλά στο ταμπλό και πιο κοντά στο ύψος των ματιών αυτών που βρίσκονται μπροστά. Αυτό, σύμφωνα με την Audi, διευκολύνει την αλληλεπίδραση με τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Σχετικά με τα μηχανικά μέρη τώρα, το νέο A5 είναι το πρώτο Audi που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion ) της εταιρείας, η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για το επερχόμενο Q5. Επομένως, αυτή η αρχιτεκτονική θα υποστηρίζει μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, με ένα plug-in υβριδικό σύστημα να αναμένεται την επόμενη χρονιά.
Στο «σήμερα», ο κινητήρας εισόδου θα είναι ένας TFSI 2,0 λίτρων με 150 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ένας ισχυρότερος (επίσης 2,0 λίτρων) κινητήρας 204 ίππων θα προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης εμπρός ή quattro.
Δίπλα σε αυτόν και πάλι μέσα στις επιλογές των δύο λίτρων, θα βρίσκεται ένας ήπια υβριδικός ντίζελ 2.0 TDI 204 ίππων, που θα προσφέρεται και πάλι είτε με κίνηση στους μπροστινούς είτε σε όλους τους τροχούς, ενώ η Audi ισχυρίζεται ότι το σύστημα MHEV μπορεί να προσθέσει έως και 24 ίππους για μικρά χρονικά διαστήματα και μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Αυτό, σύμφωνα με την Audi, σημαίνει ότι «οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και η στάθμευση είναι δυνατοί».
Στην κορυφή τώρα της γκάμας, προς το παρών, βρίσκεται το S5 quattro. Αυτό διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων V6 TFSI, που αποδίδει 367 ίππους και για πρώτη φορά συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV plus.
Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, η Audi προγραμματίζει να ξεκινήσει το λανσάρισμα του νέου A5 τον Νοέμβριο και για τις ευρωπαϊκές αγορές προβλέπεται αρχική τιμή αγοράς από 45.000 έως 55.000 ευρώ.