Η BMW Motorrad παρουσιάζει τις νέες R 12 nineT και R 12, με την πρώτη να είναι μία classic roadster μοτοσυκλέτα για δυναμική οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και τη δεύτερη να είναι μία classic cruiser για ταξίδια με χαλαρή cruising διάθεση…
Όταν η R nineT παρουσιάστηκε το 2013, για την BMW Motorrad, ήταν κάτι περισσότερο από μία κλασική roadster. Από την αρχή συνδύαζε μία κλασική σχεδίαση μοτοσικλέτας και σύγχρονη τεχνολογία με υψηλή ποιότητα κατασκευής και ποικίλες δυνατότητες customizing, ενώ λίγο αργότερα, η R nineT εμπλουτίστηκε με ελκυστικές εκδόσεις, δημιουργώντας μια ολόκληρη οικογένεια μοντέλων για τον κόσμο της BMW Motorrad Heritage.
Ως εκ τούτου, η νέα BMW R 12 nineT, εξελίχθηκε με γνώμονα «Το πνεύμα της nineT», βαδίζοντας στα χνάρια της επιτυχημένης R nineT και προάγοντας την αρχετυπική εμφάνιση, τη διαχρονικότητα και τις υψηλές δυνατότητες customizing.
Έτσι, η νέα R 12 nineT, εμφανίζεται ως μία κομψή, κλασική roadster μοτοσυκλέτα που επιδιώκει να προσελκύσει την προσοχή σε ένα αστικό περιβάλλον, και παράλληλα υπόσχεται δυναμική διασκεδαστική οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές.
Από την άλλη, η νέα BMW R 12 προωθείται ως μία ευκολοδήγητη μοτοσικλέτα με το σλόγκαν “The Spirit of Easy”, ενσαρκώνοντας άριστα μία classic cruiser για cool και ανέμελες διαδρομές.
Και οι δύο εφοδιάζονται -ως είθισται- με τον κλασικό δικύλινδρο boxer των 1.170 κ.εκ. της BMW Motorrad, που στην περίπτωση της R 12 nineT αποδίδει 109 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και στην R 12 αποδίδει 95 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ με τον πλήρη επανασχεδιασμό του πλαισίου, τα νέα μοντέλα R 12 διαθέτουν επίσης νέο φιλτροκούτι, το οποίο είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένο κάτω από τη σέλα, τη στιγμή που το αριστερά τοποθετημένο σύστημα εξάτμισης “Twin Pipe” με το διπλό τελικό εξάτμισης και τις κωνικές απολήξεις εναρμονίζεται τέλεια με την αισθητική τόσο μιας κλασικής, σπορ roadster όσο και μιας cruiser μοτοσυκλέτας.
Παράλληλα, στα νέα μοντέλα της σειράς BMW R 12 υπάρχει το εντελώς νέο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα τύπου γέφυρας, διαφορετικό από της προηγούμενης γενιάς R nineT που έφερε δύο κεντρικά πλαίσια εμπρός και πίσω. Ως αποτέλεσμα, το νέο πλαίσιο καταργεί την ανάγκη για συνδέσμους, μειώνει το βάρος και προσφέρει στα νέα μοντέλα R 12 μια πιο καθαρή και κλασική εμφάνιση.
Επίσης νέα είναι και τα όργανα, με τη νέα R 12 nineT να είναι εξοπλισμένη με δύο αναλογικά στρογγυλά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο), μια θύρα USB-C στην αριστερή πλευρά και μια πρίζα 12V στη δεξιά πλευρά. Τα στρογγυλά όργανα παρέχουν επίσης δυνατότητες εξατομίκευσης καθώς μέσω ενός δικτύου επικοινωνίας LIN-Bus διαχωρίζονται οι μονάδες ελέγχου από τις μονάδες απεικόνισης, ενώ τα στάνταρ όργανα για τη νέα R 12 περιορίζονται στο ταχύμετρο, αλλά το στροφόμετρο διατίθεται ως retrofit εξοπλισμός από τη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ μοτοσικλετών BMW.
Κλείνοντας, οι νέες R 12 nineT και R 12 διατίθενται ως εκδόσεις roadster και cruiser, με την κάθε μία να προσφέρει κλασική σχεδίαση και βέλτιστη εργονομία.
Στην R 12 nineT το αλουμινένιο ρεζερβουάρ με τα βουρτσισμένα και διαφανή πλευρικά πάνελ, η σέλα και η ουρά δημιουργούν μια ανοδική, δυναμική γραμμή, ενώ η βελτιωμένη εργονομία σε σχέση με την προκάτοχό της οφείλεται κυρίως στο κατά 30 χλστ. κοντύτερο και στενότερο ρεζερβουάρ καυσίμου στο πίσω τμήμα του. Έτσι, ο αναβάτης κάθεται πιο μπροστά, άρα και πιο κοντά στο τιμόνι, ενώ απολαμβάνει και καλύτερη επαφή με τα γόνατα.
Στη νέα BMW R 12, το ατσάλινο ρεζερβουάρ που θυμίζει τα λεγόμενα ‘Toaster Tanks’ των μοντέλων BMW/5 της δεκαετίας του 1970, τονίζει την τυπική σχεδίαση ενός cruiser σε κλασικό σχήμα σταγόνας και σχηματίζει μια κατηφορική γραμμή σε συνδυασμό με το στάνταρ μονόσελο και το καμπυλωτό, χαμηλά τοποθετημένο πίσω φτερό, τη στιγμή που ο μεγάλος μπροστινός τροχός των 19 ιντσών και ο μικρός πίσω τροχός των 16 ιντσών ολοκληρώνουν αρμονικά το σύνολο.
Τα Κύρια Χαρακτηριστικά των νέων BMW R 12 nineT και R 12:
- Κλασική, παραδοσιακή σχεδίαση roadster και cruiser.
- Ισχυρός, δικύλινδρος αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας.
- Υψηλή ποιότητα κατασκευής με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια.
- Σχεδιασμένες για customizing.
- R 12 nineT με 80 kW (109 hp) στις 7.000 rpm και 115 Nm στις 6.500 rpm.
- R 12 με 70 kW (95 hp) στις 6.500 rpm και 110 Nm στις 6.000 rpm.
- Σύστημα εξάτμισης στην αριστερή πλευρά με διπλό τελικό και κωνικές απολήξεις.
- Νέο φιλτροκούτι, τώρα ενσωματωμένο κάτω από τη σέλα.
- Κεντρικό σωληνωτό χωροδικτύωμα μια βιδωτό υποπλαίσιο.
- Πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και ψαλίδι Paralever με πίσω γόνατο ελατηρίου τοποθετημένο υπό γωνία και νέα καμπύλη απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή της ανάρτησης.
- Ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες, ατσάλινα σωληνάκια υψηλής πίεσης και πλευστοί δίσκοι 310 mm.
- Ισχυρό σύστημα πέδησης σε συνδυασμό με BMW Motorrad ABS Pro για ασφαλές φρενάρισμα ακόμα και στις στροφές.
- Ειδικά σχεδιασμένες επιλογές εξατομίκευσης (customizing) από τη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ BMW Motorrad, γνωστά για την ανώτερη ποιότητά τους.
- Στάνταρ προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Road” και “Dynamic” στην R 12 nineT και “Roll” & “Rock” στην R 12.
- DTC (Dynamic Traction Control) και σύστημα engine drag torque control για ομαλή μετάδοση ροπής, στάνταρ.
- Νέα κλασικά στρογγυλά όργανα, θύρα USB-C και πρίζα 12 V. Ψηφιακή οθόνη διατίθεται προαιρετικά ως εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Ισχυρά φώτα LED στάνταρ και Headlight Pro με προσαρμοζόμενο προβολέα διατίθεται προαιρετικά ως εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Keyless Ride, στάνταρ εξοπλισμός.
- Τρεις ελκυστικές χρωματικές επιλογές για κομψές εμφανίσεις Classic Roadster και Classic Cruiser.
- Ειδικά σχεδιασμένη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού για customizing διατίθεται μέσω της σειράς γνήσιων αξεσουάρ της BMW Motorrad, που φημίζονται για την κορυφαία ποιότητά τους.