Όταν η Mercedes-AMG GT 63 απέκτησε μια plug-in υβριδική έκδοση, ήταν θέμα χρόνου να ακολουθήσουν κι άλλες AMG. Έπειτα ήρθε η C63, μοντέλο που χαρακτηρίστηκε ευρέως ως «υπερσχεδιασμένο» και ίσως ένα ανησυχητικό σημάδι για τα πράγματα που θα ακολουθήσουν. Τώρα, το πρώτο μοντέλο της AMG W214 E-Class είναι εδώ και έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση…
Η Mercedes-AMG E53 έρχεται με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων, όπως και στη CLE 53 (δες εδώ), αν και εδώ συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα σχέσεων. Θα παρέχει μέγιστη ισχύ 612 ίππων, η οποία μεταδίδεται μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης 4Matic, αν και αυτό το νούμερο συνοδεύεται από μια… προϋπόθεση.
H προϋπόθεση αυτή είναι ότι η μέγιστη απόδοση των 612 ίππων είναι διαθέσιμη μόνο στη λειτουργία “Race Start” ως μέρος του προαιρετικού πακέτου AMG Dynamic Plus. Και τότε μάλιστα η AMG ισχυρίζεται ότι το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα!
Σε οποιαδήποτε άλλη «στιγμή» (ή αν το αυτοκίνητο δεν διαθέτει το πακέτο AMG Dynamic Plus), η E53 αποδίδει «μόνο» 585 ίππους, γεγονός που προσθέτει μερικά επιπλέον δέκατα στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η ροπή παραμένει ίδια σε κάθε περίπτωση, στα 750 Nm!
Η τελική ταχύτητα για τα εξοπλισμένα με το πακέτο AMG Dynamic Plus μοντέλα περιορίζεται στα 280 χλμ./ώρα και στα 250 χλμ./ώρα για εκείνα που δεν διαθέτουν το πακέτο, ενώ για όσους είναι πιο «οικολογικοί», η Mercedes υποστηρίζει ότι η Ε53 AMG μπορεί να καλύψει έως και 100 χλμ. ηλεκτρικής οδήγησης, χάρη στην μπαταρία των 21,2 kWh.
Για την επιβράδυνση, η Ε53 εφοδιάζεται με ειδικά για την περίσταση φρένα, με δίσκους 370 χλστ. και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και 360 χλστ. με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω, ενώ υπάρχει στάνταρ και σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα από τους μπροστινούς έως και 2,5 μοίρες σε ταχύτητες κάτω των 100 χλμ./ώρα και παράλληλα (έως και 0,7 μοίρες) άνω των 100 χλμ./ώρα.
Κλείνοντας, δεν υπάρχουν ακόμα πληροφορίες για την τιμή, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι η Mercedes-AMG E53 θα είναι η πιο ακριβή έκδοση της νέας Ε-Class, με τον «τίτλο» προς το παρόν να κατέχει η E 450d 4MATIC που ξεκινάει από 85.850 ευρώ…
Περισσότερες φωτογραφίες: