«Καλώς τα παιδιά! Καλώς τα 3-0»
Αν ο αείμνηστος Νίκος Αλέφαντος εκτός του ποδοσφαίρου σχολίαζε και θέματα της αυτοκίνησης, τότε σίγουρα το αγαπημένο του σλόγκαν «Καλώς τα παιδιά! Καλώς τα 3-0» θα το ακούγαμε στις μέρες μας ουκ ολίγες φορές! Και εξηγούμαστε…
Οι Κινέζοι άργησαν να μπουν στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σοβαρά και όταν το προσπάθησαν την προηγούμενη 15ετία οι εκτελέσεις τους ήταν επιεικώς κακές (βλ. SCEO, κτλ.), με σχεδιασμούς-φτηνές απομιμήσεις Ευρωπαίων και ποιότητα-οδική συμπεριφορά που ούτε θέλεις να θυμάσαι…
Οι εποχές αλλάξανε και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση τους άναψε το πράσινο φως για την πλέον δυναμική είσοδο τόσο στην παγκόσμια αγορά, όσο και -κυρίως- στην ευρωπαϊκή. Ας μην ξεχνάμε ότι τα πολύτιμα «αγαθά» που χρειάζονται για την κατασκευή μπαταριών και τεχνολογικών γκάτζετ βρίσκονται κατά βάση στα λημέρια τους, ενώ είναι ικανοί να κατασκευάζουν τόσο κατώτερης ποιότητας προϊόντα (τις λεγόμενες «κινεζιές»), όσο και προϊόντα πρώτης κλάσης (για όσους έχουν iPhone μια ματιά πίσω στο “Designed by Apple in California. Assembled in China” φτάνει για να πειστούν!), ενώ λόγω φτηνών εργατικών χεριών μπορούν να προσφέρουν προϊόντα σε χαμηλές ή τουλάχιστον προσιτές τιμές. Όλα αυτά τους έχουν κάνει πλέον να παίζουν «ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο», όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος Αλέφαντος, ενώ κρίνοντας την ολοένα και μεγαλύτερή τους διείσδυση στη Γηραιά Ήπειρο, μάλλον θα χρειαστεί να γράψουμε πολλές αράδες για αυτούς και τα προϊόντα τους τα προσεχή χρόνια!
Μέχρι τότε όμως ας ρίξουμε μια ματιά στην MG που πρόσφατα (την περασμένη Πέμπτη) έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά δια χειρός του Ομίλου Συγγελίδη…
Η MG -ή η πάλαι ποτέ Morris Garage- πλέον ανήκει στους Κινέζους και είναι μέλος του Ομίλου εταιρειών SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), ενός εκ των σημαντικότερων κατασκευαστών στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, ενώ για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η SAIC Motor είναι η 6η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και ο πρώτος Όμιλος Εταιριών αυτοκινήτου στην Κίνα, του οποίου οι ετήσιες πωλήσεις ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια οχήματα!
Αν θέλουμε τώρα να μιλήσουμε για τα «δικά» μας ευρωπαϊκά δεδομένα, η MG είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά, με 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023 μετά την επανεισαγωγή της στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο… «Καλώς τα παιδιά! Καλώς τα 3-0»… από το ημίχρονο!
Για όσους τώρα δεν είναι και τόσο παρατηρητικοί γράψαμε με bold το «ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων» στην παραπάνω παράγραφο, καθώς οι περισσότεροι στο άκουσμα MG θα θυμούνται εκείνο το ρόουντστερ (TF), που κυκλοφορεί ακόμα ανάμεσά μας, έστω και σπάνια.
Σήμερα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και για να ακριβολογούμε το μόνο κοινό με την παλαιά MG είναι η ονομασία. Σήμερα -και αφήνοντας στην άκρη την ιστορία των σχεδόν 100 ετών (από το 1924) αφού σε αυτήν θα επανέλθουμε σε επόμενο άρθρο- η MG έρχεται εκ νέου, με απόλυτα σύγχρονες προτάσεις στη γκάμα των μοντέλων της, για να επαναπροσδιορίσει τον όρο του value-for-money και να προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους να αποκτήσουν το αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους.
Μάλιστα, στη δική μας ελληνική αγορά, η MG ήρθε με μια πολύ ενδιαφέρουσα ποικιλία επιλογών, που περιλαμβάνει συνολικά επτά προτάσεις μοντέλων και θα καλύψει ιδανικά όλες τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, που θέλουν κάτι προσιτό αλλά συνάμα σύγχρονο…
MG ZS – Από 18.950 ευρώ!
Ξεκινώντας από το MG ZS (που πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει και την αιχμή του δόρατος στην ελληνική αγορά), αυτό είναι ένα B–SUV με χώρους μεγαλύτερους της κατηγορίας του και διατίθεται τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης στις κάτωθι τιμές:
- MG ZS 1.5L MT EXCLUSIVE 2WD – 18.950€
- MG ZS 1.5L MT LUXURY 2WD – 20.550€
- MG ZS 1.0T AT LUXURY PLUS 2WD – 25.150€
- MG ZS EV MCE 51 EXCLUSIVE – 35.950€ (27.950€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
- MG ZS EV MCE 72 EXCLUSIVE – 40.650€ (32.650€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
MG HS – Από 27.900 ευρώ!
Συνεχίζοντας με το μεγαλύτερο SUV της γκάμας, το HS, αυτό υπάγεται στην C–SUV κατηγορία και διατίθεται είτε με ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1,5 λίτρων με 162 ίππους, είτε ως plug-in υβριδικό με 258 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων, με τις τιμές να διαμορφώνονται ως εξής:
- MG HS 1.5T MT EXCITE 2WD – 27.900€
- MG HS 1.5T MT EXCLUSIVE 2WD – 29.650€
- MG HS 1.5T MT LUXURY 2WD – 32.500€
- MG HS 1.5T DCT EXCLUSIVE 2WD – 31.700€
- MG HS 1.5T DCT LUXURY 2WD – 34.250€
- MG eHS 1.5T AT EXCLUSIVE 2WD – 40.500€
- MG eHS 1.5T AT LUXURY 2WD – 42.750€
MG4 EV – Από 32.250 ευρώ (24.448€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
Το MG4 είναι το μοντέλο με το οποίο η εταιρεία κάνει τα σημαντικά βήματα για την κατάκτηση της κορυφής στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με τις δύο εκδόσεις αυτονομίας και απόδοσης, το MG4, έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο, τη στιγμή που συγκρίνοντας με τον ανταγωνισμό (Nissan Leaf, ID.3, κ.α.) είναι και πιο οικονομικό, αφού οι τιμές του ξεκινούν από τα 32.250 ευρώ (24.448€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») και διαμορφώνονται ως εξής:
- MG4 EV 51 kWh EXCITE – 32.250€ (24.448€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
- MG4 EV 64 kWh EXCLUSIVE – 36.750€ (28.750€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
MG5 EV – Από 36.300 ευρώ (28.300€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
Κλείνοντας την γκάμα των παρεχόμενων μοντέλων της MG στην Ελλάδα, έχουμε το MG5, που είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στέισον βάγκον στον κόσμο και διατίθεται με δυο εκδόσεις μπαταριών και τιμές που διαμορφώνονται ως εξής:
- MG5 EV 51 kWh EXCLUSIVE – 36.300€ (28.300€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
- MG5 EV 61 kWh EXCLUSIVE – 40.800€ (32.800€ με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
Στοίχημα για δυνατούς…
Το αν θα καταφέρει η MG να εισέλθει δυναμικά στην ελληνική αγορά όπως κάνει και στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης μένει να το δείξει η ιστορία, αν και σαν μια πρώτη πρόβλεψη πιστεύουμε ότι όχι μόνο θα τα καταφέρει, αλλά θα τη δούμε να κερδίζει και σημαντικά μερίδια -αν όχι να πρωτοστατήσει- στην αγορά, αφού έχει μια πλούσια γκάμα, τιμές που αρμόζουν στον Έλληνα του 2023 και κριτήρια που ο ίδιος υπολογίζει (Εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων, Πρεστίζ του σήματος MG, κ.α.), ενώ φυσικά διατίθεται (αποκλειστική εισαγωγή και διανομή) από τον Όμιλο Συγγελίδη.
Επ’ αυτού να σημειώσουμε ότι ήδη το δίκτυο των επίσημων διανομέων και επισκευαστών έχει ξεκινήσει να λειτουργεί, με σημεία πώλησης και κάθετες μονάδες υποστήριξης που καλύπτουν σχεδόν όλη την ελληνική επικράτεια (σε ποσοστό 80%). Γεγονός που σε συνδυασμό με την άμεση παράδοση, θα μας κάνει σύντομα να δούμε πολλά από αυτά στους ελληνικούς δρόμους….