Σε πείσμα των καιρών…
…που θέλουν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφονται αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητες-οικολογικές κατασκευές, η Hyundai -πέρα από αυτές- κατασκευάζει και οχήματα εστιασμένα στην απόλαυση του οδηγού, παραμένοντας έτσι από τις λίγες εταιρείες που σκέφτονται ακόμα τον φανατικό Petrolhead!
Η αρχή…
…έγινε το 2018 όταν η Hyundai αποφάσισε να δημιουργήσει το πρώτο hot hatch στην ιστορία της, μετά την ένταξη του Albert Biermann (ή αλλιώς τον άνθρωπο που ήταν για περισσότερα από 30 χρόνια επικεφαλής του Μ Division της BMW) στις τάξεις της, του i30N. Τότε, εξέπληξε κοινό και ειδικούς του αυτοκινητιστικού τύπου, ενώ εμείς ακόμα θυμόμαστε την εμπειρία πίσω από το τιμόνι του στα Μέγαρα, καθώς και τη συμβίωσή μας μαζί του για τέσσερεις μέρες στην έδρα μας, τη Θεσσαλονίκη (δες εδώ).
Πλέον έγινε γκάμα!
Η γκάμα Ν, εκτός από το i30N και το i30N Fastback (που και αυτά ανανεώθηκαν) περιλαμβάνει πλέον και το μικρότερο αδελφό, το i20N, καθώς και τον ψηλό αδερφό, το Kona N. Τα οδηγήσαμε -έστω και για λίγο- στην πίστα των Μεγάρων και αφού έπεσαν οι παλμοί μας, εξομολογούμαστε…
Αρχίζουμε από το i20N…
…που είναι το μικρότερο της γκάμας και εμπνευσμένο από το i20 Coupe WRC, με το οποίο η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Κάτι που γίνεται πασιφανές άμεσα τόσο από το ίδιο με εκείνο βάρος των 1.190 κιλών, που αποτελεί το ελάχιστο βάρος που επιτρέπει η FIA, όσο και από το γεγονός ότι το «δρομίσιο» i20N στην έκδοση Performance (σαν αυτή που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε) εφοδιάζεται με μπλοκέ διαφορικό, Launch Control, Rev Matching, πέντε προγράμματα εξατομίκευσης, ηλεκτρική γεννήτρια ήχου, βαθμονόμηση φρεναρίσματος «αριστερού ποδιού» και ένδειξη φθοράς φρένων. Καλούδια που αντίστοιχα έχουν στη διάθεσή τους και οι οδηγοί της Hyundai στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC)!
Στη δική μας διάθεση τώρα, είχαμε το μικρό γαλάζιο πύραυλο των 204 ίππων για να κάνουμε τέσσερις γύρους στην πίστα των Μεγάρων. Πρώτος γύρος αναγνωριστικός για να ξαναθυμηθείς την πίστα και να έρθουν ελαστικά και κινητήρας σε κατάλληλη θερμοκρασία. Δεύτερος γύρος και πλέον ο ρυθμός ανεβαίνει. Το μικρό εκτοξεύεται στην ευθεία και σου φέρνει σε πρώτο πλάνο την πρώτη στροφή πριν καλά-καλά το καταλάβεις. Αργείς τα φρένα και πέφτεις σε αυτά δυνατά. Αρχίζει το παιχνίδι της ουράς και πριν την κορυφή της στροφής ξανά-βυθίζεις το γκάζι βαθιά με το μπροστινό του i20N να τραβιέται μέσα από το μπλοκέ και εσύ να πιστεύεις ότι τελικά «παίρνει κι άλλο». Ανεβάζεις κι άλλο λοιπόν και πλέον ζεις μια μοναδική εμπειρία, αφού “Damn it” αυτό το μικρό είναι ιδανικό για να σε αρρωστήσει… Στημένο όπως ακριβώς πρέπει, δύναμη τόση όση χρειάζεσαι για να καταπιείς τα Μέγαρα (ίσως στις Σέρρες να πέφτει λίγη) και πολλά επαρχιακά ορεινά στροφιλίκια και ήχος βγαλμένος από την κόλαση, αφού ακόμα θυμάσαι και κολάζεσαι από τα σκασίδια της εξάτμισης σε κάθε άφημα του γκαζιού, που είναι ικανά να ξεσηκώσουν τόσο εσένα όσο και αυτούς που βρίσκονται τριγύρω σου. Το αποτέλεσμα; Να ξεχνιέσαι και να κάνεις ακόμα έναν γύρο αγνοώντας τη σημαία εξόδου…
Κατεβάζεις παλμούς και συνεχίζεις στο i30N…
Αυτό το έχεις για γνώριμο αφού και πάλι το είχες οδηγήσει στην έκδοση Performance με τους 275 ίππους, ενώ πλέον πιστεύεις ότι αυτό είναι ένα «απλό» facelift. Κι όμως, εκτός από την ανασχεδίαση της εξωτερικής εμφάνισης, το νέο i30N αποδίδει στην έκδοση Performance πέντε επιπλέον ίππους (φτάνοντας πλέον τους 280 ίππους), έχει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, έχει νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, όπως αρνητική κάμπερ (-1,5 μοίρα), πιο ελαφριές ζάντες, νέα αμορτισέρ και ελατήρια, σύστημα καταγραφής δεδομένων οδήγησης για βελτίωση των δυνατοτήτων του οδηγού και είναι διαθέσιμο πλέον και με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με paddles στο τιμόνι.
Στην πράξη και έπειτα από τέσσερεις γύρους με το χειροκίνητο και τέσσερεις με το αυτόματο στα Μέγαρα, αντιλαμβάνεσαι ότι πλέον το i30N είναι πιο ολοκληρωμένο από την πρώτη γενιά, πιο «τουριστάδικο» σε σχέση με το μικρό αδερφό του και -έπειτα από αρκετή σκέψη- καλύτερο με το αυτόματο, όσο και αν είσαι ταγμένος στα χειροκίνητα κιβώτια. Ναι, το συγκεκριμένο αυτόματο, εκτός από τις πολύ γρηγορότερες αλλαγές που προσφέρει σε σχέση με… το χέρι σου, καταφέρνει και αναδεικνύει ακόμα καλύτερα το ανανεωμένο hot hatch των Κορεατών…
Και καταλήγεις στο Kona N…
…αφού το άφησες σκοπίμως τελευταίο, μιας και δεν είσαι ιδιαίτερα λάτρης των υπερυψωμένων οχημάτων, ειδικά σε εκδόσεις υψηλών επιδόσεων. Βέβαια κι αυτές έχουν το κοινό τους απ’ ότι φαίνεται από την όλο και μεγαλύτερη προσέλευση νέων κατασκευών στην κατηγορία των καυτών SUV. Έτσι, μετά το Volkswagen γκρουπ με τις γρήγορες εκδόσεις των SUV του, στο παιχνίδι έχει μπει η Ford με το Puma ST. Και φυσικά η Hyundai με το Kona N, το οποίο αποτελεί την καυτή έκδοση του δημοφιλούς SUV των Κορεατών και εφοδιάζεται με το κινητήριο σύνολο από το i30N (2.0T και 280 ίπποι) με το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είδαμε παραπάνω και με μία εμφάνιση που κάνει ξεκάθαρη τη μοναδικότητα της έκδοσης.
Στην πίστα τώρα με το Kona, αντιλαμβάνεσαι ότι και τα «SUV έχουν ψυχή», παραφράζοντας τον τίτλο της δημοφιλούς σειράς της ελληνικής τηλεόρασης των ‘90s, καθώς πλέον μπορείς να συνδυάζεις τις αρετές των αυτοκινήτων επιδόσεων με αυτές των υπερυψωμένων οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Αναφορικά με αυτές, το Kona N χρειάζεται μόλις 6,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα τελικής, ενώ από άποψη οδηγικής ευχαρίστησης μπορεί να προσφέρει σχεδόν όση και το i30N, αρκεί να συμβιβαστείς με την ψηλή θέση οδήγησης και τις λίγο αυξημένες κλίσεις σε εναλλαγές πορείας.
Κλείσιμο με συνοδήγηση με τον Λάμπρο Αθανασούλα…
Μπήκες στο μικρό, συνέχισες στο μεγάλο και έκλεισες με ένα καυτό SUV. Τι να ζητήσεις παραπάνω; Κι όμως κάτι βλέπεις στο βάθος! Είναι ο Λάμπρος Αθανασούλας, που παρευρίσκεται ως καλεσμένος στην εκδήλωση της Hyundai, καθώς πλέον έχει ολοκληρωθεί το Παγκόσμιο (και πάλι) Ακρόπολις στο οποίο ο Λάμπρος συμμετείχε με την επίσημη υποστήριξη της Hyundai Ελλάς και για «όπλο» του είχε το νέο i20N Rally2. Τον προσεγγίζεις την ώρα που είναι έτοιμος να μπει και αυτός στην πίστα με το νέο i20N και πριν καλά-καλά φτάσεις δίπλα του φωνάζει από μέσα: «Θα κάτσεις δίπλα;» Δεν απαντάς καν και απλά ανοίγεις την πόρτα του συνοδηγού και μπαίνεις, αφού σκεπτόμενος σε κλάσματα λες: «Δε χάνεται αυτή η ευκαιρία»! Ευκαιρία, γιατί θα ζήσεις την εμπειρία δίπλα σε έναν πολύπειρο οδηγό αγώνων και σίγουρα θα μάθεις νέα και ενδιαφέροντα πράγματα, που θα σε βοηθήσουν να εξελιχθείς…
Ο πρώτος γύρος σε σχετικά φυσιολογικούς ρυθμούς για τον εγκλιματισμό. Ο δεύτερος σε ανεβασμένο πλέον ρυθμό για να έρθουν σε σωστή θερμοκρασία ελαστικά και πολεμική μηχανή και ο τρίτος εμπόλεμη ζώνη. Εσύ σφίγγεσαι και αναφωνείς από μέσα σου: «Ω να σου… και έγινα πρόσφατα πατέρας». Σφίγγεσαι καθώς βλέπεις την πρώτη δεξιά να έρχεται και αντιλαμβάνεσαι ότι ο Λάμπρος δε φρενάρει, απλά στοχεύει και εκτελεί ενώ ανεβάζει και ρυθμό. Delirium! Κάθε στροφή όλο και περισσότερο αργεί τα φρένα του και σου διδάσκει σε πρώτο χρόνο πως γίνεται το σωστό trail braking. Εσύ όλο και πιο σφιγμένος, αυτός χαλαρός όπως πριν μπει στο μπάκετ του οδηγού, εμπνέοντας σιγουριά, ώστε να ηρεμείς και να προσπαθείς να αντιληφθείς τι ακριβώς κάνει, μιας και πλέον είσαι βέβαιος ότι ξέρει ακριβώς τι κάνει. Βλέπετε τίποτα δεν είναι τυχαίο! Και αν πιστεύαμε μέχρι πρότινος ότι οδηγούσαμε το i20N στο όριο, μετά τη βόλτα με τον Λάμπρο καταλάβαμε ότι απείχαμε πολύ από αυτό. Δεν είναι μόνο τα αυστηρά νούμερα στα χρονόμετρα, αλλά κυρίως ο τρόπος και η ευκολία. Κάθεσαι δίπλα του, το ζεις μαζί του και ακόμα προσπαθείς να αντιληφθείς τον απλοϊκό τρόπο του, που χωρίς να ταλαιπωρεί αυτοκίνητο και εαυτό καταφέρνει να νικά τα χρονόμετρα!
Σε ευχαριστούμε Hyundai…
…τόσο γιατί μας έδωσες την ευκαιρία να ξανά θυμηθούμε τι εστί Ν και μάλιστα σε πληθώρα επιλογών, όσο κυρίως και γιατί σε πείσμα των καιρών αντιστέκεσαι στην όλο και πιο εξηλεκτρισμένη ζωή μας και παραμένεις από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν και γρήγορες εκδόσεις στα μοντέλα τους, ακόμα και σήμερα που όλο και χάνει έδαφος η ορθόδοξη, αγνή οδηγική ευχαρίστηση στο βωμό της οικονομίας και της φιλικότητας προς το περιβάλλον… συνέχισε έτσι!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
ΜΟΝΤΕΛΟ |
i20N
|
i30N | Kona N |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.6T |
2.0T
|
2.0T
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Βενζίνη
|
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.598
|
1.998
|
1.998
|
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 204 / 5500-6000 | 250 (280 Performance) / 5500-6000 | 280 / 5500-6000 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 280(310 σε overboost) / 1750-4500 | 353(392 Performance) / 2100-4700 | 392 / 2100-4700 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |||
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον
|
Γόνατα ΜακΦέρσον
|
Γόνατα ΜακΦέρσον
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
Πολλαπλών συνδέσμων
|
Πολλαπλών συνδέσμων
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |||
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Στους εμπρός τροχούς
|
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 6 σχέσεων
|
Μηχανικό 6 σχέσεων ή Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
|
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |||
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4075x1775x1440
|
4340x1795x1445
|
4215x1800x1565
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2580
|
2650
|
2600
|
Βάρος(κιλά) |
1190
|
1400 (1419 Performance)
|
1510 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 352 | 395 | 361 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) |
6,2
|
6,4(250 ίπποι), 5,9 (280 ίπποι), 5,4 (280 ίπποι & 8DCT)
|
6,4 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) |
230
|
250 | 240 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |||
Μέση τιμή κατασκευαστή |
7,0
|
7,7-8,4 | 8,5 |
Εκπομπή CO2 |
158
|
175-191 | 194 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |||
Βασικής έκδοσης | 26.490 | 31.390 | 43.990 |