Η Lancia αποκάλυψε το νέο Ypsilon HF τόσο στην συμβατική του μορφή, όσο και στην αντίστοιχη αγωνιστική, με την οποία θα επιστρέψει στους αγώνες μετά από σχεδόν 30 χρόνια απουσίας!
Όταν η FCA και η PSA ενώθηκαν πριν από μερικά χρόνια, η Stellantis υποσχέθηκε να διατηρήσει όλες τις μάρκες των δύο γκρουπ στο τεράστιο χαρτοφυλάκιό της. Αυτό περιλάμβανε και την «ανενεργή» Lancia, η οποία τελικά έχει ένα νέο αυτοκίνητο για το 2024, το νέο Ypsilon.
Και τώρα, το Ypsilon τέταρτης γενιάς εμφανίζεται επίσημα και στην έκδοση HF (High-Fidelity), με την Lancia μάλιστα εκτός από την έκδοση παραγωγής, να παρουσιάζει σήμερα και την αντίστοιχη έκδοση του αγωνιστικού, που θα δούμε στους διεθνείς αγώνες από το 2025.
Αρχίζοντας από την συμβατική έκδοση του νέου Lancia Ypsilon HF, αυτή -εν αντιθέσει με όλα τα προηγούμενα μοντέλα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το σήμα HF- θα εφοδιάζεται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο, αντί των δυνατών κινητήρων εσωτερικής καύσης του παρελθόντος.
Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός θα αποδίδει 240 ίππους και θα είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα (όπως δηλαδή είδαμε πρόσφατα και στο Abarth 600e) και θα κάνει το Ypsilon HF να πετυχαίνει το 0 – 100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα, όσο δηλαδή το έκανε και ένα Delta Integrale 16V του 1989!
Για την τροφοδοσία του συγκεκριμένου ηλεκτροκινητήρα θα χρησιμοποιείται μία μπαταρία 54 kWh, ενώ το όλο σύνολο θα είναι χτισμένο επάνω στην πλατφόρμα CMP του ομίλου (όπως και τα Peugeot e-208 και Opel Corsa-e) και θα διαφοροποιείται αρκετά από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, τόσο εμφανισιακά, όσο και σε επίπεδο μηχανικών μερών.
Μεταξύ των αλλαγών που ανακοίνωσε η Lancia, είναι τα φαρδύτερα μετατρόχια, τα αεροδυναμικά βοηθήματα, η σκληρότερη και χαμηλότερη ανάρτηση, το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, ο τεχνητός ήχος, κ.α
Επίσης, η Lancia ανακοίνωσε ότι το νέο Lancia Ypsilon HF θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Μάιο του 2025 και έπειτα αυτού θα δούμε το περιβόητο ελεφαντάκι σε κάθε νέο Lancia παραγωγής που θα ακολουθήσει, συμπεριλαμβανομένων των νέων Gamma και Delta που έχουν ήδη ανακοινωθεί…
Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το λογότυπο του «καλπάζοντος ελέφαντα» είναι σύμβολο νίκης και καλής τύχης στην ανατολική μυθολογία και λέγεται ότι αντιπροσωπεύει την ασταμάτητη φύση της Lancia στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: LANCIA: Όλη η ένδοξη ιστορία της μέχρι την αναγέννηση…
Κάτι ακόμα αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το λογότυπο του μικρού ελέφαντα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1960 όταν οι ιδιοκτήτες της Lancia δημιούργησαν ένα κλαμπ που προοριζόταν μόνο για άτομα που είχαν τουλάχιστον έξι αυτοκίνητα της εταιρείας και παρότι η HF Lancia Racing Team δημιουργήθηκε το 1963, το πρώτο αυτοκίνητο από μεριάς εργοστασίου που κοσμήθηκε με το σήμα αυτό, ήταν η Fulvia Coupe HF του 1966.
Στην πορεία, τα θρυλικά αυτοκίνητα της Lancia στα Ράλλυ, όπως τα Stratos HF και Delta HF Integrale Evolution, απέκτησαν και αυτά το μικρό ελεφαντάκι κατά τη διάρκεια των ημερών δόξας της Lancia…
Και μια που «πιάσαμε» τα Ράλλυ, να αναφέρουμε ότι η Lancia επιστρέφει και επίσημα στους αγώνες, καθώς εκτός από την έκδοση παραγωγής του Ypsilon HF παρουσίασε και το πρώτο της αγωνιστικό στην «σύγχρονη ιστορία», το Ypsilon Rally 4 HF.
Αυτό, σε αντίθεση με την ηλεκτρική έκδοση παραγωγής που είδαμε παραπάνω, θα χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης!
Θα είναι μια τρικύλινδρη μονάδα 1,2 λίτρων με ισχύ 212 ίππων και όπως υποδηλώνει και η ονομασία του έχει αναπτυχθεί για να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Group Rally4 της FIA.
Σηματοδοτώντας την επιστροφή της Lancia στους αγώνες Ράλλυ μετά από μια μακρά παύση, το Ypsilon Rally 4 HF θα είναι προσθιοκίνητο, θα διαθέτει κιβώτιο πέντε σχέσεων με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και δεν θα φαίνεται και τόσο διαφορετικό στην όψη από το νόμιμο αυτοκίνητο δρόμου, επειδή οι κανονισμοί ορίζουν ότι πρέπει να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ένα όχημα παραγωγής.