Ποτέ δεν πιστεύαμε ότι αυτή η μέρα θα ερχόταν, αλλά ιδού μια νέα Lancia μετά από 13 χρόνια απουσίας…
Η Stellantis έχει δεσμευτεί να διατηρήσει και τις 14 μάρκες στο τεράστιο χαρτοφυλάκιό της μετά τη συγχώνευση FCA-PSA. Αυτό σημαίνει ότι η ιταλική μάρκα έχει μια νέα ευκαιρία να επιδιορθώσει την πολύ κατεστραμμένη εικόνα της και το 2024 η νέα Ypsilon ξεκινά μια αναγέννηση που είχε καθυστερήσει πολύ…
Είναι επίσης το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Lancia, αν και θα ακολουθήσουν ήπιες υβριδικές εκδόσεις με βενζινοκινητήρες. Το νέο σουπερμίνι χρησιμοποιεί την ίδια βάση CMP / eCMP με το Peugeot 208 / e-208 αλλά με εντελώς διαφορετικό στυλ μέσα και έξω.
Η Lancia μας λέει ότι οι προβολείς και τα πίσω φώτα ακολουθούν αυτά της εμβληματικής Stratos, αλλά αυτό είναι ειλικρινά λίγο δύσκολο να το αντιληφθούμε, αφού μπορεί τα κυκλικά πίσω φώτα όντως να θυμίζουν το Stratos, αλλά το ίδιο θυμίζουν και άλλα αυτοκίνητα με στρογγυλά πίσω φώτα…
Η Stellantis έχει ενσωματώσει ένα μοτίβο “Y” τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φώτα, ενώ τα ξεχωριστά φώτα ημέρας υιοθετούν παρόμοιο θέμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση που απεικονίζεται εδώ είναι μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής που αναπτύχθηκε από κοινού με την Cassina, έναν ιταλικό κατασκευαστή επίπλων υψηλής ποιότητας. Κατά συνέπεια, οι μικρότερες εκδόσεις της νέας Ypsilon δε θα φαίνονται τόσο λαμπερές όσο αυτή, ενώ σε σύγκριση δε με το Peugeot 208 και τα κανονικά χερούλια των πίσω θυρών του, η Lancia επέλεξε να τα «κρύψει» στην κολόνα C, όπου θα παρατηρήσετε επίσης το ανανεωμένο σήμα της εταιρείας.
Το εσωτερικό είναι επίσης μια τεράστια απόκλιση από τον Γάλλο ξάδερφό του. Ωστόσο, καθώς βρισκόμαστε στο 2024, η «υποχρεωτική» διάταξη της διπλής οθόνης βρίσκεται εκεί, ενώ υπάρχει ακόμα μια σειρά από φυσικά κουμπιά -ευτυχώς- για γρήγορη πρόσβαση σε ορισμένες από τις λειτουργίες.
Οι οθόνες είναι 10,25 ιντσών και η Lancia έχει προσθέσει μια ασύρματη βάση φόρτισης, τρεις θύρες USB-C και διασύνδεση smartphone με Android Auto και Apple CarPlay, τη στιγμή που το κομψό αυτοκίνητο πόλης διαθέτει επίσης ένα εξατομικευμένο ηχοσύστημα, ατμοσφαιρικό φωτισμό και ένα ειδικό φίλτρο για το AC για να απαλλάσσονται οι επιβαίνοντες από το 99% των επιβλαβών σωματιδίων.
Στην καρδιά της Lancia Ypsilon του 2024 βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 156 ίππων ισχύος και 260 Nm ροπή, όμοιος με αυτόν που υπάρχει και στο νέο Peugeot e-208, ενώ χρησιμοποιεί και μια πανομοιότυπη μπαταρία 51 kWh που έχει αρκετή ενέργεια για έως και 400 χλμ. αυτονομίας στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Αυτός ο συνδυασμός ηλεκτρικού κινητήρα και μπαταρίας βρίσκεται επίσης σε ακόμα ένα σχετικό προϊόν Stellantis, το Opel e-Corsa.
Με μήκος 4,08 μέτρα και πλάτος 1,76 μέτρα, η ολοκαίνουργια Lancia Ypsilon είναι μεγαλύτερη από το ξεπερασμένο μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ με ύψος 1,44 μέτρα, είναι ελαφρώς χαμηλότερη σε σύγκριση με τον προκάτοχό της και φυσικά είναι πολύ πιο βαριά. Το ηλεκτρικό μοντέλο αγγίζει στη ζυγαριά τα 1.584 κιλά, αλλά οι επόμενες εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας θα περιορίσουν μέρος του βάρους.
Και ενώ η παλιά Ypsilon πουλήθηκε μόνο στην Ιταλία, η αντικατάστασή της θα διατεθεί σε περισσότερους από 70 αντιπροσώπους σε όλη την Ευρώπη. Το Βέλγιο και η Ολλανδία θα πάρουν σειρά στα μέσα του τρέχοντος έτους, με τη Γαλλία και την Ισπανία να ακολουθούν, ενώ στη Γερμανία θα φτάσει το 2025. Μάλιστα, η Lancia θέλει να προσελκύσει μια νεότερη πελατεία με το νέο σουπερμίνι της, το οποίο είναι το τελευταίο μοντέλο που θα έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τα μελλοντικά μοντέλα θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, καθώς ο στόχος της Lancia είναι να πουλά μόνο EV από το 2028 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι η Ypsilon που δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί με ήπιο υβριδικό βενζινοκινητήρα θα προσφέρεται μόνο για λίγα χρόνια…
Περισσότερες φωτογραφίες: