Στο τέταρτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2024, η Ducati παρουσιάζει τη νέα V4 RS, την πιο σπορ, πιο εξελιγμένη Multistrada που δημιουργήθηκε ποτέ από τον κατασκευαστή με έδρα τη Μπολόνια και παράγεται σε αριθμημένα αντίτυπα.
Η νέα Multistrada V4 RS είναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα που γιορτάζει εφέτος την εικοστή επέτειό της και είναι εξοπλισμένη με τον κινητήρα Desmosedici Stradale, που προέρχεται από τον αντίστοιχο της Panigale V4.
Χάρη στον κινητήρα αυτόν, η Multistrada V4 RS προσφέρει μοναδικές επιδόσεις και κορυφαία οδηγική εμπειρία, διατηρώντας την ισορροπία που ανέκαθεν διέκρινε την οικογένεια Multistrada. Μια εμπειρία που μένει αξέχαστη από τον αδιαμφισβήτητο ήχο του Desmosedici Stradale με ξηρό συμπλέκτη και τελικό Akrapovič και από την συναρπαστική απόδοση ισχύος, τη στιγμή που έντονες συγκινήσεις εγγυάται και το πλαίσιο, χάρη στην ανάρτηση Öhlins, το αλουμινένιο μονό ψαλίδι και τις σφυρήλατες ζάντες.
Εμφανισιακά, η Ducati Multistrada V4 RS συνδυάζει τα αδιαμφισβήτητα χαρακτηριστικά της Multistrada, με τεχνικές λύσεις που θυμίζουν τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στους αγώνες, χαρακτηριστικές των supersportμοτοσυκλετών του Borgo Panigale.
Τα διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όπως το μπροστινό φτερό, οι χούφτες (ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο), οι ασπίδες θερμότητας και το μπροστινό «ράμφος», δημιουργούν ένα παιχνίδι αντιθέσεων με τον Iceberg White χρωματισμό και γραφικά με αναφορές στο χρώμα της Desmosedici MotoGP.
Η λεπτή και ελαφριά ουρά από τεχνοπολυμερές ενσωματώνει τις χειρολαβές για τον συνοδηγό και διαμορφώνει μια σπορ και εκλεπτυσμένη πλαϊνή όψη, την ώρα που το πλαίσιο στήριξης της σέλας από τιτάνιο τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους 2,5 κιλών σε σύγκριση με τη βασική έκδοση.
Σχετικά με τον κινητήρα τώρα, η Multistrada V4 RS είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην οικογένεια Multistrada που υιοθετεί τον κινητήρα Desmosedici Stradale των 1.103 κ.εκ. Για να συνδυάσει την ομαλότητα και την κανονικότητα που χαρακτηρίζει τη Multistrada με την προσωπικότητα και τα σπορ χαρακτηριστικά της Panigale και της Streetfighter, η Ducati έκανε επεμβάσεις στον V4 ώστε να αποκτήσει μια ρευστή και κανονική καμπύλη παροχής ισχύος στις χαμηλές στροφές και ταυτόχρονα, χάρη στο desmo, να είναι συναρπαστική κοντά στον κόφτη. Η προσωπικότητα αυτή εκφράζεται και χάρη στον χαρακτηριστικό ήχο της εξάτμισης, ο οποίος είναι βαθύς χαμηλά και συναρπαστικός – όπως στα Superbike – κατά την επιτάχυνση σε υψηλές στροφές.
Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν με την υιοθέτηση του φίλτρου αέρα από την Panigale V4 R, το οποίο είναι πιο διαπερατό και πιο σπορ, και ένα σύστημα εξάτμισης με τελικό Akrapovič που αναπτύχθηκε ειδικά για τη Multistrada V4 RS.
Σε αυτή τη διαμόρφωση, ο πιστοποιημένος κατά Euro 5+, κινητήρας Desmosedici Stradale αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων, με κόφτη στις 13.500 σ.α.λ. Αυτή η τιμή επιλέχθηκε για να εγγυηθεί σπορ επιδόσεις, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την ισορροπία που πάντα ξεχώριζε τη Multistrada V4 από την πρώτη της έκδοση, ενώ για την αξιοποίηση στο έπακρο των επιδόσεων του Desmosedici στον δρόμο, πιο σπορ και με μεγαλύτερη επιτάχυνση, η τελική σχέση μειώθηκε ενώ έχουν διατηρηθεί αμετάβλητες οι ενδιάμεσες σχέσεις μετάδοσης.
Επιπλέον, όπως και στις Panigale V4 SP2 και Streetfighter V4 SP2, η Multistrada V4 RS διαθέτει επίσης ξηρό συμπλέκτη STM-EVO SBK από αλουμίνιο billet, με ειδική διαμόρφωση στα ελατήρια και τα γρανάζια. Το αποτέλεσμα είναι πιο ομαλή οδήγηση κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και των αλλαγών ταχυτήτων, συμβάλλοντας επίσης στον εμπλουτισμό του ήχου της εξάτμισης με την τυπική μεταλλική του χροιά όταν απεμπλέκεται ο συμπλέκτης.
Ηλεκτρονικά
Η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο και εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών της Multistrada V4 S, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, τη στάνταρ τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και την ανίχνευση τυφλού σημείου (Blind Spot Detection – BSD), ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Multistrada V4 RS, χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από την αδρανειακή πλατφόρμα της Bosch, αποτελείται από τέσσερα Power Modes (Full, High, Medium, Low), καθώς και τα Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) , Control Brake Engine (EBC) και Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down.
Όλα αυτά τα συστήματα έχουν βαθμονομηθεί για τα χαρακτηριστικά και την προβλεπόμενη χρήση του μοντέλου και έχουν ενσωματωθεί σε τέσσερα Riding Modes, συγκεκριμένα τα Race, Sport, Touring, Urban.
Στη V4 RS, εισάγεται για πρώτη φορά στην οικογένεια Multistrada και το Full Power Mode (που συσχετίζεται με το RaceRiding Mode, και χαρακτηρίζεται από μια καρό σημαία πάνω από το όνομα). Αυτό παρέχει μέγιστη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες, με άμεση απόκριση από το γκάζι. Τα υπόλοιπα Power Modes έχουν βαθμονομηθεί για χρήση στη Multistrada V4.
Πιο συγκεκριμένα:
- High (συσχετίζεται από προεπιλογή με το Sport Riding Mode) προσφέρει μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα με ελαφρά μείωση της ροπής στην 1η, 2η και 3η, με άμεση απόκριση στο γκάζι.
- Medium (που συσχετίζεται από προεπιλογή με το Touring Riding Mode) προσφέρει επίσης μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα, με ελαφρά μείωση στην 1η, 2η και 3η, αλλά με πιο γλυκιά απόκριση στο γκάζι.
- Low (προεπιλογή στη λειτουργία Urban Riding Mode) με ισχύ μειωμένη στα 84 kW (114 hp) και ομαλή απόκριση στο γκάζι.
Επίσης, η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη και με EBC (Engine Brake Control) ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει το φρενάρισμα του κινητήρα ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τις συνθήκες, ενώ ο έντονα σπορ χαρακτήρας του ηλεκτρονικού πακέτου του V4 RS αναδεικνύεται και από τα νέα γραφικά στο ταμπλό, το οποίο παρουσιάζει έναν πίνακα ελέγχου στην κύρια οθόνη με λειτουργικότητα παρόμοια με το InfomodeTrack των Panigale V4 και Streetfighter V4. Αυτό το drop-down μενού εμφανίζει τα καθορισμένα επίπεδα για DTC, ABSκαι DWC στο επιλεγμένο riding mode. Επιπλέον, η παρέμβαση του Ducati Traction Control και του Ducati WheelieControl αναδεικνύεται από ένα αναβοσβήσιμο του αντίστοιχου στοιχείου στο μενού και τον φωτισμό της πάνω δεξιάς γωνίας του ταμπλό, ενώ η TFT οθόνη των 6,5 ιντσών, γνώριμη στη Multistrada V4 RS από ειδικά γραφικά, προσφέρει τη δυνατότητα προβολής του χάρτη πλοήγησης χάρη στο Ducati Connect, το οποίο επιτρέπει το mirroring της κινητής συσκευής.
Πλαίσιο και εργονομία
Το πλαίσιο της Multistrada V4 RS αναπτύσσεται γύρω από τον μπροστινό τροχό 17 ιντσών, ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη ακρίβεια και αναδραστικότητα στη σπορ οδήγηση. Αυτή η επιλογή οδήγησε στην επιλογή ενός μονοκόκ αλουμινένιου πλαισίου διαφορετικού από τη Multistrada V4 S και τη Rally για να υπάρχει διαφορετική κλίση της κεφαλής του τιμονιού (25,75° σε σύγκριση με 24,5°) που ορίζει τις τιμές ίχνους και μεταξονίου σε συνάρτηση με τη μεγαλύτερη σπορ παρουσία της μοτοσυκλέτας, παρόμοια με την αντίστοιχη υλοποίηση στη V4 Pikes Peak.
Ταυτόχρονα, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini, 2,7 κιλά ελαφρύτερες από αυτές της V4 S, συνεισφέρουν στην πιο δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, ενώ τα ελαστικά Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 εμπρός και 190/55 πίσω, προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και κορυφαία αίσθηση επαφής με το έδαφος στο κέντρο της στροφής.
Η επιλογή των αναρτήσεων Öhlins Smart EC 2.0 στοχεύει στην εγγύηση των καλύτερων επιδόσεων σε σπορ περιβάλλον, χάρη στη χρήση ενός συστήματος «ανά περίσταση», όπως στις Panigale V4 S και Streetfighter V4 S, με τη μοτοσυκλέτα να αυτορυθμίζεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ του αναβάτη. Το σύστημα, που χρησιμοποιείται ήδη στη Multistrada V4 Pikes Peak, έχει βαθμονομηθεί εκ νέου για να επιτευχθεί η καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης στη χαλαρή οδήγηση και υποστήριξης στη σπορ αντίστοιχα.
Ειδικότερα, στα Touring και Sport Riding Modes οι βαθμονομήσεις του δυναμικού συστήματος έχουν τροποποιηθεί για να βελτιώσουν την άνεση κατά τη χαλαρή οδήγηση και ταυτόχρονα να υποστηρίζουν τον αναβάτη όταν διασκεδάζει σε μικτό ορεινό έδαφος.
Επιπλέον, για να βελτιωθεί η δυναμική οδήγησης ακόμη και υπό πλήρες φορτίο, το υδραυλικό φρενάρισμα έχει αυξηθεί όταν ο αναβάτης επιλέγει υψηλότερα επίπεδα απόσβεσης στα διάφορα Riding Modes, στα διάφορα Load Modes με αποσκευές και επιβάτες.
Κλείνοντας με το σύστημα πέδησης, αυτό προέρχεται απευθείας την Panigale V4. Στο μπροστινό μέρος, το σύστημα περιλαμβάνει δίσκους διαμέτρου 330 χλστ. και μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema, παρόμοιες με τη Multistrada V4 S, στους οποίους προστίθενται τα τακάκια της Panigale V4.
Στο πίσω μέρος το σύστημα περιλαμβάνει ενιαίο δίσκο διαμέτρου 265 χλστ. με πλευστή δαγκάνα Brembo, με χρήση παλινδρομικής κίνησης και μικρότερης αντλίας, βελτιώνοντας έτσι την ισχύ πέδησης και τη διαμόρφωση, ενώ η διαχείριση του συστήματος γίνεται από το Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS system.
Χρώματα και διαθεσιμότητα
Η μοτοσυκλέτα θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 σε μία και μόνη έκδοση, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ εμπρός και πίσω ραντάρ σε χρώμα Iceberg White.
Όπως σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας Multistrada, η Ducati προσφέρει επίσης στη Multistrada V4 RS την αποκλειστική εγγύηση «4Ever Multistrada», με ισχύ τεσσάρων ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα,
Περισσότερες φωτογραφίες: