Comeback
Η ιαπωνική μάρκα ξανάρθε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα με δύο τούρμπο, βενζινοκίνητες, υβριδικές ή plug-in υβριδικές προτάσεις αξιώσεων, τις οποίες οδηγήσαμε και αναφέρουμε…
H Mitsubishi τελείωσε πλέον με το πάγωμα των σχεδίων για την παρουσία της -ή όχι- στην Ευρώπη, που είχε ξεκινήσει με την ολιγόλογη εκείνη ανακοίνωση της 27ης Ιουλίου του 2020…
Από τότε άλλαξαν πολλά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, νέοι συσχετισμοί αναπτύχθηκαν, ενώ ο κορωνοϊός και η Ουκρανία υποχρέωσαν τις κοινωνίες να αναθεωρήσουν πολλά από τα μέχρι τότε στερεότυπα. Και να λοιπόν που τα αυτοκίνητα της Mitsubishi επέστρεψαν, πλέον, στη Γηραιά Ήπειρο και κατ΄ επέκταση στην Ελλάδα.
Η επιστροφή γίνεται με την κορυφαία αυτή εταιρία να αποτελεί, πλέον, τον τρίτο πυλώνα της, ήδη ισχυρής, συμμαχίας Renault – Nissan. Μέσα δε από αυτό το σχήμα περνάει και η νέα της εποχή (τουλάχιστον στην Ευρώπη), η οποία θα είναι και το υβριδικό της ντεμπούτο στη Γηραιά Ήπειρο. Kαι μάλιστα στην πιο απαιτητική κατηγορία της αγοράς (στη Β), η οποία με όλους τους κατασκευαστές παρόντες, έχει και τις περισσότερες πωλήσεις.
Την αιχμή του δόρατος αυτής της επιστροφής αποτελούν δύο πολύ ξεχωριστά αυτοκίνητα, ένα αστικό SUV στη νέα του έκδοση, το ASX (Αction Sports Χ-Over) στα 4,23 μ. και από 25.750€, και ένα σουπερμίνι (ή χάτσμπακ) το Colt, στα 4,05 μ. και από 18.700€ με ατμοσφαιρικό 1000άρη κινητήρα!
Χαρακτηριστικό και των δύο αυτοκινήτων είναι ότι έχουν σχεδιαστεί στην Ευρώπη για τους Ευρωπαίους οδηγούς και τις ανάγκες τους. Επίσης -και φυσικά στις υπόλοιπες, πιο πλούσιες εκδόσεις- υπάρχουν όλα τα εξτρά ασφάλειας και άνεσης που προσφέρονται από τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Αυτός ο πλούσιος εξοπλισμός εξηγεί εν μέρει και τις κάπως υψηλότερες τιμές σε ορισμένες εκδόσεις, για τις οποίες όμως θα αναφερθούμε παρακάτω…
Αρχίζοντας από τη «δομή», και τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα (είναι σχεδόν αδέλφια όπως θα λέγαμε…), με αρκετά κοινά σημεία μεταξύ τους.
Είναι μοντέρνα, με όμορφα αμαξώματα που εύκολα ξεχωρίζουν στο δρόμο, αλλά και με το κάθε ένα να διατηρεί την δική του ξεχωριστή ταυτότητα από τα υπόλοιπα συγγενή μοντέλα της συμμαχίας, έστω κι αν εξωτερικά μοιάζουν πολύ. Αλλά στο κάτω – κάτω είναι… όμορφα!
Αυτό επιβεβαιώνεται και στο εσωτερικό. Η εικόνα τους είναι ποιοτική και καλόγουστη, στιβαρή αλλά και ιδιαίτερα ευχάριστη με πολλές σπορτίφ πινελιές, που σε προδιαθέτουν θετικά να τα… οδηγήσεις και τα δύο!
Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη η οθόνη Smartphone-link Display Audio (SDA) των 7 ιντσών σε οριζόντιο προσανατολισμό ή των 9,3 ιντσών σε διάταξη πορτραίτου στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Η οθόνη αυτή συνδέει τον οδηγό ή και τους άλλους επιβάτες με τα διάφορα συστήματα και όργανα του αυτοκινήτου, είτε αυτά αφορούν στη λειτουργία του, είτε στο infotainment (μέσω Android Auto ή Apple CarPlay).
Έτσι, αν δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από τον «βραχνά της εξάρτησης» απ’ το κινητό, η Mitsubishi σας εξασφαλίζει πως όσο κι αν κρατάει το ταξίδι ή το μποτιλιάρισμα δεν θα νοιώσετε στερητικό σύνδρομο, τη στιγμή που η όλη ατμόσφαιρα γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη με το ηχοσύστημα Premium της Bose, με το οποίο εφοδιάζονται οι πιο ακριβές εκδόσεις, εξασφαλίζοντας ξεχωριστή μουσική απόλαυση.
ΑSX: Άρωμα από… Αυτοκίνητο της Χρονιάς!
Σαν αποτέλεσμα αυτών των συνεργασιών και συμμαχιών, τα δύο νέα μοντέλα της Mitsubishi, τα Colt και ASX, βασίζονται στην καινούργια πλατφόρμα CMF-B της συμμαχίας. Στην πλατφόρμα αυτή, εκτός από τα δύο νέα Mitsubishi, βασίζονται η δεύτερη γενιά του Nissan Juke και τα πρόσφατα Renault Clio και Captur.
Εν προκειμένω δε, με την περίπτωση των Colt και ASX, έχουμε να κάνουμε με μια σοφή επιλογή του ιαπωνικού διευθυντηρίου, διότι έφερε, έτσι, τη Μitsubishi ξανά στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς μετά την κρίση, χωρίς καθόλου χάσιμο χρόνου και με πολύ λιγότερο κόστος εξέλιξης, μιας και μοιράστηκε στα τρία, με τη λύση της… «παρένθετης μητέρας», της Renault!
Και κάτι ακόμη σημαντικό… καθώς το ASX βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο Captur, θα πρέπει να θυμηθούμε ότι το γαλλικό SUV είχε ψηφιστεί πριν τρία χρόνια στην Ελλάδα Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021, μόλις άλλαξε πάτωμα για να δέχεται και υβριδικά κινητήρια σύνολα! Αυτό είναι ένα ακόμη ενισχυτικό στοιχείο για το ότι η βάση του ASX (και κατ’ επέκταση του Colt) είναι σωστή…
Οι τιμές του ASX ξεκινούν από 25.750 ευρώ με τον κινητήρα τούρμπο των 999 κ.εκ. στους 91 ίππους. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται έξι αερόσακοι, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ειδοποίηση και υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα, αναγνώριση σημάτων τροχαίας, ρυθμιζόμενο A/C, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth, κ.α.
Από πλευράς κινητήρων, στην βάση (αυτό με τις 25.750 ευρώ) συναντάμε τον 3κύλινδρο τούρμπο των 999 κ.εκ. με μηχανικό 6άρι κιβώτιο και 91 ίππους, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα, να είναι σχετικά οριακή, στα 14 δευτερόλεπτα.
Για περισσότερες όμως απαιτήσεις, υπάρχει μια ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση τούρμπο 1,3 λίτρων με άμεσο ψεκασμό, ήπιο υβριδικό σύστημα και συνολικά 140 ίππους. Εδώ, η ηλεκτρική υποβοήθηση έρχεται από μία ενισχυμένη γεννήτρια-μίζα και μπαταρία λιθίου, ενώ η ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται στο φρενάρισμα ή όταν αφήνουμε το γκάζι, και το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,7 λίτρα/100χλμ.!
Τέλος υπάρχουν δύο ακόμη πλήρως υβριδικές εκδόσεις με βενζινοκινητήρα 1,6 άμεσου ψεκασμού, 140 και 143 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες και λίγο πιο μεγάλη μπαταρία, στις 10,5 KWh. Είναι η έκδοση HEV και η έκδοση PHEV (φορτιζόμενη) οι οποίες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Σε κίνηση μόνο με τη μπαταρία μπορούν να διανύσουν 62 χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP) και η δε φόρτιση ολοκληρώνεται σε 3 ώρες.
Στην έκδοση HEV οι εκπομπές CO2 είναι 104 γρ./χλμ. και η κατανάλωση στα 4,6 λίτρα/100χλμ., ενώ στην δε PHEV, τα εκπεμπόμενα CO2 είναι μόλις 30 γρ./χλμ. και η κατανάλωση μόλις 1,3 λίτρα/100χλμ.!
Στη διάρκεια της σύντομης οδηγικής μας γνωριμίας -στην επίσημη παρουσίαση- φάνηκε αμέσως η καλή ποιότητα κύλισης και η καλή κατευθυντικότητα του νέου αστικού SUV.
Στo εσωτερικό ήταν ήσυχο με ικανοποιητικούς χώρους για 4-5 άτομα χάρη και στο γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,639 μ. και των 422 λίτρων του χώρου αποσκευών που αυξάνεται χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα, ενώ ο κινητήρας 1,3 τούρμπο με τους 140 ίππους που είχαμε στη διάθεσή μας, εξασφάλιζε ικανοποιητικές επιταχύνσεις με δύο άτομα, αν και στις πιο ψηλές στροφές ο θόρυβος από τον κινητήρα γινόταν αισθητός.
Colt: Το αλογάκι που… «σουζάρει»!
Για τo άλλο από τα δύο νέα αυτοκίνητα, το Colt, η Mitsubishi επέλεξε ένα όνομα που έρχεται από τα παλιά για την εταιρία. Παραπέμπει στις (αυτοκινητικές) ρίζες της, πίσω στη δεκαετία του ‘60 και ήταν το πρώτο επιβατικό της μάρκας που είχαμε γνωρίσει οι Έλληνες (μέσω Σαρακάκη) αλλά και οι… Αμερικανοί! Άλλοτε εισαγόταν ως σκέτο Colt κι άλλοτε ως “Colt-Lancer”, αλλά με σήμα πάντα το χαρακτηριστικό αλογάκι που ζει στις ΗΠΑ!
Το Colt είναι αυτό που είχε βάλει τις βάσεις για τις αγωνιστικές περγαμηνές της μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με κορύφωση βέβαια τα θρυλικά -μετ’ έπειτα- Lancer Evo.
Επίσης, ήταν με ένα Colt-Lancer 1600 GSR που η μάρκα με τα Τρία Διαμάντια είχε αρχίσει τους διεθνείς αγώνες και τις νίκες, με πρώτο (1974/1976) το Ράλλυ Σαφάρι, όταν αυτό μετρούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα!
Στο νέο Colt, η τιμή της βασικής έκδοσης αρχίζει από 18.700 ευρώ για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 999 κ.εκ. και των 67 ίππων, με έξι αερόσακους, ESP με hill holder, αυτόματο φρενάρισμα, ειδοποίηση απόκλισης και διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα του, κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματους καθαριστήρες, έλεγχο πίεσης ελαστικών, κ.α.
Εκτός από τον ατμοσφαιρικό 1000άρη, στο Colt συναντάμε τον ίδιο κινητήρα με τούρμπο και 91 ίππους όπως στο ASX, ενώ στην κορυφή βρίσκεται το υβριδικό σύνολο με συνδυασμένη ισχύ 143 ίππων, χάρη σε έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες.
Η σύντομη δοκιμή μας έγινε με το Colt που φορούσε τον 1000άρη τούρμπο των 91 ίππων. Στο δρόμο, τα πάει μια χαρά και κινεί σβέλτα το ιαπωνικό μοντέλο, ενώ γίνεται αμέσως εμφανής η διαφορετική ρύθμιση του σασί και γενικά των αναρτήσεων σε σχέση με το Clio. Είναι σαφώς πιο σφιχτές και σε συνδυασμό με το ακριβές τιμόνι, δίνουν στην οδήγηση μια πιο σπορ και ευχάριστη αίσθηση.
Βέβαια, αυτός είναι και ο λόγος που η άνεση διαφέρει από το γαλλικό ξαδέρφι του, αλλά το συνολικό γαλλικό DNA της κύλισης είναι και εδώ παρόν. Κάθεσαι, βέβαια, χαμηλότερα απ’ ότι στο ASX αλλά τα καθίσματα συγκρατούν πολύ καλά οδηγό και συνεπιβάτη.
Περισσότερα όμως για την οδηγική συμπεριφορά του ASX και του Colt, όταν θα τα έχομε στη διάθεση μας για μία πλήρη δοκιμή. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Χρήστος Καραγιωργάκης, Βαγγέλης Παμπούκης