Υπήρξε ένα σημείο στο οποίο τα εξαιρετικά ισχυρά EV σταμάτησαν να είναι εντυπωσιακά. Ίσως ήταν όταν αρχίσαμε να δίνουμε περισσότερη προσοχή στο πόσα από αυτά τα αυτοκίνητα ζυγίζουν περισσότερο από έναν μικρό… πλανήτη και κοστίζουν περίπου όσο ένας τέτοιος! Αυτό που βλέπετε εδώ, όμως, δεν είναι τέτοιου είδους ηλεκτρικό αυτοκίνητο…
Είναι το νέο Renault 5 E-Tech και ίσως αναρωτιέστε αν το έχετε ξαναδεί, αλλά μάλλον θα σκέφτεστε την πρωτότυπη έκδοση. Αυτό λοιπόν είναι το μοντέλο που έρχεται στους εκθεσιακούς χώρους της Renault το 2024 και έχει μόνο μικρή απόκλιση από εκείνο το πολυαγαπημένο 5άρι της δεκαετίας του ’80…
Ναι, τώρα είναι λίγο ψηλότερο και οι τροχοί είναι πιο λογικοί σε μέγεθος, αλλά ακόμα αρκετά μεγάλοι για ένα μικρό αυτοκίνητο, έχοντας διάμετρο 18 ιντσών, ενώ έχει μήκος 3,92 μέτρα, περίπου 9 εκατοστά πιο κοντό δηλαδή από ένα Clio και 40 εκατοστά μακρύτερο από το old-school 5άρι.
Είναι επίσης αρκετά ελαφρύ, σταματώντας τη ζυγαριά γύρω στα 1.500 κιλά. Και δεν είναι ότι η Renault το πέτυχε αυτό τοποθετώντας μια «ειδική» μπαταρία, αφού μπορεί το αυτοκίνητο να παραγγελθεί είτε με μπαταρία 40 kWh είτε με 52 kWh.
Το μοντέλο με τη μεγαλύτερη μπαταρία έχει επίσημη αυτονομία WLTP έως και 400 χλμ. και ενώ αυτό θα σημαίνει πιθανότατα περισσότερα από 300 στον «πραγματικό κόσμο», είναι αρκετά για ένα αυτοκίνητο πόλης, ενώ η μικρότερη μπαταρία καταφέρνει 300 χλμ. σύμφωνα με τον εργοστασιακό κύκλο. Και το σημαντικότερο; Μόλις χρειαστείτε περισσότερη ενέργεια, η δυνατότητα φόρτισης 100 kW καθιστά δυνατή τη φόρτιση 15 έως 80% σε 30 λεπτά!
Το 5άρι με την μπαταρία 52kWh διαθέτει έναν κινητήρα που αποδίδει 150 ίππους σε σύγκριση με τους 120 ίππους του αυτοκινήτου με τη μπαταρία 40 kWh. Και οι δύο εκδόσεις είναι αρκετά γρήγορες, με την πιο ισχυρή έκδοση να επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από επτά δευτερόλεπτα και τη βασική έκδοση σε κάτω από οκτώ, ενώ εάν θέλετε να πάτε πιο γρήγορα, θα υπάρξει μια έκδοση Alpine στο μέλλον (δες εδώ).
Στο εσωτερικό, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και μια οθόνη infotainment ίδιου μεγέθους που στεγάζεται σε μια ορθογώνια μονάδα. Βρίσκεται στην κορυφή ενός μινιμαλιστικού ταμπλό που εξακολουθεί να έχει φυσικά χειριστήρια κλιματισμού.
Επιπλέον, υπάρχει ένα ειδικό ύφασμα κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα μπουκάλια νερού PET που επενδύει διάφορες επιφάνειες, συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων.
Όσον αφορά στην τιμή, δεν τη γνωρίζουμε ακόμα. Η Renault έχει πει στο παρελθόν ότι στόχευε στα περίπου 25.000 ευρώ, αλλά τελικά μπορεί να κοστίσει λίγο λιγότερο, γεγονός που αν συμβεί θα ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων…
Περισσότερες φωτογραφίες: