Στο Japan Mobility Show που διεξάγεται αυτές τις μέρες, η Nissan αποκάλυψε το Nissan Hyper Force, το εντυπωσιακό τελευταίο μέλος της καινοτόμου σειράς των πέντε concept οχημάτων «hyper»…
Το Nissan Hyper Force έχει σχεδιαστεί για τους λάτρεις των αγώνων και όσους λαχταρούν την έκρηξη της αδρεναλίνης στην πίστα, αλλά ταυτόχρονα έχουν οικολογική συνείδηση. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που στοχεύει στο να προσφέρει την απόλυτη οδηγική απόλαυση, ενώ παράλληλα προσφέρει υψηλή περιβαλλοντική απόδοση και άνεση στην καθημερινή χρήση.
Στον πυρήνα του βρίσκεται ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης υψηλής απόδοσης, με μπαταρία πλήρως στερεάς κατάστασης (solid state), το οποίο μπορεί να παράγει ισχύ έως και 1.000 kW (1.360 ίπποι), τη στιγμή που η εξαιρετική αεροδυναμική, η προηγμένη τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών e-4ORCE της Nissan και το ελαφρύ αμάξωμα με υψηλής αντοχής ανθρακονήματα υπόσχονται άριστη κατευθυντικότητα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά στην πίστα, αλλά και σε δρόμους με στροφές.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός μοιάζει σαν μια εξέλιξη του GT-R R35 και είναι ένας συνδυασμός κομψών καμπύλων οι οποίες συγχωνεύονται άψογα με την τολμηρή γεωμετρία που αντανακλά την δύναμη του αυτοκινήτου. Σε όλη τη σχεδίαση ενσωματώνονται στοιχεία, όπως στα μπροστινά και πίσω φώτα, που αποτίουν φόρο τιμής στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της Nissan.
Το εξωτερικό επιτυγχάνει υψηλές αεροδυναμικές επιδόσεις, οι οποίες αναπτύχθηκαν μαζί με την αγωνιστική ομάδα NISMO. Η αεροδυναμική δομή δύο επιπέδων κάτω από το μπροστινό καπό παρέχει τόσο ισχυρή πρόσφυση, όσο και υψηλή ψύξη.
Ακόμα, η πίσω αεροτομή διπλού επιπέδου ελέγχει βέλτιστα τη ροή του αέρα. Τα μπροστινά πτερύγια και τα δύο άκρα του πίσω πτερυγίου λειτουργούν αρμονικά από αεροδυναμικής απόψεως, ενώ ένας αναπτυγμένος plasma actuator ελέγχει την αποκόλληση του αέρα για να μεγιστοποιήσει το κράτημα και να ελαχιστοποιήσει την ανύψωση του εσωτερικού τροχού κατά τις στροφές.
Το concept διαθέτει δύο modes οδήγησης, το “R” (αγώνων) και το “GT” (grand touring), ενώ το γραφικό περιβάλλον αλλάζει χρώμα και εμφάνιση ανάλογα με τη λειτουργία και έχει σχεδιαστεί για να εμφανίζει άμεσα τις πιο απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες.
Στη λειτουργία R, η καμπίνα φωτίζεται με κόκκινο χρώμα και δημιουργεί ένα διαισθητικό πιλοτήριο που επικεντρώνεται γύρω από τον οδηγό για να υποστηρίζει τη συγκέντρωσή του, τη στιγμή που οι τέσσερις οθόνες γύρω από το τιμόνι εμφανίζουν πληροφορίες για την πρόσφυση, την θερμοκρασία και την πίεση των ελαστικών, την θερμοκρασία των φρένων, την κατανομή ισχύος και άλλες πολύτιμες πληροφορίες για αγώνες.
Στην λειτουργία GT, η καμπίνα φωτίζεται με μπλε χρώμα και οι οθόνες που περιβάλλουν το τιμόνι απομακρύνονται από το τιμόνι και ενώνονται, παρέχοντας μια καθηλωτική εμπειρία με μια απλούστερη διεπαφή infotainment, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις κλιματισμού, ήχου και ανάρτησης, για άνετη οδήγηση.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Nissan Hyper Force είναι μια καινοτόμος εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) που επιτρέπει την απρόσκοπτη οδήγηση τόσο στον πραγματικό όσο και στον εικονικό κόσμο. Όταν το όχημα είναι σταματημένο, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα ειδικό κράνος με τυφλές προσωπίδες για VR που επιτρέπει την είσοδο σε μια «παιχνιδοποιημένη» οδηγική εμπειρία, με λειτουργίες που επιτρέπουν τον αγώνα ενάντια στον χρόνο ή τους διαδικτυακούς αγώνες. Με τη χρήση σκελετών προσωπίδων για AR, ο οδηγός μπορεί να τρέξει ενάντια σε φίλους του ή ακόμα και ενάντια σε επαγγελματίες οδηγούς σε μια πίστα, μια δυνατότητα που επιτρέπει στους χρήστες να προωθήσουν με ασφάλεια τις οδηγικές τους δεξιότητες σε πραγματικές πίστες.
Σηματοδοτώντας μια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τα αυτοκίνητα επιδόσεων, το Nissan Hyper Force ανταποκρίνεται στις συνεχώς εξελισσόμενες προτιμήσεις των περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένων πελατών. Με την φιλικότητα προς το περιβάλλον, τις ηλεκτρικές επιδόσεις και τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό ασφαλείας, αυτή η φιλοσοφία είναι το όραμα της Nissan για ένα πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο επόμενης γενιάς. Αν αυτό θα συνεχίζει την παράδοση των GT-R, μένει να το δούμε…