MotorsportRace NewsWRC

Ott Tanak: Η συμμετοχή του στον αγώνα της Εσθονίας και η επιστροφή του στη Hyundai…

O Ott Tanak μετά τη νίκη του στον 11ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ στην Χιλή (δες εδώ), επέστρεψε άμεσα στην πατρίδα του την Εσθονία και πήρε μέρος σε έναν αγώνα, το Saaremaa Rally…

O αγώνας είχε έδρα την πόλη Kuressaare, η δυτικότερη πόλη της Εσθονίας, όπου έγινε η εκκίνηση, την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου το απόγευμα και ο τερματισμός του αγώνα την επόμενη μέρα, ενώ εκεί υπήρχε και ο χώρος του service park.

Ο αγώνας ήταν χωμάτινος, είχε δυο σκέλη και 12 ειδικές διαδρομές. Ο Ott Tanak άφησε για λίγο το Ford Puma Rally 1, της ομάδας του και συμμετείχε με ένα Ford Fiesta Rally 2 της Red Grey Team, ενώ για συνοδηγό, πήρε τον φίλο του, επίσης Εσθονό οδηγό, Robert Virves, που άφησε και αυτός με την σειρά του το κάθισμα του οδηγού (συμμετείχε στο δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις πριν ένα μήνα με Ford Fiesta Rally 2) για να πάρει μέρος στον αγώνα σαν συνοδηγός.

Ο αγώνας είχε 173 συμμετοχές! Νικητές του αγώνα ήταν, όπως ήταν φυσικό άλλωστε, οι Ott Tanak – Robert Virves με το Ford Fiesta Rally 2. Όχι όμως εύκολα! Κέρδισαν τις έξι ειδικές διαδρομές, αλλά τα «βρήκαν σκούρα» από τους Ken Torn – Kuldar Sikk με Skoda Fabia RS Rally 2, που τερμάτισαν στην δεύτερη θέση, 9.2 δευτερόλεπτα πίσω τους!

Και ήταν και οι μοναδικοί που είχαν τον ρυθμό τους, κερδίζοντας και τις υπόλοιπες έξι ειδικές διαδρομές, ενώ τo βάθρο συμπλήρωσαν οι Gregor Jeets – Timo Taniel με Hyundai i20 Rally 2.

Βέβαια, αυτό που έκανε μεγαλύτερη εντύπωση δεν είναι η συγκεκριμένη νίκη του Ott Tanak, αλλά το γεγονός ότι τις μέρες πριν τον αγώνα στην Εσθονία, ο Ott Tanak δήλωσε ότι στο τέλος της χρονιάς θα αποχωρήσει από την M-Sport Ford και θα ξαναγυρίσει στην Hyundai Motorsport!

Από την μια η όχι και τόσο καλή χρονιά με την Μ-Sport Ford (δυο νίκες σε Σουηδία και Χιλή και μια δεύτερη θέση στην Κροατία) με πολλές ατυχίες και πολλά προβλήματα αξιοπιστία, και από την άλλη η αντικατάσταση κάποιων ανθρώπων στην Hyundai Motorsport, σε καίρια πόστα ήταν που τον έκαναν να πάρει αυτή την απόφαση.

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η τοποθέτηση στο «τιμόνι» της Hyundai Motorsport του πρώην υπεύθυνου της Renault στην Formula 1, Cyril Abiteboul και ο νέος τεχνικός διευθυντής, πρώην και αυτός στην  Williams Formula 1 και στην VW Motorsport στο WRC, Francois Xavier Demaison.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε και όσα δήλωσε ο Ott Tanak, τα οποία είναι: «Είμαι περήφανος που καταφέραμε να κερδίσουμε δύο Ράλλυ με το Ford Puma, ενάντια σε τόσο μεγάλους κατασκευαστές και μπορέσαμε να είμαστε στη μάχη του πρωταθλήματος για το πρώτο μέρος της σεζόν. Αλλά αυτό το άθλημα είναι σκληρό και δυστυχώς καταρρακώσαμε μερικές φορές πάρα πολλούς. Παρόλα αυτά όλοι οι άνθρωποι προσπάθησαν πραγματικά σκληρά για να μας δώσουν τις καλύτερες ευκαιρίες και τους είμαι πολύ ευγνώμων».

Από την μεριά του, ο Cyril Abiteboul δήλωσε στο Autosport: «Είναι ένας τρόπος να δηλώσουμε τη φιλοδοξία μας, αλλά ένας τρόπος να δείξουμε ότι οι αλλαγές που έχουμε ήδη κάνει αρχίζουν να είναι πειστικές, καθώς ο Ott επιστρέφει σε εμάς με καλούς λόγους. Ελπίζω ότι όλα όσα κάνουμε να δείχνουν ότι μας αρέσει το άθλημα στο οποίο βρισκόμαστε για περισσότερα από 10 χρόνια, και πιστεύουμε ότι το κάνουμε αυτό όχι μόνο για να βοηθήσουμε την Hyundai αλλά για να κάνουμε το άθλημα πιο ανταγωνιστικό. Θέλουμε να γίνουμε ισχυρότερος ανταγωνιστής της Toyota από την επόμενη χρονιά και στο μέλλον».

Η Hyundai δεν έχει αποκαλύψει τη διάρκεια του συμβολαίου του Tanak, αλλά ο Abiteboul δήλωσε ότι η «σταθερότητα» είναι σημαντική για κάθε ομάδα.

Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι ο Ott Tanak θα συνεργαστεί ξανά με τον Thierry Neuville, ο οποίος έχει συμβόλαιο για το επόμενο έτος, ενώ τα σχέδια της Hyundai για το αν θα τρέξει τρία ή τέσσερα i20N το επόμενο έτος αναμένεται να καθοριστούν πριν από τον τελικό γύρο στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο. Η ομάδα έχει συζητήσει με τον τρέχοντα οδηγό πλήρους απασχόλησης Esapekka Lappi και τους Teemu Suninen και Dani Sordo, οι οποίοι μοιράζονται το τρίτο αυτοκίνητο για το υπόλοιπο της χρονιάς.

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!