Κρητική επέλαση!
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε διοργανώθηκε ο 2ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτου που προσμετρούσε και για τα Ιστορικά αυτοκίνητα. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό, φέτος μετρούσε και για το Tour European Rally (ήταν ο 4ος γύρος του θεσμού)…
Ο αγώνας -όπως κάθε χρόνο- είχε έδρα την πόλη της Λαμίας. Έγινε όμως διήμερος λόγω του Ευρωπαϊκού θεσμού που προσμετρούσε για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια ζωής και η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας ήταν που φιλοξένησε την γραμματεία, τον τεχνικό έλεγχο αλλά και το service park, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια.
Το πρωί της Παρασκευής έγινε ο διοικητικός και τεχνικός έλεγχος αυτοκινήτων και πληρωμάτων και το μεσημέρι της ίδιας μέρας έγινε και το Shakedown, μια διαδρομή 5.06 χλμ στον δρόμο Θερμοπύλων – Ανάβρας. Επίσης το ίδιο βράδυ στις 20.30 έγινε η πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα πάλι στον ίδιο χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.
Η διαδρομή του αγώνα αποτελούταν από οκτώ Ειδικές Διαδρομές. Το Σάββατο ήταν δυο επαναλαμβανόμενες, η «Μοσχοκαρυά» των 14.79 χλμ. με εκκίνηση από το πανέμορφο χωριό Στίρφακα και η «Υπάτη» των 13.07 χλμ.
Και την Κυριακή άλλες δυο επαναλαμβανόμενες, η υπέροχη – απαιτητική «Μπράλος – Παύλιανη» των 30.35 χλμ και η τεχνική «Καλοσκοπή» των 10.92 χλμ.
Να σημειώσουμε δε ότι τα πληρώματα που συμμετείχαν στο ελληνικό πρωτάθλημα έκαναν το πρώτο σκέλος κανονικά, αλλά μόνο το ένα πέρασμα των ειδικών την Κυριακή, ενώ τα πληρώματα των Ιστορικών, έτρεξαν μόνο το δεύτερο σκέλος της Κυριακής, με τις συμμετοχές να έχουν φθάσει το νούμερο 60!
Νικητές ήταν οι Κρητικοί Ελευθέριος Αλυγιζάκης – Μιχαήλ Χατζηδάκης με το Skoda Fabia R5. Ήταν οι ταχύτεροι από την αρχή, έγραψαν τέσσερις πρώτους χρόνους και πήραν τη νίκη. Τη δεύτερη για φέτος, με τη νίκη στο Ράλλυ Κρήτης.
Οι μόνοι που κινήθηκαν στους ρυθμούς των νικητών ήταν οι Νίκος Ζάχος – Ηλίας Παναγιωτούνης με Citroen C3 Rally 2. Δυστυχώς όμως στην πρώτη ειδική του δεύτερου σκέλους είχαν μια έξοδο και εγκατέλειψαν. Ο οδηγός διακομίστηκε στο νοσοκομείο Λαμίας και από εκεί στην Αθήνα για εξετάσεις.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν τελικά οι Ιωάννης και Ευάγγελος Άκρατος οδηγώντας επίσης Skoda Fabia R5. Οδήγησαν με τακτική απέφυγαν τα λάθη και κατέλαβαν το δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Το μοναδικό πλήρωμα που συμμετείχε από το εξωτερικό ήταν από την Ιταλία και μάλιστα με γυναίκα οδηγό!
Η Rachele Somaschini με συνοδηγό τον Nicola Arena οδήγησε ένα Citroen C3 Rally 2, στην τρίτη θέση του αγώνα, αποκομίζοντας αρκετούς βαθμούς για το Tour European Rally, θεσμό που ακολουθούν φέτος.
Όσο αφορά στο ελληνικό πρωτάθλημα, τρίτοι τερμάτισαν οι Ευστάθιος Κουκέας – Νίκος Πετρόπουλος με Ford Fiesta R5.
Κατηγορία C2
Εδώ νικητές ήταν οι Νίκος Κομνός – Νίκος Κόντος με Renault Clio Rally 3 κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, κάνοντας καλύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική, την power stage, από τους Γιώργο Περουλάκη – Ελευθέριο Σαρρή με Mitsubishi Lancer Evo VII, αφήνοντας τους στην δεύτερη θέση.
Τρίτοι τερμάτισαν οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς με Ford Fiesta rally 3.
Κατηγορία C3
Οι Κρητικοί Δημήτρης και Εμμανουήλ Κτιστάκης με το γνωστό Peugeot 306 ήταν οι νικητές της κατηγορίας, όπως και της F2 E.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ένα πλήρωμα από την Β. Ελλάδα, οι Γιάννης Κωνσταντινίδης – Δημήτρης Κυπαρισσάς με Citroen DS 3. Οδήγησαν γρήγορα και μυαλωμένα και πήραν την πολύ καλή αυτή θέση, μαζί με την πρώτη θέση στην F2.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας ανέβηκαν οι Θεσσαλονικείς Παύλος Μπαξεβανάκης – Σωτήρης Γεροθανάσης με Honda Civic Type R, κάνοντας τους πατεράδες τους, Αντώνη και Σάκη (παλιοί αγωνιζόμενοι) υπερήφανους.
Στον αγώνα, στην συγκεκριμένη κατηγορία, συμμετείχαμε και εμείς σαν Auto Moto, με τους Βασίλη Φυγκιώρη – Χρήστο Κίτσο με την Opel Ascona B. Δυστυχώς ήρθε η εγκατάλειψη λίγο πριν το τέλος της δεύτερης ειδικής διαδρομής «Υπάτη», λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιστρέψαμε στο service park για να επισκευάσουμε την ζημιά και να ξεκινήσουμε στην Κυριακή με Rally 2, αλλά δεν μπορέσαμε λόγω χρόνου.
Και επί της ευκαιρίας, θα θέλαμε να «πούμε» και από εδώ ένα ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην Tsagaras Motorsport που προσπάθησαν για το καλύτερο αλλά……..
Θα υπάρξει συνέχεια όμως και θα επανέλθουμε δριμύτεροι!
Κατηγορία C4
Οι Ιωάννης Καλατζιάν – Μαργιάννα Καλογηράτου, ήταν οι νικητές στην κατηγορία C4 με Ford Puma kit car.
Στην δεύτερη θέση άλλο ένα πλήρωμα από την Θεσσαλονίκη, οι Κωνσταντίνος Αναγνωστάκης – Δημήτρης Αλεξιάδης με Suzuki Swift. Μια πολύ καλή εμφάνιση, που ήρθε να δώσει χαμόγελα στο πλήρωμα μετά από την περσινή ταλαιπωρία, όπως μας έλεγε ο κος. Αναγνωστάκης.
Και στην τρίτη θέση ένα αγαπητό πλήρωμα από την Λαμία, οι Δημήτρης Διαμαντής – Ανδρέας Μασιάλας με Toyota Corolla AE 86.
Κατηγορία C5
Άλλη μια κατηγορία που κέρδισαν πληρώματα από την Κρήτη. Οι Ιωάννης Νικολιδάκης – Εμμανουήλ Πετούσης με Peugeot 106 S16 και οι Ιωάννης Καφετζάκης – Νίκος Ξάνθος με ίδιο αυτοκίνητο, ήταν οι κυρίαρχοι της κατηγορίας. Τελικά νικητές οι πρώτοι, με 7.95 δευτερόλεπτα διαφορά. Τερμάτισαν δε και στην 9η και 10η θέση γενικής αντίστοιχα, ενώ στην τρίτη θέση της κατηγορίας τερμάτισαν οι Απόστολος Βεργοζήσης – Βασίλης Ανάγνου με Citroen Saxo Vts.
Κατηγορία C6
Στην «μικρή» κατηγορία πρώτοι τερμάτισαν οι Ιωάννης Κουτσοδήμος – Σπυρίδων Βλάγκας με Peugeot 106 S16, ενώ οι Δημήτρης Αμαξόπουλος – Σταύρος Σταμέλος -επίσης με Peugeot 106 S16- ήταν δεύτεροι και με ένα Citroen Saxo Vts τρίτοι τερμάτισαν οι Νίκος Μανούσκος – Σπυρίδων Μπογδάνος.
ΙΣΤΟΡΙΚΑ
Όσο αφορά στον αγώνα των Ιστορικών αυτοκινήτων νικητές ήταν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με BMW M3 κερδίζοντας και τις τέσσερις ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Δεύτεροι κατετάγησαν οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Αθανάσιος Σαμαράς με Lancia Stratos HF και τρίτοι οι Λυμπέρης Παπάζογλου – Μαρία Νικολοπούλου με Lancia Delta Integrale.
Επόμενος αγώνας του Πρωταθλήματος Ελλάδος ασφάλτου, στις 13 – 14 Σεπτεμβρίου, το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. στην Θεσσαλονίκη.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ID PAPAS