Με αφορμή το νέο Skoda Fabia που δοκιμάσαμε πρόσφατα (δες εδώ) και τα πρόσφατα στοιχεία ταξινομήσεων (δες εδώ) που θέλουν τον Μάρτιο τα μοντέλα της B κατηγορίας ή supermini να αγγίζουν το 25,5% της συνολικής αγοράς, κάναμε μια γρήγορη έρευνα-αναζήτηση για να δούμε πόσο ξεκινούν σήμερα τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας…
Για την ιστορία, κάποτε προ αυξήσεων -δηλαδή προ διετίας- ένα supermini μοντέλο μπορούσε να αποκτηθεί από σχεδόν 10.000 ευρώ (9.980 ευρώ κόστιζε το Dacia Sandero και 9.990 ευρώ το Mitsubishi Space Star, το οποίο καταργήθηκε), με τα ακριβότερα τότε (2020) να «πιάνουν» τα σχεδόν 20 χιλιάρικα (19.790 ευρώ κόστιζε το Mini και 19.950 ευρώ τo Audi A1), ενώ αν θέλουμε να γυρίσουμε μια δεκαετία πιο πίσω -δηλαδή στο 2010- επιγραμματικά να αναφέρουμε ότι τότε τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ξεκινούσαν από τα 8.600 ευρώ (Dacia Sandero) και έφταναν μέχρι τα 17.650 ευρώ (Mini).
Ας δούμε όμως τώρα πόσα λεφτά απαιτούνται σήμερα για να μπορέσει να πάρει ο Έλληνας ένα νέο σύγχρονο -έστω και μικρό- αυτοκίνητο για να καλύψει τις μεταφορικές του ανάγκες.
Αναλυτικά λοιπόν -και από το φθηνότερο στο ακριβότερο- η κατηγορία των supermini διαμορφώνεται σύμφωνα με τις αρχικές τιμές (βασικές εκδόσεις) σήμερα ως εξής:
-
Mazda 2: Από 15.686 ευρώ…
-
Skoda Fabia: Από 15.990 ευρώ…
-
Seat Ibiza: Από 15.990 ευρώ…
-
Suzuki Swift: Από 16.580 ευρώ…
-
Hyundai i20: Από 16.890 ευρώ…
-
Citroen C3: Από 17.000 ευρώ…
-
Toyota Yaris: Από 17.180 ευρώ…
-
Dacia Sandero Stepway: Από 17.920 ευρώ…
-
Renault Clio: 18.790 ευρώ…
-
Peugeot 208: 18.900 ευρώ…
-
Opel Corsa: Από 19.900 ευρώ…
-
Volkswagen Polo: Από 20.900 ευρώ…
-
Mini: Από 22.350 ευρώ…
-
Audi A1: Από 20.368 ευρώ…
-
Ford Fiesta: Από 22.679 ευρώ…
-
Honda Jazz: Από 25.650 ευρώ…