Η «βάση»…
Τα crossover έγιναν γρήγορα μεγάλη «μπίζνα» για σχεδόν κάθε mainstream κατασκευαστή, με την Opel -ως φαίνεται- να έχει επωφεληθεί αρκετά απ’ αυτά, αφού τα Crossland, Mokka και Grandland συγκαταλέγονται στα πιο δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία τους, χάρη στις ελκυστικές τιμές και το ευρύχωρο εσωτερικό τους, που αποτελούν μεγάλα δέλεαρ για τις οικογένειες…
Το Crossland είναι η «βάση» των οχημάτων ελευθέρου χρόνου στην γκάμα της Opel, όντας το μικρότερο σε διαστάσεις SUV από τα τρία και παρά την αυξημένη δημοτικότητά του, δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα εντυπωσιακό ή πολυτελές, με την οδηγική του συμπεριφορά να είναι τουλάχιστον ουδέτερη.
Για να τα αλλάξει όλα αυτά η Opel, το «πέρασε» από ένα facelift στο μέσο της ζωής αυτής της έκδοσης, κατά το οποίο έλαβε μια σειρά από σχεδιαστικές αλλαγές μέσα – έξω, έγινε πιο ποιοτικό και διατίθεται στην ελληνική αγορά με δύο εκδόσεις κινητήρα, που κοινό παρονομαστή έχουν τον 1.200άρη τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του ομίλου Stellantis, που αποδίδει είτε 110, είτε 130 ίππους. Το δοκιμάζουμε στη μικρότερη έκδοση, αυτή των 110 ίππων και ευπειθώς αναφέρουμε…
Με νέα εμφάνιση…
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, το Crossland έχει πλέον αποτάξει από την ονομασία του το γράμμα «Χ» που γνωρίσαμε στο πρώτο μοντέλο του 2017 (η βάση είναι ίδια, καθώς είναι -όπως προαναφέραμε- facelift) και πέραν αυτού, έρχεται με μία νέα εμφάνιση που παρότι δεν είναι εξίσου εντυπωσιακή με αυτή του μεγαλύτερου Mokka, είναι σύγχρονη και ευχάριστη στο μάτι, τουλάχιστον σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Για να επιτευχθεί αυτό, η Opel έχει κάνει μια σειρά από σχεδιαστικές αλλαγές, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από το τελευταίο Mokka. Αυτές περιλαμβάνουν ένα νέο μπροστινό μέρος τύπου «Vizor» σύμφωνα με την Opel που ενώνει το κεντρικό σήμα με τους προβολείς, μέσω μιας συνεχόμενης λωρίδας «γυαλιού». Οι τελευταίοι είναι τεχνολογίας LED και σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα διαμορφώνουν το ανανεωμένο «πρόσωπο» του Crossland.
Στο προφίλ η εμφάνιση είναι ίδια με το Crossland X που γνωρίσαμε το 2017, με τα μαύρα ένθετα να υπάρχουν και πάλι επάνω από τα μαρσπιέ και τις εντυπώσεις να κλέβει η διχρωμία στο αυτοκίνητο της δοκιμής και οι νέας σχεδίασης ζάντες (17 ιντσών), ενώ πίσω έχει μεταφερθεί η ονομασία του μοντέλου από το αριστερό άκρο της πέμπτης θύρας στο κέντρο αυτής (κάτω από το σήμα της Opel), έχει ανασχεδιαστεί το ασημί ένθετο του προφυλακτήρα και έχουν τοποθετηθεί νέα φώτα, τα οποία είναι πλέον σκουρόχρωμα και LED.
Με νέες επενδύσεις…
Στο εσωτερικό, υπάρχουν νέες επενδύσεις σε ταμπλό και καθίσματα, με τα τελευταία να έχουν και μια νέα πορτοκαλί ρίγα στο επάνω μέρος τους, αλλά πέραν αυτών η εικόνα είναι ίδια με αυτήν που γνωρίσαμε στην καμπίνα του προ-facelift μοντέλου.
Αυτό δεν είναι ωστόσο απαραίτητα κακό, καθώς η διάταξη είναι εργονομική και η οθόνη αφής (7 ή 8 ιντσών αναλόγως έκδοσης) εύκολη στη χρήση (με Apple CarPlay και Android Auto). Μάλιστα, η εργονομία αυξάνεται ακόμη περισσότερο χάρη στη βαθιά θήκη μπροστά του επιλογέα, τις δυο ποτηροθήκες πίσω αυτού και στο ντουλαπάκι ανάμεσα των καθισμάτων οδηγού – συνοδηγού.
Τα τελευταία ήταν επενδυμένα με ένα «μείγμα» αλκαντάρα – δέρματος στο αυτοκίνητο της δοκιμής, αυξάνοντας την αίσθηση πολυτέλειας, αλλά όχι ικανά για να μετατρέψουν την συνολική, κάπως ξεπερασμένη εικόνα του εσωτερικού, σε σχέση με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Στον αντίποδα βέβαια, το Crossland κερδίζει στον τομέα της πρακτικότητας, αφού οι πίσω επιβάτες κάθονται αρκετά ψηλά και με αρκετό «αέρα» για το κεφάλι και τα πόδια τους, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε ποσοστό 60/40 και είναι συρόμενα, με αποτέλεσμα να επιτρέπουν την αύξηση του χώρου αποσκευών από 410 έως 520 λίτρα.
Με δύο βενζινοκίνητα σύνολα…
Η Opel ξεκίνησε τη διάθεση του ανανεωμένου Crossland με τέσσερα κινητήρια σύνολα το 2021 (1.2 – 83 ίπποι, 1.2T – 110 ίπποι, 1.2Τ – 130 ίπποι και 1.5D – 110 ίπποι) και πλέον εν έτει 2024 έχει διατηρήσει μόνο τα δύο υπερτροφοδοτούμενα βενζίνης των 1,2 λίτρων, χάρη στον πιο φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα τους. Το πρώτο αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και το δεύτερο αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με την μετάδοση της κίνησης να γίνεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Στην διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το μικρότερο διαθέσιμο κινητήριο σύνολο, που χάρη στους 110 ίππους και στα 205 Nm ροπής είναι ικανό να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και να «πιάνει» σε τελική ταχύτητα τα 187 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την Opel.
Σύμφωνα τώρα με τις δικές μας μετρήσεις, το Crossland με τους 110 ίππους χρειάζεται 4,1 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, 10,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 0-120 χλμ./ώρα, ενώ για το 60-100 χλμ./ώρα (με 6η) απαιτούνται 7,7 δευτερόλεπτα και για το 80-120 χλμ./ώρα (επίσης με 6η) 8,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Πέρα όμως απ’ αυτά τα νούμερα επιδόσεων, ο κινητήρας αυτός δείχνει ότι ταιριάζει καλά με το σύνολο, αφού παρέχει αρκετή ώθηση για να κινήσει το Crossland εντός πόλεως και αξιοπρεπή για τη μετακίνηση στο επαρχιακό δίκτυο, τη στιγμή που αναδεικνύεται και εξαιρετικά οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου.
Τούτου λεχθέντος, η μέση κατανάλωση που κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδίου κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας κατέληξε στα 7,1 λίτρα/100χλμ., με την ελάχιστη που επιτύχαμε να είναι στα 5,9 λίτρα/100χλμ. και τη μέγιστη να φτάνει μέχρι τα 8,6 λίτρα/100χλμ.
Οδηγικά τώρα, η συμπεριφορά του πρώτου Crossland ήταν μια από τις βασικές του αδυναμίες και παρόλο που ακόμη και τώρα δεν θα αμφισβητήσει τους ηγέτες της κατηγορίας, σίγουρα έχει κάνει ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού ναι μεν έγινε πιο σταθερό και εκλεπτυσμένο (ειδικά στις υψηλές ταχύτητες), αλλά συγχρόνως παραμένει -χάρη στα μεγάλα παράθυρα και στο ελαφρύ τιμόνι- ιδανικό για κίνηση στην πόλη, όπου πιθανότατα θα οδηγηθεί και ως επί το πλείστον.
Εν κατακλείδι λοιπόν, μπορεί το Crossland να μην είναι τόσο ευχάριστο οδηγικά όπως ένα Ford Puma ή ένα Seat Arona, αλλά είναι ένα αξιοπρεπέστατο και ασφαλές SUV που θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες που έχει ένας μέσος οδηγός από το καινούργιο του αυτοκίνητο, ενώ θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από το αγαπημένο γυναικείο φύλο λόγω στην ευκολία χρήσης που προσφέρει.
Με καλή τιμή γι’ αυτά που προσφέρει…
Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν ανέβει σε τιμές τα τελευταία χρόνια και -παρά τις μειώσεις που δέχονται το τελευταίο εξάμηνο- παραμένουν ακόμη αρκετά ακριβότερα από αυτά που έβρισκε κανείς πριν την έλευση του Covid-19 και φυσικά προ του πολέμου στην Ουκρανία.
Έτσι, αν για παράδειγμα η πλειοψηφία των B-SUV (όπου εντάσσεται και το Opel Crossland) απαιτούσε προ πενταετίας κάτω από 20.000 ευρώ για την απόκτηση ενός μοντέλου της, πλέον απαιτεί πάνω από 20.000 ευρώ (ελάχιστα κοστίζουν πλέον κάτω από 20.000 ευρώ), με πολλά να προσεγγίζουν ακόμη και τα 30.000 ευρώ, ελέω υβριδικών συστημάτων, αυξημένης πολυτέλειας, τεχνολογίας, κ.α.
Το Crossland τοποθετείται ανάμεσά τους με μια τιμή που μπορεί να μην είναι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας, αλλά προσεγγίζει τη βάση αυτής, ξεκινώντας από 22.800 ευρώ στη βασική έκδοση Edition, η οποία περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται κάποιος από το νέο του αυτοκίνητο, όπως προβολείς LED, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αναγνώριση σημάτων ορίων ταχύτητας, βοήθημα εκκίνησης σε ανηφόρα, A/C, δερμάτινο τιμόνι, κ.α., ενώ φυσικά δεν λείπουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας της μάρκας και το σύστημα Multimedia R με την οθόνη των 7 ιντσών.
Για όσους τώρα επιθυμούν επιπλέον καλούδια (όπως διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, κτλ.) υπάρχει η έκδοση Family Edition (από 23.300 ευρώ) και επάνω της η τρίτη και τελευταία -διαθέσιμη- έκδοση, η Elegance. Αυτή περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, αλλά ξεκινάει από 24.200 ευρώ με τον κινητήρα των 110 ίππων και φτάνει μέχρι το επίπεδο των 26.700 ευρώ με τον κινητήρα των 130 ίππων. Ένα επίπεδο που κάνει το Crossland πλέον να «χάνει» τον “Value for Money” χαρακτήρα του και πρακτικά τους υποψήφιους αγοραστές να κοιτούν σε άλλα πιο προικισμένα μοντέλα…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.2T
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.199
|
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
110/5500
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
205/1750
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι |
2EEK
|
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
75,0 x 90,5
|
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1
|
Κιλά/ίππο | 10,7 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 3,0 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,7 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 6 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η |
3.455
|
Σχέση μετάδοσης 2η |
2.048
|
Σχέση μετάδοσης 3η |
1.290
|
Σχέση μετάδοσης 4η |
0.975
|
Σχέση μετάδοσης 5η |
0.745
|
Σχέση μετάδοσης 6η |
0.574
|
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν |
2.583
|
Τελική σχέση μετάδοσης |
4.294
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
17x7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Bridgestone Turanza T005 |
Διάσταση ελαστικών |
215/50 R17
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4217x1765x1605
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2604
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1518 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1491 |
Βάρος(κιλά) | 1179 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 410 – 1255 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,1 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,3 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 14,5 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 185 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,8 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,1 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,6 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,9 |
Αυτονομία(χλμ.) | 645 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 45 |
Εκπομπή CO2 | 130 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 22.800 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 24.200 |