Προσαρμοσμένο στο σήμερα
Ακόμα και κάποιος που δε γνωρίζει τίποτα για την αυτοκινητοβιομηχανία, θα έχει παρατηρήσει ότι τα αυτοκίνητα FIAT ανέκαθεν ακολουθούν μια συγκεκριμένη «γραμμή», εστιάζοντας περισσότερο στην οικονομία και την πρακτικότητα σε σχέση με την πολυτέλεια και τις επιδόσεις.
Στον ίδιο δρόμο «βαδίζει» και το Tipo, το οποίο ανανεώθηκε, αναβαθμίστηκε και προσαρμόστηκε στο σήμερα με σκοπό να αποτελέσει μια ξεχωριστή πρόταση στην αγορά…
Στη φιλοσοφία αυτή, πέρα από τα «κλασικά» του -έως τώρα- αμαξώματα hatchback, sedan και station wagon, η γκάμα συμπληρώθηκε από την έκδοση Cross που αποτελεί στην ουσία το πρώτο C-Crossover της FIAT.
Έτσι, το FIAT Tipo διαθέτει πλέον και μια πιο… offroad εκδοχή, με αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 3,7 εκ., πιο «σκληροπυρηνικό» παρουσιαστικό με ενισχυμένους προφυλακτήρες και μασπιέ, προστατευτικά στα φτερά και ράγες οροφής.
Το ανανεωμένο παρουσιαστικό ενισχύει η επανασχεδιασμένη μάσκα, οι νέες χρωματικές επιλογές και η νέα σχεδίαση στις ζάντες.
Στη βασική φιλοσοφία
Ακολουθώντας τη βασική γραμμή της FIAT -όπως προείπαμε- το νέο Tipo Cross διαθέτει ένα άνετο και ποιοτικό εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα των καθημερινών μετακινήσεων.
Οι επιφάνειες στην κονσόλα και το ταμπλό είναι κατασκευασμένες από μαλακά στην αφή υλικά, ωστόσο όσο κινούμαστε προς το δάπεδο, τα πλαστικά είναι πιο σκληρά αλλά με καλή συναρμογή.
Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα και έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικούς αποθηκευτικούς χώρους, θήκες για μικροαντικείμενα και θύρα φόρτισης κινητού τηλεφώνου.
Στις πίσω θέσεις, το Tipo Cross είναι επίσης άνετο και ευρύχωρο για τρεις ενήλικες, οι οποίοι θα απολαύσουν άφθονο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον θήκες για αποθήκευση στις πόρτες και στις πλάτες των καθισμάτων.
Άφθονος αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και στο χώρο αποσκευών του Tipo Cross με τα 440 λίτρα του να τον τοποθετούν πάνω από τον ανταγωνισμό. Ειδικά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, δημιουργείται έξτρα χώρος που στην πράξη χωράει ό,τι μπορεί να θελήσει κανείς να μεταφέρει με το αυτοκίνητό του.
Σημαντική έμφαση δόθηκε και στην τεχνολογική αναβάθμιση του Tipo Cross, το οποίο διαθέτει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών και μια μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment (ως έξτρα εξοπλισμό).
Άνεση και οικονομία
Το FIAT Tipo Cross διατίθεται στην αγορά με τέσσερις επιλογές κινητήρων. Η πρώτη είναι η έκδοση βενζίνης της δοκιμής μας με έναν τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα του λίτρου και απόδοση 100 ίππων ισχύος και 190 Nm ροπής. Δίπλα της υπάρχουν και δυο πετρελαιοκινητήρες, ένας χωρητικότητας 1,3 λίτρων απόδοση 95 ίππων και ένας 1,6 λίτρων με απόδοση 130 ίππων, ενώ πρόσφατα προστέθηκε και μία mild hybrid έκδοση.
Με το «δικό μας» βενζινοκινητήρα ξεκινήσαμε χαλαρά, παρατηρώντας την ήπια, γραμμική του λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο κινητήρας αυτός είναι ικανότατος στο να κινήσει το Tipo Cross σε κάθε διαδρομή, αλλά όταν χρειαστεί μεγάλη επιτάχυνση εκεί δεν μπορεί να ακολουθήσει, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση, αλλά είναι σίγουρο ότι στον αυτοκινητόδρομο θα σας λείψει η 6η σχέση.
Από πλευράς οικονομίας, η FIAT κάνει αυτό που υπόσχεται, με μέση κατανάλωση στα 7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής μας. Με πιο «βαρύ» δεξί πόδι, τα νούμερα αυτά φτάνουν στα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ με πιο συνετή οδήγηση εύκολα είδαμε τιμές κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Με το Tipo Cross κινηθήκαμε άνετα μέσα στην πόλη, εκτιμώντας για ακόμα μια φορά τη λειτουργία City στο τιμόνι, η οποία βοηθάει πολύ στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Στον αυτοκινητόδρομο, κινηθήκαμε επίσης άνετα, με περιορισμένους θορύβους, ενώ σε επαρχιακό δίκτυο διακρίναμε την καλή λειτουργία της ανάρτησης. Αυτή, στο νέο Tipo, εμφανίζεται πιο σκληρή στη ρύθμισή της, χωρίς όμως να κουράζει, ενώ παράλληλα προσφέρει σταθερότητα και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, κάνοντας τους ελιγμούς με αυξημένη ταχύτητα πιο προβλέψιμους και ασφαλείς.
Με όπλο τη χαμηλή τιμή
Το Tipo Cross της δοκιμής μας με τον βενζινοκινητήρα του λίτρου, αποτελεί σίγουρα μια ικανότατη επιλογή για τον οικογενειάρχη του σήμερα, ο οποίος -δεδομένων των συνθηκών- θα έχει πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό. Με αρχική τιμή στα 19.977 και τιμή 24.225 ευρώ για την πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, το σύνολο που αγοράζει κανείς μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι σε πολύ ακριβότερα μοντέλα του ανταγωνισμού, πάντα με στις σχετικές παραχωρήσεις.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.0Τ |
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 100/5000 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 190/1500 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 1ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
70,0x86,5
|
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1
|
Κιλά/ίππο | 12,4 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 281 χλστ.
|
Πίσω |
Ταμπούρα 228 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 3,2 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,9 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 5 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 4.273 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.238 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.444 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.029 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.767 |
Σχέση μετάδοσης 6η | – |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 3.909 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 3.733 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 17×6.5J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Bridgestone Turanza T005 |
Διάσταση ελαστικών |
215/55 R17
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4368x1802x1556
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2638 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1542 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1543 |
Βάρος(κιλά) | 1280 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 440 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,6 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 11,3 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 16,5 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 184 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,6 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,8 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,9 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 6,5 |
Αυτονομία(χλμ.) | 657 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 50 |
Εκπομπή CO2 | 127 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 19.977 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 24.225 |
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: