Σαχάρα…
Γενικά δε συμπαθώ τους ανθρώπους. Ορισμένες κατηγορίες τουλάχιστον. Έτσι προτιμώ να βρίσκομαι στη Σαχάρα μόνος, στη λίμνη Γκιστόβα μόνος, στην παραλία του Ερημίτη μόνος. Στη δύσβατη παραλία της Αγίας Παρασκευής ή στο Ελατοχώρι, στα δυο χιλιάδες μέτρα μόνος!
Εν πάση περιπτώσει το πιάσατε το νόημα…
Αν λοιπόν είστε τέτοιος αντικοινωνικός τύπος σαν και μένα, ή και αν δεν είστε αλλά λατρεύετε γενικά το ταξίδι σε μέρη που δεν πάει η Google όπως λέει κι ένα χαριτωμένο αυτοκόλλητο, χρειάζεστε και το κατάλληλο όχημα…
Το κατάλληλο όχημα λοιπόν έπεσε στα χέρια μου το μεσημέρι μιας Τετάρτης με τους Νοτιάδες της εποχής να θερίζουν, ενώ ήταν αδύνατο να στρίψω έστω και ένα τσιγάρο. Ιδού λοιπόν το Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid Sahara…
Παράδοση
Μάλιστα έπεσε στα χέρια μου μαζί με τον πρόγονό του, χάρη στον αγαπητό φίλο Στέλιο Τσιώμο που διατηρεί ζωντανό και αξιόμαχο, ένα από τα πρώτα Willys, που σημειωτέον πήρε μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας, στη διάρκεια του Β’ ΠΠ, πήγε Γαλλία, Βέλγιο, Γερμανία και μετά τον πόλεμο κατέληξε στην Ελλάδα, όπου γύρω στο 1975 εκποιήθηκε και περιήλθε σε χέρια ιδιωτών.
Είναι λοιπόν ένα γνήσιο MB Willys Jeep με ημερομηνία κατασκευής 13/3/1943 και σήμερα, χάρη στο δικηγόρο-εκπαιδευτικό και ιστορικό αναβιωτή Στέλιο, είναι μερικώς ανακατασκευασμένο μόνο στα απολύτως απαραίτητα και γι’ αυτό διατηρεί ακόμα πάρα πολλά αυθεντικά στοιχεία του. Επιγραμματικά, ο κινητήρας του είναι FORD GPW, όπως και κάποια άλλα μηχανικά μέρη του, κάτι που συνήθιζαν τότε (δηλ. να τοποθετούν ότι είχαν από παρόμοια JEEP) όταν επισκεύαζαν σε συνθήκες μάχης.
Για την ιστορία, συνολικά κατασκευάστηκαν 650.000 περίπου Willys, με τον Αμερικάνο Αρχιστράτηγο Αϊζενχάουερ να δηλώνει ότι το Willys ήταν ένα από τα τρία όπλα-μηχανήματα που κέρδισαν τον πόλεμο!
Είναι λοιπόν το όχημα που «κέρδισε» το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στην περίφημη έκδοση Willys. To Willys που βλέπετε στις εικόνες! Έτσι και το νέο δίπλα του, που όχι μόνο δεν προδίδει τον πρόγονό του, αλλά δανείζεται και ένα σωρό στοιχεία από εκείνον…
Όπως τους «τάκους» για την ανάκληση του εμπρός παρμπρίζ, τις δέστρες ασφάλισης του καπό στο ύψος των εμπρός φτερών, τους εξωτερικούς μεντεσέδες στις πόρτες και στο χώρο αποσκευών – φόρτωσης, ακόμα και τη θέση της δεξαμενής καυσίμου κάτω από το κάθισμα, που τη θέση της πια έχουν καταλάβει οι μπαταρίες της ηλεκτροκίνησης στο Wrangler 4xe.
4Xe;
Η αλήθεια είναι πως φοβηθήκαμε αρχικά αυτό το “e” με την έννοια πως κατά πάσα πιθανότητα το αυτοκίνητο έχασε την σκληρή εκτός δρόμου φυσιογνωμία του. Ευτυχώς σύντομα διαψευστήκαμε…
Είναι το μοναδικό που απέμεινε αφοσιωμένο στο σκοπό για τον οποίο εξ αρχής σχεδιάστηκε. Να μας πάει παντού. Είτε υπάρχει δρόμος, είτε όχι, και δεν είναι καν το σκληροτράχηλο της οικογένειας, αφού υπάρχει και το Rubicon…
Σε μια εποχή που οι εταιρείες μας έχουν κυριολεκτικά «πνίξει» σε SUV, ψευδόSUV, δήθεν SUV, δήθεν 4Χ4 και περίπου, αλλά όχι ακριβώς, 4×4 οχήματα που απευθύνονται σε κάθε πικραμένη νοικοκυρά, ο μόνος φάρος στη μοναξιά της τετρακίνητης κοινότητας, παραμένει η σειρά των Jeep Wrangler. «Υπάρχουν κι άλλοι» θα μου πείτε. Ποιοι; Με εξαίρεση κάποιες εκδόσεις της σειράς G της Mercedes και το INEOS Grenadier που ακόμα δεν το έχουμε δει στους δρόμους, μάλλον δεν υπάρχει άλλος, τουλάχιστον στην κατηγορία. Τα Jimny και Niva ανήκουν αλλού, με το πρώτο να έχει χαντακωθεί λόγω ρύπων στη Γηραιά Ήπειρο και το δεύτερο να είναι old school δύναμη. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία που θα την διηγηθούμε μίαν άλλη μέρα…
Εντός & Εκτός
Το αυτοκίνητο θα σας πάει κυριολεκτικά παντού συνεχίζοντας την παράδοση όλων των Wrangler. Οι προφυλακτήρες ψηλά, η απόσταση στα 25 εκατοστά από το έδαφος, οι τροχοί στις άκρες του αμαξώματος, οι συμπαγείς άξονες εμπρός και πίσω, η ελαστικότητα της ανάρτησης, οι άπειρες ρυθμίσεις της τετρακίνησης, η οικονομική μετακίνηση εντός πόλεως με την ηλεκτρική αυτονομία των 50 χλμ. (περίπου 40, θα σας τα βγάλει!) οι χώροι για πέντε επιβαίνοντες, η δυνατότητα να το κάνετε κυριολεκτικά «καλοκαιρινό» μιας και λύνεται εις τα εξ ων συνετέθη, με τις πόρτες και την οροφή να αφαιρούνται πλήρως, θυμίζοντας το θρυλικό πρόγονό του, το κάνουν το τέλειο όχημα περιπέτειας που δε θα λυπηθείτε να το «χώσετε» όπου χρειαστεί. Κι αν φοβηθείτε εσείς να είστε βέβαιοι ότι αυτό δε φοβάται…
Αναρριχηθήκαμε σε πίστα μοτο-κρος χωρίς καν να χρησιμοποιήσουμε τετρακίνηση (!), με… ασφάλτινα ελαστικά! Κλίση 30 μοιρών περίπου, ίσως και περισσότερο. Στην προσπάθειά μας να το δυσκολέψουμε, διασχίσαμε λασπολακούβες, «ρωσικά» βουνά, περίεργες κλίσεις και δοκιμάσαμε γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης. Δε νοιάζεται, δε δυσανασχετεί. Περνά, και πώς να μην περάσει, με γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας 36,6ο/31,8ο/21,4 ο και διάβαση υδάτινου κολλήματος στα σχεδόν 80 εκατοστά!
Μέσα
Τις ημέρες που βγήκα με το αυτοκίνητο, ο άνεμος λυσσομανούσε, η βροχή είχε κάνει την εμφάνισή της την προηγούμενη, το έδαφος ασταθές και απροσδόκητο. Μόνη παρηγοριά οι κρύοι καφέδες και το φιλόξενο σύγχρονα σχεδιασμένο εσωτερικό του Wrangler με το νέο infotainment system και τους νέας γενιάς διακόπτες για την επιλογή τόσο της κίνησης, όσο και του κλιματισμού.
Να σημειώσουμε ότι η Jeep απέφυγε, ευτυχώς, να μας «κοτσάρει» κάνα ηλεκτρικό χειρόφρενο και σαχλά διακοπτάκια αντί για τον ωραίο λεβιέ επιλογής τετρακίνησης.
Μικροί οι χώροι που θυσιάστηκαν για λόγους ασφάλειας και την ύπαρξη μπάρας. Επίσης έχεις, όπως σε όλα τα Wrangler όταν είναι κλειστά, μια αίσθηση υποβρυχίου λόγω των μικρών γυάλινων επιφανειών, αλλά περιέργως δε σε ενοχλεί καθόλου και εξοικειώνεσαι πολύ σύντομα.
Cargo παντελόνια, φθηνά κι ανθεκτικά πουκάμισα και μποτάκια, όντας σίγουροι ότι θα ταλαιπωρηθούμε. Τέτοια φορέσαμε. Το συμπέρασμα είναι ότι θα μπορούσαμε να ταλαιπωρούμε το αυτοκίνητο άλλες τόσες μέρες, σε άλλες τόσες τοποθεσίες, φορώντας κοστούμι και γραβάτα…
Τεχνικά, αλλά όχι κουραστικά!
Αρχικά ανησύχησα με τη μικρότερη δεξαμενή καυσίμου, αλλά δεν έπρεπε. Το Sahara θα σας δώσει μια αυτονομία μόνο με τον θερμικό κινητήρα και τις απαραίτητες φορτίσεις πάνω από 1500 (!) χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι γι΄ αυτούς -ειδικά- που αγαπούν το overlanding είναι χαράς ευαγγέλια, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε και το καλό που κάνει στην τσέπη μας.
Μετά ανησύχησα για την ισχύ του δίλιτρου κινητήρα. Και πάλι δε θα έπρεπε. Με συνδυαστικά 380 άλογα και 637 Νm ροπής είναι κάτι περισσότερο από ικανός για να διασχίσετε όποια επιφάνεια αυτού του πλανήτη θέλετε…
Συνέχισα να ανησυχώ για τις επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο κοντά πέντε μέτρα και με βάρος 2,3 τόνους περίπου. Ούτε να το σκέφτεστε με 0-100 σε 6,4 δεύτερα…
Τελικά, η μόνη μου ανησυχία για το μοναδικό -κατά την άποψή μου- αληθινό 4×4 της εποχής μας έπρεπε να είναι τα χρήματα που δεν έχω για να αποκτήσω ένα και είναι πολλά αφού το Wrangler ακρίβυνε και πλέον απαιτεί σχεδόν 82.000 ευρώ…
Καλά ταξίδια σε όλους!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
2.0T
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.995 |
Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 272/5250 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
400/3000
|
Θέση |
Εμπρός
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 1ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
84,0 x 90,0
|
Σχέση συμπίεσης | 10,0:1 |
Κιλά/ίππο | 6,0 |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
|
|
Θέση | Εμπρός |
Μεγ. Ισχύς (ίπποι)
|
145 |
Μεγ. Ροπή (Nm)
|
245 |
Συνδ. Ισχύς (ίπποι)
|
380 |
Συνδ. Ροπή (Nm)
|
637 |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
|
|
Χωρητικότητα (kWh)
|
17,3 |
Τάση (V)
|
400 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Άκαμπτος άξονας
|
Πίσω |
Άκαμπτος άξονας
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 330x28 χλστ.
|
Πίσω |
Δίσκοι 342x14 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρουδραυλική
|
Στροφές τιμονιού | 3,2 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 12,3 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Σε 2 ή σε 4 τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο 8 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 4.714 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 3.143 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 2.106 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.667 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 1.287 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 1.000 |
Σχέση μετάδοσης 7η | 0.839 |
Σχέση μετάδοσης 8η | 0.667 |
όπισθεν | 3.317 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 3.730 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
18x7,5J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Goodyear EfficientGrip SUV.4×4 |
Διάσταση ελαστικών | 255/70 R18 |
Ρεζέρβα |
Κανονικός τροχός
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4882x1894x1838
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 3008 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1598
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1598
|
Βάρος(κιλά) |
2276
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 533 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 2,8 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 6,4 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 8,7 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 180 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή |
3,5 – 4,1
|
Μέση τιμή δοκιμής | 11,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 13,7 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 10,1 |
Αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση(χλμ.)
|
38 |
Συνδ. Αυτονομία με μία φόρτιση(χλμ.)
|
702 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 65 |
Εκπομπή CO2 | 79 – 94 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 81.300 |