Επιτέλους ανανέωση!
Το Opel Astra είχε ομολογουμένως τα τελευταία χρόνια ένα μικρό πρόβλημα λόγω του «ξενέρωτου» στυλ του, των «βαρετών» κινητήρων και της «αδύναμης» εντύπωσης που έκανε τελικά στους αγοραστές που αναζητούσαν ένα ικανό οικογενειακό χάτσμπακ που να είναι επίσης κάπως θελκτικό. Όμως, με την είσοδο στον όμιλο PSA το 2017 και στη συνέχεια στη μεγαλύτερη οικογένεια της Stellantis, το Opel Astra αναζωογονήθηκε και απέκτησε νέα πνοή…
Είναι αλήθεια ότι το προηγούμενο Astra δεν πρόσφερε την ποιότητα του Volkswagen Golf, ούτε τη δυναμική οδήγηση του Ford Focus, ενώ ανταγωνιστές όπως το Mazda 3 και το Honda Civic αποτελούσαν εντυπωσιακές εναλλακτικές λύσεις που έκαναν την επιλογή της Opel να φαίνεται αδύναμη στη σύγκριση. Τώρα όμως στην όγδοη γενιά του, το Astra διαθέτει έξυπνη, μοντέρνα εμφάνιση, εντυπωσιακή τεχνολογία και πολύ σημαντικά συστήματα μετάδοσης κίνησης για να ενισχύσει την εικόνα του.
Κεντρίζει το βλέμμα
Το ανανεωμένο παρουσιαστικό που βλέπουμε σε αυτό το νέο Astra, το πρωτοσυναντήσαμε στο Mokka και στη συνέχεια στα ανανεωμένα SUV της μάρκας, στα Crossland και Grandland. Σε αυτό ξεχωρίζει η νέα μαύρη “Opel Vizor” μάσκα και οι έντονες γραμμές που προκαλούν πλέον τα βλέμματα, ενώ το σύνολο συμπληρώνουν οι προκλητικοί διαθέσιμοι χρωματισμοί.
Το επίπεδο καπό και οι πιο φαρδιοί θόλοι, σε συνδυασμό με το ελάχιστα αυξημένο πλάτος, κάνουν το Astra να αφήνει ένα πιο ισχυρό αποτύπωμα στο δρόμο, ενώ την εικόνα του ενισχύουν τα LED φωτιστικά σώματα τα οποία ενσωματώνουν την τεχνολογία Intelli-Lux στις πιο ενισχυμένες εκδόσεις.
Οι έντονες γραμμές που ξεκινούν από εμπρός, διατρέχουν όλη την πλαϊνή πλευρά, καταλήγοντας πίσω όπου τα διακριτικά φώτα και το όνομα του μοντέλου κάτω από το σήμα της μάρκας, κάνουν το νέο Astra να μην περνά με τίποτα απαρατήρητο.
Έμφαση στην τεχνολογία και την πρακτικότητα
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα νέα μοντέλα Astra περιλαμβάνουν το αναβαθμισμένο σύστημα Pure Panel Pro ως στάνταρ στις εκδόσεις GS Line και άνω, έτσι ώστε η καμπίνα να επωφελείται από ένα ζευγάρι ψηφιακών οθονών 12 ιντσών. Και τα δύο συστήματα φαίνονται υπέροχα και μας αρέσει που η Opel έχει διατηρήσει τα φυσικά χειριστήρια κλιματισμού που είναι ευκολότερα στη χρήση κατά την κίνηση.
Είναι σημαντικό για ένα οικογενειακό χάτσμπακ να μπορεί να φροντίζει τα μικρά πράγματα που βοηθούν στην ευκολότερη και πιο άνετη καθημερινή ζωή. Το Astra είναι πολύ ικανοποιητικό σε αυτόν τον τομέα με πολλές επιλογές αποθήκευσης στην καμπίνα. Υπάρχει ένας μεγάλος χώρος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, δύο χώροι με συρόμενα καλύμματα και ένα αναδιπλούμενο τμήμα κάτω από το σύστημα κλιματισμού που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση ενός τηλεφώνου ή γυαλιών ηλίου.
Ενώ ο χώρος μπροστά είναι καλός, οι επιβάτες που ταξιδεύουν στα πίσω καθίσματα θα βρουν τα πράγματα λίγο πιο… σφιχτά. Ο χώρος για τα κεφάλια τους είναι εντάξει, αλλά περισσότερος χώρος για τα πόδια θα ήταν ευπρόσδεκτος.
Το Astra διαθέτει πορτμπαγκάζ 422 λίτρων, μέγεθος που ξεπερνά τα 375 λίτρα που προσφέρονται σε ένα Ford Focus, καθώς και τον χώρο φόρτωσης 381 λίτρων που παρέχει το Volkswagen Golf, κερδίζοντας έτσι το άμεσο ανταγωνισμό σε αυτόν τον τομέα.
Δυνατή επιλογή
Ο 1,2 λίτρων τούρμπο κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αποδείχθηκε ιδιαίτερα καλός για το συγκεκριμένο μοντέλο, αφού από τη μία έχει τη δύναμη για να προκαλέσει συναισθήματα στη σβέλτη οδήγηση, ενώ από την άλλη είναι αρκετά αποδοτικός ώστε να μην «πονέσει» πολύ την τσέπη.
Αποδίδει 130 ίππους ισχύος και 230 Nm ροπής (υπάρχει ακόμα μια έκδοση βενζίνης με απόδοση 110 ίππων), δύναμη που είναι ικανή να κινήσει το νέο Astra άνετα και γιατί όχι… γρήγορα, αν ο οδηγός θελήσει να πατήσει λίγο παραπάνω το γκάζι.
Ο συνδυασμός με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της έκδοσης της δοκιμής μας αποδείχτηκε ακόμα καλύτερος, μιας και οι ομαλές αλλαγές πρόσθεσαν στη γενική οδηγική εμπειρία από την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη και τις συχνές αλλαγές, έως το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου οι «απλωμένες» μεγαλύτερες σχέσεις έκαναν τη διαδρομή ακόμα πιο άνετη.
Όσο για την κατανάλωση βενζίνης, αυτή δε μας δυσαρέστησε καθόλου (αν και μας δυσαρεστεί η τρέχουσα τιμή της…) και διατηρήθηκε περί τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. σε μέση χρήση, ενώ κατέβηκε κοντά στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. με συνετή πίεση στο δεξί πόδι.
Καλύτερο παντού
Το νέο Astra βασίζεται στην τρίτη έκδοση της πλατφόρμας EMP2 της Stellantis, η οποία εξοπλίζει επίσης το τελευταίο Peugeot 308. Η Opel έχει κάνει πολλές τροποποιήσεις για να διασφαλίσει ότι το Astra θα διαθέτει το δικό του οδηγικό χαρακτήρα, με έμφαση στην αύξηση της ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες. Και το πετυχαίνει.
Οι προσαρμογές στο τιμόνι, η απόσβεση της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με αντιστρεπτική ράβδο πίσω, έχουν σίγουρα δώσει στο Astra μια πιο σπορ αίσθηση σε σχέση με τον Γάλλο αντίπαλο, αν και το σύνολο δεν αγγίζει τη δυναμικότητα ενός Ford Focus.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2T |
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
130/5500
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
230/1750
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι |
2EEK
|
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
75,0 x 90,5
|
Σχέση συμπίεσης |
11,0:1
|
Κιλά/ίππο | 9,9 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,9 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,5 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο 8 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 5.070 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.971 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.950 |
Σχέση μετάδοσης 4η |
1.469
|
Σχέση μετάδοσης 5η |
1.230
|
Σχέση μετάδοσης 6η |
1.000
|
Σχέση μετάδοσης 7η |
0.808
|
Σχέση μετάδοσης 8η |
0.672
|
όπισθεν |
4.015
|
Τελική σχέση μετάδοσης |
3.098
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
18x7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Michelin Primacy 4 |
Διάσταση ελαστικών |
225/40 R18
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4374x1860x1441
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2675
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1551
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1546
|
Βάρος(κιλά) |
1296
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
422
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,1 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,6 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 13,8 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 207 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,6 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,5 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,3 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 6,6 |
Αυτονομία(χλμ.) | 703 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 52 |
Εκπομπή CO2 | 128 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 24.900 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 39.234 |
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: