Με αφορμή τα 40 χρόνια που γιορτάζει το Peugeot 205 φέτος (δες εδώ), ανοίγουμε το αρχείο μας και γυρνάμε το χρόνο πίσω, τότε που δοκιμάσαμε (εν έτει 1984) το πρώτο 205 που ήρθε στη χώρα μας…
PEUGEOT 205
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Στο μήνα που μας πέρασε, η εισαγωγική εταιρεία των Πεζό στην Ελλάδα παρουσίασε στον Τύπο, το νέο της δημιούργημα που λέγεται 205.
Μια εντελώς καινούργια κατασκευή πάνω σε τροχούς που απέσπασε ευμενή σχόλια στην παγκόσμια αυτοκινηταγορά. Είναι το νούμερο 2 από τα αποτελέσματα ψηφοφορίας που γίνονται κάθε χρόνο για το αυτοκίνητο του έτους με διαφορά μόλις 20 βαθμούς από το πρώτο UNO (FIAT) που είχε 346.
Η πρωτοτυπία όμως της παρουσίασης στον ελλαδίτικο χώρο ήταν, ότι τα αυτοκίνητα αυτά με το… καλημέρα τους, πριν ακόμα μπουν στις εκθέσεις, δόθηκαν για δοκιμή σε ελληνικούς δρόμους (!) αντί για ακριβά κοκτέιλ, φλάς και φανταστικά εφφέ…
Ένα Σαββατοκύριακο λοιπόν μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα αυτοκίνητα συντροφιά με καμμιά εικοσαριά συναδέλφους σ’ ένα προγραμματισμένο ταξίδι, Αθήνα-Δελφούς και αντίθετα.
Το πείραμα θύμιζε.. «ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα», και ειλικρινά πιστέψτε μας δεν είναι καθόλου εύκολο να δοκιμάσεις κάτι νέο πάνω στην καρμανιόλα που λέγεται Εθνική οδός.
Η ιδέα όμως άρεσε, γιατί ήταν ίσα στα ίσα ακόμη και με το απανωτό στροφιλίκι της διαδρομής Ιτέα-Δελφούς-Αράχωβα-Δελφούς. Το αυτοκίνητο αυτό πιστεύουμε ότι δικαιώνει όλους τους τεχνικούς της εταιρίας, και εύλογα το εργοστάσιο στηρίζει επάνω του την δεκαετία που θα διανύσουμε.
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φτιαγμένο από τα κομπιούτερ, παρουσιάζεται στην αυτοκινηταγορά σαν μέσον μεταφοράς του σύγχρονου ανθρώπου. Το 205 δε έχει καμμιά απολύτως σχέση με τα μοτέρ του παρελθόντος. Δεν έχει βάρος υπερβολικό και χοντρές λαμαρίνες για πρόκληση σύγκριση… σέντρα.
Έχει όμορφα από αισθητικής πλευράς καινούργιο αμάξωμα, ελαφρύ και με σχετικά σωστή αεροδυναμική γραμμή. Νέες αναρτήσεις, νέο μοτέρ πανάλαφρο, και το κυριότερο τιμή αγοράς μέσα στα πλαίσια της λογικής ευπρέπειας και του ευρωπαϊκού πατριωτισμού.
Το αυτοκίνητο έχει μήκος 3.70 μ. και είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με τις αυστηρές προσταγές της αεροδυναμικής. Ο εσωτερικός του χώρος είναι πολύ σωστά διαμορφωμένος ούτως ώστε τα άτομα να εκμεταλλεύονται πλήρως και τις παραμικρές κλίσεις της λαμαρίνας. Ιδιαίτερα οι μακρυπόδαροι, θα βρουν επάνω του την ιδανική θέση οδήγησης με καθίσματα σχεδιασμένα ανατομικά.
Ο πίνακας των οργάνων εξακολουθεί να έχει ακόμη την ευρωπαική και λιτή λύση, όμως το κυριότερο είναι ότι οι ενδεικτικές λυχνίες στα διάφορα όργανα είναι όμορφα τοποθετημένα σε οποιαδήποτε και από οποιαδήποτε οπτική γωνία. Το τιμόνι του οδηγού βρίσκεται τοποθετημένο στην καλύτερη ίσως θέση συγκριτικά με τα αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Λιτή είναι και η κονσόλα ενώ ένας λεβιές ταχυτήτων αποδεικνύεται πρακτικότατος αφού κουμπώνει εύκολα και κοντινά τις σχέσεις του σασμάν.
Το 205 μπροστά έχει αναρτήσεις τύπου Μάκ-Φέρσον και πίσω είναι περίπου ίδιο (θάλεγε κανείς) με το 305 «Μπρέϊκ», δηλ. με αμορτισέρ που ανεβοκατεβαίνουν οριζόντια, πράγμα που αποδεδειγμένα έχει μεγάλη αντοχή αλλά και βασικό στοιχείο την εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου.
Στην Ελλάδα το 205 βγαίνει με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, εξοπλισμούς και επιδόσεις στο ίδιο βασικά πεντάθυρο αμάξωμα. Είναι το μικρό «Base» με 954 κυβικά και κιβώτιο 4 ταχυτήτων που αποδίδει 45 άλογα DIN στις 6.000 στροφές και έχει ροπή 7 χιλιογραμμόμετρα «γυρίζοντας» στις 2.750 στρ/λεπτό. Υπάρχει και η έκδοση «GL» με 1124 κυβικά 5άρι σασμάν 50 ίππους στις 4800 στρ/λεπτό και ροπές της τάξεως των 8,7 χιλιογραμμομέτρων από τις 2800 στρ/λεπτό.
Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η έκδοση «GT» που έχει πολλά έξτρα (ζάντες, ηλεκτρικά παράθυρα κ.λ.π) με μοτέρ 1360 κυβικών, που αποδίδει 80 άλογα στις 2800 στρ/λεπτό!
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο ανακαλύπτεις την σωστή θέση οδήγησης. Δεν σκαρφαλώνεις στο τιμόνι, έχεις μπροστά όλα τα χειριστήρια που αστραπιαία μπορείς να τα ελέγχεις. Λίγο αργότερα και πιάνοντας χιλιόμετρα πάνω στην ελληνική άσφαλτο αισθάνεσαι ότι είσαι ο… αέρας.
Δηλ. δεν έρχονται στα αυτιά σου ο έξω κόσμος και οι διάφοροι θόρυβοι των εξαρτημάτων που κινούνται επάνω στην άσφαλτο. Το μοντέλο αυτό έχει πετύχει απόλυτα και στο κεφάλαιο αυτό που λέγεται ηχομόνωση παρ΄όλο σχετικά τους μικρούς κυβισμούς του. Μπορείς να πηγαίνεις με 160 χιλιόμετρα την Εθνική Οδό και να ακούς τον συνεπιβάτη σου χωρίς καμμιά ένταση της φωνής του. Τα φρένα λειτουργούν σωστότατα εκτός από το μικρό «Base» που απλά θα λέγαμε ότι είναι επικίνδυνα. Ρωτώντας αργότερα μάθαμε ότι το μικρό 205 που έρχεται στην Ελλάδα δεν έχει σύστημα «σέρβο». Το αυτοκίνητο ξέρει να στρίβει όμορφα σε οποιασδήποτε διαθέσεις και βοηθά σε τυχόν λάθη του οδηγού, όταν μάλιστα το δεξί πόδι «πατά» το γκάζι εκεί που πρέπει γίνεται όμορφο παιχνίδι για την αυστηρά γρήγορη οδήγηση. Το αυτοκίνητο με τα 1125 κυβικά και το 5άρι σασμάν, που στην ουσία η πέμπτη σχέση λειτουργεί σαν «όβερ ντράϊβ», αποτελεί την σωστή επιλογή για τον εξελιγμένο οδηγό του σήμερα.
Όσο αφορά για τα «ακριβά γούστα» η Πεζό φρόντισε και εκεί με την έκδοση GT, αλλά πρέπει να σημειώσουμε ότι κάθε κυβικό της δυστυχώς στοιχίζει εδώ στη χώρα μας κάτι παραπάνω από 1.000 δραχμές!!
Κλείνοντας το θέμα για τα 205 και την Πεζό να αναφέρουμε ότι είναι όμορφα αυτοκίνητα και ότι απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να αισθάνονται την γεύση της οδήγησης. Όσο αφορά το μικρό «Base» στην υπάρχουσα κατάσταση συνιστούμε τους αναγνώστες μας απλά και μόνο να μην το αγοράσουν._Γιάννης Παμπούκης #Τεύχος Νο.020 | Φεβρουάριος 1984
*Κάνοντας κλικ σε μία από τις παρακάτω φωτογραφίες, μπορείτε να δείτε σε πλήρη οθόνη και την πρωτότυπη δοκιμή του Peugeot 205…