Η έκφραση «μια εικόνα, χίλιες λέξεις» χρησιμοποιείται συνήθως για να διατυπώσει την υπεροχή της εικόνας στην απεικόνιση σύνθετων εννοιών ή συναισθημάτων σε σχέση με την λεκτική περιγραφή. Κι αν η παραπάνω φωτογραφία δεν κατάφερε να σας εντυπωσιάσει, τότε ας πάμε και σ’ άλλη μία…
Αυτό λοιπόν είναι το ολοκαίνουργιο Peugeot 3008 που μόλις πάτησε στη χώρα μας!
Είναι το μοντέλο που καλείται να συνεχίσει την άκρως εντυπωσιακή πορεία του γαλλικού SUV (περισσότερες από 1,3 εκατ. πωλήσεις σε επτά χρόνια) και σίγουρα το μοντέλο του 2024 που θα συζητηθεί όσο κανένα άλλο και θα προκαλέσει πονοκέφαλο σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των C-SUV.
Και όχι άδικα! Έχει εμφάνιση που σαγηνεύει, εσωτερικό από «άλλον γαλαξία», κινητήρια σύνολα εναρμονισμένα με το «σήμερα» και μια οδική συμπεριφορά που μόνο οι Γάλλοι ξέρουν να δημιουργούν…
Στη χώρα μας διατίθεται σε τρεις εκδόσεις κινητήρα και δύο εξοπλισμού. Η πρώτη είναι η υβριδική (48V) με 136 ίππους, η δεύτερη η Plug-in υβριδική με 195 ίππους και η τρίτη είναι η ηλεκτρική με 210 ή 230 ίππους.
Σχετικά τώρα με τις δύο εκδόσεις εξοπλισμού, αυτές είναι η Allure και η GT, με τις τιμές για την υβριδική να διαμορφώνονται στις 36.900 ευρώ (έκδοση Allure) και 40.900 ευρώ (έκδοση GT), για την Plug-in υβριδική στις 46.900 ευρώ (Allure) και 50.500 ευρώ (GT) και για την ηλεκτρική των 210 ίππων σε 52.500 ευρώ (Allure) και 55.800 ευρώ (GT), όταν για τη μεγάλη ηλεκτρική (με 98 kWh μπαταρία αντί 73 kWh) των 230 ίππων απαιτούνται 60.000 ευρώ (Allure) και 63.500 ευρώ (GT).
Στα χέρια μας, η πρώτη έκδοση (Allure) του υβριδικού αυτοκινήτου, που αποτελεί και την εισαγωγική στην γκάμα του μοντέλου, ή αλλιώς η έκδοση που πιστεύουμε ότι θα αποσπάσει και τις περισσότερες πωλήσεις…
Τόλμη και Γοητεία
Αν τη δεκαετία του ’90 ο τίτλος «Τόλμη και Γοητεία» χαρακτήριζε την πολυεπιτυχημένη αμερικανική σαπουνόπερα, στη δεκαετία που διανύουμε κάλλιστα θα μπορούσε ο συγκεκριμένος τίτλος να χαρακτηρίζει την Peugeot και τα πρόσφατα δημιουργήματά της!
Βλέπεις «φίλε» αναγνώστη, οι Γάλλοι τολμούν και εν συνεχεία γοητεύουν τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο ντιζάιν, σε βαθμό που πλέον κοντράρουν στα ίσια τους Ιταλούς, αν όχι τους ξεπερνούν. Δες το τελευταίο 408 και θα με θυμηθείς, ενώ εν προκειμένω το 3008 είναι το δεύτερο σοβαρό δείγμα γραφής τους…
Αυτό άλλαξε ριζικά την φιλοσοφία του και από ένα «κλασικό» SUV πλέον μεταμορφώθηκε σε ένα κουπέ SUV (fastback SUV σύμφωνα με τους Γάλλους) που εντυπωσιάζει από όποια γωνία και αν το προσέξεις, αφού κάθε σημείο του εξωτερικού έχει και την δική του ιδιαιτερότητα.
Από μπροστά, εντυπωσιάζεσαι αρχικά από τη νέα -στο χρώμα του αμαξώματος- κυψελοειδή μάσκα που ενώνει τις νυχιές του λέοντα (φώτα ημέρας) και εν συνέχεια από τα λεπτά βασικά φωτιστικά σώματα (επίσης LED), το νέο σήμα της εταιρείας και το 3008 που αναγράφεται επάνω από αυτό.
Από το πλάι είναι εμφανές το αυξημένο (κατά εννιά πόντους) μήκος του αμαξώματος που αγγίζει πλέον τα 4,54 μ., οι έντονες ακμές και φυσικά η κλίση της οροφής προς τα πίσω, ενώ αρκετά εντυπωσιακές είναι και οι ιδιόμορφες ζάντες των 19 ιντσών (προαιρετικά και 20 ιντσών) που «ντύνονται» από ελαστικά της Michelin (πρώτη τοποθέτηση) διαστάσεων 225/55!
Από πίσω τώρα, τις εντυπώσεις, πέραν του κουπέ τελειώματος της οροφής με την ευμεγέθη αεροτομή, κερδίζουν τα -επίσης- LED φώτα με τις τρεις «νυχιές» στα ενδότερα τους και η μαύρη φάσα που τα ενώνει και αναγράφει στο κέντρο της ολογράφως την ονομασία της μάρκας. Αυτή, η μαύρη φάσα, μάλιστα είναι υπαίτια και για την επιβολή στον παρατηρητή του αυξημένου πλάτους, που από τα 1,84 μ. της δεύτερης γενιάς, προσεγγίζει πλέον τα 1,9 μ. σε αυτή την τρίτη γενιά.
Όλα αυτά δημιουργούν ένα άκρως εντυπωσιακό αμάξωμα με προσοχή στη λεπτομέρεια που όχι μόνο δεν περνάει απαρατήρητο, αλλά τουναντίον δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο στο πέρασμά του.
Επί προσωπικού και σε πρώτο πρόσωπο, έχω να προσελκύσω τόσα βλέμματα επάνω μου, από την τελευταία φορά που κυκλοφόρησα με κάποια εξαιρετικά σπορ και εξωτική κατασκευή και αυτό από μόνο του φτάνει για να επισφραγίσει με τον καλύτερο τρόπο την εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές του γαλλικού εργοστασίου στο νέο τους SUV.
Εξέλιξη
Αν τώρα η εικόνα του εξωτερικού δεν έχει επιφέρει τον μέγιστο εντυπωσιασμό, μια ματιά στο εσωτερικό φτάνει για να προκαλέσει και τον πιο δύσπιστο…
Εκεί υπάρχει η εξέλιξη του γνωστού πλέον i-Cockpit της Peugeot, που πλέον ονομάζεται «πανοραμικό i-Cockpit» και απαρτίζεται από ένα νέο (και πάλι) μικρής διαμέτρου τιμόνι με νέα κουμπιά, μια νέα κυρτή οθόνη 21 ιντσών (!) που φαίνεται να αιωρείται -και ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων και την οθόνη του infotainment- και τα νέα κουμπιά αφής i-toggle από κάτω της, που πλέον έχουν φτάσει τα 10 σε αριθμό! Αυτά επιτρέπουν στον οδηγό να τα προσαρμόσει ανάλογα με τις προτιμήσεις του και με το παραμικρό άγγιγμά τους ανοίγει στην κεντρική οθόνη (δεξιά μεριά του πάνελ) το αντίστοιχο πεδίο.
Κάτω από όλα αυτά, η κεντρική κονσόλα καμπυλώνει γύρω από τον συνοδηγό και έχει επάνω της κάποιους φυσικούς διακόπτες για άμεσες και βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (βλ. ροοστάτης έντασης ήχου, αλάρμ, οδηγικά προφίλ, χειρόφρενο κτλ.), ενώ μπροστά της υπάρχει και μία θήκη επαγωγικής φόρτισης κινητού για όσους θέλουν να φορτίζουν το αγαπημένο κινητό τους κατά τη διαδρομή.
Όσοι τώρα δεν επιθυμούν τη φόρτιση -και θέλουν να έχουν πιο άμεση επαφή με το κινητό τους- υπάρχει ακόμα μια θήκη για κινητό στη δεξιά πλευρά της κονσόλας, η οποία μάλιστα κάτω της (σαν ντουλαπάκι) κρύβει και έναν βαθύ αποθηκευτικό χώρο, που βοηθάει ιδιαίτερα στη μέγιστη δυνατή εργονομία.
Αντίστοιχα βελτιωμένη είναι και η ποιότητα του εσωτερικού, αφού το υφασμάτινο φινίρισμα σε ταμπλό και πόρτες είναι σε όψη και αφή αρκετά ποιοτικό, όταν κάποια λίγα σκληρά πλαστικά βρίσκονται μόνο σε πολύ χαμηλά σημεία, δηλαδή εκεί που δύσκολα έρχονται σε επαφή οδηγός και επιβάτες.
Όλα τα υπόλοιπα είναι μαλακά και αρκετά ποιοτικά σε βαθμό που αν κάποτε είχαμε ως σημείο αναφοράς τα πολυτελή -κυρίως γερμανικής προσελεύσεως- αυτοκίνητα, πλέον να «πρέπει» να έχουμε τα σύγχρονα Peugeot!
Από άποψη χωρών τώρα, μπορεί τα περισσότερα κουπέ SUV να υστερούν λίγο στον αέρα που έχουν για τα κεφάλια τους οι πίσω επιβάτες (λόγω κλίσης της οροφής), ωστόσο εν προκειμένου φαίνεται πως στο 3008 δεν συμβαίνει το ίδιο. Κι αυτό ενδεχομένως λόγω της αύξησης του μεταξονίου κατά 5 εκατ. (2,74 μ. πλέον), άρα και μεταφορά της καμπίνας, αλλά και λόγω της σωστής διαχείρισης του χώρου. Έτσι στα πίσω καθίσματα κάθονται αρκετά άνετα δύο (και τρεις με μικρές παραχωρήσεις) επιβάτες, όταν για τις αποσκευές τους έχουν 520 λίτρα (1480 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων).
Όλα αυτά κάνουν το νέο 3008 εξαιρετικά βολικό για οικογένειες, τεχνολογικά ότι πιο προηγμένο υπάρχει στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα και ποιοτικό σε επίπεδο που συναντάς μόνο σε αρκετά ακριβότερα premium μοντέλα, ενώ σε επίπεδο ντιζάιν μάλλον μιλάμε για δείγμα προς σεμινάριο!
Στο σήμερα…
Κάτω από το καπό, το 3008 της δοκιμής μας με την ονομασία Hybrid, έχει και πάλι τον τρικύλινδρο 1.2 PureTech που γνωρίσαμε παλαιότερα σε αλλά μοντέλα της μάρκας (και στο προηγούμενο 3008), αλλά πλέον έχει νέα εξαρτήματα σε ποσοστό 40%, λειτουργεί σε κύκλο καύσης Miller και έχει αντικαταστήσει τον ιμάντα εντός λαδιού με καδένα, ώστε να περιοριστούν οι γνωστές βλάβες που εμφανίστηκαν στα PureTech πρώτης γενιάς (όπως φυσικά και στα Ecoboost της Ford).
Για τη μετάδοση της κίνησης τώρα, φροντίζει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DSC6 που αντικαθιστά το παλιό ΕΑΤ8 και πλέον ενσωματώνει ένα ήπιο 48βόλτο υβριδικό σύστημα, με μπαταρία ιόντων λιθίου 0,43 kWh και ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και 55 Nm ροπής.
Όλα αυτά κάνουν το 3008 Hybrid να μπορεί να κινείται ηλεκτρικά μόνο στο παρκάρισμα, ξεπαρκάρισμα ή στους ελιγμούς (ουσιαστικά μέχρι 10 χλμ./ώρα) και όπου δεν υπάρχει φορτίο στο μοτέρ, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις το υβριδικό σύστημα λειτουργεί επικουρικά στον βενζινοκινητήρα, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή απόδοση και οικονομία.
Αναφορικά με την απόδοση, οι -συνολικά- 136 ίπποι του συνόλου καταφέρνουν και κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1.648 κιλών στις περισσότερες των περιπτώσεων και μόνο όταν υπάρχει αρκετό βάρος και κινείσαι σε ανηφορικά κομμάτια αναζητάς λίγη επιπλέον δύναμη.
Στον αντίποδα βέβαια, η φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση έχει το αντίκτυπό της στην περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και στις αντίστοιχες περιορισμένες εκπομπές CO2. H Peugeot μάλιστα κάνει λόγο για 5,5 λίτρα/100χλμ. και 123 γρ./χλμ., με τις δικές μας μετρήσεις -στο σύντομο χρονικό διάστημα που είχαμε το αυτοκίνητο- να διαμορφώνονται σε 7,8 λίτρα/100χλμ. στη μεικτή χρήση, σε 6,4 λίτρα/100χλμ. στις συνθήκες πόλης και σε ευθείες με σταθερό το γκάζι (όπου επεμβαίνει περισσότερο το υβριδικό σύστημα) και σε 10,2 λίτρα/100χλμ. σε συνθήκες πίεσης.
Γοητεύοντας τον οδηγό…
Πέρα όμως των αριθμών, σε επιδόσεις και καταναλώσεις, το 3008 έχει έναν μοναδικό τρόπο να γοητεύει τον οδηγό από τα πρώτα κιόλα μέτρα πίσω από το τιμόνι του.
Αρχικά κάθεσαι άνετα και ψηλά ενώ η θέση οδήγησης της Peugeot που συχνά μας έκανε να την κατακρίνουμε σε προηγούμενες δοκιμές με μοντέλα της μάρκας, εδώ στο 3008 είναι εμφανώς βελτιωμένη. Μπορεί ακόμα ένας οδηγός μεσαίου -προς ψηλού- αναστήματος να μην έχει πλήρη οπτική σε όλο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά πλέον η τοποθέτησή του ψηλότερα απ’ ότι σε άλλα μοντέλα της μάρκας, σε κάνει να βλέπεις (επιτέλους) όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Εν συνεχεία, το τιμόνι παρότι μικρό σε διάμετρο έχει πλέον παχύνει στα σημεία «παρά τέταρτο» και «και τέταρτο» και πλέον σου δίνει την απαραίτητη δόση αυτοπεποίθησης που χρειάζεσαι οδηγώντας, ενώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί δίπλα στο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα (από την κεντρική κονσόλα), κάνοντας έτσι ευκολότερη τη μετάβαση από το D στο R ή στο P, τη στιγμή που τα ενσωματωμένα paddles στο τιμόνι διευκολύνουν στο αμεσότερο ανεβοκατέβασμα των σχέσεων.
Όλα αυτά κάνουν την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου μια ευχάριστη εμπειρία και σε συνδυασμό με την «περιτύλιξη» του i-cockpit γύρω σου, σε κάνουν όχι μόνο να μην υπολογίζεις χιλιόμετρα και διαδρομές, αλλά να προσπαθείς να βρίσκεσαι και όσο το δυνατόν περισσότερο πίσω από το τιμόνι του.
Φυσικά σ’ αυτό συντελεί και η αυξημένη άνεση, καθώς το 3008 είναι εξαιρετικά εκλεπτυσμένο, με την ανάρτηση -παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω και μεγάλων τροχών- να καταφέρνει με αριστοτεχνικό τρόπο να αποσβένει οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος και την καλή ηχομόνωση -με τη σειρά της- να καταφέρνει να κρατάει εκτός καμπίνας θορύβους που προέρχονται είτε από τον δρόμο, είτε από τον κινητήρα ή ακόμα και από την αντίσταση του αέρα.
Το 3008 μπορεί λοιπόν να έχει αποτάξει στην τρίτη του γενιά αρκετή από τη δόση δυναμισμού που είχε ο προκάτοχός του και πλέον να δίνει περισσότερη έμφαση στην άνεση, αλλά και πάλι είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας, όντας σταθερό, ασφαλές και -κυρίως- ευχάριστο σε κάθε διαδρομή…
Bijou ή αλλιώς «κόσμημα», στα ελληνικά…
Αν σε ένα παράλληλο σύμπαν αντί για automoto.com.gr έγραφε το url στο επάνω (ή κάτω) μέρος της σελίδας σας jewelry.gr ή κάτι αντίστοιχο, τότε το 3008 θα ήταν σίγουρα στην ενότητα των ειδικών κοσμημάτων με τη δική τους αξία, χωρίς εισαγωγικά!
Επειδή όμως αντί για τον Βιλδιρίδη στην αγορά της Θεσσαλονίκης το πουλάει άλλη μια ιστορική εταιρεία της πόλης μας με την ονομασία Γιαννίρης, και ουσιαστικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο, τότε ο χαρακτηρισμός «κόσμημα» με εισαγωγικά είναι αυτός που ταιριάζει καλύτερα στο νέο γαλλικό SUV.
Είναι λοιπόν, εν κατακλείδι, ένα «κόσμημα» που χαίρεσαι να το βλέπεις, να το «χρησιμοποιείς» και φυσικά να το έχεις στην κατοχή σου. Και όπως όλα τα κοσμήματα κοστίζει. Από 36.900 ευρώ…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2Τ |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι | 3 σε σειρά |
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 136/5500 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 230/1750 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V |
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) | 75,0 x 90,5 |
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 12,1 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 304×28 χλστ. |
Πίσω | Δίσκοι 290×12 χλστ. |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 2,7 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,6 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 19×7,0J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Michelin e•Primacy |
Διάσταση ελαστικών | 225/55 R19 |
Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 4542x1895x1641 |
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2739 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1630 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1636 |
Βάρος(κιλά) | 1648 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 520 – 1480 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,4 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,6 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 14,2 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 5,2 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 6,9 |
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) | 32,5 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 201 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,5 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,8 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 10,2 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 6,4 |
Αυτονομία(χλμ.) | 637 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 55 |
Εκπομπή CO2 | 123 – 127 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 36.900 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 36.900 |