Μαραθωνοδρόμος!
Σε μια εποχή που τα SUV κυριαρχούν στις περισσότερες κατηγορίες της αγοράς και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βλέπει το ντίζελ «όπως ο διάολος το λιβάνι», η Peugeot συνεχίζει να εφοδιάζει το μικρομεσαίο μοντέλο της με τον εξαιρετικό BlueHDi κινητήρα του ομίλου και μας θυμίζει τον λόγο που η πετρελαιοκίνηση πρέπει να παραμείνει ζωντανή…
Πριν όμως ξεκινήσουμε με τις εντυπώσεις που μας άφησε το πετρελαιοκίνητο 308, να θυμίσουμε ότι η γαλλική εταιρεία διαθέτει το μικρομεσαίο μοντέλο της στην ελληνική αγορά και σε μία έκδοση βενζίνης (1.2Τ με 130 ίππους), καθώς και σε δύο Plug-in υβριδικές, ενώ μία αμιγώς ηλεκτρική (E-308) είναι καθοδόν!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Peugeot 308: Δοκιμάζουμε το 1.200άρι με τους 130 ίππους!
Όλα αυτά φυσικά για να μπορεί να παρέχει μια πολυδιάστατη γκάμα στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία C που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τα Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra, Hyundai i30, Kia Ceed και γιατί όχι και τα Audi A3, Mercedes A-Class και BMW Σειρά 1.
Πέρα όμως από την πλούσια γκάμα κινητήρων, το νέο 308 έχει να επιδείξει απέναντι σε αυτόν τον ισχυρό ανταγωνισμό και μια σχεδίαση για σεμινάριο, αφού είναι σίγουρα ένα από τα ομορφότερα μοντέλα (αν όχι το ομορφότερο) της κατηγορίας, τη στιγμή που μεγάλωσε σε σχέση με τον προκάτοχό του κατά 11 εκ. σε μήκος και 5,5 εκατ. σε πλάτος, ενώ χαμήλωσε κατά σχεδόν 10 εκατ. σε ύψος.
Για την τροποποίηση των διαστάσεων, κύριος υπεύθυνος είναι η πλατφόρμα EMP2 στην οποία βασίζεται, που προέρχεται από τα SUV της εταιρείας (τα 3008 και 5008) και έχουμε συναντήσει και σε διάφορα άλλα μοντέλα των Citroen, DS και Opel.
Εσωτερικά…
Αν υπάρχει κάτι που η Peugeot έχει πετύχει με τη γκάμα των σημερινών αυτοκινήτων της, είναι ο εντυπωσιακός σχεδιασμός της καμπίνας και η αίσθηση της κορυφαίας ποιότητας που αποπνέει.
Και το νέο 308 όχι μόνο δεν φεύγει από αυτή τη λογική, αλλά την ανεβάζει και επίπεδο, χάρη στα μαλακά υλικά που χρησιμοποιεί, τους μεταλλικούς διακόπτες, την καλή συναρμογή και την άφθονη τεχνολογία, όλα ενσωματωμένα μέσα σε αυτό που χαρακτηρίζει η ίδια ως “i-cockpit”.
Από άποψη τεχνολογίας, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος και η κεντρική οθόνη αφής (10 ιντσών) είναι καλή στη χρήση, με τα πράγματα να γίνονται ακόμα καλύτερα από τη σειρά των εναλλάξιμων κουμπιών i-toggles. Αυτά στην ουσία αποτελούν συντομεύσεις που μπορεί να ορίσει ο χρήστης, με βάση αυτά που χρησιμοποιεί συχνότερα (π.χ. Apple Car Play ή Android Auto εάν συνδέει συχνά το κινητό με το αυτοκίνητο) και κάνουν την καθημερινή συμβίωση αρκετά βολική και ευχάριστη.
Αυτό που δεν είναι βολικό και ευχάριστο, είναι το γεγονός ότι και στο 308 (όπως και στα υπόλοιπα σύγχρονα μοντέλα της Peugeot), ο σχετικά χαμηλός πίνακας οργάνων σε συνδυασμό με το μικρής διαμέτρου τιμόνι δυσκολεύουν αρκετά τον οδηγό να δει τον πίνακα οργάνων, ειδικά αν αυτός είναι μεσαίου αναστήματος, όπως ο υπογράφων…
Βέβαια, το 308 είναι εντυπωσιακό σε άλλα σημεία της καμπίνας. Για παράδειγμα, η εσωτερική σχεδίαση και οι λεπτομέρειες είναι εξαιρετικές, ακόμη και στην έκδοση Allure Plus (μία έκδοση πριν την πλούσια GT) της δοκιμής, με λεπτές γαλαζοπράσινες ραφές στα άνετα καθίσματα, αξιοπρεπή χώρο για το κεφάλι και μεγάλη γκάμα προσαρμογής καθισμάτων.
Ωστόσο, όπως και με το προηγούμενο 308, έτσι και με αυτό δεν υπάρχει αρκετά μεγάλος χώρος για τους πίσω επιβάτες, αντίθετα με άλλους ανταγωνιστές, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από τον μεγάλο χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από 412 έως 1323 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη της πίσω σειράς.
Αντίστοιχα μεγάλοι είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, με καλού μεγέθους θήκες στις πόρτες, βαθύ κεντρικό υποβραχιόνιο και αξιοπρεπές ντουλαπάκι, τη στιγμή που το αυτόματο κιβώτιο έχει ανοίξει και επιπλέον χώρο στην κονσόλα, σε σχέση με το χειροκίνητο που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα…
Με το πετρελαιοκίνητο «διαμάντι»!
Ο λόγος για τον 1.500άρη BlueHDi κινητήρα πετρελαίου, που ξεκίνησε (ως 1.600 κ.εκ. τότε) να τροφοδοτεί διάφορα μοντέλα του -τότε- PSA Group, ενώ πλέον με κάθε πρόσφατη εξέλιξη που δέχθηκε υπάγεται στα πρότυπα Euro 6D.
Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου Common Rail, που μέσω ενός τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. με ροπή 300 Nm διαθέσιμη από τις μόλις 1.750 σ.α.λ., τη στιγμή που στην περίπτωση του 308 συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων ΕΑΤ-8.
Ο συνδυασμός αυτός καταφέρνει να χαρίζει στο γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο τον τίτλο του «μαραθωνοδρόμου», αφού χάρη στα 53 λίτρα του ρεζερβουάρ και στις καταναλώσεις που μπορούν να κινηθούν από 4,5 έως 6,5 λίτρα/100χλμ., το 308 είναι ικανό να καλύπτει ακόμα και 1.000 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ!
Πέρα όμως από την χαμηλή κατανάλωση, που αναμφίβολα παίζει σημαντικό ρόλο λόγω των εξωφρενικών τιμών καυσίμων που επικρατούν, ο 1.500άρης BlueHDi χαρίζει κι άλλες αρετές στο 308 χάρη στην πληθωρική ροπή του, με αποτέλεσμα να σε κάνει να προσπερνάς τον σχετικά αυξημένο θόρυβο του κινητήρα και εντέλει να χαίρεσαι τόσο τις μετακινήσεις εντός πόλεως, όσο και εκτός αυτής.
Αρχίζοντας από τις αστικές μετακινήσεις, πρωτίστως εκτιμάς την καλή περιμετρική ορατότητα και τον αξιοπρεπή κύκλο στροφής (10,7) που κάνουν το 308 αρκετά ευέλικτο, ενώ η ομαλή αλλαγή των ταχυτήτων από το αυτόματο οκτάρι και η αυξημένη ροπή σε απαλλάσσει από τον βραχνά των συνεχόμενων αλλαγών σχέσεων.
Εκτός πόλεως τώρα, το μικρής διαμέτρου τιμόνι μπορεί να σε δυσκολεύει -όπως προείπαμε- στην ανάγνωση του πίνακα οργάνων, αλλά σε κάνει να αισθάνεσαι ότι οδηγάς μία αρκετά σπορ κατασκευή παρά τους 130 ίππους.
Σ’ αυτό συντελεί τόσο η σωστή κατευθυντικότητα του τιμονιού και το άριστο πάτημα, όσο φυσικά και η σπορ προσέγγιση της ανάρτησης, που αν δυσανασχετεί αρχικά τους πίσω επιβάτες στις εγκάρσιες ανωμαλίες, δικαιώνει εν συνεχεία τον οδηγό στον αυξημένο ρυθμό.
Στο ταμείο
Η Peugeot προσφέρει το νέο 308 στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τις 28.200 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1.2 PureTech με τους 130 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, όταν για την επιλογή του αυτόματου ΕΑΤ-8 κιβωτίου απαιτούνται επιπλέον 3.300 ευρώ.
Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.5 BlueHDi ντίζελ κινητήρα, το χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού (Active Plus) κοστίζει 32.800 ευρώ και πέρα από το γεγονός ότι διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο ΕΑΤ-8 κιβώτιο, προσφέρει και έναν αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, paddles στο τιμόνι, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη infotainment 10 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια, εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί κ.α.
Όσο για την έκδοση εξοπλισμού του αυτοκινήτου δοκιμής, η έκδοση Allure Plus προσφέρει εκτός των παραπάνω και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φιμέ κρύσταλλα, καθίσματα από συνθετικό δέρμα, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών καθώς και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, πλοήγηση με 3D απεικόνιση, κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω με δύο ποτηροθήκες και θυρίδας μεταφοράς ski, ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone και πρόσθετες λειτουργίες ασφαλείας, όπως ειδοποίηση κυκλοφορίας, adaptive cruise control και ανίχνευση τυφλού σημείου.
Εξού και το γεγονός ότι κοστίζει 36.700 (+558 για το γκρι χρώμα) ευρώ. Χρήματα που σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω και την εξαιρετική οικονομία χρήσης που προσφέρει το πετρελαιοκίνητο Peugeot 308 του επιτρέπουν να βρίσκεται στην λίστα επιλογών σας και μάλιστα στις πρώτες θέσεις…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης, Γιώργος Καραγιωργάκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.5D
|
Καύσιμο |
Πετρέλαιο
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.499 |
Κύλινδροι |
4 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
130/3750
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
300/1750
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός Common Rail, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 2EEK |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
75,0 x 84,8
|
Σχέση συμπίεσης |
16,4:1
|
Κιλά/ίππο | 10,4 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,9 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,7 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο 8 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 5.070 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.971 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.950 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.469 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 1.230 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 1.000 |
Σχέση μετάδοσης 7η | 0.808 |
Σχέση μετάδοσης 8η | 0.672 |
όπισθεν | 4.015 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 2.860 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
17×7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Michelin Primacy 4
|
Διάσταση ελαστικών |
225/45 R17
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4367x1859x1441
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2675 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1559 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1554 |
Βάρος(κιλά) | 1361 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 412 -1323 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,1 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,3 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 14,2 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 207 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 4,5 |
Μέση τιμή δοκιμής | 5,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 6,3 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 4,7 |
Αυτονομία(χλμ.) | 957 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 53 |
Εκπομπή CO2 | 130 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
32.800
|
Αυτοκίνητου δοκιμής |
37.560
|