Επιστροφή στα βασικά…
Το Suzuki Swift είναι ένα από τα διαχρονικά «παιδιά» της κατηγορίας των σουπερμίνι εδώ και 40 χρόνια. Γεννήθηκε εν έτει 1984 και μέσα από πέντε γενιές σ’ αυτές τις τέσσερις δεκαετίες, κατάφερε να αγαπηθεί -και κατ’ επέκταση να καθιερωθεί- ως ένα απλό, οικονομικό και διασκεδαστικό μικρό αυτοκίνητο.
Σήμερα, σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές μεταλλάσσουν, μεγαλώνουν ή ακόμα και καταργούν τα μικρά τους αυτοκίνητα (βλ. Ford με το Fiesta), η Suzuki συνεχίζει να προσφέρει το αγαπημένο μικρό της στην ίδια φιλοσοφία που το έκανε να αναδειχθεί, αφήνοντας απ’ έξω ηλεκτρικά ή «βαριά» υβριδικά συστήματα, που προσθέτουν ευρώ στην όλη διαδικασία…
Και αυτό μόνο όφελος μπορεί να έχει τόσο για την ίδια την εταιρεία, όσο φυσικά και για τον Έλληνα καταναλωτή, που προφανώς δεν δύναται να δαπανήσει ένα αντικειμενικά μεγάλο ποσό για την απόκτηση ενός μικρού αυτοκινήτου, ελέω της εξ’ ηλεκτρισμένης εποχής. Κάτι που φαίνεται άλλωστε και από την πορεία του Swift στη χώρα μας.
Είναι για όσους δεν παρακολουθούν την αγορά και τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω τους, ένα από τα δύο best-seller της Suzuki στην ελληνική αγορά (μαζί με το Vitara) και είναι το μοντέλο που παίζει σταθερά μήνα με τον μήνα στην κορυφή των πωλήσεων.
Τους τελευταίους δε μήνες, το Swift υπάρχει στην εγχώρια αγορά μας στη νέα, έκτη (τέταρτη στη σύγχρονη εποχή του μοντέλου) γενιά του, η οποία με τιμές που ξεκινούν από 17.450 ευρώ μάλλον είναι το «αντίδοτο» στις υψηλές τιμές των νέων αυτοκινήτων που κυριαρχούν, θυμίζοντάς μας τα βασικά που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Το δοκιμάζουμε και αναφέρουμε…
Εξέλιξη και αναγνωρισιμότητα…
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, το νέο Swift έχει δεχθεί μια εξέλιξη στο στυλ του, αλλά και πάλι εξακολουθεί να είναι αναγνωρίσιμο. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως λόγω της διατήρησης των περιορισμένων εξωτερικών διαστάσεων και φυσικά του γενικού σχήματος.
Οι πρώτες δε -και σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές- παραμένουν σε λιγότερα από τέσσερα μέτρα για το μήκος (3.860 χλστ.) και λιγότερα από 1,8 μ. για το πλάτος (1.735 χλστ.), όταν το ύψος είναι μικρότερο του 1,5 μέτρου (1.495 χλστ.), με αποτέλεσμα το Swift να αναδεικνύεται ως ο καλύτερος σύμμαχος στους πολυσύχναστους δρόμους των ελληνικών πόλεων.
Παράλληλα όμως, το Swift φαίνεται και λίγο πιο εξελιγμένο χάρη στο νέο μπροστινό μέρος, τη γυαλιστερή μαύρη μάσκα και τα νέα φώτα, με τα αντίστοιχα ημέρας να δημιουργούν ένα νοητό L και το σήμα της Suzuki να έχει μεταφερθεί από τη μάσκα στο αμάξωμα και πιο συγκεκριμένα κάτω από το νέο καπό, που πλέον καταλήγει αρκετά ψηλότερα απ’ ότι στο απερχόμενο μοντέλο.
Στο προφίλ, εντύπωση προκαλεί το νεύρο κάτω από τα παράθυρα, οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και φυσικά η διχρωμία της οροφής στο αυτοκίνητο της δοκιμής (προαιρετικός εξοπλισμός), που διαχωρίζει νοητά το αμάξωμα σε δύο τμήματα.
Όσο αφορά στο πίσω μέρος τώρα, το νέο Swift δείχνει να συνδυάζει κάποιες σχεδιαστικές πινελιές των παλαιότερων μοντέλων με περίτεχνο τρόπο, με αποτέλεσμα η συνολική όψη να δείχνει πέρα από μοντέρνα και σύγχρονη, και τη σύνδεσή της με το παρελθόν.
Αρχίζοντας από τα γνώριμα στοιχεία, αυτά έρχονται αρχικά από το σχήμα των φώτων που μοιάζουν με τα αντίστοιχα της απερχόμενης γενιάς (εδώ είναι μικρότερα και με σκούρο φόντο), την αναγραφή του μοντέλου αριστερά επάνω και το σήμα της εταιρείας στη μέση της πέμπτης θύρας, και φυσικά το φως της ομίχλης το οποίο είναι και πάλι τοποθετημένο στο κέντρο χαμηλά του προφυλακτήρα, όπως και στα περισσότερα σύγχρονα Swift.
Από εκεί και έπειτα, εδώ έχουμε και ανακλαστήρες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα και το σήμα Hybrid στο δεξί άκρο της πίσω πόρτας, που υποδηλώνει το κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου, για το οποίο όμως θα αναφερθούμε παρακάτω.
Ολική αναβάθμιση…
Αναμφίβολα ένα από τα μελανά σημεία του προηγούμενου Swift ήταν και η καμπίνα του αυτοκινήτου, η οποία φαινόταν πέρα από πολύ απλή και ότι στερείται σε τεχνολογία και ποιότητα σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Στο νέο μοντέλο αυτό έχει αλλάξει άρδην σε ό,τι αφορά την όψη, λίγο σε επίπεδο τεχνολογίας και αρκετά σε σχέση με την παρεχόμενη ποιότητα.
Πιο συγκεκριμένα, το νέο δίχρωμο ανοιχτό γκρι και μαύρο εσωτερικό το κάνει πολύ πιο φωτεινό και ελκυστικό, όταν τα -επίσης- σκληρά πλαστικά είναι καλυμμένα και δεν φαίνονται τόσο φθηνά όσο στο παρελθόν.
Επίσης, υπάρχει ένα σπορ τιμόνι με αρκετούς διακόπτες επάνω του, μια νέα οθόνη αφής εννιά ιντσών με ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone και αναλογικός πίνακας οργάνων, θυμίζοντάς μας τα ωραία «αναλογικά χρόνια».
Από άποψη πρακτικότητας και χώρων, οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα και έχουν αρκετές -και εύχρηστες- θήκες για τα μικροαντικείμενά τους, όταν το πίσω μέρος είναι εντυπωσιακά ευρύχωρο για το μέγεθος του αυτοκινήτου, με αξιοπρεπή χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, είτε αυτά είναι παιδιών, είτε ενηλίκων.
Στον αντίποδα βέβαια, η αυξημένη ευρυχωρία των πίσω καθισμάτων φαίνεται ότι έχει το αντίκτυπό της στον χώρο αποσκευών, ο οποίος με μόλις 265 λίτρα φαίνεται να απέχει πολύ από τα στάνταρ της κατηγορίας, μιας και τα περισσότερα μοντέλα του είδους κυμαίνονται από 300 έως 400 λίτρα.
Βέβαια, με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο συγκεκριμένος χώρος προσεγγίζει τα 1.000 λίτρα (980 για την ακρίβεια) και τότε είναι εφικτή η μεταφορά μεγάλων αντικειμένων ή αποσκευών.
Ένας κινητήρας, τρεις εκδοχές…
Όλα τα νέα Swift διατίθενται στην αγορά με έναν νέας σχεδίασης τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα (με κωδική ονομασία Z12E) 1,2 λίτρων που πετυχαίνει θερμική απόδοση έως 40% και σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V αποδίδει 82 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 112 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με μηχανικό 5άρι κιβώτιο, είτε με CVT και μπορεί αναλόγως έκδοσης να κινεί είτε τους εμπρός τροχούς, είτε και τους τέσσερις (4WD), με την τετρακίνητη έκδοση ωστόσο να είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων που αναφέραμε παραπάνω.
Στη διάθεσή μας για δοκιμή τώρα είχαμε τη δικίνητη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, που μπορεί να ξενίζει αρχικά λόγω της απουσίας της έκτης σχέσης στον ανοικτό δρόμο, αλλά λόγω της σωστής κλιμάκωσης του κιβωτίου παρουσιάζεται αρκετά δραστήριο στις αστικές μετακινήσεις.
Στο τελευταίο, πέρα της ελαστικότητας του κινητήρα και του κιβωτίου που τον αναδεικνύει, συντελεί και το εξαιρετικά περιορισμένο βάρος, που αγγίζοντας μόλις τα 994 κιλά (πράγμα σπάνιο για τις μέρες μας) κάνει το Swift αρκετά σπιρτόζικο αρχικά και εν συνεχεία εξαιρετικά οικονομικό.
Αναφορικά με την κατανάλωση, η ιαπωνική εταιρεία κάνει λόγο για 4,4 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση, νούμερο που δεν απέχει πολύ από τις δικές μας μετρήσεις, καθώς σε μεικτή χρήση καταγράψαμε μόλις ένα λίτρο παραπάνω (5,4 λίτρα/100χλμ.), όταν πέσαμε κάτω από τα 5 λίτρα/100χλμ. σε μια προσπάθειά μας για περιορισμό της κατανάλωσης και ξεπεράσαμε οριακά τα 7 λίτρα/100χλμ. (7,1 για την ακρίβεια) σε συνθήκες πίεσης.
Όλα αυτά κάνουν λοιπόν το νέο Swift αρκετά διασκεδαστικό στην οδήγηση και εξαιρετικά φιλικό στην καθημερινή χρήση, όντας ομοιογενές, ευκολοδήγητο και οικονομικό, με εμφανή την αγάπη του στις αστικές μετακινήσεις, όπου δηλαδή είναι και το μεγαλύτερο πεδίο δράσης ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης.
Εστιασμένο στην ουσία…
Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα όλο και μεγαλώνουν, φορτώνουν τεχνολογία και γκάτζετ -που πολλές φορές είναι περιττά για τη φύση τους- και φυσικά ακριβαίνουν, η Suzuki διατηρεί το σουπερμίνι της με όλες τις αξίες που το έκαναν να αναδειχθεί και προσθέτει μόνο τις απαραίτητες πινελιές, με σκοπό να το διατηρεί φρέσκο και ανταγωνίσιμο στην αγορά του 2024.
Όλα αυτά κάνουν το νέο Swift να είναι εστιασμένο στην ουσία και σε όχι σε ανούσιες φανφάρες, που δεν προσθέτουν ουσιαστικά κάτι στην βασική λογική ενός αυτοκινήτου πόλης.
Έτσι, μπορεί το ιαπωνικό σουπερμίνι να μην έχει οθόνες, ψευτοδέρματα και άλλα στοιχεία εντυπωσιασμού, αλλά έχει μια θελκτική εμφάνιση, έναν ικανοποιητικά πλούσιο βασικό εξοπλισμό (αυτόματους προβολείς LED, ηλεκτρικούς καθρέπτες, σπορ τιμόνι με χειριστήρια ενσωματωμένα, οθόνη αφής 9 ιντσών, εκκίνηση χωρίς κλειδί, Adaptive Cruise Control, αυτόματο κλιματισμό, κ.α.), κάθε σύγχρονο σύστημα ασφαλείας, ένα ικανό και οικονομικό μοτέρ και μια οδική συμπεριφορά αναλογική και απολαυστική, που όλο και σπανίζει στις μέρες μας.
Και όλα αυτά σε τιμές πλήρως εναρμονισμένες στον Έλληνα του 2024, που δεν «θέλει» να δαπανήσει μια περιουσία για το νέο μικρό αυτοκίνητο της οικογενείας του, καθότι διατίθεται με μόλις 17.450 ευρώ στην βασική έκδοση (που περιλαμβάνει ακόμα και αυτή όλα τα παραπάνω) και με μόλις 21.000 στην πλούσια έκδοση της δοκιμής με την ονομασία GLX.
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, το νέο Swift είναι εδώ για να καλύψει κάθε βασική ανάγκη και να μας υπενθυμίζει πως πρέπει να είναι ένα σουπερμίνι…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2 |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 1.197 |
Κύλινδροι | 3 σε σειρά |
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 82/5700 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 112/4500 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, σύστημα mild hybrid 12V |
Εκκεντροφόροι | 2EEK |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) | 74,0 x 92,8 |
Σχέση συμπίεσης | 13,9:1 |
Κιλά/ίππο | 12,1 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Ταμπούρα |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 3,0 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 9,6 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων |
Σχέση μετάδοσης 1η | 3.545 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 1.905 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.240 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 0.906 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.697 |
Σχέση μετάδοσης 6η | – |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 3.273 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 4.294 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 16×6,0J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Yokohama BluEarth-Es ES32 |
Διάσταση ελαστικών | 185/55 R16 |
Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 3860x1735x1495 |
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2450 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1520 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1520 |
Βάρος(κιλά) | 994 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 265 – 980 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 12,5 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 165 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 4,4 |
Μέση τιμή δοκιμής | 5,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 7,1 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 4,9 |
Αυτονομία(χλμ.) | 640 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 37 |
Εκπομπή CO2 | 98 – 99 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 17.450 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 21.000 |