O τέταρτος άσσος!
Η Toyota με την έλευση του Corolla Cross στην γκάμα της, έχει πλέον στα χέρια της και τον τέταρτο άσσο (μετά τα Hatchback, Sedan και Touring Sports) της οικογένειας Corolla και ρίχνοντας στο τραπέζι το δικό της καρέ αποσκοπεί να κερδίσει την παρτίδα τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και ελληνικό επίπεδο…
Για να το πετύχει, πέρα από τη φήμη της και την αποδεδειγμένη υβριδική τεχνολογία της, χρησιμοποίησε στο νέο SUV μοντέλο της και το όνομα Corolla, που ούτε λίγο, ούτε πολύ, μετράει περισσότερα από 50 χρόνια ιστορίας στην αυτοκινητιστική Βίβλο, ενώ με μια λογική προσέγγιση σε διαστάσεις και σχεδιασμό έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ C-HR και RAV4, αποτελώντας ταυτόχρονα το έβδομο (!) όχημα ελευθέρου χρόνου που υπάρχει σήμερα στην γκάμα των Ιαπώνων.
Πιο αναλυτικά -και από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο- η γκάμα αυτή απαρτίζεται σήμερα από τα Aygo X, Yaris Cross, C-HR, Corolla Cross, RAV4, bZ4X και φυσικά το εμβληματικό Land Cruiser.
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, οι Ιάπωνες ποντάρουν πολλά στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, ενώ αν σ’ αυτά συμπεριλάβουμε και όσα έρχονται στο προσεχές μέλλον (δες εδώ), μάλλον θα χρειαστεί να γράψουμε πολλές αράδες ακόμα γι’ αυτούς.
Μέχρι τότε όμως, ας δούμε πιο αναλυτικά τις εντυπώσεις που μας άφησε το υβριδικό Corolla Cross μετά την πρόσφατη συμβίωσή μας…
Χωρίς εξάρσεις, για να ταιριάζει σε όλους…
Καθώς το Toyota Corolla Cross σχεδιάστηκε για να πωλείται σε διάφορες αγορές ανά τον κόσμο, η γενική σχεδίασή του θα έπρεπε να έχει μια ευρεία απήχηση, ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στις εκάστοτε αγορές με μικρές τροποποιήσεις. Αυτό, σε συνδυασμό με τον σκληρό ανταγωνισμό της C-SUV κατηγορίας που υπάγεται, έκανε το σχεδιαστικό τμήμα της Toyota να κινηθεί σε πιο «συμβατικά νερά» και να εστιάσει περισσότερο στην πρακτικότητα, παρά στον σχηματισμό εντυπώσεων.
Έτσι, το Corolla Cross παρουσιάζει ένα τυπικό -για SUV- σχήμα, που το τοποθετεί ανάμεσα στα C-HR και RAV4 με μια ψηλή γραμμή οροφής που συμβάλλει στην ενίσχυση του εσωτερικού χώρου των επιβατών.
Παράλληλα και συμβαδίζοντας με τα αντίστοιχα μοντέλα του είδους, υπάρχουν και εδώ μαύρες πλαστικές επενδύσεις στους θόλους των τροχών και κατά μήκος των μαρσπιέ, ενώ οι προφυλακτήρες του σε κάθε άκρο έχουν ασημί βαμμένα στοιχεία για να τονώσουν τη στιβαρή εμφάνιση, παρά το γεγονός ότι η όχι και τόσο μεγάλη απόσταση από το έδαφος (20,4 εκ.) δεν ενδείκνυται μάλλον για ακραία εκτός δρόμου οδήγηση.
Εμπρός, οι μεγάλοι προβολείς LED ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους και διαθέτουν μια χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού, όπως και οι πίσω, ενώ στο προφίλ ξεχωρίζουν τα φουσκωμένα φτερά εμπρός-πίσω, η αναγραφή του μοντέλου επάνω σε μία χρωμιωμένη φάσα στην πίσω κολόνα και φυσικά οι όμορφες ζάντες των 18 ιντσών με τις οποίες εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Σε αντιστοιχία με το παρουσιαστικό…
Αντίστοιχα με το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό του Corolla Cross κυριαρχείται από μια συντηρητική εμφάνιση, που θα μπορούσε ενδεχομένως να επωφεληθεί από μια πινελιά χρωμάτων. Ωστόσο, είναι μια καμπίνα που είναι πολύ καλά συναρμολογημένη, τη στιγμή που η ποιότητα των πλαστικών και των άλλων υλικών είναι καλύτερη από παλαιότερα μοντέλα της εταιρείας, με αποτέλεσμα να δείχνει ότι είναι ικανή να ανταπεξέλθει στις «κακουχίες» των παιδιών μιας οικογένειας.
Από άποψη τεχνολογίας, ο πίνακας οργάνων -αν και με παραδοσιακή διάταξη- είναι ψηφιακός με διάμετρο τις 12,3 ίντσες και σε συνδυασμό με την οθόνη αφής των 10,5 ιντσών που διαθέτει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, τις θύρες USB και την ασύρματη φόρτιση κινητού, δημιουργεί μια αρκετά εξελιγμένη εικόνα στο εσωτερικό.
Σχετικά με την πρακτικότητα, οι ρυθμίσεις του κλιματισμού γίνονται από ανεξάρτητους (εκτός οθόνης) διακόπτες στο μέσο του ταμπλό, όπως και η αυξομείωση της έντασης του ήχου, που μπορεί να μη γίνεται από κάποιον περιστροφικό διακόπτη, αλλά γίνεται από δύο μπουτόν κάτω από την οθόνη, με αποτέλεσμα να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.
Αυτό σε συνδυασμό με την καλή προσαρμοστικότητα της θέσης οδήγησης και του τιμονιού, κάνουν τον οδηγό να βρίσκει άμεσα την κατάλληλη -για αυτόν- θέση οδήγησης και τη ζωή μέσα στο αυτοκίνητο, μια ευχάριστη εμπειρία.
Γεγονός στο οποίο συμβάλλει φυσικά και η μεγάλη γυάλινη οροφή στο αυτοκίνητο της δοκιμής, που κάνει τόσο τους εμπρός, όσο και τους πίσω επιβάτες να νιώθουν «ευάερα και ευήλια» μέσα στην -κατά τα άλλα- ολόμαυρη καμπίνα.
Οι τελευταίοι (οι πίσω) μπορεί να μην έχουν και τον μεγαλύτερο χώρο του ανταγωνισμού για τα γόνατά τους, αλλά έχουν υπερ-αρκετό για το κεφάλι τους, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 436 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση και φτάνει μέχρι τα 1.337 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής.
Μόνο εξελιγμένα υβριδικά…
Η Toyota προσφέρει το Corolla Cross μόνο με υβριδικά κινητήρια σύνολα, τα οποία μάλιστα είναι και αρκετά εξελιγμένα. Ειδικότερα, στην πέμπτη της γενιά, η υβριδική τεχνολογία της Toyota μέσω δύο συνόλων (1,8 ή 2,0 λίτρων) προσφέρει αναβαθμισμένη μπαταρία για αυξημένη ηλεκτρική κίνηση, περισσότερη ροπή, αυξημένη συνδυαστική ισχύ και κατά 8% μειωμένο θόρυβο, σύμφωνα με την Toyota, με το τελευταίο βέβαια να μην επιβεβαιώνεται και από τα δικά μας μάτια ή καλύτερα αυτιά, αφού κατά τις δυνατές επιταχύνσεις ο θόρυβος εξακολουθεί να είναι αρκετός, γεγονός που φυσικά οφείλεται και στο e-CVT κιβώτιο, με το οποίο συνδυάζονται και τα δύο υβριδικά σύνολα.
Αυτά έχουν ως βάση έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, με την πρώτη επιλογή να είναι χωρητικότητας 1,8 λίτρων με συνδυαστική ισχύ 140 ίππων και την δεύτερη 2,0 λίτρων, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει σχεδόν τους 200 ίππους (197 για την ακρίβεια), όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Η ισχύς αυτή μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς στο αυτοκίνητο δοκιμής (υπάρχει και τετρακίνητο) και ξεπερνώντας τον αυξημένο θόρυβο στην καμπίνα που αναφέραμε παραπάνω, καταφέρνει και επιταχύνει με αρκετά εντυπωσιακό τρόπο το αμάξωμα των 1.440 κιλών, αν και η φιλοσοφία του μοντέλου εστιάζει περισσότερο στην άνεση παρά στον σπορ ρυθμό.
Αυτό φαίνεται εξάλλου και από τη συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αφού μπορεί να γέρνει αρκετά σε συνθήκες πίεσης, αλλά στον αντίποδα καταφέρνει με αριστοκρατικό τρόπο να απορροφάει τις ανωμαλίες των -σαν βομβαρδισμένων- ελληνικών δρόμων.
Και αυτό είναι που κάνει το Corolla Cross να διακρίνεται και εντέλει να ευχαριστεί, αφού ας μην ξεχνάμε ότι κατασκευάστηκε για να κάνει με άνεση και ασφάλεια τις μετακινήσεις μιας οικογένειας τόσο εντός πόλεως, όσο και εκτός.
Εντός πόλεως μάλιστα, η βελτιωμένη υβριδική μπαταρία επιτρέπει ένα αξιόλογο διάστημα οδήγησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ η προσεκτική οδήγηση συμβάλει στη μεγιστοποίηση της ανάκτησης της κινητικής ενέργειας από τη χρήση του βενζινοκινητήρα για να μειώσει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου.
Αναφορικά με αυτή, τις μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στην κατοχή μας, ο υπολογιστής ταξιδίου «έγραφε» κατά μέσο όρο 5,9 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες (πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο), ενώ όταν αποφασίσαμε να το πιέσουμε σε ανηφορικά κομμάτια στα πέριξ της Θεσσαλονίκης άγγιξε οριακά τα 8 λίτρα/100χλμ. και αντίστοιχα εντός πόλης, είδαμε και νούμερα κοντά στα 4 λίτρα/100 χλμ. (μέχρι 3,7), που αρμόζουν περισσότερο σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, παρά σε ένα μεγάλο SUV! Και εδώ είναι που πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στην Toyota…
Κι άλλος άσσος στο μανίκι…
Σε μια εποχή που τα C-SUV φλερτάρουν με τιμές εκκίνησης κοντά στα 40.000 ευρώ, η Toyota διαθέτει το Corolla Cross στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν οριακά επάνω από τα 30.000 ευρώ (30.410 για την ακρίβεια) για την έκδοση Active Plus με το υβριδικό σύστημα των 1.8 λίτρων και από τα 32.910 ευρώ για την αντίστοιχη με το δίλιτρο (όπως το λευκό αυτοκίνητο της δοκιμής), ενώ για την απόκτηση της τετρακίνητης έκδοσης απαιτούνται μόλις 2.000 ευρώ παραπάνω, με τον εξοπλισμό ακόμα και από τη βασική έκδοση να είναι υπερπλήρης.
Ρεαλιστικά λοιπόν, αυτό κάνει το Corolla Cross να κοστίζει όσο ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ σήμερα και σε συνδυασμό με την καλή πρακτικότητα, την εξαιρετική οικονομία χρήσης και την αξιοπιστία της Toyota, του δίνει κάθε δικαίωμα για να συμπεριληφθεί στη λίστα ενός φιλήσυχου οικογενειάρχη…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
2.0 HEV
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.987
|
Κύλινδροι |
4 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
197 (152/6000 από θερμικό μοτέρ + 111 από ηλεκτρομοτέρ)
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
190/4400-5200 (+206 από ηλεκτρομοτέρ)
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Έμμεσος ψεκασμός, αυτοφ. υβριδικό
|
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
80,5 x 97,5
|
Σχέση συμπίεσης |
14,0:1
|
Κιλά/ίππο | 7,3 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,4 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο e-CVT
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
18x7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Dunlop SP Sport Maxx 050 |
Διάσταση ελαστικών |
225/50 R18
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 4460x1825x1620 |
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2640 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1560 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1560 |
Βάρος(κιλά) | 1440 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
436 – 1337
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 7,6 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 180 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,0 – 5,3 |
Μέση τιμή δοκιμής | 5,9 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,1 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 3,7 |
Αυτονομία(χλμ.) | 807 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 43 |
Εκπομπή CO2 | 113 – 120 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 30.410 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 39.882 |