Ηλεκτροπληξία…
… ονομάζεται η διέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος μέσα από το ανθρώπινο σώμα, η οποία μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες.
Στην περίπτωση μας, η «επαφή» δεν είχε σχέση με τη στιγμιαία επαφή μας με κάποιο μεταλλικό αντικείμενο που βρίσκεται υπό τάση, αλλά με «επαφή» μιας βδομάδας, η οποία μας έκανε να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα, ενώ ακόμα και τώρα που γράφονται αυτές οι αράδες το μούδιασμα είναι αισθητό σε όλο μας το σώμα…
Βλέπετε «φίλοι μου» αναγνώστες, το να έρθεις σε επαφή «στιγμιαία» με κάτι εξωπραγματικό μπορεί να σε σοκάρει αλλά μέχρις εκεί, ενώ το να έρχεσαι σε επαφή καθημερινά και συνεχόμενα, μπορεί να σε κάνει εθισμένο σε κάτι που μέχρι πρότινος δεν γούσταρες και πολύ…
Όσοι τώρα αναρωτιέστε τί σχέση μπορεί να έχει η δοκιμή ενός αυτοκινήτου με τάσεις ρεύματος, ηλεκτροπληξίες, κτλ., πριν μας θεωρήσετε ανισόρροπους (όχι ότι δεν είμαστε κιόλας) να ‘ξηγηθούμε ότι μπορεί η παραπάνω εισαγωγή να έχει μεταφορική έννοια λόγω κοινού παρονομαστή (λέγε με ηλεκτρική ενέργεια), αλλά το μούδιασμα που νιώθεις σε κάθε πάτημα του γκαζιού στο C40 των 408 ίππων είναι άκρως κυριολεκτικό, σε βαθμό που μπορεί να πείσει ακόμα και τους πιο δύσπιστους απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, όπως ο υπογράφοντας…
Σε μια ηλεκτροκίνηση, που η Volvo ήταν πρωτοπόρος βλέποντας λίγο πιο μπροστά από την εποχή της, αφού ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που εισήγαγε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο (σ.σ. V60 εν έτει 2011) και σήμερα στην γκάμα της έχει μόνο υβριδικά και EVs, με σκοπό έως το 2030 να πουλάει μόνο ηλεκτρικά!
Το C40 τώρα, είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο των Σουηδών (μετά το XC40 Recharge) και το πρώτο που διατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, παρά το γεγονός ότι είναι χτισμένο επάνω στην μεταβλητή πλατφόρμα CMA του XC40, που είδαμε στο πρόσφατο παρελθόν σε βενζινοκίνητο, πετρελαιοκίνητο και φυσικά Plug-in Hybrid.
Με το XC40 άλλωστε μοιράζονται και την μπροστινή όψη, αλλά μέχρι εκεί, αφού από την κολόνα Β και πίσω είναι τελείως διαφορετικό, με το τελείωμα της οροφής να το χαρακτηρίζει ως το εντυπωσιακότερο μοντέλο των Σουηδών και σίγουρα ένα από τα ομορφότερα της κατηγορίας…
Βέβαια, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας (κουπέ SUV) έτσι και στο C40 η κεκλιμένη οροφή περιορίζει λίγο την ορατότητα προς τα πίσω και το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό δεν περιορίζει το χώρο αποσκευών -λόγω αύξησης του μήκους- με αποτέλεσμα να έχουμε 413 λίτρα (405 στο XC40 Recharge) πίσω και άλλα 31 λίτρα εμπρός.
Πέρα όμως από τον χώρο αποσκευών, με το XC40 μοιράζονται και το εσωτερικό, αφού και εδώ έχουμε μίνιμαλ σχεδίαση, τη στιγμή που είναι και Vegan!
Και εξηγούμαστε…
Στο εσωτερικό του C40 δεν έχει χρησιμοποιηθεί πουθενά δέρμα και κανένα υλικό ζωικής προέλευσης, αφού όλες οι επενδύσεις είναι από συνθετικά και ανακυκλωμένα υλικά (κατά βάση πλαστικά), ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Αυτό στη θεωρία μπορεί να ακούγεται ιδανικό (ειδικά στους οικολόγους) αλλά σε εμάς τους πιο παραδοσιακούς η αφή στα εσωτερικά των θυρών και στις μοκέτες, μας κάνει να αναπολούμε την πολυτέλεια των σουηδικών μοντέλων του άμεσου παρελθόντος.
Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα και η συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής, ενώ η μινιμαλιστική σχεδίαση και η τεχνολογική υπεροχή, σε κάνουν εύκολα να προσπερνάς τέτοιου είδους λεπτομέρειες.
Αναφορικά με την παρεχόμενη τεχνολογία πίσω από το τιμόνι έχουμε μία υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12,3 ιντσών αντί πίνακα οργάνων, η οποία είναι και αυτή στη μινιμαλίστικη λογική και απεικονίζει μόνο τα άκρως απαραίτητα, αφού απουσιάζει ακόμα και το range ή τα εναπομείναντα χιλιόμετρα αλά ελληνικά, αν προτιμάτε..
Για να τα δεις αυτά πρέπει να πας στην κεντρική οθόνη του infotainment, η οποία είναι 9 ιντσών και προσομοιώνει ακριβώς τη λογική ενός tablet τόσο σε στυλ όσο και σε μενού (είναι καθ’ αυτού σαν android συσκευή), τη στιγμή που χαρακτηρίζεται για την εξαιρετική ευκρίνειά της και την άμεση ανταπόκριση στις εντολές, είτε αυτές δίνονται με αφή, είτε με φωνητική εντολή.
Όσο αφορά τώρα στη θέση οδήγησης, κάθεσαι αρκετά ψηλά και έχεις καλή ορατότητα (εξαιρώντας το προς τα πίσω που αναφέραμε) τόσο περιμετρικά, όσο και επάνω, αφού πάνω σου έχεις μια σταθερή γυάλινη οροφή χωρίς σκίαστρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις υψηλές θερμοκρασίες που καταγράφει η χώρα μας τους καλοκαιρινούς μήνες.
Με το σωστό, τετρακίνητο των 408 ίππων!
Η Volvo διαθέτει το C40 σε δύο εκδόσεις, με την πρώτη να ονομάζεται P6 και την δεύτερη P8, όπως αυτή που δοκιμάσαμε. Η βασική διαφοροποίηση είναι στους ηλεκτροκινητήρες και πιο συγκεκριμένα στους πόσους έχει!
Ναι καλά διαβάσατε, η πρώτη και μικρή έκδοση (P6) έχει μόνο έναν (!) στον πίσω άξονα και αποδίδει 252 ίππους και η μεγάλη P8 έχει δύο, από έναν σε κάθε άξονα, με αποτέλεσμα να είναι και τετρακίνητη.
Ο συνδυασμός τους αποδίδει συνολικά 408 ίππους με 660 Nm ροπής, κάνοντας το θηριώδες SUV (2.185 κιλά) να επιταχύνει διαολεμένα και το RaceΒox μας να καταγράφει 2,5 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, 4,6 για το 0-100 και 6,1 για το 0-120 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, όπως σε όλα τα μοντέλα της Volvo για λόγους ασφαλείας.
Η μπαταρία τώρα που τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες, είναι χωρητικότητας 78 kWh (75 ωφέλιμη) και σε συνεχές ρεύμα (DC) μπορεί να δεχθεί έως 200 kW, με αποτέλεσμα να μπορεί να φορτίσει στο 80% σε περίπου 30 λεπτά.
Με τη «στάθμη» της στο 100% η Volvo ισχυρίζεται ότι το C40 P8 μπορεί να διανύσει έως και 425 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, ενώ σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας μαζί του, μια αυτονομία μεταξύ 300 και 350 χιλιομέτρων είναι περισσότερο ρεαλιστική, από αυτή που ανακοινώνουν οι Σουηδοί.
Και φύγαμε για απογείωση…
Αναμφίβολα, το κυριότερο χαρακτηριστικό του C40 P8 είναι ο τρόπος που επιταχύνει. Πραγματικό ηλεκτροσόκ!
Σε κάθε πάτημα του γκαζιού εκτοξεύεται στην κυριολεξία, με τρόπο εντυπωσιακό (αν όχι υπερβολικό), σε βαθμό που μετά από 4-5 «πατήματα» γίνεται εθιστικό και εσύ συνεχώς ψάχνεις «άδεια» κομμάτια μπροστά σου…
Όταν τα βρεις, αρκεί η παραμικρή επαφή με το πεντάλ του γκαζιού για να χάσεις το στομάχι σου και το σβέρκο σου, πριν «πιάσεις» το επόμενο προπορευόμενο όχημα. Για να το περάσεις, πρώτα ανάβεις φλας και βγαίνεις στο αντίθετο ρεύμα και μετά πατάς το γκάζι, γιατί αλλιώς θα τον «πάρεις αμπάριζα»…
Βλέπετε, όλα τα ηλεκτρικά μπορεί να είναι άμεσα (η αρετή της ηλεκτροκίνησης), αλλά εδώ τα πράγματα ξεφεύγουν σε έναν τρομακτικά υπερθετικό βαθμό, ενώ η πλήρης απουσία θορύβων -λόγω της εξαιρετικής ηχομόνωσης- σε κάνουν να «μαζεύεις χιλιόμετρα» χωρίς να το καταλάβεις…
Πέρα όμως από τον εξωφρενικό ρυθμό με τον οποίο επιταχύνει, το C40 P8 παρουσιάζει και μια πολύ εκλεπτυσμένη οδική συμπεριφορά με έμφαση στην άνεση, χάρη στη σωστή λειτουργία της ανάρτησης, που καταφέρνει με αριστοτεχνικό τρόπο να απορροφά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, παρά τις μεγάλες ζάντες (20 ιντσών) του αυτοκινήτου δοκιμής.
Τέλος, κάτι επίσης σημαντικό στην αύξηση της άνεσης -ειδικά εντός πόλεως- είναι και η λειτουργία one pedal, όπου πρακτικά μπορείς να κινείσαι μόνο με τη χρήση του γκαζιού, αρκεί να εξοικειωθείς με τη συγκεκριμένη λειτουργία και να υπολογίζεις εκ των προτέρων την απόσταση επιβράδυνσης, αφού με το που σηκώσεις το πόδι από το γκάζι το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του με σκοπό να ανακτήσει ενέργεια όσο επιβραδύνεις.
Η συγκεκριμένη λειτουργία μπορεί να μην έχει διαβαθμίσεις όπως σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, αλλά είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, αφού εμείς -εκτός απροόπτων και σκόπιμων φρεναρισμάτων- ζήτημα να πατήσαμε το φρένο καμιά 10αριά φορές κατά την εβδομάδα που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας!
Ό,τι πληρώνεις παίρνεις!
Ένα ρητό που ισχύει ανεξαιρέτως σε κάθε αγαθό, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για ένα προϊόν υψηλής τεχνολογίας και εξέλιξης που είναι συνάμα και ένας πύραυλος εδάφους-εδάφους, ενώ διαθέτει και έναν υπερπλούσιο εξοπλισμό.
Αναφορικά με αυτόν, έχουμε στάνταρ σε κάθε έκδοση ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής εννέα ιντσών, ηχοσύστημα Harmon Kardon, ασύρματη φόρτιση κινητού, σταθερή πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικό πορτμπαγκάζ, θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, προβολείς LED pixel, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών και ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ενώ διαθέτει επίσης μια εκτενή λίστα με συστήματα, όπως παρακολούθηση τυφλού σημείου, adaptive cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κ.α.
Όσο για την τιμή του, αυτή ξεκινάει από τα 57.908 ευρώ για την έκδοση P6 με τους 252 ίππους και από τα 63.364 ευρώ για την έκδοση P8 με τους 408 ίππους που δοκιμάσαμε. Σίγουρα είναι πολλά, αλλά είπαμε: Ό,τι πληρώνεις παίρνεις…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Tύπος
|
Δυο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη
|
Θέση
|
Εμπρός και πίσω εγκάρσια
|
Μεγ. Ισχύς(ίπποι)
|
408 |
Μεγ. Ροπή(Nm)
|
660 |
Κιλά/ίππο
|
5,4 |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
|
|
Χωρητικότητα (kWh)
|
78 (75 ωφέλιμη)
|
Τάση (V)
|
400 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 345 χλστ.
|
Πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι 340 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,7 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 11,4 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους τέσσερις τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο μονής σχέσης
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
20×8,0J (Εμπρός) – 20×8,5J (Πίσω)
|
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Continental EcoContact 6 |
Διάσταση ελαστικών |
235/45 R20 (Eμπρός) – 245/45 R20 (Πίσω)
|
Ρεζέρβα | – |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4440x1873x1591
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2702 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1598
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1603 |
Βάρος(κιλά) |
2185
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
413 (πίσω) + 31 (εμπρός)
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 2,5 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,6 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 6,1 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 180 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(kWh/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή |
20,7 – 22,3
|
Μέση τιμή δοκιμής |
23,4
|
Μέγιστη τιμή δοκιμής |
25,7
|
Ελάχιστη τιμή δοκιμής |
20,8
|
Αυτονομία(χλμ.) |
300-350
|
Εκπομπή CO2 | – |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
57.908
|
Αυτοκίνητου δοκιμής |
66.278
|