Ο πέμπτος παίχτης!
Η Volkswagen έχει τα τελευταία χρόνια μία από τις πιο εκτεταμένες γκάμες SUV μοντέλων, που ξεκινάει από το μικρό T-Cross, συνεχίζει στο T-Roc πριν περάσει το Tiguan και καταλήγει στο πληθωρικό Touareg.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμή: VW Tiguan 1.5 TSI ACT EVO 150PS DSG R-Line
Αυτό φαίνεται πως δεν αρκούσε για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και πρόσφατα πρόσθεσε άλλο ένα μέλος στην γκάμα των SUV της, με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον πέντε οχήματα ελευθέρου χρόνου (εξαιρουμένων των ID), με τον πέμπτο «παίκτη» στην ομάδα να ακούει στο όνομα Taigo!
Αρχίζοντας από την πλατφόρμα, το Taigo, πατάει στην πλατφόρμα MQB-A0, όπως φυσικά και τα Polo και T-Cross, με το τελευταίο ουσιαστικά να αποτελεί και τον «ορθόδοξο» -για τα SUV στάνταρ- αδελφό, αφού το Taigo μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως η κουπέ εκδοχή του (όπως π.χ. η Χ4 δίπλα στη Χ3 της BMW, κ.α.).
Βέβαια, στην περίπτωση του Taigo έχουμε αυξημένο μήκος σε σχέση με το T-Cross κατά 15 εκατ. και μειωμένο ύψος κατά 9 εκατ., με τις συνολικές διαστάσεις να διαμορφώνονται σε 4.266 χλστ. για το μήκος, 1.757 χλστ. για το πλάτος και 1.515 χλστ. για το ύψος, τη στιγμή που η εξωτερική εμφάνιση δείχνει αρκετά πιο φρέσκια και δυναμική.
Αντίστοιχα, διαφορές με το T-Cross συναντούμε και σε όλη την εξωτερική σχεδίαση, αφού στο Taigo έχουμε πιο επίπεδο παρμπρίζ, νέας σχεδίασης LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία φωτεινή μπάρα (σ.σ. άκρως εντυπωσιακή το βράδυ) τόσο εμπρός, όσο και πίσω, πιο αιχμηρές ακμές στους προφυλακτήρες και φυσικά ένα κουπέ τελείωμα για την οροφή στο πίσω μέρος.
Ταυτόχρονα όμως, η εξωτερική σχεδίαση συνεχίζει να έχει και crossover στοιχεία πέρα των coupe χαρακτηριστικών και έτσι έχουμε μαύρη πλαστική επένδυση σε μαρσπιέ και θόλους, μπάρες οροφής και φυσικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,4 εκατ.).
Στα ενδότερα, εάν έχετε μπει πρόσφατα σε κάποιο Polo ή T-Cross, λίγα πράγματα θα σας φανούν διαφορετικά στο Taigo, αφού πρακτικά οι καμπίνες και των τριών αυτοκινήτων είναι όμοιες, για να μην πούμε ίδιες!
Στο Taigo βέβαια η ποιότητα είναι λίγο ανώτερη των άλλων δύο, αφού στο επάνω μέρος του ταμπλό έχουμε μαλακά υλικά που επεκτείνονται μέχρι το επάνω μέρος των εμπρός θυρών (στο κάτω μέρος υπάρχουν σκληρά πλαστικά) και σε συνδυασμό με τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8 ιντσών δημιουργούν μια αρκετά αναβαθμισμένη τεχνολογική αίσθηση.
Σε αυτό συντελεί και η οθόνη αφής των 8 ιντσών (προαιρετικά και με 9,2 ιντσών), όπου μέσω αυτής ρυθμίζονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ υποστηρίζει και χειρονομίες σε κάποιες λειτουργίες και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto.
Όσο αφορά στους παρεχόμενους χώρους τώρα, η κεκλιμένη οροφή του πίσω μέρους δείχνει να μην περιορίζει αισθητά το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, με αποτέλεσμα στην πίσω σειρά να κάθονται με σχετική άνεση τρεις ενήλικες επιβάτες, με μόνο τον μεσαίο να χρειάζεται να κάνει κάποιες υποχωρήσεις για τα πόδια του λόγω του υψηλού τούνελ μετάδοσης, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 23 λίτρα μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του T-Cross (στα 440 λίτρα), γεγονός που οφείλεται στο αυξημένο μήκος και ειδικότερα στον αυξημένο πίσω πρόβολο.
Μόνο με «κλασικά» βενζινοκίνητα σύνολα!
Σε επίπεδο κινητήρων, η Volkswagen παρά τα άφθονα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα που διαθέτει πλέον στη φαρέτρα της, προτίμησε να εφοδιάσει το νέο Taigo μόνο με «κλασικούς» υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πετρελαιοκίνητη έκδοση, ή κάποια βενζινοκίνητη με υβριδικά χαρακτηριστικά που είναι και της μόδας.
Έτσι, στη βάση των κινητήρων έχουμε έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη TSI που αποδίδει 95 ίππους και συνδυάζεται με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Στη μέση έναν -επίσης- υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ενός λίτρου με 110 ίππους που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων και στην κορυφή έναν τούρμπο 1,5 λίτρων με απόδοση 150 ίππους και 7άρι DSG.
Στη διάθεσή μας για δοκιμή, είχαμε τη μεσαία έκδοση με τον 1.0 TSI των 110 ίππων και των 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων και ο συνδυασμός αυτός κάνει το γερμανικό B-SUV να κινείται με σχετική άνεση και ικανοποιητική οικονομία.
Για τους λάτρεις των αριθμών, σύμφωνα με τη Volkswagen το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,9 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 191 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση σε μεικτή χρήση είναι 4,9 – 5,0 λίτρα/100χλμ.
Σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις, το 0-100 χλμ./ώρα έγινε σε 10,4 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση μας κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας μαζί του διαμορφώθηκε σε 6,6 λίτρα/100χλμ., τιμή που μπορεί να απέχει αρκετά από αυτή που ανακοινώνει το γερμανικό εργοστάσιο, αλλά είναι άκρως ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Στον ανοιχτό δρόμο τώρα, το Taigo ταξιδεύει με αρκετή ησυχία, και μόνο κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν αισθητή την παρουσία τους πάνω από τα 120 χλμ./ώρα, τη στιγμή που στο επαρχιακό οδικό δίκτυο παρουσιάζει έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα σε σχέση με το T-Cross χάρη στην σφικτότερη ρύθμιση της ανάρτησης και στις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, με τις μόνες μας ενστάσεις να εστιάζονται στο τιμόνι, το οποίο θα θέλαμε να παρέχει περισσότερη πληροφορία και αμεσότητα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το νέο Taigo είναι αρκετά ευκολοδήγητο, ενώ χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του και στον καλό κύκλο στροφής (10,9 μ.), δείχνει ευθαρσώς την προτίμησή του στις αστικές μετακινήσεις και στις κοντινές εξορμήσεις.
Σύμφωνα με τη μόδα της εποχής
Αν μέχρι πριν λίγα χρόνια ο όρος «κουπέ» αναφερόταν σε κάποια χαμηλή, οδηγοκεντρική κατασκευή, σήμερα βλέπουμε πως μεταλλάχτηκε και συνοδεύει ψηλές (σε απόσταση από το έδαφος και ύψος) κατασκευές που συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των SUV οχημάτων του εκάστοτε κατασκευαστή με μια πιο δυναμική σχεδίαση και αφήνουν σε δεύτερη μοίρα την οδηγική απόλαυση, ενώ βλέποντας την επέκταση της συγκεκριμένης κατηγορίας (αυτής των Coupe SUV) σήμερα, μάλλον εμείς παραμείναμε πιο ρομαντικοί αφού έτσι είναι η μόδα πλέον…
Προς απόδειξη αυτού, φτάνει κάποιος να δει πόσα SUV της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας «βγαίνουν» και σε κουπέ εκδοχές (π.χ. Renault Arkana, Toyota CH-R, Cupra Formentor, Citroen C4, Mercedes GLC, Skoda Enyaq Coupe, Audi Q3-Q5 Sportback, κ.α.) για να καταλάβει το πού φτάσαμε..
Στη μόδα της εποχής λοιπόν, η Volkswagen θέλοντας να καλύψει και τη ζήτηση για αυτή τη νεοσύστατη κατηγορία, «ρίχνει» στην αγορά και το νέο Taigo, με σκοπό να προσφέρει και αυτή τον δικό της εκπρόσωπο και γιατί όχι να πρωτοστατήσει.
Άλλωστε με τιμές που ξεκινούν από τις 22.100 ευρώ, ένα υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό (για τα στάνταρτ της κατηγορίας), αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και ένα ευχάριστο οδηγικό προφίλ μπορεί…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.0T |
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
110/5500
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
200/2000-3000
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 2EEK |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
74,5 x 76,4
|
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 11,4 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,9 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
17×6,5J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Continental EcoContact 6
|
Διάσταση ελαστικών |
205/55 R17
|
Ρεζέρβα |
Εκτάκτου ανάγκης
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4266x1757x1515
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2554
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1546
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1541
|
Βάρος(κιλά) |
1260
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 440 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) |
10,9
|
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 191 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή |
4,9 – 5,0
|
Μέση τιμή δοκιμής |
6,6
|
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,1 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,8 |
Αυτονομία(χλμ.) | 584 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 40 |
Εκπομπή CO2 | 133 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
22.100
|
Αυτοκίνητου δοκιμής | 27.200 |